Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    válasz Hege1234 #30704 üzenetére

    Köszi, többen is küldtetek linkeket és honlapokat nagyon köszönöm mindenkinek, a héten második felében lesz időm és nekiesek.

    Közben felhívtam a Philips Magyarországot, elmondtam a hibát meg hogy több fórumon tájékozódtam sokaknak van ilyesmi hiba, az ügyintéző hölgy mondta beszél szakértő technikai kollégával és írnak emailt. A "szakértő technikai kolléga"-nak annyit sikerült írnia az emailben hogy nézzem meg hogy a HDMI kábel biztos ARC kompatibilis-e ? Mondom, 1 Gugli keresés megnézni mi az a Chromecast hogy ha még sosem hallott volna róla, de ha technikus akkor kétlem és ugye a Chromecastnak saját "beépített kábele/csatlakozója" van nem lehet cserélgetni :D (meg amúgy is hogy jön a Dolby Visionhöz, mert az ARC az audió). AVForums-ról tudni az Xbox One-nál is ugyanez a hiba, ott meg a gyári kábel alapból ARC amúgy is :D Szóval nem fektettek valami nagy energiát a válaszba

    Na, második telefon elmondok újra mindent és hogy én csak egy Firmwaret szeretnék hivatalos forrásból, meg jelezni a hibát bár gondolom megtették páran meg hogy az előző választ nem értettem. Elnézést kért, és mondta a mai napon küldi a firmwaret. Email érkezett, "a Philips nem támogatja a régebbi szoftverre való visszaállást" ezért nem küldik ki a firmwaret, de küldjek neki logokat és kaptam ahhoz egy leírást.

    Harmadik telefon, kérdeztem a hölgyet mikorra várható a frissítés. Mondta megkérdezi nekem és megírja emailben. Kérdeztem hogy garanciás a TV-m, van ez a hiba és nincs hozzá javítás és a downgrade pedig nem támogatott, akkor mit lehet tenni ? Választ nem tudott adni, hívjam fel a boltot ahol vettem. Bolt azt mondta ők sem tudják, max adnak egy másikat de a pénzt nem fogják tudni visszaadni. De mondom ugyanaz a szoftver lesz rajta, ergo hiba ugyanaz lesz :D Végül abban maradtunk ők sem tudják, ezt a Philipsnek kellett volna megválaszolnia de felvett egy "panaszkezelést" és azért átviszik a rendszeren akkor is ha nem küldöm be TV-t gariba, mert így nem az igazi a szitu.

    Jelenleg itt tartunk, remélem küldenek egy választ Philipstől és egy várható dátumot a frissítésre :) De szerintem nem fogom megvárni, belenézek a downgradedbe mert én 90%-ban a Chromecastot használom mindenre (Netflix, HBO, Plex, Prime, Youtube stb.) mert egyrészt érezhetően gyorsabb mint a Saphi másrészt nekem jobban bejön a felület + a Dolby Visionnek vannak (szerintem) a legjobb beállításai.

    Kicsit csalódtam a Philipsben hogy hivatalosan 1 hónapja kint az update, nincs javítva és kitudja mikor lesz, mert az előző update 2021.04.08 volt ez alapján nem tudni mire lehet számítani. Plusz még nem is adnak lehetőséget (hivatalosan) a rollbackre, hogy akkor az előző jól működő verziót használjam addig.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    válasz minilego #30702 üzenetére

    Igen, TPM206E _ 201.003.098.001 - 2021/04/08 - ennél nem volt probléma, ez volt a mostanit megelőző verzió :) Vagy még visszább, amihez van Firmwared. Amúgy nincs valami TV Firmwareket gyűjtő megbízható oldal ? Hátha alapon megnéztem a "Wayback Machine"-n, de sajnos nincs mentés belőle

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    válasz Riccsiz_h #30687 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat !

    Kiderült hogy nem csak én jártam így. AVFrorums-on találtam jó pár hasonló bejegyzés. Szóval PUS7805 tulajok (több más típusnál is jeleztek hasonlót) a legújabb szeptemberi firmware update (201.003.160.001) után a Dolby Vision nem működik semmilyen külső eszközről (Chromecast, Xbox One stb.) csak egy fakó kép van helyette. Megoldás nincs rá csak downgradelni, vagy várni a javításra vagy teljesen kikapcsolni.

    Ugyanitt, esetleg nincs meg valakinek a (TPM206E) 201.003.098.001 számú - 2021/04/08-as firmware PUS7805-höz letöltve és volna olyan kedves hogy elküldené nekem ? :) Nagyon hálás lennék érte, többet azt írták hogy a downgrade működik pendriveról

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    válasz blakey #30688 üzenetére

    Köszi az ötletet, megpróbáltam vele. Huh nagyon döcösgős a beépített Plex app a Chromecastoshoz képest :D Sajnos ugyanúgy nem hozza a Dolby Visiont pedig olyan fájlt indítottam el

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    sziasztok !

    Van nekem egy "Chromecast with Google TV / Chromecast 2020" eszközöm + egy PUS7805 TV-m (Saphi-s oprendszer, ezért vettem hozzá Chromecastot HBO, Plex stb.)

    Chromecaston eddig tökéletesen működött a Dolby Vision alapértelmezetten, a Netflix kezelte és a beállításokban is "állandóra volt kapcsolva", szóval ha a TV-n (Philips PUS7805) a színbeállításokra kattintottam a nem standard opciók jöttek ki hanem Dolby Vision / HDR félék (bright/dark stb.) ha csak a Chromecast főmenüben jártam akkor is. Más appokban pl. az Amazon Prime ha érzékelte hogy HDR+ van, akkor arra váltott a videó erejéig. Láttam itt megoszlanak a vélemények, de nálam a Dolby Vision Bright alatt volt a legnézhetőbb bármi ami Netflix.

    A mai nap történt hogy a Dolby Vision teljesen eltűnt a Chromecaston, és nem értem miért. Ha a TV beépített Netflix appjából indítok bármit tökéletesen megy és érzékeli a Dolby Vision. Viszont a Chromecaston egy az átlagnál is jobban kifakult, rossz minőségű kép van és TV színbeállítása sem látja a Dolby Visiont a csak TV alapértelmezett szín módjait (standard, natural stb.) de valahogy a defaultnál és rosszabb minőségben

    Hiába nyomtam gyári visszaállítást a Chromecaston, hiába állítottam be a beállításokban hogy Dolby Vision legyen, semmi. Azt is megpróbáltam hogy mikor olyan tartalom indul el csak akkor váltson Dolby Visionre, de akkor pedig az a kifakult rossz minőségű képre vált át pl. a Netflix alatt.
    Áramtalanítás és másik HDMI port sem segített. A TV-n / Chromecaston semmi beállítást nem változtattam fél éve. A TV-n az "input settings"-nél a HDMI beállításokat ellenőriztem és "optimal"-ra van állítva minden HDMI port, ha "standard"-ra visszaállítom akkor nem is támogatott a Dolby Vision, de ehhez sem nyúltam előtte sosem így volt alapból.

    Nem láttam hogy jött volna update a Chromecastra, utolsó frissítés júniusban jött és manuálisan sem talál frissítést. Most néztem a TV-n egy 2021/09/08-i frissítés van, nem tudom mi ki / mi lehet a ludas

    Esetleg valaki találkozott már hasonlóval ?

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    válasz Riccsiz_h #26553 üzenetére

    Amúgy PUS7805 összességében nem rossz TV (120k-ért akcióban) még kis beállítás ráfér mert a színeket kicsit fakónak érzem meg sötét jelenetekbe bele tud rondítani a felskálázó algoritmus, zajossá teszi nagyon de gondolom ez is csak beállítás kérdése. Van valahol jó referencia beállítás ami már bejött valakinek (színekre, felskálázásra) ?

    A betekintési szögek meg olyanok hogy ha már a TV egyik széléhez teljesen kiülök akkor már a színek fakulnak szépen, igazából nem akkora probléma úgyis középről nézem :)

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    sziasztok !

    Van egy 50" PUS7805 TV-m, de sajnos sehogyan nem tudok rá műsorújságot varázsolni. Digi van bekötve és mikor megnyitom a műsorújságot látszódnak az idősávok pl. 13:00 - 14:30 de a téglalap üres nincs benne milyen műsor van. Esetleg valaki találkozott már a problémával ?

    Hiába futtatom le a műsorújság frissítést, vagy hiába keresem újra az összes csatornát sajnos nem jött be. Box nincs, közvetlen van a kábel a TV-ben. Már 2 hete ez van mióta megvettem a TV-t, időnként próbálom frissítgetni de semmi sajnos.

    Előre is köszönöm

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    válasz rainman72 #26106 üzenetére

    Köszi, tényleg szépet esett az ára. 7805 most 122k az Euronics-nal. Nyomtam rá egy rendelést, meg még néztem egyet a legújabb Chromecast 2020-ból hozzá.

    Bár még mindig kicsit foglalkoztat a gondolat, hogy a WCG-s 8505 mennyire lehet jobb. Sajnos kiállított darabok elég bénán voltak beállítva, volt amin konkrétan nem volt fényerő. Kérdeztem a "technikai munkatársat" mizu, azt mondta csak kihozták oszt bekapcsolták

    Ehhez kapcsolódóan, monitornál tudom ha SRGB tartalom van mint a webes dolgok 90%-a vagy a játékok 99%-a akkor vagy SRGB módba kényszeríti magát a monitor vagy remappeli a képet a saját algoritmusa szerint. TV-knél is ez a helyzet ? Azt látom azért Netflixen van pár Dolby Vision tartalom, szóval ott működhet a WCG szépen.
    De ha mondjuk beteszek egy Youtube videót, ami SRGB tartalom ott mizu ? Vagy ha csak bejátszom egy MP4-et HDD-ről

    *Szerk: SRGB alatt a Rec 709-re gondolok

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    válasz rainman72 #26106 üzenetére

    Köszi a választ és a tanácsokat !

    Azt meg szabad kérdeznem honnan lehet kideríteni / honnan tudjátok hogy ez mind VA ? Tapasztalat alapján ? Vagy van valami hivatalos leírás vagy valami nem hivatalos leírás :D ? Mert én angolul elég kevés infót találtam, illetve ebben a német videoban is IPS-nek mondják (mondjuk nem különböztetik meg a méretet, az összesre rávágják IPS)

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

  • Riccsiz_h

    aktív tag

    sziasztok !

    50" colos modellben gondolkozom mert sajnos nagyobb nem fér el jelenleg, most már hosszú kutakodás után eljutottam oda hogy:
    50PUS7805 = 137 ezer vagy 50PUS8505 (50PUS8535/50PUS8545/50PUS8555) = 190 ezer

    50PUS8505-ről viszonylag egyértelműbben megtaláltam hogy VA paneles, és az Android 9 is tetszik benne. 50PUS7805-nál a Saphi nem gond, maximum bekötöm a legújabb Chromecast 2020-at mikor végre idehaza is kapható lesz hogy lehessen HBO GO-zni :)

    Viszont a fő kérdésem hogy a 50PUS7805 - végül VA vagy IPS paneles. Mert ellentmondó infókat találok sajnos volt egy fotó amit valaki linkelt és arról a Philips blogról kikerestem a legújabb képet: [link] - itt az szerepel IPS paneles, viszont a Displayspec meg azt mondja VA paneles: [link] - meg persze az is foglalkoztat vajon megéri-e a felárat képminőségben a 8505 ?

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Riccsiz

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés