- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Egérpad topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sz.Miki
őstag
Én imádom az oled b7v képét, egyelőre több sd és fullhd tartalmat nézek rajta, 4k-t, de így is ezerszer jobban tetszik mint az előző Samsung 48H6400 volt..
Akit érint : OLED55B7V új firmware SW File(Version 04.70.30)
lg oldaláról letolthető, egész sok dolog lett megint javítva.A7 a legtöbb MM-ban ki van állítva, de az Árkádban tuti, ott még 910 is van.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Ja készülnek a dömpingre... én októberben 3 boltban sem találtam. Azóta biztos kirakták pár helyre.
Nem tudom elképzelni mi lehet a baj vele, hiszen itt a 910-est is szereti mindenki. 2 méterre tökéletes. Igazából ez egy kilapított 910.
(#8304) Partz válasza. Hú ez remek, ha 2019/2020-ra lesz belőle valami, akkor versenyre számíthatunk
Bár sajna ez még mindig a fotolumineszcens QD, bár talán segítene növelni az OLED és a szűrés hatékonyságát... nőne a fényerő és még talán javulna a színmegjelenítés.
Kár, hogy az önálló, stabil, elektrolumineszcens QD-től még évekre vagyunk
[ Szerkesztve ]
-
Partz
senior tag
válasz Ren Hoek #8307 üzenetére
Konkrétan a fényerő így háromszorosára nőne a passzív színszűrők elhagyásával. A színtér lefedettség 95% körüli lenne Rec.2020 színskálán (a jelenlegi woled tévék 70-75% körül teljesítenek). De ennek az igazi jelentősége a későbbi Elektro Lumineszcens QD kijelzőknél lehet, hogy már most megoldottnak látszik a gyártás, ami oled-eknél a mai napig nem tökéletes.
-
Ren Hoek
veterán
A QD szűrőnek ennyivel jobb a hatékonysága? Ezt nem is gondoltam. OLED-re nagyon kéne... talán még a W alpixel is elhagyható lenne.
Lehet csak átfutottam, de én nem láttam sehol olyat, hogy az elumi QLED is nyomtatható lehetne.
Amiket láttam, mikor belementem a fizikájába egyszer...a konstrukció elég bonyolult volt.
Bár lehet elég lenne egy nagy energiájú, stabil kék emitter, amire rádobálják a QD fotolumi szűrőket. Csak pont a kék a legnehezebb, és legsérűlékenyebb.
Az a baj, minden csak találgatás és ezek is 5 éves távlatok.Ez azt is jelentheti, hogy TV-ben lehet nem lesz konkurenciája az OLED-nek, de még lehet az LG-nek sem pár évig. Samsungban bízok még kicsit, 2020-ra kitalálnak valamit.
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz adamssss #8305 üzenetére
A szokásos színtérben szerintem sem lehet észrevehető a különbség, elvileg a b7 nagyobb fényerőt tud kipréselni magából, valószínűleg még kalibráltan is lenne valamennyi difi.
De, hogy evégett biztos nem lehet szarnak nevezni egyiket sem, az hóttuti'.Ha ugyanazt a cuccot megnézed HDR-ben a B7-en, na akkor már kijön a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
Vagy inkább túlszaturáltak...? De tényleg... Pana ST60-on most is simán túltesz a 910V, de ettől persze a Panasonic plazma is igen nézhető tévé volt. Azt gondolom, ez is csak a számok háborúja leginkább, bár kétségtelenül lehet látható változás ha megnő a színtér, csak szerintem ez kevésbé fontos szempont..
Ott a 10 bites Quantum Dot és ??? Annyival jobb a képe ?
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
veterán
Ez igaz, de nekem van egy olyan érzésem, hogy ez már inkább bűvészkedés a számokkal. Szerintem az emberi szem már nem nagyon érzékeli a különbséget tényleg max annyit, hogy már túl harsányak/élénkek a színek bizonyos beállításoknál.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Madwe
nagyúr
válasz adamssss #8318 üzenetére
Ezzel nem értek egyet. A színtér meg így is korlátozott hdr esetén. Persze a mindennapi színek nagy része eddig is le volt fedve, de igenis vannak olyan fények, helyzetek, tárgyak, effektek, amikhez kell a hdr, sőt olyan is, amihez az is kevés. Attól még H nagyobb a színtér, nem kell mindenre ráhúzni egyet, H ott legyen, ami halvány kék volt az ott is lehet az, de ami még élénkebb az eddigi legelenkebbhez képest, az lehetséges már
-
PuMbA
titán
válasz adamssss #8318 üzenetére
Az biztos, hogy a gyártók próbálják eltúlozni a színeket, hogy minél jobban eladható legyen a HDR és szembeötlő legyen a különbség, még ha ennek az ára a természetellenesség alap beállításokon. Ahogy Madwe írja. Az emberi szem még a BT.2020 színtérnél is több színt lát, ami a HDR-es filmekben van: [link]. A fekete háromszögön kívül eső területet még ott van, főként zöld árnyalatokban vagyunk hátramaradva
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz adamssss #8318 üzenetére
Ahogy előttem írták van még hova fejlődnie a kijelzőknek. Az alábbi táblázatok megmutatják, hogy az egyes színterek egymáshoz képest hogy viszonyulnak. Sajnos hirtelen nem találtam olyan ábrát amin a Rec.2020 is rajta van. Az én Sony OLED tévém és így az LG is, a tesztek alapján az sRGB-t 109%-ban fedi le, úgy hogy még nagyon messze van a Rec.2020 nem hogy a teljes színtér.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A tényekkel nyilván nem vitatkozom és aláírom, hogy így van és mindig lehet még többet/jobbat csak kérdés az, hogy milyen áron és, hogy tényleg van-e látható különbség.
Én a tv-n csak filmeket nézek a legtöbb esetben múlt századbelieket de minimum 5-10 éveseket. Na már most ezeknél teljesen mindegy, hogy van-e HDR, BT2020, 4k meg az összes többi hívószó mert semmi különbséget nem lehet tapasztalni oled és oled között.
Hozzáteszem még a mai filmeket sem masterelik úgy szét, hogy tényleg kijöjjön a különbség. Nincs az a studió aki kockáról kockára pixelről pixelre átnézné a filmet, hogy minden szín maximálisan megfeleljen a valóságnak. Sőt a legtöbb alkotást mind a mai napig rendesen filterezik tehát nem is cél a valós kép bemutatása hanem a film hangulatához igazítják/torzítják a valós színvilágot, ergo tök mindegy milyen színteret tud a tv-d, te úgy is azt látod amit az anyag/rendező enged/megálmodott.
Egyedül néhány pár perces tech demo-ban viszik olyan szintre a képminőséget és a masterelést ahol tényleg lehet látni a különbséget, de nekem ez nem ért meg plusz 200e-et. De akinek igen azt is megértem és tényleg évezze a közel tökéletes látványt.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz adamssss #8324 üzenetére
" a legtöbb alkotást mind a mai napig rendesen filterezik tehát nem is cél a valós kép bemutatása hanem a film hangulatához igazítják/torzítják a valós színvilágot, ergo tök mindegy milyen színteret tud a tv-d, te úgy is azt látod amit az anyag/rendező enged/megálmodott."
Milyen igaz. Pl itt a "Dunkirk", amiben egyetlen "őszinte szín" nem volt, végig a teljes film alatt. Szerintem...
Szürkés zöldes az egész... Rec 2020-ban vajon mennyivel kapnék többet?(#8329) adamssss: Akkor már ketten vagyunk...
(#8331) Joshi : "azért a 2015-ös OLED-ek még nem voltak az igaziak".
Mégis milyen szempontból? Amit írsz, az ferdítés. Én láttam jó pár 4k oledet, de te láttál már fhd oledet működés közben?
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
-
Joshi
titán
válasz dgyuri0123 #8328 üzenetére
Én nem tudom, de nálam nagyon is voltak színek. Lehet hogy nem a cam verziót kellett volna megnézni? Ja és hol van a HDR-es verzió.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz dgyuri0123 #8328 üzenetére
"Milyen igaz. Pl itt a "Dunkirk", amiben egyetlen "őszinte szín" nem volt, végig a teljes film alatt. Szerintem...
Szürkés zöldes az egész... "Kodak filmszalag színe van, semmiféle filterezés nincs A filmben ráadásul legtöbbször felhős idő van. Ezek szerint nagyon elszoktál a filmszalagos filmektől, ami nem csoda, mert már a filmek 99%-a digitális kamerával készül, ahol úgy módosítják a színeket ahogy akarják képkockánként és ezt meg is teszik keményen. A rendező ráadásul CGI ellenes, szóval a lehető legkevesebb utómunka van a filmben.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz junior11 #8334 üzenetére
Szerintem üde színfolt, mert más mint a megszokott filmek. A fényképezés pedig zseniális, Oscar-t fog kapni szerintem A légi jeleneteknek sincs párja egy filmben sem. Az is örvendetes, hogy nem történik minden 2mp-ben valami, hanem régi módi, lassú film az elején
(#8335) dgyuri0123: IMAX kamerával és 65mm-es filmmel azért csak más, mindenesetre én nem vettem észre semmiféle szín gondot. Az extráknál a hogyan készültben is hasonló színek voltak a forgatásokon, pedig azt digitálisan vették fel tök más kamerával. Lesd majd meg egyszer hátha látsz valamit, amit én nem.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
A hangulattal nem volt gond, de attól még uncsi volt néha. Sokan elalélnek a film láttán, hát nem tudom, vagy csak lehet nem voltam ráhangolódva a témára.
"Szerintem üde színfolt, mert más mint a megszokott filmek."
Akkor nézd meg a Brawl.in.Cell.Block.99-et.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Szerintem nem volt rossz film, de nem is valami zseniális alkotás mint ahogy azt sokan állítják. Egy jól fényképezett dokumentumfilm semmi több. Nincs forgatókönyv, cselekmény, egyetlen szereplő sem maradt meg. Tipikus nyári bluckbuster, majd az UHD, HDR tv-ken recskáznak rá a geekek.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
mrpolgar
csendes tag
Lenne egy kérdésem! Közel van a tv a falhoz, és így elég macerás állandóan ki-bedugdosni a HDD-t, ha filmet akarok nézni! Ha rádugok egy 1-2 m-es USB hosszabbítót, az ront valamit a minőségen? Tv: LG B7V
-
madgie
titán
válasz dgyuri0123 #8338 üzenetére
A második pont kopp Kodak színvilág. Nyilván utómunkázták, eleve a teal-orange megfigyelhető itt is, de számomra pont ez a színvilág volt, ami a legjobban tetszett a filmben.
Ha valósághű színeket akarsz, nézz National Geographicot Planet Earth-t akartam elsőre írni,
de azért ott is piszkálgatták a HDR-rel a dolgokat.Soha, egyik filmnél sem volt szempont a “repró” színvilág, már az analóg korszakban is volt utómunka, csak másképp.
-
Topuka
csendes tag
Megérkezett pénteken a B7 a T-től, egy hét volt a rendeléstől számítva. Nagyon profi a készülék, nagyon tetszik, csak egyenlőre kevés anyagot találok rá, a planet earth elképszető
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz mrpolgar #8342 üzenetére
Akkor ne húzd ki a tévéből a kábelt, csak a HDD-ből.
Ha viszont nem külső tápos a HDD, akár el sem fog indulni egy 2m-es kábellel, de ez azért nem biztos.
(#8343) madgie : rec2020-ról volt szó eredendően. És egy ilyen "utómunkált" anyagnál mégis minek rec2020?
Hogy még jobban elvigye valamilyen irányba a színvilágot? Hmmm? De nekem tök mindegy, én nem hajtok 10-12 bites panelre emiatt.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Ijk
nagyúr
Inkább az IPS-el ellentétben létező kontrasztra, az hogy 1:10000 vagy 1:végtelen már annyira nem izgat.
Meg úgy általánosságban szerintem minősíthetetlen volt a legtöbb LCD képe, még ma is az (kontraszt, betekintési szög probléma, felhősödés trió együttműködése).
Szerintem fontosabb hogy minden film jól mutasson a képernyőn, mint pár százalékon vizsgáljam mennyire élethűbb a becsillanás, meg már 4k-ban nézhetem az utólag felpakolt film grain zizegését./人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox Series X|S
- BestBuy topik
- További aktív témák...