- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Steam Deck
- Fujifilm X
- Vezetékes FEJhallgatók
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Hobby elektronika
- ASUS ROG Ally
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #81452 üzenetére
Ha sérült egy kicsit is én javaslom mindig a cseréjét.
Renault power
-
Somatom
veterán
válasz rob210 #81453 üzenetére
Ezt a féltékeny, hisztis picsát! Két hétig másik autóban ültem, a csajszi felé sem tudtam nézni. Tegnap beülök, hát cseszik pittyegni a fal előtt. Kiírja, hogy, "check parking senzor". Csekkolom elöl, csekkolom, hátul, de nem látok rajta semmi különöset. Ilyenkor mi lehet a nyűgje? Jó lenne valahogy elfogadtatni vele az édeshármast, mert minden hónapban két hetet másik autóban kell töltenem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
BUZZLGHTYR
senior tag
hello, kis segítség kellene egy aprobb szervízhez.
clio 2 1.2 2006 bb-cb motorkódról lenne szó.
1. fékfolyadék csere, dot 4 kell hozzá?
2. szervóólajból milyen kell?
3. hűtővízből milyen fajta kell, illetve milyen színű?
+ nehéz a légtelenítése?
köszi. -
Somatom
veterán
válasz rob210 #81461 üzenetére
Nem hiszem. Hajnalban beálltam a garázsba. Délelőtt elindítottam, már nem írt check parking senzor -t és pittyegett de nagyon furán. Hátramenetbe kapcsolva sípol akkor is, ha nincs mögöttem semmi. Majd még figyelem, hogy pontosan mire, hogyan reagál. Az a baj, hogy így már nem tudok bízni benne. Eddig tök jó volt, hogy amikor hátrafelé pittyegésből, sípolásra váltott, akkor kb. 5 centire volt a horog az akadálytól.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Newlachka
őstag
válasz forceberg #81420 üzenetére
igazából ehhez annyit fűznék hozzá,hogy fontos még az üveg mechanikai tisztasága is. Én kb. fél évente 0000-ás fémgyapottal tisztítom meg pluszba az üveg felületeket,sőt barátnőm itthon is minden üvegfelületet ezzel takarít.
2 okból is jó:
- tisztítószer mentesen lehet csillogó üvegfelületed
-fizikailag lesz tiszta az üveg(mikrokosz mentes lesz) -
Sziasztok!
Van egy Megane III. 1.9 dci, aminek beázott az ABS kocka elektronikája. Szereztünk cikkszám azonos bontottat, ami be is lett építve, ma vittük fel a márkaszervizbe betanítani. Sajnos akkor derült ki, hogy a márkaszerviz nem tudja elvégezni a munkát, mert még a régi autó adatai vannak benne és ők törölni nem tudnak.
Tudtok valami megoldást, hogy hol végeznék el a törlést Zala megyében, vagy esetleg a beázott elektronikát kellene javítattni? -
DonThomasino
veterán
M2 Nem rég volt újra tanítva az ablakemelőm, mert le volt véve az akku saru.
Van arra magyarázat miért próbál meg néha magától felmenni az anyóson ?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
passat77
tag
Sziasztok,
Tolatóradart szeretnék beépíteni utólag az autóba (2007-es kombi Laguna 2). Már megvettem a szettet. Kissé félve állok neki a 4db furatnak, félek nehogy legyen mögötte merevítő. Szeretném elkerűlni a lökhárító levételét. Esetleg van aki már épített be utólag ilyet? Ha igen megosztaná velem a furatok helyét?
[ Szerkesztve ]
-
válasz rob210 #81469 üzenetére
Szóval az ABS kocka elektronikája tárolta a régi autó paramétereit, beleértve azt is, hogy amiből ki lett bontva az elektromos kézifékkel volt ellátva. Mivel a miénk hagyományos, ezért az ABS hibakódot dob "Nincs FPA multiplex jel".
Azt mondták, hogy ezzel ők nem tudnak mit kezdeni, nem bontott alkatrészekre vannak ráállva. Csak új egységet, vagy olyat, amiről törölték a régi adatokat tudnak írni. Keressünk egy pl. chiptuninggal foglalkozó műhelyt, ahol talán törölni tudják a régi adatokat, és utána ha visszavisszük szívesen betanítják.A bontott elektronikát a pixelfixtől vásároltam, felhívták rá a figyelmemet, hogy be kell tanítani, de arról nem volt szó, hogy azt egy márkaszerviz nem tudja elvégezni...
Most küldjem vissza a bontottat a pixelfixnek, hogy használhatatlan, és (ha még megvan a szerelőnél) a vízkáros gyárit, és talán helyre tudják hozni?
A szerelő, akihez vittem még cserére azt mondta, hogy ez típus hiba, beázás miatt sorra döglenek be ezek az elektronikák, de akkor hogy a halálba nem találok róla semmi infót, vagy egy kitaposott utat a javításra? -
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #81317 üzenetére
Szia,
Köszi az infókat.
Kárpitos csinálná az ajtót, csak azt mondta úgy nem tudja megcsinálni, hogy az ajtón rajta van a kárpit. Mondjuk ez logikus. Azt tanácsolta, fúrjam le, mivel ilyen műanyag szegeccsel van feltéve ha jól emlékszem.
Keresek másik kárpitost aki minden szerelésnélkűl megtudja ezt csinálni? -
rob210
Topikgazda
válasz mustang08 #81473 üzenetére
Ajaj, akkor pár apróságot mondok neked.
ABS elektronikából, csak típus azonos építhető be!!! Nem véletlen keres mindenki gyáriszámra azonosat!
Te kaptál egy elektronikát ami méretre stimmel, de amúgy a belseje tök más.
Ha tudod egész nyugodtan küld vissza, mert a büdös életben nem fog működni, csak akkor ha computert és kézifékegységet is cserélsz.
A régiről kell a gyári szám, vagy alváz alapján ki kell keresni a manuális fékes verziót és abból kell venni egyet.
Jelentem így viszont tanítani se kell majd.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #81474 üzenetére
M2 ajtókárpit szerintem 1 óra alatt lent van mind a 4.
A komplett ajtópanelt pedig egy valamire való kárpitos megcsinálja, nem neked kell készreszerelned
Egyébként ABS rúd forrasztópáka .Renault power
-
válasz rob210 #81475 üzenetére
Tudom, azt rendeltem bele. Pont emiatt fényképeztem le az elektronikát, hogy biztosan az az azonosító számú kerüljön bele, mint amilyet kivettünk.
Azt a hibát mondjuk elkövettem, hogy nem bontottam ki a csomagot, hogy megnézzem tényleg azonosat küldtek-e, hanem egyből átadtam a szerelőnek. -
atosan
addikt
Üdv,
Megane 1/2 kombi, 1,6 K4M 700
Sebességváltót ha közép állásból balra tolom az 1, 2-es sebességek felé, szinte eltűnt a kar ellenálása. Mentem vele, leálltam, aztán ilyen lett. Sebességeket ugyan úgy veszi, minden okénak tűnik. Kell aggódnom?
Kellemes Húsvéti ünnepeket![ Szerkesztve ]
Maine coon
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Milyen autós topikból irányítottak ide, egy nagyon jó barátom édesapja keres magának valamilyen SUV-t, 4 kerékhajtással, szőlőhegy miatt.
A Qashqai vonal szimpatikus volna neki, viszont előtte már 2 diesel SUV-val is beszopta, ezért fél a dieseltől... Első körben a fenti modellt 2.0 benzinmotorral nézte, amiről már megtudakoltam a topik segítségével, h megbízható motor.
Viszont többen is írták, hogy a diesellel ez az autó jobb választás.
A kérdésem erre vonatkozna, a 2011-es évjáratú Qashqai 2.0 dCi diesel motorja milyen konstrukció? Mire kell figyelni, van-e esetleg típushibája, vagy egyáltalán átfogóan mennyire ajánlott típus?
Az a "baj", hogy valami rokonuknak állítása szerint volt Qashqai diesele, amivel sokat szívtak.. azt nem tudja melyik motor volt, de létezhet, h az 1.5-ös problémásabb?Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Somatom
veterán
válasz rob210 #81109 üzenetére
Adós maradtam szőnyeg és ülés ügyben.
Régi szőnyeg kiterítve.
Régi szőnyeg autóban, hátulról.
Régi szőnyeg autóban, oldalról.
Új szőnyeg autóban, hátulról.
Új szőnyeg autóban, oldalról.
Bocsi, az újat nem szedtem ki! Remélem, láthatóak a különbségek!
Ülés.
Befényképeztem oldalról az egyik sínt. Láthatóak a rögzítő lukak.
Az ülés hátulja a két madzaggal, amiket meghúzva lehet kivenni az ülést.
A kivett ülés lábain látható a két, befelé álló villa, amik a sín lukaiba kapaszkodva rögzítik az ülést.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pubos
tag
sziasztok.Sajna úgy néz ki klíma hűtő csere lesz. NRF-el valakinek valami tapasztalat?Kedvezménnyel elég jó áron van. Lag3
-
t.imi
addikt
Bal egy zár kicserélve. Kicsit keményebben kell húzni hogy záródjon. Nyelven rajta még a műanyag végig, gondolom azért.
De. A patentok....7-ből 4 tört el leszereléskor, oké. Vissza még 5 Természetesen a vásárolt utángyártottakból.
Nem tudom hány féle van, ez mint az üveg. Pont lukon van, nagyon lassan nyomom, reccs. Utolsó kettő maradt is törve.
Csupán 150ft/db, így már a gyári árát el is értem. [kép]Ez a habosított takaró mi a neve beszerezhető egyáltalán?
[kép] -
rob210
Topikgazda
válasz atosan #81480 üzenetére
Hát őszinte leszek soha a büdös életbe nem találtam még meg annak a rugónak a cikkszámát, de még csak embert se ismerek aki tudja.
Mission impossible. De ha te megtalálod oszd meg velünkEsetleg ezt a szelektort is ki lehet cserélni ez is sokat tud javítani a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #81395 üzenetére
Feladtam. Bármennyire is húzom, nem jön le
Mi a sz@rért kell egy ilyen gombot ennyire rászorítani. Mivel még gyári a jelenlegi fent lévő váltószoknya, így 16 év alatt rendesen rágyógyult az a gomb...
Szerintem megpróbálok két kicsi lapkát ráragasztani a letörtek helyére, így maradna a régi szoknya fent.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz rob210 #81488 üzenetére
Minden esély megvan rá. A hátsó, első sor előtt teljes széltében gumitálca, plusz hátul, 1m mélyen csomagtér gumitálca. Teherautós üzemmódhoz pedig van egy olyan széles, egyben "linóleumom", ami elöl ülés fejtámláig, oldalt ablakmagasságig felér.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz runner 125 #81481 üzenetére
Szia.
Ezek a 2.0 dci motorok valóban jól bírják és van is elég erejük a 4 kerékhez, hogy bárhova is felvigyék a szekeret.
A qashqai amúgy nem rossz gép, de a japán lemeztechnológia erősen érződik rajta, ha becsukod az ajtót pl.
A 4X4 jól bírja, de arra készüljön fel, hogyha tönkremegy, akkor nagyon kevesen értenek hozzá és megkérik az árát.
Valamint ez kapcsolható 4x4 tehát nem állandó összkerék.
Fekete leves.
Ezek már mind dpf-el szerelt autók és bizony, ha sok a tötymörgős araszolás, akkor elég sokszor kell majd, csak a regenerálás miatt elmenni valahova, autópályázni!
Az alkatrészek pedig nem olcsóak.
ÉS itt nem a fékre és egyebekre gondolok!
De pl. egy kormányátvezető szalag, egy turbónyomás szenzor, etc.etc. elég zsebbenyúlósak tudnak lenni.Ez a 2.0 benzinben nincs, viszont az szereti a benzint nagyon.
Renault power
-
Somatom
veterán
válasz runner 125 #81481 üzenetére
Ha ugyanolyan 2.0DCI, mint az Espace -omban, akkor az egy jó motor. 130, 150, 170LE. Az enyém 150 lovas. Meglepően dinamikusan mozgatja az 1,7 tonnás bódét és nem is nagy étvágyú. Persze, 4WD -vel biztosan éhesebb, hacsak nem külön lockolható.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz rob210 #81497 üzenetére
Mármint lekapcsolja a két kereket a féltengelyekről? Mert ha nem, akkor hiába kapcsolja le a hajtást, a kerekek forgatják az egész miskulanciát. A 4Runneremben volt ilyen kioldó az első kerékagyaknál. Viszont, kioldott állapotban hiába kapcsoltam belül 4WD -t, elöl nem lett hajtás. Ahhoz ki kellett szállni és átcsavarni a lockot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
runner 125
nagyúr
válasz Somatom #81498 üzenetére
A 4Runner kb 35 éves technológia.. azóta azért a 4 kerékhajtás már sokkal komfortosabb. A Haldex rendszer maga aktivál, de a kapcsolható verzióknál is ez elég okosan meg van oldva. Gyanítom a Qashqai-nál is van valamilyen elektromechanikus osztómű a váltónál, ami lockolást követően zár és juttat hátra erőt. Így üresfutásnál nincs hajtva feleslegesen pl a kardán, de nyilván a hátsó féltengelyek ugyanúgy "visszahajtanak", tehát annyi plusz terhelése van ilyenkor a hátuljának 2WD módban is... A kézzel lockolható kerékagyat annó ezért alkalmazták, így full letudtad választani a kerekeket, tehát nem volt pluszban "ellenállása" az első kerekeknek, ha nem volt 4 kerékben az autó.
A motorra vonatkozó postod köszi szépen!
rob210Remek, köszi az infokat, átadom nekik!
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Somatom
veterán
válasz runner 125 #81499 üzenetére
"de nyilván a hátsó féltengelyek ugyanúgy "visszahajtanak""
Pontosan erről beszélek. Az hajtja a féltengelyeket, azok meg a diffit. Fölösleges ellenállás, aminek a legyőzéséhez plusz kaja kell. Automatikus leoldó akkoriban is létezett, csak drága lett volna.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G