- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Dell notebook topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Valami baja van a tápomnak
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- OLED TV topic
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #80653 üzenetére
9 es a termosztát.
A fagyálló pedig g12 a színe tökmindegy ahány gyártó annyi féle, de g12es minősítésú kell hogy legyen!Renault power
-
Bass
addikt
Sziasztok laguna 3 1.5 dci-be kell hajtókarcsapágyat cserélni vagy ezt a modellt már nem érinti? Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Mortein
tag
3-as Megane-ban, hogyan lehet hozzáférni az elakadásjelző gombjához? Beragadt és ki szeretném szerelni, hogy megnézzem mi a gond vele.
-
Somatom
veterán
Érdekes jelenséggel szembesültem. Ez is olyan csajos húzás. Cirka 4000Km olajcserétől. Autó szerint "oil level OK". Gondoltam, szemrevételezem. Két órája álló motornál, pálcán a szint fél fölött. Visszadugtam, azóta azt írja, hogy "oil top up". Most akkor döntse már el, hogy tőccsem, vagy ne tőccsem!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csababarca
őstag
válasz csababarca #74730 üzenetére
Sziasztok!Tavaly valaki segített rádió kódban.Sajnos a hideg lemerítette csutkára az akksit, most újra kellene a kód.Én marha nem a telefonomba írtam fel, és most nem találom a papírt amire ráírtam.Kivettem a rádiót anno, és egy szám alapján kaptam meg innen valakitől a kódot.Tud valaki ebben segíteni?(renault clio IV-ről van szó)sztornó, megvan a beszélgetés
[ Szerkesztve ]
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
csababarca
őstag
válasz csababarca #80666 üzenetére
nagyobb probléma, hogy most minden hibát kb kiír üzenetben a műszerfal, power steering, brake fault, tranction control on/off váltogatja ...remélem csak az akksi lemerülése miatt van ez.
[ Szerkesztve ]
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
LamerGyuri
senior tag
válasz csababarca #80667 üzenetére
"Karácsonyfázó" akksival ne nagyon nyúzd az autót, hazavághatja az agyát. Vagy töltsd fel rendesen, vagy cseréld ki.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz csababarca #80667 üzenetére
Kérdés, hogy az aksi miért halt meg, koros és azért, vagy rossz a generátor és azért?.
Illik ilyenkor kizárni a töltéshibát, feltölteni az aksit és diaggal nullázni mindent.Renault power
-
csababarca
őstag
-
rob210
Topikgazda
-
szaja11
újonc
Sziasztok!
Már lassan 10 éve veszem az olajat és a szűrőket ehhez a géphez (RENAULT MEGANE II. 1.5 dCi (63 KW, 86 LE) mot.: K9K-724) a Filter ABC-től. Most megint rendelnék, de elbizonytalanodtam...
Eddig ezt a 2 fajta szűrőt vettem: ezt: PURFLUX LS932 vagy ezt: RENAULT 7700274177 gyári
Elvileg jót választottam, de most feltűnt, hogy vannak 2007. 09. hóig gyártott autóhoz való szűrők és 2007. 10. hó után gyártott autókhoz való szűrők. Az én autóm 2007. 4. hónapi, tehát ez alapján jó szűrőket vettem eddig.
Csak azt nem értem, hogy miért van ez az év, hónap megadva váltásnak, mikor a ráncfelvarrás 2006-ban volt. Vehetem továbbra is ezeket a szűrőket, mint eddig vagy inkább a 2007.10. hó utáni motorokhoz való méretben egy kicsit nagyobb térfogatúakat? -
passat77
tag
Sziasztok,
2 hónapja vettem egy 2007-es 1.6 benzines Lagunát. Hibakód mentes az autó. Kissé erőtlennek érzem, a fogyasztása városban 11-12 liter közt van. A motor szépen indul, csendesen jár. A gyertyákat és a trafókat már kicseréltem, de nem változott semmi. Visszaolvasva a korábbi írásokat talán lambda szonda vagy fojtószelep irányába kellene keresni a hibát? Ti mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz passat77 #80674 üzenetére
Én azt gondolom, hogy ha mindent kicserélsz is ugyan ilyen szépen fog járni a motor ugyan így hibakód mentes lesz és ugyanennyit is fog fogyasztani.
Az 1.6 os motor ennyit tud abban a kaszniban.
Ezerszer kitárgyaltuk ezt a témát, hogy a kis köbcentis motor nem feltétlen alapja a kis fogyasztásnak. Súly Le arányban egy nagyobb köbcentis motor lehet, hogy kevesebbet fogyaszt."Ugyan ez a motor" az én megane 1 emben a stabil 8 litert tudja városi használat mellett, most, hogy beállt ez a nagy hideg.
Ettől még egy diag sose árt, de szerintem jobb ha megbarátkozol a fogyasztásával.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tusi74
őstag
Sziasztok, az autószerelős topicból irányítottak ide. A probléma:
Nagyon ijesztő dolog történt ma velem. Mentem az autópályán, és képtelen voltam lassítani. Ha megnyomtam a kuplungot (gázról le), felment a fordulatszám 5000-re, felbőgött a motor.
Majd azt tapasztaltam, hogy simán tudtam úgy menni, hogy nem volt a lábam a gázon, tartotta a 80-as sebességet az autó. Végül úgy sikerült letérni az autópályáról, hogy csak a féket nyomtam finoman, szakaszosan, kezdett csökkeni a sebesség, 60, 40, majd 40-nel lecsorogtam az autópályáról, majd az első buszmegállóban megnyomtam a féket satura és lefulladt. Ez az ócsai és a dabasi elágazás között történt, abban az 5-7 percben lepörgött előttem az életem. Majd a buszmegállóban próbáltam újra beindítani, és úgy indított, hogy kuplunggal 5000-es fordulatszám állva.
Kérdésem az, hogy mi történt? Az autómentő aki kijött, azt mondta, hogy szerinte valami elektromos hiba, és valami elszállt, de ő sem tudott többet. 2006-os Renault Clio II-es.Pontosan ilyen típusú a Clio, 2006-os gyártmány: [link]
1,2-es, 44kW, 8V (bocsánat nő vagyok, nem tudom, igazán mit jelentenek) így csak írom, amit a biztosításnál szoktam). Benzines!
Előzmények: Tavasszal 1 hónapot állt az autó, csurig lemerült az akksi. De szó szerint 0-ra. Kicserélték az akksit teljesen újra, attól kezdve az öndító kezdett sz@rakodni,. holott pár éve az is ki volt cserélve, és nem felújítottra, hanem újra. Autóvillamosságos megnézte az önindítót, azt mondta, fel kellett újítani, de jó lesz. Ugyanúgy megmaradt az, hogy naponta használva az autót reggelente 2-3 indításra indult.
2 hete ismét lemerült csurig az akkumulátor (ekkor 3 napot nem ment az autó), de még nagyon hideg sem volt), az a vadonatúj akkumulátor, amit nyáron szereltek bele, sőt zárlatos is lett. Újabb akksi a kocsiba, Varta, már a beszerelés után 3-szorra indította a kocsit, ugyanúgy nyekergett az önindító. Az akksikat mindig szakbolt szerezte be, és szerelte be, mindig katalógusból nézte meg, ebbe a kocsiba milyen kell.
Ma reggel csak 5-ödszörre indult a kocsi, a szokásos önindító nyekergés de elindult, és kb. 15 km-en hibátlanul ment, a hiba teljesen váratlanul kezdődött.Nagyon köszönöm, ha valakinek lenne tippje mi lehet ez, és kb. ez milyen összeget jelent, mert ez az autó így életveszélyes.
Utóirat: az autóvillamosságoshoz szinte hazajárok, már elmentette a telefonszámomat, és úgy köszön bele, szia, mi a baj? Mindent ő csinált az önindítót és a többi korábbi elektromos hiba javítását. Volt, hogy elszállt asz érzékelő, nem mutatta fordulatszámot, nem mérte a kilométert, volt már teljes kábelköteg csere.
[ Szerkesztve ]
-
tusi74
őstag
válasz gabor9991 #80681 üzenetére
Nekem azt mondta az autómentő, hogy szerencse, hogy nem állítottam le a motort. Azt mondja, főleg a nők ilyenkor pánikba esnek, nyomnak minden pedált, leállítják a motort. Annyiban megdicsért, hogy le bírtam vezetni az autót, mert azt mondta lassan 20 éve csinálja a szakmát és sok mindent látott már. Az én problémamegoldásomat elfogadhatónak látta.
[ Szerkesztve ]
-
tusi74
őstag
válasz lsebestyen #80684 üzenetére
Váltani tudtam, de iszonyatosan bőgött a motor, felment 5000-re a fordulatszám. Aztán leállás után újra indítottam biztonságos helyen és már 5000-res fordulatszámmal indított.
Olyan félelmetes volt, hogy most hogy veletek beszélgetek is remeg a kezem. Nem is tudom, mikor tudok újra visszaülni a volán mögé.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Életveszélyes egy autópályán az amúgy kiakadt gázzal száguldó autón óvatosan levenni a gyújtást és lehúzódni a leállósávba?Számodra ez életveszélyes manőver?
Én kérek elnézést.
Egyébként meg ameddig lendületben van a kocsi és van motorfék addig lesz vákuum is mivel benzines szóval lesz rásegítés a féknek, jó eséllyel nem elektromos a szervó akkor meg még a szervó rásegítés se megy el teljesen.Szerintem...[ Szerkesztve ]
-
tusi74
őstag
válasz lsebestyen #80684 üzenetére
Amire reagált, az a szakaszos fékezés így tudtam 20-asával csökkenteniu a sebességet, és 40-nel lecsorogni.
-
Somatom
veterán
válasz tusi74 #80685 üzenetére
Nem csodálom. Ilyentől a rutinosak is be tudnak pánikolni. Tipikus turbós hibajelenség, amikor a turbóba kerül a motorolaj, az beküldi az égéstérbe, amitől beindul egy olyan öngerjesztő folyamat, amit kulccsal sem lehet leállítani, csak lefullasztással. De, nálad biztosan nem ez a hiba, mivel egy 44KW -os autó biztosan nem turbós.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rob210
Topikgazda
válasz tusi74 #80685 üzenetére
Szia.
A volán mögé akkor tudsz majd visszaülni, ha szerelőhöz viszed az autót, nem kóklerekhez.
Ez nem elektromos hiba, hanem fals levegő.
Persze biztosat csak akkor lehet mondani, ha elvégzett az ember pár vizsgálatot.
Azonban találkoztam már ilyen esettel, a fék dewander vákumcsövét, elnyiszálta a gázbowden, mert rosszul volt elvezetve. Innentől vákum helyett extra levegőt kap és az alapjárati beállítás megszűnik. Azaz full gázon pörög a motor. Ez az 1.2 es 8szelepes autó nem ekkora betegágy, mint amit te leírsz, csak sok a húzzuk le a női tulajt, úgyse tudja miről beszélünk.Hogy értsd, miről beszélek, ez egy szívó benzines autó. 3 dolog kell, hogy működjön.
Benzin, levegő, szikra.
Benzinből nem kap többet, szikrából nem kap többet, levegőből viszont igen. A sok oxszigén meg beindítja a folyamatokat.
Ha a tábor tüzet meg akarod gyújtani ott is fújod, hogy lángra kapjon.
Persze ez durván leegyszerüsítve...
Renault power
-
tusi74
őstag
válasz rob210 #80695 üzenetére
Kedves Robi! Köszönöm szépen a válaszod. Igazából ha Dunaharasztihoz viszonyleg elérhető helyen dolgozol, szívesen elvitetném az autót Hozzád, természetesen minden szerelési költséget állva. Az a baj, hogy neten hiába választok ki vadidegent, honnan tudjam, hogy ő is úgy áll hozzám, hogy nő, mondunk neki valamit, mit csináltam meg, és jól lehúzzuk. És megy a kálvária tovább. Nagyon jó lenne ez a kis autó még közeli közlekedésre, valószínűleg pályára már nem merek vele felmenni.
Értem is amit írtál, mert 100%-ban nem vagyok azért teljesen műszaki analfabéta, csak nyilván én nem tudom szétszerelni, megnézni , visszaszerelni semmit. Sőt pár éve, amikor már egy hasonló bajsorozaton átmentem, igaz, akkor nem éreztem magam életveszélyben egy másik fórumban egy szerelő kifejezetten óvva intett mindenkit, hogy laikusként valamibe belepiszkáljon, mert a baj még nagyobb lehet.
#80693:
Igen, ez a Clio II-es, ez 2006-ban már egy ráadás gyártás volt, mert párhuzamosan már gyártották a Clio III-asokat. Ezeket Free néven kezdték forgalmazni, csak kettes néven, ugyanis 2.222.222 Ft-ba kerültek. -
szaja11
újonc
Hát.... Az 1.5 dCi az diesel. :-)
-
szaja11
újonc
válasz rob210 #80675 üzenetére
Tulajdonképpen ez zavart meg:
http://filterabc.hu/RENAULT-7700274177-gyari-olajszuro-2007-09-honapIG
http://filterabc.hu/RENAULT-8200768927
A szelep nyitási nyomás tér el meg a magasság.
(És mint ahogy a képeken is látszik a gyári dobozban is Purflux van)
Tehát a ráncfelvarrás után kb. 1 évvel még alakítottak valamit a motoron és azért kell már azokhoz más szűrő?
És ez a teljes ajánlati lista:
http://filterabc.hu/spl/198310/1-5-dCi-63-KW-86-LE-mot-K9K-724
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Reggel beülök a megane 2 be nem kapcsol be a rádió.
Ötlet?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Yettel topik
- Battlefield 2042
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Eredeti játékok OFF topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...