Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz csendes #99 üzenetére

    Lassan nem is lehet mást kapni. Például a Ford kivette az összes olcsóbb modellt. Marad a SUV és drágább kategória.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz .Szaki. #95 üzenetére

    Nagyvárosban kiszállításhoz használt autók. A piros lámpák és dugók mellé 20 -30 rövid parkolást is számolni kell. A 8 litert csak egy vezető tudta produkálni. A többiek 10 körül voltak, velem együtt.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #83 üzenetére

    Hogy valósul meg a környezetvédelem, ha a fogyasztási adatokon nem észrevehető.

    Észrevehető lenne, ha a gyártók nem játszanának a mild hibridekkel.

    Az elektromos rásegítés csak erőteljesebb gyorsításkor működik.
    Ekkor a szükséges nyomaték egy részét az elektromos motor termeli meg. Ezzel a benzin motor terhelése csökken, a gyorsítás alatt alacsonyabb a megnövekedő környezet szennyezés (m)értéke.
    A gyártónak nem a fogyasztás mennyiségével van a gondja. A környezet szennyezéssel.
    Tehát kisebb és/vagy gyengébb motort tesz az autóba. Papíron a fogyasztás i alacsonyabb, de a környezet károsítás bizonyosan alacsonyabb. A valóságban attól függ, ki nyomja a gázpedált.
    Az előző munkahelyemen volt 6 darab, Fieszta. Városi közlekedésben az egyik autónak 8 liter körül volt a fogyasztása, a másiknak 14. Miután megcseréltük a 2 autó vezetőjét, a fogyasztások is cserélődtek a vezetővel.

    A nap találós kérdése. Vajon melyik vezetőt zárták ki már a kötelező biztosítás megkötésének lehetőségéből?

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #89 üzenetére

    Miből termel? Attól hogy előrébb gurulsz 5 métert?

    Ugye, a rekuperáció nem attól függ, hogy mennyit halad előre a jármű.
    Attól függ, hogy az adott sebesség elérésébe (gyorsításba) fektetett munka, mekkora részét lehet vissza termelni az akkumulátorba.
    A teljesen elektromos hajtású autók esetében a leghatékonyabba rekuperáció. A Tesla esetében a hajtómotor termeli vissza az energiát. A többi gyártó, külön generátort használ ehhez. A mild hibrid járművek esetében a legrosszabb a hatásfok. Azon túl, hogy az akkumulátor inkább csak kondenzátor, A visszatöltés fékező hatása, a kis teljesítményű generátor okán, csak fékrásegítés.

    Más:
    A teljesen elektromos járművek esetében "alapjáraton" (Nem röhög! A VW esetében, be is kell "indítani" az elektromos motort.) "álló" mágneses hullám van a motorban. Ez akadályozza a gurulást előre és hátra. A gázadáskor kezd forogni a tengelyt hajtó erő.
    Általánosan elég a jármű egy helyben tartásához. Nagyon meredek lejtőn a kéziféket használni kell, ha nem automatikus a rendszer.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz TESCO-Zsömle #50 üzenetére

    Csak míg a MILD az amúgy lassításkor elmenő veszteségeket hasznosítja, a turbónak + nafta kell. Nem atomfizika ez, nem értem miért felejtették látszólag el az emberek...

    Valóban nem atomfizika.
    De pontosítok.
    A lassuláskor elvesző mozgási energia egy részét alakítja át elektromos energiává.
    Feltéve, hogy a lassításkor keletkezik visszanyerhető energia. Ha csak kigurulja magát a jármű a pirosig üresben, nincs mit vissza tölteni. Illetve a mild esetében minimális kapacitású akkumulátorokat használnak erre a célra. Inkább képzeld nagy kondenzátornak, mint akkumulátornak.
    A mild megoldások esetében a benzin motor paramétereit hozzáigazítják az optimális felhasználás esetén rendelkezésre álló elektromos rásegítéshez. Ha a motor teljesítménye nem változik, a nyomatéka csökken. A rásegítés nélkül, magasabb fordulatszámon képes megtermelni a gyorsuláshoz szükséges nyomatékot a motor. A hatásfoka esik. A vége magasabb fogyasztás és a környezet védelme is kap egy pofont. Növekszik a szennyezőanyag kibocsájtás, magasabbra, mint a mild előtti változaté.

    Optimális esetben autópályán közel egyenletes sebességgel haladva, a mild rendszer csak feleslegesen növeli a mozgatandó tömeget. Ha van még betárolt elektromos energia, 130 km/h sebesség mellet az a plusz nyomaték, amit az elektromos képes hozzáadni, már nem sokat jelent. Városi forgalomban sokat jelentene, ha nem feltételes módban működne.

    A mild hibridekre már semmiféle kedvezmény sem jár a legtöbb országban. Még zöld rendszám sem vagy az adott országban érvényes jelölés.

    Kizárólag arra jók, hogy a környezetvédelmi előírások egy részét meg tudják kerülni a gyártók.
    Hasonlóan az autók motor stopp-start rendszereihez, amik csak részben működnek. Dugóban néhány megállás után lekapcsolja az elektronika. Nem kockáztatható a motor elindítás sikeressége. Onnantól nulla a környezetvédelmi hatás.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz ParmaBoy #1 üzenetére

    Lágy hibrides Ford Fiesztát vezettem néhány hónapig.

    Takarékosságból a régi önindítót kirakták a járműből. A motor indítását a hibrid motor végezte. Ha volt is tartalék energia, azt az indítás elemésztette. Töltődni lassuláskor és fékezéskor tud a rendszer. Ez kb be is határolja a képességét.
    Autópályán mild vagy lágy izé, semmi haszna sincs, ha jó ütemben lehet haladni, egyenletes sebességgel. Mivel a benzin motor, a hibrid okán, némileg vissza is fogva, csodálkoznék ha valakinek kevesebbet fogyasztana az előd modellhez képest.
    Városban lenne a tuti.
    De a Ford a kuplung motor oldalára rakta az elektromos hajtás, a motor indítás okán. A kuplungot csak az utolsó pillanatban lenne szabad kinyomni, hogy töltődjön a rendszer.
    Ez kényelmetlen az átlag autósnak, figyelni kell rá.
    Ha már van elég energia, jelzi a kijelző. Hurrá. Tapossunk a gázpedálba. És? És nem történik semmi. A számítópép érzékeli a pedál állását. Kiértékeli és ellenőrzi a rendelkezésre álló energia mennyiségét. Ha minden klappol. beindul a rásegítés. Zseniális.
    Turbó nélkül sikerült megvalósítania a turbó lyukat a Fordnak.
    Mivel az előző autók is Fieszták voltak, volt összehasonlítási alap.
    A fogyasztás nem csökkent. Sőt, emelkedett. Abban sem vagyok biztos, hogy a környezetszennyezés csökkent a városi környezetben.
    Drágább és kényelmetlenebb használni ezeket a Fiesztákat.
    Extraként, mivel a motor nyomatéka csökkent az elődhöz képest, az ötös kézi váltó helyett, hatost kaptak az autók.
    Városi közlekedésben hatalmas "előny" hogy többet kell váltogatni. A váltásra szorgosan figyelmeztet is az autó. Eddigi ismereteim szerint egy munkatársunk váltogat előírás szerűen.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés