Hirdetés
- Új AI funkciókkal bővült a Copilot+
- Házimozi belépő szinten
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Mini PC
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Lenovo Thinkbook, Yoga széria
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz
7Heads Drago #83 üzenetére
Hogy valósul meg a környezetvédelem, ha a fogyasztási adatokon nem észrevehető.
Észrevehető lenne, ha a gyártók nem játszanának a mild hibridekkel.
Az elektromos rásegítés csak erőteljesebb gyorsításkor működik.
Ekkor a szükséges nyomaték egy részét az elektromos motor termeli meg. Ezzel a benzin motor terhelése csökken, a gyorsítás alatt alacsonyabb a megnövekedő környezet szennyezés (m)értéke.
A gyártónak nem a fogyasztás mennyiségével van a gondja. A környezet szennyezéssel.
Tehát kisebb és/vagy gyengébb motort tesz az autóba. Papíron a fogyasztás i alacsonyabb, de a környezet károsítás bizonyosan alacsonyabb. A valóságban attól függ, ki nyomja a gázpedált.
Az előző munkahelyemen volt 6 darab, Fieszta. Városi közlekedésben az egyik autónak 8 liter körül volt a fogyasztása, a másiknak 14. Miután megcseréltük a 2 autó vezetőjét, a fogyasztások is cserélődtek a vezetővel.A nap találós kérdése. Vajon melyik vezetőt zárták ki már a kötelező biztosítás megkötésének lehetőségéből?
-
válasz
7Heads Drago #89 üzenetére
Miből termel? Attól hogy előrébb gurulsz 5 métert?
Ugye, a rekuperáció nem attól függ, hogy mennyit halad előre a jármű.
Attól függ, hogy az adott sebesség elérésébe (gyorsításba) fektetett munka, mekkora részét lehet vissza termelni az akkumulátorba.
A teljesen elektromos hajtású autók esetében a leghatékonyabba rekuperáció. A Tesla esetében a hajtómotor termeli vissza az energiát. A többi gyártó, külön generátort használ ehhez. A mild hibrid járművek esetében a legrosszabb a hatásfok. Azon túl, hogy az akkumulátor inkább csak kondenzátor, A visszatöltés fékező hatása, a kis teljesítményű generátor okán, csak fékrásegítés.Más:
A teljesen elektromos járművek esetében "alapjáraton" (Nem röhög! A VW esetében, be is kell "indítani" az elektromos motort.) "álló" mágneses hullám van a motorban. Ez akadályozza a gurulást előre és hátra. A gázadáskor kezd forogni a tengelyt hajtó erő.
Általánosan elég a jármű egy helyben tartásához. Nagyon meredek lejtőn a kéziféket használni kell, ha nem automatikus a rendszer. -
válasz
TESCO-Zsömle #50 üzenetére
Csak míg a MILD az amúgy lassításkor elmenő veszteségeket hasznosítja, a turbónak + nafta kell. Nem atomfizika ez, nem értem miért felejtették látszólag el az emberek...
Valóban nem atomfizika.
De pontosítok.
A lassuláskor elvesző mozgási energia egy részét alakítja át elektromos energiává.
Feltéve, hogy a lassításkor keletkezik visszanyerhető energia. Ha csak kigurulja magát a jármű a pirosig üresben, nincs mit vissza tölteni. Illetve a mild esetében minimális kapacitású akkumulátorokat használnak erre a célra. Inkább képzeld nagy kondenzátornak, mint akkumulátornak.
A mild megoldások esetében a benzin motor paramétereit hozzáigazítják az optimális felhasználás esetén rendelkezésre álló elektromos rásegítéshez. Ha a motor teljesítménye nem változik, a nyomatéka csökken. A rásegítés nélkül, magasabb fordulatszámon képes megtermelni a gyorsuláshoz szükséges nyomatékot a motor. A hatásfoka esik. A vége magasabb fogyasztás és a környezet védelme is kap egy pofont. Növekszik a szennyezőanyag kibocsájtás, magasabbra, mint a mild előtti változaté.Optimális esetben autópályán közel egyenletes sebességgel haladva, a mild rendszer csak feleslegesen növeli a mozgatandó tömeget. Ha van még betárolt elektromos energia, 130 km/h sebesség mellet az a plusz nyomaték, amit az elektromos képes hozzáadni, már nem sokat jelent. Városi forgalomban sokat jelentene, ha nem feltételes módban működne.
A mild hibridekre már semmiféle kedvezmény sem jár a legtöbb országban. Még zöld rendszám sem vagy az adott országban érvényes jelölés.
Kizárólag arra jók, hogy a környezetvédelmi előírások egy részét meg tudják kerülni a gyártók.
Hasonlóan az autók motor stopp-start rendszereihez, amik csak részben működnek. Dugóban néhány megállás után lekapcsolja az elektronika. Nem kockáztatható a motor elindítás sikeressége. Onnantól nulla a környezetvédelmi hatás. -
Lágy hibrides Ford Fiesztát vezettem néhány hónapig.
Takarékosságból a régi önindítót kirakták a járműből. A motor indítását a hibrid motor végezte. Ha volt is tartalék energia, azt az indítás elemésztette. Töltődni lassuláskor és fékezéskor tud a rendszer. Ez kb be is határolja a képességét.
Autópályán mild vagy lágy izé, semmi haszna sincs, ha jó ütemben lehet haladni, egyenletes sebességgel. Mivel a benzin motor, a hibrid okán, némileg vissza is fogva, csodálkoznék ha valakinek kevesebbet fogyasztana az előd modellhez képest.
Városban lenne a tuti.
De a Ford a kuplung motor oldalára rakta az elektromos hajtás, a motor indítás okán. A kuplungot csak az utolsó pillanatban lenne szabad kinyomni, hogy töltődjön a rendszer.
Ez kényelmetlen az átlag autósnak, figyelni kell rá.
Ha már van elég energia, jelzi a kijelző. Hurrá. Tapossunk a gázpedálba. És? És nem történik semmi. A számítópép érzékeli a pedál állását. Kiértékeli és ellenőrzi a rendelkezésre álló energia mennyiségét. Ha minden klappol. beindul a rásegítés. Zseniális.
Turbó nélkül sikerült megvalósítania a turbó lyukat a Fordnak.
Mivel az előző autók is Fieszták voltak, volt összehasonlítási alap.
A fogyasztás nem csökkent. Sőt, emelkedett. Abban sem vagyok biztos, hogy a környezetszennyezés csökkent a városi környezetben.
Drágább és kényelmetlenebb használni ezeket a Fiesztákat.
Extraként, mivel a motor nyomatéka csökkent az elődhöz képest, az ötös kézi váltó helyett, hatost kaptak az autók.
Városi közlekedésben hatalmas "előny" hogy többet kell váltogatni. A váltásra szorgosan figyelmeztet is az autó. Eddigi ismereteim szerint egy munkatársunk váltogat előírás szerűen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Főleg arra, hogy meglegyen a kvóta, ehhez pedig az elektromos hajtás minimumát adják a gyártók. Egy 5008-as Peugeot-ban próbáltuk megfejteni.
- Ukrajnai háború
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Formula-1
- Óra topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Buds 6 - ajándék fülesnek hallgasd a dalát
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Új AI funkciókkal bővült a Copilot+
- További aktív témák...
- Kedvező ár! Dell Precision M4600 laptop (15,6FHD/I7-G2QM/8GB/320HDD/FirePro/AkkuX)
- Karcmentes, független, Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB /8GB RAM/ Onyx Grey
- Kedvező ár! Dell E5440 laptop (14/i5-G4/8GB/128SSD/Good)
- Meta Oculus Quest 2/3/3S Szemüveg és Kiegészítő Shop
- 24" EIZO Full HD LED monitor, Több db + 2 év bolti Garancia + Számla!!!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti / 1TB SSD / 32GB DDR4
- Nincs még weboldala, vagy szeretne újabbat? 50.000-ért teljes oldalt kap
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor X6b 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3db Dell PowerEdge R730XD és 3db Netapp RS-1401 NAS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest