Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    Látom, többeket is érdekel, szerencsére engem a kütyüzéses része is megérint, ezért nem csak felhasználói, de techie szemmel is értékelem a verdát, úgyhogy az alábbiakat vegyétek egy mini logout bejegyzésnek.

    Mire kerestem autót
    Habár kifejezetten érdekel a fejlett technológia és a vérem is zöldebb az átlagnál, de nem vagyok se sötétzöld, se gazdag, ezért a szemléletmódomat ésszel szerettem volna kielégíteni nehezen megkeresett fizetésből történő elköltéssel. Egy extrém módon babusgatott, gyakorlatilag új állapotú (sic) 2009-es Passat CC-től váltam meg, annak utódjaként szerettem volna egy olyan autót, ami
    - praktikus (korrekt csomagtartó, vezetés, beszállás, stbstb)
    - minél zöldebb, de panellakás-kompatibilis
    - ki bírom fizetni (gyakorlatilag a 0 thm-es hirdetés jött szembe, addig nem is gondolkodtam még cserén)
    - Sokáig jó lesz és megbízható.
    Lényegében egy környezettudatos utódját kerestem a Passat CC-nek, ami egy a mindennapokban megbízhatóan szolgáló négykerekű.
    A trigger a 0% THM volt a figyelmemre, de arra, hogy elmenjek ki is próbálni egyet, az az e-Power volt. Az e-Power praktikai aspektusban egy olyan hibrid, ami 1:1-ben úgy viselkedik, mint egy 100%-osan elektromos meghajtás, de 1:1-ben benzines jellegű igényt támaszt a tulajdonos felé.

    A gyakorlat... nem rizsálok többet, felsorolom, hogy mik azok, amik bejöttek az autóban, majd utána azt is kendőzetlenül összeszedem, hogy NEKEM mi nem annyira oké. Egy Tekna felszereltségű lett végül Bose hangrendszerrel, arról szólnak az alábbiak.

    Mi tetszik
    - Maga az e-Power eszméletlen durva jó. Mármint élményben. Technikailag is biztos marha oké, de az full másodlagos ahhoz képest, hogy az ember egy vagyont költ egy kocsira és milyen élményt/értéket/minsőgéet kap érte. Jelentem, aki kipróbál egy e-Powert, biztos, hogy kritikusabb lesz a Toyota féle hibridekkel szemben utána. Röviden: nincs váltó, nincs turbólyuk, nincs hörgés, nincs kenődött, gumiszerű gyorsulás, csak odalépsz és elindul. Mármint ELINDUL!
    - A hang: mivel a CC iszonyat jó volt zaj tekintetében, magasak voltak az elvárásaim. De nem csak teljesített a kabin csendességét illetően, de simán felül is múlta a várakozásaim a Qashqai. Állítólag a hangrendszer aktívan zajcsillapít, ezt nem tudtam igazolni, de nem is érdekel onnantól kezdve, hogy csend van odabenn. A motor amúgy persze itt is fel tud pörögni terheléskor, de nem akkora nyekergés, mint a Toyota hibridjénél. (félreértés ne essék, a Toyota már évtizedes távlatban bizonyított a megbízható hibrid rendszereivel, szóval nem fikázom, de a motorzajok szempontjából a Nissan szimpatikusabb.
    - Töltés: 95-ös benzint kér. Nincs konnektor. Én panelben lakom, konkrétan vagy öntöltő Toyota hibrid, vagy e-Powerem lehetett volna csak, ha zöld irányba megyek. (amúgy az e-Powerről soha nem hallottam még az ominózus hirdetésig, de nagyon alaposan utánajártam, iszonyat mennyiségű youtube és írott cikket néztem végig vásárlás előtt).
    - Kényelem: nem mindent elsöprő, de hoz egy kötelezőt, nekem az elég, könnyű beszállni (ld. majd' 90°-ig kinyíló ajtók + SUV testalkat + hátul is bő fej- és lábtér).
    - Kilátok. Aki nem érti, hogy miről beszélek, üljön be egy Tiguanba, vagy egy egyterű Kiába. Előbbinek az övvonala van olyan magasan, hogy a szélvédőn is alig látok ki, utóbbinak akkora A oszlopa van, hogy a nyakam is megfájdul a sok hajoldosástól. A Nissanból iszonyat jól kilátni.
    - HUD: zöld ide, zöld oda, eldöntöttem már évekkel ezelőtt, hogy olyan autót nem lesz többet, amiben nincs HUD. Nem azért mert menő, vagy techie, de a balesetek túlnyomó részét a műszeregység és/vagy telefon felé való elkandikálások okozta figyelemhiány okozza. Nekem kedves a saját életem és másé is. Minden fontos dolog ott van előttem a szélvédőn, mint pl. akt. sebesség, megengedett sebesség (igen, van táblafelismerője), navigáció, de még a zeneváltásoknál is felvillan, ami szól. Persze beszélgettem már olyan emberrel, akinek a HUD nem tetsző dolog, én nem törvényekről beszélek, csak arról, ami nekem számít.
    - Vezetés és biztonság: 1 hete volt meg a kocsi és már 3 hónapja vártam, hogy beválthassam a vezetéstechnikai tréningre a jegyem. Jelentem, messze a legstabilabb és legmegbízhatóbb volt a viselkedése a 10 kocsis brancsban, akikkel összekerültem. Feleségem szerint a pilóta is jól tette a dolgát, de a kocsi eszméletlen kiszámítható és robusztus volt. Nagyon meglepett, hogy egy ilyen pockos alkat (SUV) mekkora agilitásról tett tanúbizonyságot. Igaz, elektromos autók között könnyűnek számít, de az 1700 kg körüli saját tömeg nem annyira pille. Persze az segít, hogy a 2 kWh akksi az autó aljában elhelyezve süllyeszti le a tömegközéppontot. De az ABS, a menetstabilizátor, az azonnali reakcióidő is sokat segített ott a pályán. De csipog, ha veszélyesen közeledek valamihez, szól, ha holttérben vannak körülöttem, szól tolatáskor, ha keresztirányú forgalom zavar, stb. Tömve van mindennel, ami rám és a gyalogosokra vigyáz.
    - A csomagtartó láblóbálásra is nyílik, bár kicsit szigorú vele, nagyon alá kell lépni, de lényeg, hogy van és jól jön. Az ajtókilincseken gombot benyomva nyílik, jobb, mint a CC, ahol be kellett nyúlni a kilincs mögé és az szatyorral a kézben kevésbé volt kényelmes.
    - A kulcs mindvégig maradhat a zsebben, ráadásul a kulcsban van mozgásérzékelő, így ha leteszed, abbahagyja a jelküldést, ami 2 dolog miatt is nagyon jó: nem merül folyamatosan, mint pl. egy korábbi VW kulcs, másrészt egy pihenő kulcs jelét nem tudják az ismert rádiotranszmitteres módon lenyúlni.
    - A belső: a felhasznált anyagok a kategóriatársaknál (ld. Corolla Cross, Kia, Honda, stb) sokkal korrektebbek és a műszeregység is egy modernebb összhatást kelt. De ez részben ízlés kérdése is. Viszont, ami már konkrétabb: tele van fizikai gombbal az egész. Hangerő, klíma, mindenféle kapcsoló, de közben ízléses maradt, letisztult, mindent megtalálok azonnal vezetés közben is.
    - A kamerarendszer: messze a legjobb külső kameranézet autóban, amit valaha vezettem: felülről látod az autót és úgy tudsz parkolni. Látok persze ezen belül is fejlődési potenciált, de maga az alapelv már önmagában köröket ver minden tolatókamerára és minden másra, amit ismerek.
    - USB: elöl és hátul is van USB-A és USB-C. Persze elöl még van egy szivargyújtó aljzat is, sőt még egy a csomagtartóban is. Ugye mondtam, hogy praktikus? :)
    - Van kormányfűtés, szélvédő fűtés, sötétedő belső visszapillantó, meg egyéb praktikai finomságok, de akit ezek érdekelnek, az úgyis megtalálja felsorolva őket a katalógusban.
    - Hatalmas panoráma üvegteteje van, ami motorosan kemény kárpittal besötétíthető. Az üveg nem nyitható ki.
    - A ProPilot II adaptív tempomatja nagyon bevált. Teszi, amit kell, még állóra is szépen kényelmesen lefékez és ha 3 sec-en belül indul a sor, akkor magától el is indul.

    Mi nem tetszik
    - A középső képernyőn minden autóba üléskor engem váró jogi blabla, amit le kell nyomni. Engem nagyon zavar.
    - Habár mindegyik képernyője nagyon szép, de sötétben vezetéskor a legalsó fényerőnél én még mennék lejjebb (automatikusan vált amúgy).
    - Apróság ugyan, de ha már van dekorvilágítás, egy picit azt viszont fényesebbre venném az ajtókon. Azoknak szép, szórt fénye van, nem lenne zavaró.
    - A fogyasztást ugyan lehet nyomkövetni, de szerintem a legelfuseráltabb az összes kijelző-képernyő közül. Ez csak azért sajnálatos, mert az e-Powert vásárlók egy jó része esélyesen hozzám hasonlóan a környezettudatos gondolkodás miatt is döntött mellette, márpedig pont annak kijelzése méltatlanul gagyi.
    - A csomagtartó nyitásának láblóbálással való nehézkessége is picit zavaró. Működik, de azért ki kell ismerni, hogy gördülékeny legyen.
    - Az index hangja.
    - A garancia mennyisége a konkurrenciához képest szerintem sovány. Egy Toyota, vagy Kia nem kicsivel jobban megbízik a saját termékében, ha a garanciális paraméterekből indulunk ki.
    - A ProPilot II "önvezetése" totál nincs kész a magyar utakra. Autópályán még oké (és eleve csak ezt igéri), de ott is nagyon szeret jobbra tartani a saját sávban, az pedig nagyon messze van az én vezetési szokásaimtól, folyamatosan veszélyérzetet okoz nekem ezzel. Ami viszont nagyon jó pont ebben a rosszban, hogy egyetlen fizikai gombbal a kormánykerék vezérlését (vagyis az "önvezetést") ki lehet kapcsolni úgy, hogy a ProPilot II minden egyéb funkciója aktív marad.

    Ami nem jó, vagy rossz, de az összképhez tartozik
    - Nem tudom, hogy mennyi van még készleten, de 4 milliós kedvezményeket még nemrég is láttam hirdetve és a 0 THM is létezett még pár hete. A kettő együtt egy ilyen megbízhatatlan pénznemmel, mint a forint, egyszerűen kihagyhatatlan, ha valakinek passzol az igényeihez az autó.
    - Viszonylag feszes a rugózás és az oldalirányú fejbillegtetés sem ritka, de ez elsősorban a SUV-os magas testalkat ára. De valahol középen van a sportos feszesség és a hajóringás között.
    - A kormányt nagyon könnyű tekerni.
    - Hátul nem tekerhető le 100%-ig az ablak, 1-2 cm-nyit fent marad.
    - Én kicsit sajnálom, hogy elvitték előlem az összes Tekna+ kivitelt, annak az ülése esélyesen kényelmesebb lenne, de ahogy fent írtam viszonylag rendben van a Teknáé is.
    - Fogyasztás: városban 3.5 ~ 6.0l, leginkább 5 liter környékén. Nyáron gyakran voltam 3.5 és 4.5 között, hidegben inkább 5 és 6 között mozog. Autópályán 7.5, precízen betartott 130 km/h-val.
    - Szélzaj korrekt, gördülésből már több betör, de ebben annak is szerepe van, hogy rögtön a vásárlás után eladtam a gyári gumikat és lecseréltem 4 évszakosakra. (Michelin CrossClimate II és Hankook Kinergy is ajánlottak).
    - Van egy NissanConnect alkalmazás, ami szinte semmit nem tud, de arra jó, hogy nyomon tudod követni a kocsit, meg felhívni a garanciális gyorssegélyt, ha elakadsz valahol valamiért. Ez az aszisztens szolgáltatás 1 vagy 2 évig része a garanciának. Fel tudod villantani vele a lámpáit és/vagy dudát, de pl. nem tudod bekapcsolni a kormány vagy ablakfűtést, ami hasznos lehetne.
    - A fordulóköre a Passat CC-hez képest kellemesen szűk, de nem tudom, hogy a kategóriatársaihoz képest mennyire jó.
    - Van automatikus parkolás, de egyrészt tudod parkolni, másrészt szeretek vezetni, úgyhogy ennek értékelését ráhagyom azokra, akik támaszkodnak rá.
    - Ami érthetetlen számomra, hogy egy szanaszét kamerázott, érzékelőzött kocsihoz miért kell vegyek fedélzeti kamerát, ha szeretném ezt a funkciót. Az sem érdekelne, ha nem férnék hozzá (hogy pl. németországban se legyen belőle jogi probléma, mert ott ugye tilos), csak ha ellopják, összetörik, jó lenne, ha a biztosítónak lenne hozzáférése. Emiatt használok egy saját Vantrue N4-est, ami nagyon szépen teszi a dolgát, de ez már off.
    - A kocsihoz szép hosszú, de magyar nyelvű, de meggypzpdésem szerint magyarul nem beszélő által megírt/fordított leírás tartozik. Én perverz módon jó felét átolvastam vásárlás után, azért vannak benne hasznos dolgok.
    - A zene alacsony hangerőnél korrekt, picit nagyobb hangerőn viszont elfogy, mint a közpénz. Hiába Bose, márkafetisiszták biztos jónak tartják, de gyerekek, ez nagyon gyér ahhoz képest, hogy feláras és szerepel a "Prémium" kifejezés a megnevezésében. Mélynomó ide, vagy oda.
    - Android Auto + Apple Carplay: mindegyik van, utóbbi vezetékmentes. Viszont, AliExpressen vettem 20 dodóért egy USB-s kütyüt, ami szuperül vezetékmentessé tette a telefonomat. 100%-os megbízhatósággal teszi a dolgát, nagyszerűen megy a YT és a navi. Ami miatt nem a pozitívumokba tettem, hogy az árba illett volna beférjen a vezetékmentes Android Auto is.
    - Szintén hasonló: nagyszerű, hogy van vezetékmentes töltés is, de sajnos picit kevéske az ereje abból a szempontból, hogy tokban az én telómat már nem tölti. Egy iPhone 15-öst viszont tokban is töltött. Viszont legalább látom, mert kijelzi, hogy tudja/nem tudja.

    Összességében
    Először is hadd szögezzem le, leszarom, ha valaki megveszi az autót, vagy sem, szóval nem érdekem sem ajnározni, se szídni indokolatlanul, azért írom meg mindezt, hogy segítsen. Akár mellette, akár ellene szól valami.

    Azonban azt hadd áruljam el, hogy a magam részéről újra és újra azon kapom magam, hogy okot keresek beülni és elmenni vele valahova, mert jó benne lenni és mert biztonságban érzem magam benne. Habár ízlés kérdése, de szerintem nem harsány, mint mondjuk egy CHR és nem teljesen szappan, mint sok másik SUV, vagy akár a saját elődje, inkább olyan visszafogottan elegáns, és modern kívül, belül. Nagyon sokba kerül, vészesen közel van az ára egy BYD elektromos autóhoz és lehet, hogy akinek a napi töltés az opció, az jobban is jár egy BYD Seal U-val pl., de akinek nem opció a konnektor, csak a hibrid jöhet szóba. Én azt látom, hogy akár újra 1000km-es távokat kell vezessek majd egyszer, akár csak a városban lófrálok, ez a konstrukció nagyon jó összképpel teszi a dolgát és kezdeti e-Powerrel szembeni szkepticizmusom a gyakorlatban is elmúlt. Viszont 4e km után egyszerűen nem lehet felelősségteljesen azt mondani, hogy van olyan jó, vagy akár jobb is megbízhatóságát tekintve, mint a Toyoták, de adtam neki egy esélyt bizonyítani, majd mindenki eldönti, hogy hajlandó-e ugyanerre a saját pénzén megtenni. Az az igazság, hogy a CC-ből átülve sokszor még most is ráncolom a homlokom, hogy gyanúsan túl sokmindent eltalált a Qashqai a saját igényeimből, mármint elég kicsi az esélye bármely terméknél, hogy egyszerre ennyi mindenben pont passzoljon ahhoz, amit elvárnál, még egyszerűbb dolgoknál is, nemhogy egy ilyen komplex terméknél, mint egy hibrid autó.

    Ha van konkrétum, amit kihagytam, vagy félreérthetően írtam le, kérdezzen, akit érdekel. De elsősorban tapasztalatokkal tudok segíteni, a többire ott vannak a hivatalos Nissan oldalak és a YT, ahol még ASMR POV vezetések is vannak e-Poweres Qashqai-jal.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák