Hirdetés
-
Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
ma A Honor 200 Pro olcsóbb változata sok szempontból jó butítás, pár szempontból nem.
-
Kezeli az új DirectX 12 funkciókat a friss AMD Software
ph A 24.6.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag az AI-t sem hanyagolja el.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vjpeti
csendes tag
válasz hobizoli #120119 üzenetére
Persze, tudom hogy vannak ilyenek. De ha belegondolsz, a Passat méretű, meg nagyobb autók 90%-ában hosszában van a motor, akkor is, ha elsőkerekes. (Abba a 10%ba az én 9-5-öm is benne van, mint kivétel)
Ha a passatot az auditol függetlenül nézzük, ott volt a motor, váltó a golfokban stb, nyugodtan szerelhették volna ebbe is így.
Csakhogy a passat 90%-ban A4. És akkor visszafele kell jönni gondolatban: A8, A6, A4.
Ezekben nagyon sok közös motor van, legyen az a 2.4, 2.6, 2.8, 2.5TDI, vagy 1.8T (A8ban nem).Nyilvánvalóan az Audinak, meg egyik gyártónak sem érdeke, hogy külön váltót, motortartóbakokat stb fejlesszen ki ugyanahhoz a motorhoz csak azért, hogy keresztbe szereljék be. Az egész karosszériát, motorteret, kábelköteget úgy tervezték, hogy hosszában lesz a motor, nyilván ez volt az egyszerűbb megoldás. Ez a váltó téma amúgy is kényes kérdés, mert ott az indítómotor, a kábelei, a féltengelyek, a rudazat, stb.
Egyébként nem hiszem hogy bármi előnye származna a passatnak attól, hogy keresztben lenne benne a motor.
A 2.5TDi tényleg nem jó, de most nem a mai, 3-4-500.000et futott motorok meghibásodásárol van szó, hanem az újkori tervezésről.
Az alfánál meg a 155-ös idejében mindegyikben keresztbe volt a motor, a 166-ban is, pedig elfért volna hosszában. Az autógyárak igyekszenek nem túlbonyolítani (saját gyártásuk számára) a dolgokat.
[ Szerkesztve ]