Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #7057 üzenetére

    No, hát ezt anyira titokban csinálhatták, hogy még senkitől sem hallottam róla !! :N

    Valszeg., hogy azok azért még lég szerény képességekkel rendelkeztek, ezért semlettek népszerűek !
    A hagományos ólom akkukkal elé szerény teljesítményeket lehet megvalósítani, nem bírják a mélykisülést (50%-ig, némelyeket talán 30%-ig lehet kishasználni áramilag), a kapacitásukhoz mérten igen nagy a súlyuk, kicsi az energia sűrűségük és lassú a feltöltésük !
    Tele kell rakni egy járgányt ólomakkukkal ahhoz, hogy képes legyen valamire, pláne egy ilyen nagy tömegű járgányt, mint egy w123-as, de a 190-es sem lehet sokkal könnyebb.
    A ma Li akkuk jóval magasabb energia sűrűséggel rendelkezne, sokkal nagyobb a munka feszültség tatományuk, tehá jobban ki lehet belőlük használni az áramot, nem érzékenyek a mély kisülésre, attól az eletronikájuk úgyis megvédi őket és könnyűek !
    A vas-polimer ugyan nem a legjobb típus energia sűrűségben, de egyéb parmétereiben kifejezetten jó elektromos autókhoz !
    A töltésük pedig egész gyorsan is történhet.

    Az egyenáramú szabályozás nehézkes, méretes félvezetők (teljesítmény elektronika) kellenek hozzá, a váltóáramú szabályozás pedig akkor még gyerek cipőben sem járt (nem keerendő össze a vasúti technikával), ehhez spéci inverterek kellenek, amilyeneket csak mostanában kezdtek gyártani !
    Manapság már vannak a "mezei", bipoláris teljesímény tranzisztorokon kívül teljesítmény FETek, teljesítmény tirisztorok és az IGBT tranyó, ami a tirisztor és a bipoláris tranyó előnyeit egyesíti, helyel-közzel azok hátrányai nélkül !

    Mindemellett lehet, az olajlobbi azonnal megvette a licenceket és eltette a fiókba. :U

    Én, és nálamnál sokkal szakavatottabbak, az üzemanyag cellában látják a jövőt, amibe uganúgy lehet tankolni mint most, és sokféle szerves, energiát hordozó folyékony vegyülettel tud működni, tehát a lehetőségek ezen a téren is nyitottak és közvetlen elektromos áramot állít elő, kicsi veszteséggel (égés 2000fok körül, üzemanyag cella 140-160 fk körül), ami nagyon jó hatásfokot jelent és mindemellett élvezhetjük majd az elektromos autózás minden előnyét (nincs alapjárati fogyasztás, fékezéskor visszatermelheti az energiát) !

    Én egyelőre csak olyan kis volumenben gondolkodtam, hogy építek házilag egy elektromos biciklit, teljesen saját fejlesztésben, indító motorral és zselés ólom akkukkal !
    Persze, tudom, elektromosat már gyártanak, de ha ezt saját magam meg tudom csinálni, az kihívás és akkor már meg tettem az első lépést az elektromos autó felé is !

    Üdv.

Új hozzászólás Aktív témák