Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #7057 üzenetére
No, hát ezt anyira titokban csinálhatták, hogy még senkitől sem hallottam róla !!
Valszeg., hogy azok azért még lég szerény képességekkel rendelkeztek, ezért semlettek népszerűek !
A hagományos ólom akkukkal elé szerény teljesítményeket lehet megvalósítani, nem bírják a mélykisülést (50%-ig, némelyeket talán 30%-ig lehet kishasználni áramilag), a kapacitásukhoz mérten igen nagy a súlyuk, kicsi az energia sűrűségük és lassú a feltöltésük !
Tele kell rakni egy járgányt ólomakkukkal ahhoz, hogy képes legyen valamire, pláne egy ilyen nagy tömegű járgányt, mint egy w123-as, de a 190-es sem lehet sokkal könnyebb.
A ma Li akkuk jóval magasabb energia sűrűséggel rendelkezne, sokkal nagyobb a munka feszültség tatományuk, tehá jobban ki lehet belőlük használni az áramot, nem érzékenyek a mély kisülésre, attól az eletronikájuk úgyis megvédi őket és könnyűek !
A vas-polimer ugyan nem a legjobb típus energia sűrűségben, de egyéb parmétereiben kifejezetten jó elektromos autókhoz !
A töltésük pedig egész gyorsan is történhet.Az egyenáramú szabályozás nehézkes, méretes félvezetők (teljesítmény elektronika) kellenek hozzá, a váltóáramú szabályozás pedig akkor még gyerek cipőben sem járt (nem keerendő össze a vasúti technikával), ehhez spéci inverterek kellenek, amilyeneket csak mostanában kezdtek gyártani !
Manapság már vannak a "mezei", bipoláris teljesímény tranzisztorokon kívül teljesítmény FETek, teljesítmény tirisztorok és az IGBT tranyó, ami a tirisztor és a bipoláris tranyó előnyeit egyesíti, helyel-közzel azok hátrányai nélkül !Mindemellett lehet, az olajlobbi azonnal megvette a licenceket és eltette a fiókba.
Én, és nálamnál sokkal szakavatottabbak, az üzemanyag cellában látják a jövőt, amibe uganúgy lehet tankolni mint most, és sokféle szerves, energiát hordozó folyékony vegyülettel tud működni, tehát a lehetőségek ezen a téren is nyitottak és közvetlen elektromos áramot állít elő, kicsi veszteséggel (égés 2000fok körül, üzemanyag cella 140-160 fk körül), ami nagyon jó hatásfokot jelent és mindemellett élvezhetjük majd az elektromos autózás minden előnyét (nincs alapjárati fogyasztás, fékezéskor visszatermelheti az energiát) !
Én egyelőre csak olyan kis volumenben gondolkodtam, hogy építek házilag egy elektromos biciklit, teljesen saját fejlesztésben, indító motorral és zselés ólom akkukkal !
Persze, tudom, elektromosat már gyártanak, de ha ezt saját magam meg tudom csinálni, az kihívás és akkor már meg tettem az első lépést az elektromos autó felé is !Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- 98 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i7-13705H, RTX 4060 (ELKELT)
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest