Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    válasz Tasunkó #151 üzenetére

    Egyszer menj el gyárlátogatásra egy BMW üzembe.
    Logisztikai csoda amit csinálnak. A járműveket a megrendelés sorrendjében készítik. Minden munkahelyen az adott járműhöz való alkatrészeket szállítja az automatika. Se többet, se kevesebbet. Nem azért mert ellopják. A BMW megfizeti az alkalmazottait. Azért, hogy a leggördülékenyebben lehessen dolgozni.

    Amúgy az autógyártók legnagyobb költsége a kutatás és fejlesztés.Aki lemarad, az kimarad. Így járt az Opel. A nyolcvanas években még piacvezető volt Európában. Egy - két könnyelmű tervezési hiba után a csökkenő forgalom takarékosságra késztette a vezetőket. A takarékosság nem megoldás. A pazarlást kell kerülni, nem a minőség kárára takarékoskodni. A mélyrepülés gyorsan indult be. Nem volt pénz a fejlesztésre. Többszöri tulajdonos váltás végén a PSA mentette meg az Opelt. Megkapták a legfontosabb PSA fejlesztéseket. Azóta növekszik az Opel piaci részesedése.

    Ez a verseny az autógyártók között nagyon éles. A Mercedes, VW, PSA mellett alig maradt már önálló gyártó.
    A többieket vagy felvásárolták vagy szövetséget alapítottak. Ezek a gyártócsoportok hatalmas pénzt képesek betolni a fejlesztésbe. A kisebbek, akik már nincsenek sokan, arányaiban sokkal többet kell költeni fejlesztésre.

    A BMW a méretéhez képest a nagyokhoz tartozik. Csak két leányvállalata van. A Mini és a Rolls-Royce. Ezeket tudta megtartani a telje angol autógyártó csomagból. Arányosan sokkal többet költenek fejlesztésre, mint a nagy gyártók.

Új hozzászólás Aktív témák