Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bwoay

    nagyúr

    válasz kovis #589 üzenetére

    már ilyen jellegű nézeteltérésem műszaki cikk javíttatása esetén,
    akkor még arról sem sikerült meggyőznöm a fogyasztóvédelmet is,
    hogy nem vagyok köteles megvárni a hónapokig húzódó javítást.
    legközelebb megkérlek, hogy te intézd az ügyemet :)
    amióta EU jogszabályok védik a fogyasztók érdekeit,
    azóta rengeteget enyhült a szigor.
    Azelőtt 30 napon túli javításnál már kötelesek voltak cserélni,
    ma már ez csak irányelv, úgy szól a jogszabály,
    hogy törekedniük kell a 30 napon belüli javításra :U
    maximum azt mondják: márpedig mi törekedtünk, de nem jött össze.

    A minap néztem meg a cserére vonatkozó rendelkezéseket az FVF weboldalán.
    Annyit ír, hogy a vásárló kérhet javítást vagy cserét.
    Más kérdés azonban, hogy a kereskedő/forgalmazó mikor kötelezhető
    egy adott termék cseréjére. A lejátszóhoz mellékelt garanciajegy
    pedig egyértelműen kimondja, hogy a nem rendeltetésszerű használat
    érvényteleníti a garanciát. A bevizsgálást különben a jogszabály szerint
    akkor is meg kellene várnod, ha 72 órán belüli meghibásodásról van szó,
    annyi a különbség, hogy ez esetben mindenképpen csere lesz a megoldás,
    már amennyiben jogos a panaszod, tehát javítás ilyenkor fel sem merülhet.
    Az, hogy ezeket milyen cég mennyire rugalmasan kezeli,
    az más kérdés. Nyilván más az ügyintézés papíron, meg a gyakorlatban,
    de hogy ki mire kötelezhető, abban természetesen a jog a mérvadó.

Új hozzászólás Aktív témák