Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peppe79

    senior tag

    válasz mephi666 #50089 üzenetére

    Nálunk is minden termék saját kódot kap. Viszont nagy ritkán előfordul, hogy egy új termék véletlenül kód nélkül kerül be az üzlettérbe. De ezt még kipakolás előtt ki tudjuk szűrni, mivel ilyenkor polccímkét sem lehet készíteni róla. Ha ez kiderül, akkor megy is vissza rögtön az áruátvételre. Ha egy szemfüles vevő mégis felkap egyet a raklapról, és úgy viszi a kasszához, hogy nem kíváncsi az árára sem, olyankor vagy le kell mondania róla, vagy meg kell várnia, amíg az áruátvételen hozzárendelik az EAN kódhoz az üzletünk által használt saját kódot, meg a termék árát. Ez általában nem tart tovább 5 percnél.

    Aztán előfordul olyan is, hogy van saját kód, de mondjuk egy központi akcióváltásnál elfelejtik átállítani az árat. Na, ezt helyreállítani viszont már nem biztos, hogy 5 perc. De, üzletenként erre is létezik áthidaló megoldás: lehetőség van rá egyedi cikkszámot készíteni, egyedi árral, és készletmozgatással átvezetni rá az adott termékből adott darabszámot. Ezt legtöbbször akkor használjuk, ha van sérült csomagolású termék, vagy kiállított mintadarab, amit olcsóbban szeretnék eladni. De működik olyan esetben is, ha akcióváltásnál elfelejtik a központban átállítani az árat.

    Ahol gondot okozhat ez, az a nagy külföldi multik. Mert:
    1. vagy eleve nincs lehetőségük üzletszinten beleavatkozni a sajátos külföldi áruházi sztenderdek miatt;
    2. vagy lenne rá lehetőségük, de a üzlet vezetősége túl gyámoltalan
    3. vagy csak egyszerűen tojnak az egészre

Új hozzászólás Aktív témák