Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Unigine Superposition Benchmark
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- PCI Express 6.0-s SSD-t demonstrált a Micron és az Astera Labs
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
MCGaiwer
addikt
válasz
sasa311 #9395 üzenetére
A fogyasztó nem érvényesíthet szavatossági (illetve jótállási) igényt, ha
• a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kelletta méret az pont olyan tényező, amit a szerződéskötés pillanatában ismersz, vagy ismerned kell. Ehhez semmi köze, hogy milyen szám van írva a dobozra. a cipő adott, megnézheted, megmérheted, ezért ismerned kell a méretbeli különbségeket.
olyan mintha megveszel egy bőrcipőt, majd az idővel kitágul, majd visszaviszed hogy hibás mert nem azonos a mérete azzal ami rá volt írva...
-
MCGaiwer
addikt
válasz
sasa311 #9393 üzenetére
partalan vita... szerintem a méretazonosság nem a minőség része, ezért nem is tartozik a garancia kérdéskörébe. maga a termék attól még nem lesz selejt, hogy nem jól van összepárosítva. az esetleges üzleti hibákat, miszerint nem veszik észre hogy összecserélték a cipőket meg szintén nem a gyártói garancia kérdése, tehát arra sem vonatkozik, max az üzlet járatja le magát ha nem figyel rá.
másrészt meg amint említette, 4mm eltérés van a lába között, szóval még az is lehet, hogy a cipő azonos méretű...
-
MCGaiwer
addikt
válasz
sasa311 #9390 üzenetére
ugyan ennyi erővel megmérhetnék a lábát is, biztos az sem lesz egyforma, akkor most pereljük be a természetet is? lehet, ha egyforma lenne a lába, fel se tűnt volna neki a különbség. éppen ezért mondom 3xra, hogy a méret nem minőségi tényező. másrészt meg a méret vásárlás előtt ellenőrizhető, míg egy hibás varrás, ragasztás, rossz anyag, amikre a garancia ki lett találva, nem.
csak az ő érdekében mondom, hogy ne jogokat lebegtetve menjen vissza, mert egyrészt erre az esetre szerintem nincs, másrészt meg szép szóval mindenkinek jobb eredményt lehet itt elérni. kitisztítja, berakja a dobozba, és visszaviszi. valószínűleg ki fogják cserélni, és már csak az árban kell megállapodniuk.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
sasa311 #9384 üzenetére
nagyobb a valószínűsége, hogy a lába nem egyforma. valamint a méret nem minőségi tényező. gyárthatnak 44es cipőt is, és ráírhatják hogy ez 150es, ha nekik éppen az a számozás tetszik.
#asdf
akár egy vásárló is cserélgethette a két dobozban a cipőket. semmi nem bizonyítja, hogy a két cipő nem méret azonosan jött ki a gyárból. A cipő ott van a vásárló előtt. lehetősége is van felpróbálni, forgatni, méregetni, járkálni benne mielőtt megveszi. -
MCGaiwer
addikt
válasz
trassher #9381 üzenetére
lejárt a szerkesztési idő
közben eszembe jutott, hogy ruházati terméknél bevett szokás (tehát nem jog, max ha jóindulatúak megteszik, így érdemes úgy kommunikálni feléjük a dolgot) hogy hibátlan, állapotban x napig visszaveszik. ennek része a doboz megléte, és semmiféle kopás, szakadás, sérülés nem látható a terméken.
itt kérdés hogy mennyi és milyen használat során derült ki a cipő méretének hibája, ha nem látszik kopás a talpon, és az utca piszkát el tudod tüntetni, valószínűleg ki fogják cserélni neked. Viszont elképzelhető, hogy számlázási/könyvelési rendszerük miatt nem tudják visszaadni a pénzkülönbözetet. Ebben az esetben vagy vásárolsz az olcsó cipő mellé még valamit, vagy benyeled a drágább cipő árán az olcsóbbat, de legalább egy használható cipőd lesz.
legközelebb meg tessék körültekintően ellenőrizni a terméket mielőtt megveszed, cipő esetén külön figyelve a méretre (és itt tudod, hogy apró eltérések csak használat során derülhetnek ki, de éppen ezért kell úgy választani, hogy +- fél szám eltérés még beleférjen.)
-
MCGaiwer
addikt
jog szerint sajnos jelenleg nem jár neki semmi :S
a minőség ellenőrzését vásárlás előtt kell elvégezni, aminek cipő esetében ugyan nem része a megfelelő méret megállapítása, de ez nem is a gyártó feladata, így ezért nekik nem egyező méret esetén nincs felelősségük (kivéve ha mondjuk egy 44es cipő mellé egy 39es van párosítva, ami ellenőrzése megint csak a vevő dolga lenne, de ilyen kirívó esetekben azért az üzlet is hibás lehet).tehát,csak hogy egy klasszikust idézzek: megnéztétek oszt megvettétek nem? ez van.
-
MCGaiwer
addikt
vagy a vas kemény, vagy a másoló berendezése gyenge. szemlélet kérdése.
én az utóbbira tippelek, ugyanis a vas (vagy acél) extra kezelés hatására lesz csak keményebb, az meg ugye pénz, így miért fordítana extra költséget a keményítésre a gyártó, ha arra nincs szükség, illetve használhatatlan lesz tőle a termék? így kétlem, hogy gyári hibás termék lenne. miután meg sérült, így már nem is köteles visszavenni a 8 napon belül.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
CoolBoy323 #9341 üzenetére
Ez jogilag úgy működik, hogy
az hogy a gyakorlatban mi történt lényegtelen. Ha neten vetted, akkor 8 napod van elállni, ha személyesen, akkor semmi.
-
MCGaiwer
addikt
de pont ez az, amiért nem értem az egész hozzáállásukat. ez a Digital Planet név nekem semmit se mond, valószínűleg másnak se sokat. szóval magában nem ér semmit (nem úgy, mint a példában az Euronics, amit azért sokan ismernek) Mi értelme van a "névvételnek" ha közben hátulról mutyizással megölik a nevet? vagy csinálják rendben, és tartsák/vegyék a nevet, vagy csinálják tisztességtelenül, névcserével, de ne a kettőt egyszerre...
-
MCGaiwer
addikt
válasz
masterful87 #9323 üzenetére
13kért volt egy lejátszód 3+x évig. ez már így jó vétel volt. jelentsd fel őket a fogyvédelemnél, aztán vagy lesz vmi, vagy nem.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
Shrike7973 #9315 üzenetére
jogszabály tudtommal nem kötelezi, üzletpolitikájukban meg szerintem nincs benne. szóval szerintem nem tudott itt gariztatni, de egy próbát megérhet.
-
MCGaiwer
addikt
biztosító vállogatja. szomszédunkban volt egy konyhatűz, kifizettek nekik mindent meg vettek még 2 105cmes lcd tévét is abból amit a biztosító adott...
illetve az sem igaz, hogy a legolcsóbbat érdemes kötni. ha a te 20%os visszaosztásodat veszem alapul, akkor a legtöbb ügyféllel, drágább díjjal rendelkező tud a legtöbbet visszaosztani a 20%ból. bizonyos kárszint alatt nem is foglalkozik az ellenőrzéssel, hanem kifizeti, míg a kisebb biztosítók minden fillért próbálnak megfogni, ezért inkább 2x ellenőriznek minden igényt.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9277 üzenetére
figyelj, nem minket kell meggyőznöd. elmondtuk a véleményünket, ha nem tetszik próbáld meggyőzni a biztosítót, ha nem megy és még mindig hiszel az igazadban, akkor meg a fogyasztóvédelmet, békéltetőt vagy a biztosítók szövetségét.
ha csak a saját elképzelt igazadat vagy hajlandó elfogadni, miért kérdezel egyáltalán?mellesleg még mindig nem érted meg, hogy nyugodtan tárolhatod az értékeket ahol neked tetszik, csak ne várd, hogy a biztosító is így gondolja ha elvisznek valamit. ő biztosan leírta már az ajánlattételnél, hogy milyen körülményeket vár el. Vagy elolvastátok és tudva hogy nem teljesítitek mégis megkötöttétek, vagy el se olvastátok, és csak gondoltátok hogy egy lakat+tolózár elég védelemnek számít vidéken. mindkét esetben sajnos a szüleid hibáztak.
amúgy meg nem nagy elvárás a biztonsági zár: bármelyik mai normális ajtózár megfelel, szinte bármi, ami kilincs + zár kombóval van. a lényeg hogy ne a régi típusú nyelves kulccsal lehessen nyitni, hanem az "új" félével.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9274 üzenetére
még mindig nem érted: a melléképülettel önmagában nincs semmi baj. lehet olyan anyagból amilyenből tetszik, lakattal, vagy éppen csak egy cipőfűzővel masnirakötve védve a zárat. a gond az, hogy ott voltak tárolva az említett értékek. Ha a bicikli a garázsban/pincében/műhelyben, vagy bárhol ahol normális ajtó és kilincses zár van, akkor A: max leverik a lakatot a melléképületről és nem visznek el semmit B: feltörik az említett ajtót is, és elviszik a bicikliket, fűrészt egyéb eszközt, de a biztosító meg kifizeti.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9266 üzenetére
az általad leírt melléképület helyett tárolhatnátok egy fojlasátorban is. lopás szempontjából kb azonos nehézséget okoz a feltörésük...
barkácsgépek, láncfűrész, 2 bicikli alaphangon 100-150 ezer. aztán lehet jóval több is, a bicikliktől függ.
ennyi értéket azért illik egy lakatnál többel védeni :S -
MCGaiwer
addikt
válasz
jungieva88 #9258 üzenetére
ha sony által hivatalosan támogatja a 4.0át, akkor rárakhatod. ha nem, akkor lényegtelen ki hogy mivel használja. a memkártya valószínűleg hülyeség, azt be kellene hogy vegye (amennyiben a típusa támogatott), ha nem veszi, akkor meg kell próbálni másikkal. ha azt se, akkor az garanciális csere.
amennyiben hivatalosan támogatott a 4.0 és mégse viszi, valamint a másik mem kártyával is szar, akkor cseréljék.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9253 üzenetére
az áfsz-ben érdemes keresni. sajnos a lakat+tolózár a legritkább esetben minősül elégséges védelemnek. általában a minimum normál zárszerkezet szokott lenni, míg nagyobb értékek esetén több ponton záró többrétegű ajtó. persze kérdés, hogy miért kötnek biztosítást lopáskárra, ha olyan védelmet várnak el ami magában megakadályozza a lopások nagy részét, de ez az általános eljárás.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
biggamer #9211 üzenetére
félretéve az előző kérdéseket, amik változtathatnak az ügyön, az alapvető dolgokra válaszolok:
amennyiben valós és teljes 3 év garancia van, akkor:
a kártyát javíthatják. ha javíthatatlan, akkor elsősorban ugyan olyanra, vagy ha ez már nem lehet, azonos, vagy jobb tudásúra cserélhetik. Ha ezt sem tudják, akkor a vételárat fizetik vissza.szerintem ha javíthatatlan és nincs másik ilyen kártyájuk, akkor felajánlanak egy mai jobb kártyát. szerintem a 150et nem kapod vissza. jelenleg nem vagyok teljesen biztos abban, hogy a jobbra való cserét köteles vagy-e elfogadni, vagy kérheted-e a visszafizetést. mindenesetre a rendezés mikéntjének módját elsősorban a bolt választhatja ki.
-
-
MCGaiwer
addikt
akkor meg a töltőt megvizsgálva lehet bizonyítani, hogy gyári hibás volt, és ezért elfüstöltette az egészet. ez után vagy megállapodnak veled, vagy polgári per keretében behajtod rajtuk.
viszont azt még nem értem, hogy a hibás külső rack táp miatt hogyan szál el végül az egész gép. lehet hogy hálózaton volt egy nagyobb túlfeszültség. (bár azért elég fura, hogy pont akkor, amikor rákötötted a racket) ha a hálózaton volt, úgy az áramszolgáltatón tudod esetleg behajtani a kárt, ha meg nem, akkor a termék gyártóján/forgalmazón.
megj: ha hálózaton volt, akkor én inkább benyelném a dolgot. a legritkább esetekben szokott sikerülni a bizonyítás és a kárigény jogosságának megállapítása.
-
MCGaiwer
addikt
Vagy úgy csinálod, ahogy Attix82 mondta, vagy ha tényleg cserélni akarod, akkor megtartod a régi hűtőt, és amikor visszaviszed, visszarakod rá. ha nem sérül matrica a komplett leszedés közben, akkor nincs ember aki bizonyíthatná, hogy Te szétszedted valaha a kártyát. (ha esetleg sérülést találnak, azt is max akkor, amikor ők szétszedik, az meg nyugodtan mondható, hogy a sérülés az ő szétszedésük közben keletkezett)
-
MCGaiwer
addikt
szerintem alaptalan a felháborodás, de te tudod.
-
-
MCGaiwer
addikt
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ezzel a garancialevéllel ugye nem lehet semmit se kezdeni, ha a kiállítója időközben eltűnik? Tehát mondjuk az adott forgalmazóhoz(nagykerhez) be lehet-e vinni/vitetni valakivel vagy a gyártóval rendezni az ügyet stb.
az aljáról levágtam az azonosítható adatokat.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
BlackPriest #9062 üzenetére
felmerül a kérdés: miért ne cserélné a kisker?
általában két ok szokott lenni: tuning, külső behatás (esés, repedés, szakadás stb)ha te nem tuningoltad, illetve nem volt sérült mikor kiszerelted, akkor nem a te problémád.
szállítás közben is sérülhetett, de ha te rendesen becsomagoltad, akkor megint nem a te gondod, hiszen a postai szolgáltatásban benne van a sérülés veszélye, amivel nyilván a másik is tisztában volt. Kérhetett volna saját költségen biztosítást az ilyen esetekre.szóval, ha nálad nem volt sérült, és nem tuningoltad, akkor a kiskernek cserélnie kell majd.
Ha a szállításkor sérült, akkor sajnos az új tulajnak kell kezdeni vele valamit, feltéve, ha rendesen be volt csomagolva. -
MCGaiwer
addikt
válasz
Gery0505 #9046 üzenetére
azért a másik oldal is érthető, ilyen ~20-30 ezres tételekkel senki nem akar 5 évig szórakozni. ennyi idő után cserélni/javítani amúgy sem lehet, akkor eredeti áron be kell számítania egy újba, amire megint vállalhat 5 évet. Ha a gyártó nem kompenzálja semmivel a forgalmazót az extra garanciális ügyintézésért, akkor neki ez csak felesleges költség, ami valószínűleg nem térül meg. Ha meg a gyártó marketingszempontok miatt vállal 5 évet, akkor intézze is ő maga az ügyeket.
másrészről meg valóban bosszantó, hogy 5 év helyett 2 évig tudhatja biztonságban a pénzét az ember. Esetleg néz szét más üzletekben. Az ipon nem feltétlenül olcsóbb, illetve lehet, hogy máshol egy extra 1-2ezerért megadják az 5 évet. (persze ha 2 importőr hozza az országba, akkor valószínűleg senki nem adja 5 évvel)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- iPhone topik
- Egészséges életmód
- LED világítás a lakásban
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kamerában erősíthet a Pixel 10
- EA Sports WRC '23
- Ukrajnai háború
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest