Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Petykemano #8660 üzenetére

    A 12-16 magos CCX ellen szól az is, hogy minél több magot fűznek rá a közös L3-ra, annál komplexebb lesz az összekötés, nő a késleltetés. A konkurencia is megütötte ezzel magát, hiszen náluk is 8 mag felett kezdett el betegeskedni a gyűrűs topológiájuk, az Alder Lake-nél is egy igen egzotikus megoldás született erre az E-magok tekintetében, lásd: [link] .

    Ráadásul szerverekben azért sem lenne ennek sok értelme, mert egy 128 magos szerveren jó eséllyel nem olyan feladatok fognak futni, amik 8-nál több mag szoros együttműködését igénylik, vagy ha mégis, ott lesz arra pénz, hogy úgy optimalizálják a szoftvert, hogy ne legyen gond ebből a felépítésből.

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz Petykemano #8660 üzenetére

    > Vajon mi értelme/célja lenne a CCX-en belüli magszám emelkedésnek?

    szerintem praktikussági és egyszerűségi okok lehetnek mögötte ...
    pl.
    1. ) az i/o die-t nehezebb skálázni ..
    ( vagyis az az egyik cél, hogy az Infinity fabric ne legyen túlterhelve. )

    2.) packagelési / gyártási / ökoszisztéma egyszerűsítés
    ha több CCD (chiplet) -> több macera, akkor okosan vállaljuk be .
    mert jelentősen át kell tervezni szinte mindent
    .. a desktop hűtőket, és az i/o die-t, ..
    és az elég nagy változtatás .. ami növeli a kockázatokat.

    Amúgy a CCX magszám növelésének - szervereknél a a cloud-nál
    lehet egy olyan hatása is,
    hogy eddig egy 8 magos Virtuális gép volt az optimális ( a késleltetés miatt )
    és ez a limit most felmegy 16 magosra.
    De akár a chipleteket biztonsági védőhálóval is fel lehet vértezni.
    és a 16 mag jövőállóbb.

    Amúgy az is lehet, hogy már a következő konzol APU-t is próbálják összerakni/demózni.
    és az két chipletes felépítésű lesz.
    - 16 magos CCX
    - RDNA4

    de ez csak találgatás . igazából nem tudom ..

Új hozzászólás Aktív témák