NVIDIA Titan X: szépség és szörnyeteg, duplán!

A Pascal architektúrás Titan X bitang egy kártya lett, ráadásul SLI-ben is lehetőségünk adódott letesztelni.

Tuning

Ezúttal is megvizsgáltuk, mit bír a tesztelt VGA tuningban. A Pascal architektúránál megszokott módon, az MSI Afterburner alkalmazással álltunk neki, az összes értéket manuálisan állítottuk be, ami a GPU-nak sajnos csak a gyári feszültséget jelentette, hiszen ez egyben a szoftveresen maximálisan adható feszültség. A VRAM-ot szintén alapfeszültségen hajtottuk, ennek állítására sem adott lehetőséget a program, míg a ventilátor fordulatszámát fixen 100%-ra állítottuk. A Power Limitet 125%-ra emeltük, hogy ne (illetve minél később) avatkozzon közbe a hardveres teljesítménylimiter az ütősebb jelenetek által kikényszerített magasabb áramfelvétel során. A teljesítménylimit növelésével a hőmérsékleti küszöb is kitolódott, egészen 92 °C-ig, de megjegyezzük, hogy ezt lehet az előbbitől függetlenül is, akár alacsonyabbra konfigurálni.

A Titan X némi tuninggal
A Titan X némi tuninggal [+]

Tuningolási kísérleteink során a grafikus chip tekintetében végül kereken 1600 MHz-ig jutottunk, ami a fenti GPU-Z képernyőről leolvasható, ez kis híján 200 MHz-cel több a gyári alapórajelnél, és hozzávetőlegesen 13%-os többletet eredményez. A játékok futtatása során az így elért GPU boost órajel már 2 GHz felett járt, és nagyobb hajlandósággal tartotta is azt a kártya, ami a magasabb áramfelvételi limit számlájára írható. A GDDR5X videomemória viszont csak 125 MHz-es valós órajelbeli emelést viselt el, amivel effektív órajele 11 GHz-re nőtt, ez pontosan 10% emelkedés. Úgy tűnik, ezek az 2100 MHz körüli maximális GPU frekvenciaértékek jellemzők a Pascalokra, ahogy az 1350 MHz körüliek is a konkurens Polarisokra.

A tuningolt videokártyával az alábbi grafikonokon látható teszteket futtattuk le, ezek nem igényelnek különösebb kommentárt.

Mind a DirectX 11-es, mind a DirectX 12-es játékok szépen gyorsultak a tuning hatására, és néhol igen közel állunk az órajelemeléssel arányos gyorsuláshoz. Itt ki kell emelnünk, hogy ez azért nem a kiválóan skálázódó VGA érdeme, mert általában a túlhajtás mértékénél arányaiban kisebb az elért többlet fps, hanem jócskán kiveszi belőle részét a megemelt teljesítménykeret is.

A szintetikus tesztprogramok is a várt gyorsulást hozták, nincs köztük meglepetésre okot adó eredmény, teljes mértékben a papírformán rögzített értékeket láthatjuk viszont.

Hiába nem emeltünk GPU-feszültséget, a magasabb órajel és a kitolt TDP megtette hatását, és igen alaposan érződik a grafikus kártya étvágyán. 62 wattal kért többet tesztkonfigurációnk, ahol ezzel meg is leltük a húzott órajelekkel nem arányosan növekvő fogyasztást. Sajnos a túlhajtás során azt mindig figyelembe kell venni, hogy a veszteségek jobban nőnek, mint amennyit nyerünk a folyamattal.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Gamer laptop: már felveszi a versenyt az asztali pc-vel

PR Sokáig tartotta magát az a nézet, hogy a játékosoknak nagy teljesítményű asztali számítógépre van szüksége. Ez mára megváltozott: a gamer laptopok sem maradnak le mögöttük.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés