DX12: AOTS, Warhammer, Hitman, ROTTR
Újdonságnak számítanak a DirectX 12 mérések, amihez már egy ideje négy játékot válogattunk össze. Az API egyelőre csak szárnyait bontogatja, így érdeklődéssel figyeljük, hogy a teljesítmény minként alakul majd a jövőben. A jelenlegi állás szerint az rajzolódik ki, hogy a GTX 1050 Ti a legfontosabb alkalmazásban, az AMD grafikus kártyái által meglehetősen favorizált Ashes of the Singularity-ben is igencsak ott van a szeren, elhúzott az RX 460-tól, de a GTX 960-tól is.
A tesztalanyunk a Total War: Warhammerben már nem annyira volt magabiztos, de az erőviszonyok a már felállított sorrendet nem változtatták meg.
A Hitman érdekes módon nem sikerült túl fényesre, aminek architekturális okai biztosan nincsenek, mert a Titan X alatt szárnyalt. Valószínűleg valahol máshol botlott a szükségesnél kevesebb kraftba a program, és nem a számolóegységek gyengélkedtek.
A Rise of the Tomb Raider esetében pedig a nála evidensen erősebb AMD Radeon R9 380-t is kis híján utolérte a GeForce GTX 1050 Ti, ami nem kis szó, habár a játék az NVIDIA által szponzorált.
A kis GTX 1050 Ti tehát magabiztosan vette a DirectX 12-es tesztcsokrot is, nem érdekelte, hogy ez az AMD felségterülete (volna). Itt leginkább a kisebb friss GeForce-okon látható jól, hogy azért az NVIDIA optimalizált a Pascalban a Maxwellekhez képest a DX12-es kódutak tekintetében, és eljutottunk oda, hogy DX12 alatt sem kell szégyenkezniük a zöld VGA-knak. Azt persze ki kell emelnünk, hogy az explicit API-k esetében a fejlesztő sokszor külön optimalizált kódrészletet futtat az eltérő gyártójú GPU-k esetén.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!