Ezt tudja a FidelityFX Super Resolution 2.0

A Deathloop frissítésével tesztpadra kerültek az elérhető felskálázási eljárások.

Az FSR 1.0 gondja

Tisztázva azt, hogy a gépi tanulás csak egy eszköz a felskálázás felé, rá lehet térni arra a kérdésre, hogy az FSR 2.0 neuronháló nélkül is meg tudja-e oldani a előzményminták hatékony kezelését. Ehhez egyelőre a Deathloop című játék adja az eszközt, amelynek Game Update 3 nevű frissítése tartalmazza az FSR 1.0-s és 2.0-s, illetve a DLSS 2.0-ként ismert technika 2.3-as verzióját. Ráadásul az Arkane Studios mindegyik alternatívát a gyárilag ajánlott paraméterezéssel építette be, tehát effektíve az alapértelmezett működést láthatjuk.

Először is célszerű natív minőségben megnézni a kiválasztott jelenetet, amelynél aktiváltuk a játékba épített gyári temporális élsimítást, amelynek a minősége azért bőven hagy kívánnivalót maga után, de végeredményben ez a legjobb, amit natívan el lehet érni.

Deathloop TAA 1080pDeathloop TAA 1440pDeathloop TAA 2160p Deathloop TAA – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Hirdetés

A FidelityFX Super Resolution 1.0 kapcsán egy picit speciális körülményt teremtettünk. Mint ismeretes, ennek az eljárásnak szüksége van élsimításra, mert nem tartalmaz erre semmilyen megoldást. És ez az a tényező, amely alapvetően az FSR 1.0 képminőségét meghatározza. Természetesen vannak olyan játékok, amelyekben igen jó élsimítás található, és ezáltal az FSR 1.0 is jól működik, de ennek az ellentéte is igaz.

Deathloop FSR 1.0 Performance mód élsimítás és élesítés nélkül 1080pDeathloop FSR 1.0 Performance mód élsimítás és élesítés nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Performance mód élsimítás és élesítés nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Performance mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 1.0 Performance mód élesítéssel élsimítás nélkül 2160pDeathloop FSR 1.0 Performance mód élesítéssel élsimítás nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Performance mód élesítéssel élsimítás nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Performance mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 1.0 Balanced mód élsimítás és élesítés nélkül 1080pDeathloop FSR 1.0 Balanced mód élsimítás és élesítés nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Balanced mód élsimítás és élesítés nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Balanced mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 1.0 Balanced mód élesítéssel élsimítás nélkül 1080pDeathloop FSR 1.0 Balanced mód élesítéssel élsimítás nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Balanced mód élesítéssel élsimítás nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Balanced mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 1.0 Quality mód élsimítás és élesítés nélkül 1080pDeathloop FSR 1.0 Quality mód élsimítás és élesítés nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Quality mód élsimítás és élesítés nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Quality mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 1.0 Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül 1080p,Deathloop FSR 1.0 Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élsimítás és élesítés nélkül 1080pDeathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élsimítás és élesítés nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élsimítás és élesítés nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül 1080pDeathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül 1440pDeathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül 2160p Deathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

A Deathloop esetében szándékosan kikapcsoltunk minden ilyen beállítást, mivel meg akartuk mutatni azt a problémát, ami az FSR 1.0 nagy hibája: jól működő élsimítás nélkül nem igazán legénykedik a rendszer. Ilyenkor már a bemeneti adatok nem teszik lehetővé a jó minőségű felskálázást, és nyilván ez a Deathloop esetében valamennyire korrigálható a gyárilag implementált temporális élsimítás, illetve az FSR 1.0 párhuzamos aktiválásával, de nem minden játék tartalmaz ilyen lehetőséget. Sőt, az FSR 1.0 fő előnye, hogy nem is követeli meg a temporális élsimítást, elvan nélküle is, és ezért implementálták olyan címekbe, amelyek például DLSS 2.0-t sosem láttak, és soha nem is fognak a megfelelő grafikai futószalag hiányában. Persze az FSR 1.0 így is több a semminél, viszont egyértelműen kijelenthető, hogy aktív élsimítás nélkül jelentős hiányosságokkal küzd, ami rányomja a bélyegét a képminőségre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények