Az FSR 1.0 gondja
Tisztázva azt, hogy a gépi tanulás csak egy eszköz a felskálázás felé, rá lehet térni arra a kérdésre, hogy az FSR 2.0 neuronháló nélkül is meg tudja-e oldani a előzményminták hatékony kezelését. Ehhez egyelőre a Deathloop című játék adja az eszközt, amelynek Game Update 3 nevű frissítése tartalmazza az FSR 1.0-s és 2.0-s, illetve a DLSS 2.0-ként ismert technika 2.3-as verzióját. Ráadásul az Arkane Studios mindegyik alternatívát a gyárilag ajánlott paraméterezéssel építette be, tehát effektíve az alapértelmezett működést láthatjuk.
Először is célszerű natív minőségben megnézni a kiválasztott jelenetet, amelynél aktiváltuk a játékba épített gyári temporális élsimítást, amelynek a minősége azért bőven hagy kívánnivalót maga után, de végeredményben ez a legjobb, amit natívan el lehet érni.
![]()
![]()
Deathloop TAA – 1080p, 1440p és 2160p [+]
A FidelityFX Super Resolution 1.0 kapcsán egy picit speciális körülményt teremtettünk. Mint ismeretes, ennek az eljárásnak szüksége van élsimításra, mert nem tartalmaz erre semmilyen megoldást. És ez az a tényező, amely alapvetően az FSR 1.0 képminőségét meghatározza. Természetesen vannak olyan játékok, amelyekben igen jó élsimítás található, és ezáltal az FSR 1.0 is jól működik, de ennek az ellentéte is igaz.
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Performance mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Performance mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Balanced mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Balanced mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Quality mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élsimítás és élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
![]()
![]()
Deathloop FSR 1.0 Ultra Quality mód élesítéssel élsimítás nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]
A Deathloop esetében szándékosan kikapcsoltunk minden ilyen beállítást, mivel meg akartuk mutatni azt a problémát, ami az FSR 1.0 nagy hibája: jól működő élsimítás nélkül nem igazán legénykedik a rendszer. Ilyenkor már a bemeneti adatok nem teszik lehetővé a jó minőségű felskálázást, és nyilván ez a Deathloop esetében valamennyire korrigálható a gyárilag implementált temporális élsimítás, illetve az FSR 1.0 párhuzamos aktiválásával, de nem minden játék tartalmaz ilyen lehetőséget. Sőt, az FSR 1.0 fő előnye, hogy nem is követeli meg a temporális élsimítást, elvan nélküle is, és ezért implementálták olyan címekbe, amelyek például DLSS 2.0-t sosem láttak, és soha nem is fognak a megfelelő grafikai futószalag hiányában. Persze az FSR 1.0 így is több a semminél, viszont egyértelműen kijelenthető, hogy aktív élsimítás nélkül jelentős hiányosságokkal küzd, ami rányomja a bélyegét a képminőségre.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!




