Annak látszik, de nem hibás a Monster Hunter Rise-ba épített DLSS 2

Tervezetten marad le a szőr az egyes karakterekről, mivel az NVIDIA eljárásából szimplán hiányzik az effekt.

A Monster Hunter Rise című játék nemrég kapta meg a Sunbreak kiegészítőjét, amely egyebek mellett elérhetővé tette a DLSS 2 felskálázót is a játékon belül. Erre azonban elég sok panasz érkezett, mivel nem jelenik meg az egyes karaktereken a szőrzet, amit sokan hibaként jellemeztek.

Hirdetés

Az események hatására utánakérdeztünk, hogy ez miért van, és megtudtuk, hogy valójában nem egy hiba miatt marad le a szóban forgó effekt, hanem ez a tervezett működés. Információink szerint a gondot az jelenti, hogy a szőrzet előállítását a játékba épített, saját fejlesztésű temporális élsimításhoz kötve történik. Ezért van az, hogy ha a gyári TAA-tól megválunk, akkor még DLSS 2 nélkül is ugrik a szőrzet, emiatt érdemes vagy TAA-t vagy kombinált TAA+FXAA opciót kérni.

Monster Hunter Rise Sunbreak szőrzet megjelenítése DLSS 2 mellett.Monster Hunter Rise Sunbreak szőrzet megjelenítése TAA mellett. Monster Hunter Rise Sunbreak szőrzet megjelenítése TAA és DLSS 2 mellett. (forrás: TsukiEmil Reddit) [+]

Amennyiben a játékos bekapcsolja a DLSS 2-t, akkor ugyan lesz temporális élsimítás, de nem olyan, ami elő tudja állítani a szőrzetet, vagyis enélkül történik meg a leképezés, és ezt láthatják a játékosok hibának, de valójában nem az, mert az NVIDIA eljárásából hiányzik maga az effekt.

Felmerülhet a kérdés, hogy ezt miért nem lehetett megoldani még a frissítés kiadása előtt. Elméletben adná magát, hogy a fejlesztők pótolják az effektet, de az ügy nem ilyen egyszerű, ugyanis a DLSS 2 nem nyílt forráskódú. A fejlesztő tehát megkapja a keretrendszert, amivel beépíti az NVIDIA által szállított csomagot, és alapvetően ehhez nem tudnak semmit sem hozzáadni. Emiatt kicserélni sem tudják a DLSS 2-ben érkező TAA eljárást a sajátjukra, sőt, kiegészíteni sem lehet a zöldek kódját a szőrzet megjelenítéséhez szükséges effekttel, mivel ezt a fejlesztők nem láthatják. Ilyen formában a Sunbreak kiegészítő úgy van leszállítva, ahogy technikailag meg lehet oldani, és ezzel választani kell a szőrzetet biztosító TAA, illetve a szőrzet megjelenítése nélküli DLSS 2 felskálázása között.

A probléma megoldása kapcsán két opció jöhet számításba. Vagy az NVIDIA adja oda a Capcomnak a DLSS 2 forráskódját, vagy a Capcom biztosítja a saját eljárásának forrását az NVIDIA-nak. Mindkét esetben az a cél, hogy ki tudják egészíteni a DLSS 2-t a szükséges effekttel. Nem kizárt ugyanakkor, hogy egyik fél sem szeretne engedni, így a működés megmarad a jelenlegi szinten.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés