Ezt tudja a FidelityFX Super Resolution 2.0

A Deathloop frissítésével tesztpadra kerültek az elérhető felskálázási eljárások.

Az FSR 2.0 megoldása

Az FSR 2.0 és a DLSS 2.0 már működésben is más, mint az előző oldalon elemzett felskálázás, ugyanis alapvetően alkalmaznak temporális élsimítást. Gyakorlatilag mindkét rendszer kicseréli a Deathloop saját megoldását, és ezt még kiegészítik a felskálázással. A két konstrukciót érdemes egy kicsit részletesebben szemügyre venni, de megjegyzendő, hogy a szóban forgó játék az FSR 2.0-ra alkalmaz külön szabályozható élesítőt is, ami viszont a DLSS 2.0 esetében kimaradt. Emiatt az előbbi eljárást megnéztük élesítés nélkül is.

Deathloop DLSS 2.0 Quality mód 1080pDeathloop DLSS 2.0 Quality mód 1440pDeathloop DLSS 2.0 Quality mód 2160p Deathloop DLSS 2.0 Quality mód – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 2.0 Quality mód élesítés nélkül 1080pDeathloop FSR 2.0 Quality mód élesítés nélkül 1440pDeathloop FSR 2.0 Quality mód élesítés nélkül 2160p Deathloop FSR 2.0 Quality mód élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 2.0 Quality mód élesítéssel 1080pDeathloop FSR 2.0 Quality mód élesítéssel 1440pDeathloop FSR 2.0 Quality mód élesítéssel 2160p Deathloop FSR 2.0 Quality mód élesítéssel – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop DLSS 2.0 Balanced mód 1080pDeathloop DLSS 2.0 Balanced mód 1440pDeathloop DLSS 2.0 Balanced mód 2160p Deathloop DLSS 2.0 Balanced mód – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítés nélkül 1080pDeathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítés nélkül 1440pDeathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítés nélkül 2160p Deathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítéssel 1080pDeathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítéssel 1440pDeathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítéssel 2160p Deathloop FSR 2.0 Balanced mód élesítéssel – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Quality és Balanced minőségi szinteken a különbségek egészen nüansznyiak. Mindegy, hogy milyen felbontást használunk, ha csinálnánk egy vaktesztet, akkor kizárt, hogy bárki felismerné, hogy melyik monitoron milyen módon lett számolva a kép. Persze, ha nagyon belenagyítunk a mentett képekbe, akkor vannak árulkodó részletek, amelyekre még visszatérünk, de játék közben ezek észrevehetetlenek. Maximális élesítés mellett ugyanakkor az FSR 2.0-nak látható előnye van, de ez nyilván magából az élesítőből ered, amelyhez hasonló beállítás elméletben a DLSS 2.0-hoz is implementálható lenne.

Deathloop DLSS 2.0 Performance mód 1080pDeathloop DLSS 2.0 Performance mód 1440pDeathloop DLSS 2.0 Performance mód 2160p Deathloop DLSS 2.0 Performance mód – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 2.0 Performance mód élesítés nélkül 1080pDeathloop FSR 2.0 Performance mód élesítés nélkül 1440pDeathloop FSR 2.0 Performance mód élesítés nélkül 2160p Deathloop FSR 2.0 Performance mód élesítés nélkül – 1080p, 1440p és 2160p [+]

Deathloop FSR 2.0 Performance mód élesítéssel 1080pDeathloop FSR 2.0 Performance mód élesítéssel 1440pDeathloop FSR 2.0 Performance mód élesítéssel 2160p Deathloop FSR 2.0 Performance mód élesítéssel – 1080p, 1440p és 2160p [+]

A Performance minőségi szinten már egy kicsit más a helyzet, mivel itt a DLSS 2.0 valamivel élesebb eredményt produkál, és helyzetet az FSR 2.0 csak élesítéssel képes menteni. Ugyanakkor általánosan kiemelnénk, hogy maga a Performance beállítás nem tűnik optimális választásnak se az FSR 2.0, se a DLSS 2.0 esetében. Egyszerűen a finom képrészletek már túlságosan romlanak a natív minőséghez képest, ami különösen mozgás közben zavaró, és emiatt minimum Balanced minőségi szintet javaslunk temporális felskálázás során, mert ilyenkor a végeredmény még nagyon meggyőző, és a sebességnövekedés is erőteljes a modernebb hardvereken.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények