Részletezte a FidelityFX Super Resolution 2.0-t az AMD

A vállalat DirectX 12 és Vulkan API-ra készít támogatást, illetve a Microsoft is felkínálja majd a konzoljaihoz.

Az AMD az előző héten lengette be a FidelityFX Super Resolution 2.0-t, amely nem sokkal később mozgásban is megtekinthető volt, most pedig olyan részleteket árult el a vállalat, amelyeket eddig nem lehetett tudni.

Mivel nem szeretnénk nagyon ismételni, a fenti két hírben közölt információkra nem térünk ki újból, inkább az új adatokra koncentrálnánk. Ezek közül a legfontosabb, hogy a FidelityFX Super Resolution 2.0 első körben DirectX 12-re, majd később Vulkan API-ra lesz elérhető. Az érdeklődő fejlesztők az aktuális verziót már igényelhetik az AMD-től, de az 1.0-s verzióhoz hasonlóan nyílt forráskódú lesz az eljárás, amikor úgy gondolja a cég, hogy elkészült.

Az implementációval kapcsolatban a mozgás közben látható eredményt bemutató írásban kifejtettük, hogy az 1.0-hoz viszonyítva a 2.0-s FidelityFX Super Resolution eljárást valamivel nehezebb lesz implementálni, mivel ugyanazok lesznek a követelményei, mint az NVIDIA-féle DLSS 2-nek, vagy az Intel-féle XeSS-nek. Ha az adott leképező egyáltalán nincs felkészítve temporális felskálázási eljárásokra, akkor egy hónapot is igénybe vehet a beépítés, és ez egyébként igaz a DLSS 2-re és az XeSS-re is. Ha viszont ezek közül valamelyiket támogatja a szóban forgó leképező, akkor a FidelityFX Super Resolution 2.0-t pár napon belül implementálni lehet, hiszen a követelményeit már egy másik rendszer miatt teljesíteni kellett.


[+]

Az AMD az új eljárásában három plusz egy, előre meghatározott minőségi szintet különböztet meg: quality, balanced, performance és ultra performance. Ezek a skálázási faktort határozzák meg, ami rendre 1,5-szeres, 1,7-szeres, kétszeres és háromszoros. Ez azt jelenti, hogy ha valaki például 4K felbontású kimeneti képet szeretne, akkor a FidelityFX Super Resolution 2.0 a performance módban 1920x1080 pixeles képet készít, és a függőleges és vízszintes pixelszámot a kétszeresére skálázza, ami 3840x2160 pixelt jelent. Ugyanez a képlet eljátszható quality beállítással is, ilyenkor a 4K-s kimeneti felbontáshoz 2560x1440 pixeles képszámítás történik, vagyis a függőleges és vízszintes pixelszámot 1,5-szeresre skálázza fel.

Az AMD az ultra performance-t opcionális beállításként kínálja, ennek engedélyezéséről szabadon dönthetnek a fejlesztők. Újítás, hogy az 1.0-s eljárástól eltérően a 2.0-s verziónál már szabadon állítható lesz a képélesítés. Ez azért van így, mert a FidelityFX Super Resolution 1.0 esetében volt egy abszolút optimális paraméter, amit érdemes volt megtalálni a jó eredmény érdekében, de a 2.0-s változatnál inkább optimális tartományról lehet majd beszélni, így a fejlesztők a tartományon belüli további paraméterezést a felhasználóra bízhatják.

A hardveres támogatás tekintetében leszögezhető, hogy a FidelityFX Super Resolution 2.0 alapvetően egy shader modell 6.0-s kód. Papíron tehát minden olyan hardveren lefut, amelyhez a meghajtó szállít shader modell 6.0-t támogató shader fordítót. Ez elég sok grafikus vezérlőre igaz, gyakorlatilag mindegyikre, amely legalább DirectX 12 támogatással rendelkezik. Ugyanakkor, ahogy a FidelityFX Super Resolution 1.0-nál, itt is megjegyzi az AMD, hogy bizonyos, elméletben jónak számító hardverek annyira régiek, hogy azokhoz már nem feltétlenül van terméktámogatás. Ez azért gond, mert ha a legutolsó shader fordító valamilyen meghajtóhiba miatt nem jól kezeli az új kódot, akkor nem valószínű, hogy arra lesz majd javítás a hardver gyártója részéről, de pusztán elméletben az egy évtizeddel korábban kiadott grafikus vezérlők is megfelelhetnek.

Deathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val balanced módbanDeathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val performance módbanDeathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val quality módbanDeathloop natív 4K-s minőség

Deathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val balanced módbanDeathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val performance módbanDeathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val quality módbanDeathloop natív 4K-s minőség Deathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val performance, balanced és quality módban, illetve a natív 4K-s minőség [+]

Az AMD és az Arkane Studios kiadott még pár képet, amelyen keresztül összehasonlíthatók a FidelityFX Super Resolution 2.0 kötelező minőségi szintjei a natív 4K-s felbontással. Emellett az AMD azt is bejelentette, hogy a Forspoken című játék is támogatni fogja az új felskálázási eljárásukat.

A fentieken túl az AMD megerősítette, hogy készítenek külön beépülőt a Unreal Engine 4.26-ba és 4.27-be, hogy az Epic rendszert használó fejlesztők könnyebben tudják beépíteni a FidelityFX Super Resolution 2.0-t, illetve a Microsoft is integrálni fogja majd a technológiát az Xbox Series X és S, illetve az Xbox One konzolcsalád GDK-jába.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés