Hirdetés

Működne a FidelityFX Super Resolution 2.0 a Switch konzolokon

Ettől függetlenül még nincs eldöntve az új eljárás beépítése az agl könyvtárba, mivel az elődjénél bonyolultabb, így kisebb a várható sebességelőny.

Idén februárban írtunk arról, hogy a Nintendo a FidelityFX Super Resolutionnel szemez, és ennek az 1.0-s változatát már alkalmazza is a Nintendo Switch Sports című játék, továbbá mostanra biztossá vált, hogy bekerül a konzolcsalád agl nevű C++ könyvtárába.

A nemrég megjelent FidelityFX Super Resolution 2.0 után a legfőbb kérdésként sokakban az merül fel, hogy ez is érkezik-e a Switch konzolokra. Ennek kérdeztünk utána az elmúlt időszakban, és megtudtuk, hogy maga a kód működne a hardveren – persze a támogatott grafikus API-kra portolva. A gondot inkább az jelentené, hogy mekkora sebességelőnyt lehetne belőle kihozni, ugyanis az eljárás bonyolultabb az 1.0-s verziónál. Emellett beépíteni is nehezebb volna, mivel a Nintendo gépére készült és készülő játékok nem igazán gondolkodnak temporális élsimításban, és ezáltal az egyes effektek sem feltétlenül kompatibilisek egy ilyen rendszerrel.

Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a Nintendo az agl könyvtárba nem építeni be a FidelityFX Super Resolution 2.0-t. Ugyanakkor ennek később elérhető lesz a forráskódja, így amelyik fejlesztő mégis hasznosnak találja, felhasználhatja például a Vulkan API-hoz készülő verziót, amely nyilván futhat a Switch konzolokon is. Nagy munkát a Nintendóra való portolás nem jelentene, a nehézség inkább abból eredne, hogy megfelelő grafikai futószalagra van szüksége az eljárásnak, amit nyilván az adott játéknál biztosítani kellene.

Előzmények

Hirdetés