Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz makkmarce #337 üzenetére

    Ezek a körök már megvoltak itt a PH-n tíz éve, azóta a PC géming köszöni szépen, de él még.

    Az utóbbi idők jellemző iránya pedig, hogy a korábbi konzol exkluzív címek már csak a megjelenés után korlátozott ideig kizárólagosak az adott platformra, vagy már teljes egészében a multi platformság irányába mozdultak. Microsoftot erre sokat nem kellett bíztatni, de a Sony is egyre inkább szeretne a PC-sek pénztárcájára támaszkodni.

    Az hogy a játékmotorok fejlesztése melyik platformot célozza meg az a PS3 technikai (technikai, és nem piaci) fiaskója után pedig elég egyértelmű. A Sony a saját a Microsoft pedig a másik kárából megtanulta, hogy nincsen hozzáadott értéke a saját erősen custom hardvernek. Mind a PS4 mind az X1 enyhén testreszabott PC hardverre és a picit jobban testreszabott szoftverkörítésre épült.

    Ez olyan jól sikerült, hogy mindét gyártó a következő generációt méginkább közös és méginkább PCs hardverre helyezte és az idő őket bizonyította. A PS1-2-3, Xbox 360-hoz képest a jelenlegi konzolok csupán enyhén customizált PCk. A verseny már nem a minnél egyedibb hardverről hanem az ökoszisztémáról (Xbox) és a jelenlegi felhasználói bázis gravitációjáról (PS5) illetve egy két megmaradt húzócímről (PS5) szól.

    Nem a PC halt meg, hanem a konzol vesztette el a szükségtelen vadhajtásait és lett belőle kommersz x86-64 komponensekből összelegózott cél PC. A játékfejlesztés is ennek megfelelően konvergál amit a közös hardver mellett az egyre magasabb fejlesztési kölségek is kikényszerítenek.

    Hogy a konzol API-l lesznek a fő fejlesztési irány, és majd a PC gondban lesz? Na azt megnézem. Jelenleg amennyire követem a dolgot, úgy néz ki az életciklus, hogy 1-2 évet kell várni az első olyan konzol címere ami ténylegesen kihasznál a hardverből 1-2 olyan nüanszt ami megkülönbözteti a PC-től.

    Kombinálva ezt a PC alap miatti rövidebb iterációval borítékolható, hogy a hardver ÉS a szoftverplatform egyre PC-sebb lesz

  • joysefke

    veterán

    válasz NandoXXL #305 üzenetére

    A régi first gen ryzen 1920x, (kommersz rizsa cpu az alapja)
    A kiterjesztett pontosságú lebegőpontos teljesítményben épp clock to clock beírte az 5900.

    Attól, hogy az AIDA egy tesztjében jól szerepel az 1920X, attól az 5900X még agyonveri kb minden a való életben is használt szoftverben. Bár addig aligha kell elmenni, egy 5700X is kb elég lenne ehhez tiszta MT-ben

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák