- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen notebookot vegyek?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Mini-ITX
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Runner_fxr #6949 üzenetére
És mi a helyzet a 45 km/h fölött tudó SMKP-kkal? Hivatalosan nem léteznek,
miközben nagyon tuningolni se kell, hogy menjenek 50-60-at kényelmesen.
(Van egy olyan érzésem ezzel a roller szabályozással kapcsolatban, hogy kb.
ugyanakkor fog jönni, mint az SMKP-k rendszámozása. Pedig az is jó lenne.) -
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6950 üzenetére
Ha ezt beleteszik, akkor lesz egy ellentmondás: miért van az, hogy az önerejéből menni tudó kerékpár 25 km/h alatti max. sebességnél is SMKP, a roller pedig nem?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #6950 üzenetére
El tudom képzelni, hogy a politika és az üzlet összefonódik. Egy kellemetlen jogszabállyal azonnal tönkre lehet tenni egy bizniszt. Nem véletlenül ilyen laza a kerékpárokat illetően is a jogszabály. De tényleg ideje lenne már rendet tenni, mert az e-roller felhasználók nagyon durván elszemtelenedtek.
#6951DigitXT
50-60-at? Egy jó kis vízhűtéses, 50-es kétütemű robogó, 80-90-et is tud fojtások nélkül.
Szerintem hamarosan lesz jogszabály a rollerekre, mert nagyon sokakat zavarnak. Az SMKP nem annyira problémás, mivel aki SMKP-t használ, annak általában van jogosítványa, vezetési tapasztalata, a roller felhasználónak semmi sem kell, teljesen törvényen kívüliek. Ettől függetlenül nyilván az SMKP rendszámozása sem lenne baj. Sőt, én a városi bringásokat is kötelezném legalább egy KRESZ vizsgára és egy alap műszaki vizsgára.#6952Friczy
A 25 km/h alatti gázkaros ebike-hoz sem kell jogsi, csak bukósisak és biztosítás, a bringa és az SMKP között van. -
nagyúr
Hát igen. És ha megállít a rendőr az önerőből közlekedő kerékpárral, és azt mondod neki, hogy ez nem kerékpár, hanem roller, akkor hogyan tovább?
#6953 Runner_fxr:
a bringa és az SMKP között van.
Milyen néven / kategóriában?[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6950 üzenetére
Pedig mindenféle adókat ki tudnak vetni rendeletekben 1 nap alatt, a KATA-t be tudták szántani pikk-pakk, szóval semmi másról nincs szó, mint az akarat hiányáról. Vagy valamilyen NER lovag érintett a bizniszben és szólt a haveroknak, hogy ráér ez még.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
DigitXT
félisten
válasz Runner_fxr #6953 üzenetére
80-90-et is tud
Ebből következőleg viszont nem SMKP: ez mutatja, mennyire elavult a KRESZ.
A világon sehol máshol nem lehet ilyenekkel rendszám nélkül száguldozni.aki SMKP-t használ, annak általában van jogosítványa
A kerékpárosoknak is, mégis elég szabadon értelmezik a szabályokat ugye.
A beazonosíthatóság hiánya meglehetősen problémás eseteket szül: ez van...Ui: rollerezem mostanában, de idestova 23 éve van B jogsim, és 14 éve A is...
Tudom "kerékpárként" is használni a rollerem, de SMKP-ként is (mínusz ülés),
mivel képes 45 km/h-s sebességre (többre is). Csak hát kisebb a kereke, ÉS
az álló pozíció miatt egy úthiba gyorsan balesetveszélyes helyzetet teremthet.
Éppen ezért természetesen hordok sisakot. Védte már meg a fogsorom.
Ha nincs más út, tudok menni az autókkal. Csak azok ezt nem mindig szeretik.gbors: az ülés a vízválasztó... Ha ülsz egy kerékpáron, az nem lehet roller.
Hovatovább a roller nem lehet SMKP, mert nincs rajta ülés. Kivéve, amin igen.
(Nem biztos hogy feltétlen meglévő - elavult - kategóriákba kéne besorolni egy
merőben új közlekedési formát, de ha mégis, hát ember legyen a talpán, aki a
felhasználási módja alapján lezavarná az útra a lassú rollereket: ennyi erővel a
25 km/h-ig rásegítő EB is ugyanúgy lehetne SMKP, mert csak... Pont "annyira
veszélyes". Értitek, hogy nem gondolom annak. Ahogy a kis rollereket sem.
Az más kérdés, hogy ki és hogyan használja. Az már lehet veszélyes, valóban,
ezért pl. ezt a bérrolleresdit el lehetne felejteni, meg az ittas kétkerekezést is.)[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Fogalmam nincs az milyen kategória, valahol olvastam, hogy jogsi csak ahhoz kell ami 25km/h felett tud közlekedni, és a gázkaroshoz nem kell, ha 25-nél nem megy gyorsabban.
#6955Vesa
Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be.#6956DigitXT
Persze, hogy elavult. Azt sem értem, hogy akinek van B jogsija, az miért nem vezethet pl 125ccm-ig motort? Vagy legalább robogót? Egy 50-es gép sok esetben veszélyesebb mint a 125, mert letolnak vele az útról.Akkor Te egy üdítő kivétel vagy , nagyon sokan használnak úgy e-rollert, hogy közük nincs a KRESZ-hez, se jogsi, se semmi, ez a probléma. És egy komolyabb roller sokkal durvábban megy mint az SMKP.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6957 üzenetére
"Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be."
A KATA-sok 90%-ka bukta. Igen, van 10% akire a maradék szabályozás még működik és maradhatott. De ez gyakorlatilag beszántás, többszázezer embert érintett beszántásként mert ki kellett lépnie belőle más választás híján.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Sok hülye szabály van az tény, de konkrétan a KATA módosítással valamilyen szinten egyet tudok érteni. A KATA nem arra lett kitalálva, hogy a munkavállalókat alkalmazotti státusz helyett KATA-ra kényszerítsék. Ez a kisvállalkozóknak lett kitalálva, hogy könnyebb legyen az adózása, könyvelése stb. Az, hogy 90% bukta, szerintem egy igen téves információ. Az mondjuk vitatható, hogy talán túl gyorsan jött a módosítás, de valamit mindenképpen csinálni kellett, mert rengeteg cég adócsalásra használta. De ez már nagyon off.
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6959 üzenetére
Nem szeretném a topikot elvinni belpolba, de itt nem kezdtek valamit a KATA-val, hanem kinyírták. Senkinek, semmi gondja nem lett volna mondjuk az összeg megemelésével, de amit, és ahogy ezzel -is- műveltek, az gáz. És akkor tegyük hozzá, hogy a kvázi csalók miatt megint -jó magyar szokás szerint-, szivatjuk azokat is, akik csak dolgozni akarnak. Nulla egyeztetés, csak a király kihirdette és kész, ennyi, minden jobbágy kussoljon ahogy az lenni szokott ebben a sz*rfészekben.
Engem nem érintett, sokkal komolyabb céget viszek 35 éve, de attól még átérzem azok helyzetét, akiknek ez a megélhetését b*szta szét ráadásul úgy, hogy rákészülni se tudott. Dehát diktatúrában ez így megy. Egyet lehet tenni, elmenni ebből az éppen viktor által kiépítendő magyar szovjetunió 2.0-ból a pébe.
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
sebgutkopf
De, hogy legyen egy kis ON is. Mostanában újra agyalok egy rendes E-Enduro vásárlásán. Egy időre parkolópályára tettem a dolgot, mondjuk volt épp elég dolgom, de már nagyon hiányzik a terepezés.
Erről mi a véleményed? Te tudod értékelni az ilyen finomságokat.
Nem egy tömeg termék. -
nagyúr
válasz Runner_fxr #6957 üzenetére
Kicsit utánakerestem a dolognak. Én is számos helyen találkoztam az említett kitétellel, és mindegyik bringabolt volt Az egyik végül hivatkozott a 326/2011.(XII.28.) Kormányrendelet 2. mellékletére, mint forrásra, ami a nemzetközi kategóriákat írja le, és kissé fura - leírja több helyen az SMKP sajátosságait, és mindenhol megemlíti, hogy kivételt képeznek azok a járművek, amik max. 25-öt tudnak. Arról viszont egy szót sem ír, hogy ezekkel mi a helyzet - nem csak jogosítvány, hanem biztosítás és bukó terén sem. Szóval lehet úgy is értelmezni, ahogy a bringaboltok írják, csak nem látom garantálva, hogy a rendőr is úgy fogja.
#6956 DigitXT: igen, a tervezetben valóban beszélnek arról, hogy a roller állva hajtott.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ezen különösebb aggódni való nincs, nehezen tudom elképzelni azt a szituációt, hogy egy max 25km/h-s, gázkaros bringával megbüntetnek. A bringa boltok sok mindent szeretnek a saját szájuk íze szerint mondani, nekem ami sokkal unszimpatikusabb, hogy eladnak több millió ft-os bringákat, de a karbantartás költségeiről, a fenntartási költségekről csak nagyon szűkszavúan nyilatkoznak. Nyilván nem akarják elijeszteni a potenciális vásárlókat, de ez így nagyon nem korrekt. Rengeteg olyan ügyfelem van, aki elhozza hozzám a komolyabb bringát, aztán amikor közlöm vele a szükséges karbantartásokat, fenntartási költségeket, lesápad. Fogalmuk nincs, hogy mivel jár egy prémium bringa, azt hiszik, hogy ez azért drága, mert "bírja", nem kell vele különösebben foglalkozni.
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #6964 üzenetére
Szerintem a legjelőntsebb valóban mellbevágó dolog az akkucsere, főleg ha Bosch, ha elmész vele 10.000km-t, akkor 30-35Ft/km az ára, igencsak ott van mint egy autó üzemanyag fogyasztása. Szóval az akkura igencsak oda kell figyelni minél többet tudj vele elmenni, ezért sem nagyon hiszek az elektromos autókban.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #6957 üzenetére
Akkor a céges bringát te nem javitod.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Ez attól függ, hogy milyen felszereltségű, milyen kategóriába sorolható az alap bringa. Ha mondjuk egy egyszerű trekkingről beszélünk, amin van egy alap suntour villa, alap shimano tárcsafék, meg mondjuk egy 9 sebességes váltórendszer, akkor ott valóban helytálló a megállapításod, tényleg az akku, illetve a motor jelentheti a legnagyobb kiadást. Viszont ha egy közép-felső kategóriás Enduro bringa az alap, akkor egészen más számokról beszélünk. Bejön a képbe 2 teló rendszeres szervize, sűrűbben kell féket javítani (fékbetét csere, féktárcsa csere, fékolaj csere), a külső gumikat is jóval hamarabb fogyasztod el, a lánc és sor is hamarabb pusztul. És az esés is valószínűbb, illetve az abból eredő károk. És minden kopó alkatrésze sokkal drágább. Illetve előfordulhat a forgáspontok szervize is, ami szintén nem olyan olcsó dolog. Egy Enduro bringára simán rá lehet locsolni évente 150-200-at, úgy, hogy az elektromos rendszeréhez hozzá sem nyúltál, de ha kicsit jobban elhanyagolod, akkor a 250-300 sem ritka.
Az akkuk elméletileg sokat kibír, ha rendszeresen mész vele, 10 ezer felett tudnak azért.
Az elektromos autó teljesen más dolog. Ott az akkupakknak van fűtése, hűtése, a degradálódás sokkal lassabb mint egy ebike akkunak. Vannak 10 éves Nissan Leaf-ek, amiben simán 80%-os az akku. És ha tönkre is megy, azt is fel lehet újítani, nem lesz többe, mint egy modern diesel motor generál, vagy dsg váltó felújítás. Az elektromos autó szerintem nagyon jó dolog, sokkal kiszámíthatóbb a fenntartása, mint egy modern belső égésűnek. A probléma inkább az ára, mert az viszont irreális.
#6966 StLui
Nem szoktak ilyenekkel keresni, de ha lenne rá nagyobb igény, akkor átmennék átalány adózásba. -
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #6967 üzenetére
Nekem fűtött tárolóban lesz télen, az akkut behozom majd irodába, max 30 percet lesz kint hidegben, bár itthon már ritkán van 0 fok alatt. Nagyrészt 30-80% között tartom, havonta egyszer felnyomom 100%-ra. Talán így bírja majd sokáig.
Nyilván én most közlekedési eszközként tekintek rá, aki endurot vesz azért számoljon kiadásokkal ha ténylegesen igénybe is veszi a gépet./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #6967 üzenetére
Egyenként Leaf akksi is akkor van futve ja megy a kocsi vagy ha van zárt garázs fűtéssel.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Vesa
veterán
2 éve hajtok egy EV-t, most 5 éves, 3 évesen vettem. Most 90k km-nél jár, eddig 100%-kos minden cella. Bár nagyon nem aggódom, mert egyrészt 8 év gyári gari van az akkura, másrészt el lesz adva ősszel. A lényeg, hogy a kocsiknál a tapasztalatok szerint egészen sokáig bírja az akkupakk. A Leaf azért jó példa, mert amúgy temperálatlan az akkupakkja -éppen ezért sosem vennék Leaf-et, az újat sem mert az is ilyen-, de ennek ellenére is futnak vígan még mindig 8-10 évesen. A normális hűtőkörrel megáldott autókban viszont sokkal jobb a helyzet. A gyártók már jó ideje pufferrel szerelik a kocsikat, tehát mondjuk egy 40kWh-nak eladott autóban 42-43kWh-s pakk van valójában, és ebből megy le a degradáció. Ennek nyomán lehetséges, hogy egy 8 éves autóban még mindig 100% hatásfokot ír ki a műszer, ami a valóságban persze nem igaz, de csak a bruttó kapacitásra nézve nem igaz. A felhasználó szemszögéből igaz, mert az eredeti paramétereket nagyrészt még képes hozni az autó a nettó kapacitást nézve.
Abban viszont igazad van, hogy az akkupakk irdatlan drága. Gyakorlatilag egy idősebb autóban gazdasági totálkárt jelent a csere, mert annyiba kerülne az akku, mint a használtautó ára.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6967 üzenetére
"És ha tönkre is megy, azt is fel lehet újítani, nem lesz többe, mint egy modern diesel motor generál"
Ez így sajnos nem teljesen igaz. Egyrészt, nem minden autó akkuja javítható, pl. a Tesla új pakkjai telibe vannak öntve habbal, gyakorlatilag szétszedhetetlen. A másik probléma ezzel, hogy számos autó/gyártó ezt nem is támogatja hivatalosan. A javítás ma úgy néz ki, hogy megjelentek a piacon a Józsik, akik majd a garázs-szervizben megoldják (az a magabiztos típus, aki önmaga bevallása szerint egy B2-es bombázóhoz is ért), vagyis a gányolók. Nekem semmi bizodalmam nem lenne családot ültetni egy autóba, amiben Józsi gányolta össze a gyári akkupakkot alattunk. Aztán ha ránk gyullad és ott pusztulunk, akkor meg mossa kezeit.
Szóval az akkupakk javítás nagyon nincs még kitalálva, de leginkább sehogy, a gyártók többsége komplett cserét ír elő. Persze a magyar rögvalóság ahogy azt már megszokhattuk, itt is beindítja a kókányolókat, akik majd okosba megszakértik, mert a magyar mindenhez IS ért, mindent IS jobban tud mindenkinél. Egy garázsból.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #6964 üzenetére
Hát, végső soron lehet, mert vszleg előbb fognak a sisak hiánya vagy a lakott területen bicikliúthasználat miatt piszkálni - ha ezekkel nincs gond, akkor elve nem valószínű, hogy megállítanak.
A karbantartásra majd én is kíváncsi leszek - az 1500 km-enként 16e pénzt mondták előre, viszont az első karbantartásnál már kezdtek korai alkatrészcseréket belebegtetni. Miután nekem trekking a bringa, és elég kíméletesen használom, annyira nem látom indokoltnak, hogy az első pár alkalommal nagy cserebere legyen. Meglátjuk.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
A legnagyobb körültekintés mellett is meghibásodhat az akku, de az biztos, hogy sokat tudsz tenni az élettartam növelése szempontjából ha nem hagyod sokat a hidegben és lemerülve vagy maxra töltve. Egyébként az akku legjobb karbantartása a használat, minél rendszeresebben van használva, annál tovább szokta bírni.
Most nem is feltétlen a Leaf-re gondoltam, hűtés, fűtés szempontjából, de egy jó példa, mert azokból vannak régiek és szépen tartják magukat.
#6971 Vesa
Vannak Magyarországon is jó szakemberek. Én nem osztom ezt a merjünk kicsik lenni nézetet. Meg ilyen erővel saját magadat, engem is, meg mindenkit ledegradálsz, lekóklerezel, mert mind Magyarok vagyunk gondolom. Ha Magyarország olyan mint állítod, akkor miért pont mi lennénk a kivételek?A gyártóknak nyilván az az érdekük, hogy autót adjanak el, nem az az érdekük, hogy megjavítsd és 15-20 évig használd ugyan azt az autót. Ezért nincs támogatás az akku javításra és ezért adják autó árban az akkupakkot. Lehet akkut javítani, nyilván nem mindet, de sokat igen, és erre is vannak itthon komoly szakik, akiket nem neveznék kókler józsinak. Autós körökben nem kevés komoly szakemberünk van, persze nyilván vannak kóklereink is, mint mindenhol.
Az ebike motorok felújítását sem támogatja a gyártó, ennek ellenére jó pár Bosch motort javítottam magam is, és van ismerősöm aki meg csak ezzel foglalkozik, igen magas szinten. Ez a gyártók részéről nem korrekt, mert ilyen drága alkatrészekhez illene gyári támogatást adni szerszám és alkatrész szinten, de leleményes, ügyes emberek megoldják.
#6972 gbors
Szerintem szerezz be egy láncnyúlásmérőt, és pár száz kilométerenként mérd meg, amint 0,75-öt eléri, mehet a lánc csere. Ha csak szervizbe nézik meg, simán lehet, hogy sor + lánc csere együtt lehetséges csak, mert túlnyújtod. Illetve ha túlnyújtod a láncot, hamar megeszi az első lánckereket is. Ha a kerékagyak kónuszosak, akkor évente át kell zsírozni és beállítani, már amennyiben egész évben mész a bringával. Fékolajcsere max 2 évente, ha ásványi, DOT-ot évente cserélni kell. Alap rugós villát 2 évente érdemes széthúzni, tisztítani, zsírozni, levegőset évente.
Nagyjából ezekkel lehet számolni.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6973 üzenetére
A konkrét kérdéshez: Bizonyára vannak jó szakemberek, de ez miből állapítható meg, ha nincs keretek közé szorítva és szabályozva egy terület? Az építőiparban is kókler hegyek maradtak itthon, a minőségi munkaerő elment külföldre. Ugyanez van autószerelő fronton is. A néhány ritka kivétel persze erősíti a szabályt, de valahogy nem a sikersztorikkal van tele minden, hanem az átveréssel, lehúzással, horror összegekért elrontott munkákkal, el sem végzett, de kiszámlázott javításokkal, vagy akár a hibás javításból eredő károkkal.
Egy akupakk nem játék. Az elektromos tűz rettentő nehezen oltható és nagyon veszélyes. Akárkinek nem kéne szerelgetnie csak azért, mert valaha látott már ilyet közelről és kitalálja, hogy ért hozzá. Ez a terület ma alig van szabályozva, majd amikor meghalnak az első emberek, akiknek Józsi kókányolta össze az akkuját annak ellenére, hogy a gyártó ezt kifejezetten tiltja, akkor majd talán elkezdenek vele foglalkozni.
Ebike azért más téma, mert ott aligha fog meghalni bárki egy javított motor miatt. Egy sok-sok kWh-s akkupakk már nagyon más kockázat.
Merjünk nagyok lenni, ha van mire, csak az átlag magyarban (nem mindenki természetesen) általában van egy egészségtelen gőg, ami mögött viszont nincsen semmiféle teljesítmény. Ez egy sajátosság, más népeknek pedig más hibáik vannak. Miért van az, hogy tehetséges magyarjaink, akikre büszkén mutogatunk, szinte kivétel nélkül nyugaton érték el a sikereiket, mi pedig jóformán csak arra vagyunk büszkék, hogy itt születtek? Mivel más nem marad, mert a legtöbbet irígységből elüldöztük, ellehetetlenítettük. Aztán amikor nyugaton egy normális környezetben megcsinálták a sikert, akkor verjük mellünket, hogy "a mi vérünk".
Napi kiváló példa.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
dugo_
veterán
Ez a terület ma alig van szabályozva, majd amikor meghalnak az első emberek, akiknek Józsi kókányolta össze az akkuját annak ellenére, hogy a gyártó ezt kifejezetten tiltja, akkor majd talán elkezdenek vele foglalkozni.
Lemaradtál erről?
https://telex.hu/belfold/2023/09/19/szakkepesites-szobafestes-szakma-foglalkoztatottsag
"A Gazdaságfejlesztési Minisztérium tervezetének értelmében az épületbádogosoknak például már nem kellene szakképesítés, ahogy annak sem, aki biológiai termékeket állít elő, aki villamos gépeket javít vagy telepít, aki villanyautók egyes alkatrészeit cseréli."
-
Runner_fxr
Ármester
A mai informatika világában, azért online elég jól lekövethető, hogy kiről milyen véleménnyel vannak. Tisztában vagyok vele, hogy a lithium akku nem játék, egy kis ebike akku is több méteres lánggal tud égni és egy ház leéghet tőle, akár emberek hallhatnak meg, ha pl ez a tűz éjszaka keletkezik egy lakásban vagy garázsban. Szóval még bringa szinten sem játék. A motor az valóban kevésbé kockázatos, de az sem olyan egyszerű feladat. Épp a napokban javítottam egy bolygóműves agymotort, ki kellett cserélni a
komplett belét, fossá égett, szerintem itt sem kellett sok, hogy kigyulladjon a bringa.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
Én azzal semmiképp sem vitatkoznék, hogy vannak kóklerek, főleg az építőiparban. De azért kókler más országban is akadhat, ez nem kifejezetten magyar sajátosság. Én személy szerint úgy vagyok vele, hogy csak olyan munkát vállalok amiben biztos vagyok, hogy meg tudom minőségben csinálni, nyilván ezzel nem mindenki van így.Az EU-ba lépés egyik velejárója pont az, hogy a munkaerő szabadon áramolhat EU tagok között, engedély nélkül. Miért kéne ezen meglepődni, hogy egyes állampolgárok élnek ezzel a jogukkal? Én is dolgoztam külföldön, több évet. Ez probléma akkor lenne ha tényleg mindenki, vagy legalább is a többség elmenne, de a statisztikák alapján, elvándorlás tekintetében bőven nem állunk rosszul a térségben. Akkor minek ezen fennakadni? De lehet én látom rosszul.
Szerintem ilyen műhiba példát bármelyik országból lehetne idecitálni. Valószínűleg cifrábbakat is. Ha már fogászat, ment a TV-ben egy angol sorozat ahol az elrontott plasztikai műtétek helyreállításával foglalkoztak. Angliában is vannak cifra dolgok, az embernek egy ültő helyében kihúztak vagy 10 fogát, meg komplett fogpótlást csináltak 1-2 nap alatt. Gondolhatod az milyen minőség, mindezt többszörös áron mint nálunk. Nekem balesetek miatt sokszor megsérültek a fogaim. Egy több millió ft-os felújításon vagyok túl. Tökéletes munkát végeztek és az amit Angliában 2 nap alatt összehánynak, nekem 1 év volt. De mindennek volt ideje gyógyulni, nem is értem, hogy azt az 1-2 napos teljes felújítást hogyan képzelték azok a hentesek ott. Rengeteg ismerősöm költözött ki Angliába 2005-2007 körül. (Többségük azóta már hazajött) Amíg kint éltek, orvoshoz legtöbbször haza jártak, ha valami fontosabb dologról volt szó, meséltek érdekes sztorikat az ottani eü rendszerről.[ Szerkesztve ]
-
ÁrPi2
senior tag
válasz Runner_fxr #6977 üzenetére
Hello ,
Runner_fxr jó mester, ez itt a képeken egy Duotts 750 Wattos motorjának a története?
Elmesélték hogyan történt?
( Főleg munkába járásra, de alkalmi bicajozásra már egy ideje egy Duotts C29 vásárlásán gondolkozom . - Aztán már itt az ősz meg az esős idő...)
-
Runner_fxr
Ármester
Szia!
Őszintén szólva nem tudom hány Wattos. Így néz ki a bringa.
A tulaj elmondása szerint, 100km használat után egyszer csak dobott egy hibakódot és nem ment, csak búgó hang jött a motorból. Írt a kínaiaknak, ami nem volt egy egyszerű kommunikáció. Azok meg küldtek alkatrészt, az agymotor belét. Én pedig szétszedtem, kitakarítottam, kicseréltem, kapott Bosch ebike hajtómű zsírt is. Működik. Teljesítményre egész jónak tűnik, de azért a rásegítés elég bután működik rajta. Gázkarral is megy 40-45 körül.
Amikor szétszedtem iszonyú büdös, égett szag jött ki belőle, tényleg fossá volt égve az egész, még a zsír is ráégett. Itt nem sokon múlt, hogy kigyullad a bringa, az tuti. Én azt gondolom, hogy talán az okozhatta a problémát, hogy nagyobb mennyiségű zsír került az elektronikába. Tiszta zsír volt azon a részen, ahol nem kéne. És talán ez okozott egy zárlatot. Egyelőre hosszú távú tapasztalatról nem tudok nyilatkozni a bringával kapcsolatban. Kipróbálva a bringát a minőségi érzet elmegy, láttam már sokkal gagyibb kínai bringát is, de azért nem nőtt a szívemhez. Én azért igyekszem mindenkit lebeszélni a kínai csodákról és a minőség felé terelni. Mint MTB egy vicc, arra egyértelműen alkalmatlan, de trekking szintű felhasználásra amúgy jó lehet, amennyiben az elektronikája is úgy gondolja és hosszabb távon életben marad.
Ja ami még vicces volt, az agymotor süllyesztett, csillagfejű csavarokkal volt összerakva. Hogy azt is hogy gondolták, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #6973 üzenetére
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Tervezek venni egy ilyen bringát: [link]
A 625 wattórás akkumulátort hova helyezzem el amperórában?
Az tóbbet mondana nekem.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
DigitXT
félisten
válasz pècsimunkás #6981 üzenetére
Hogyan mondana többet? Egy Bosch PowerTube 625 akku van benne: ez
elvileg 36V és 16.7Ah... De lehetne akár 48V-os rendszer, ami ugyanannyi
segítséget nyújtva, ugyanannyi távot tud elmenni, miközben "csak" 13 Ah.
Pont ezért jó a Wh: össze lehet hasonlítani az akkuk tárolt energiáját. -
pècsimunkás
addikt
válasz DigitXT #6982 üzenetére
Köszönöm !
Kezdek ezügyben megbilágosodni , gugliztam is egyet.A bringa milyen egyébként?
A márka is, meg konkrétan ez a bicikli?
Több kollégám is ilyen markáju bringát vett, az egyikkel voltam is a boltban, ki is próbáltam ezt.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #6981 üzenetére
Én ezt rendeltem tőlük egy éve, azóta belement 4K km. Irtó nagy különbség nincsen...geo, pár cucc, stb
Problémája nincs, eddig csak fékpofát cseréltem, mert akkor úgy volt kedvem.
1 2[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz lacos001 #6984 üzenetére
Köszi !
Jó, hogy rákerestem, hogy van- e fóruma az E bringáknak.
Majd a jövő héten, átfutom az utolsó 1-200 hozzászólást.Amit nèztem biciklit, azon van sárvédő, ès vilagítás, alapvetően csak aszfalton használnám.
Ha jó idő van, melóba járni, meg hètvègèn túrázgatni.Mindenképpen veszek egyet, csak nem tudom, hogy mikor. Lassan megyek haza szabira, hosszabb időre.
Azt nem tudom, èrdemes- e október végén- időjárás miatt- biciklit venni, vagy várjak vele tavaszig.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #6985 üzenetére
-
pècsimunkás
addikt
válasz lacos001 #6986 üzenetére
Jól nèz ki a bringád!
Kb mennyi kilométerre elèg az aksi?Ja... meg kollègám mondta, hogy mindkèt fèket használja egyszerre. Ez normális?
Règen- mikor rendszeresen bicikliztem, a hátsó fèket használtam. Kontrás biciklinèl is- ugye ott természetes volt, de a mountain bike- nál is a hátsót használtam.[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #6983 üzenetére
A Cube jellemzően rendben van műszakilag, ill. nagyon szép bringákat csinálnak
A linkelt gépben alap, de normális minőségű cuccok vannak, 3. generációs Bosch motorral, ami kicsit fura annak tükrében, hogy 2023-as modellévre írják a bringát - ez sem feltétlen baj, csak érdemes tudni.
Esetleg próbálj meg a 4A-es töltő helyett 6A-est hozzáalkudni.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #6987 üzenetére
Kb mennyi kilométerre elèg az aksi?
Legtöbbször Tour módban nyomom, úgy heti egy töltés van, 5x20km max/nap használat mellett.
Mikor beugrik a Turbo, akkor csütörtökön felpattintom, hogy biztosan elég legyen a hét további részére. Fullos turbo használatnál csütörtökön alig marad benne.
80-90km kijön az 500ból teljesen sikon, hibátlan bringaúton, nem mindíg tekerve. ECOban több, de azt nem is értem minek...
Ez csak 500, amit néztél nagyobb/több.Fékeket én is használom egyszerre, megszokás..., na meg azért 25-30km/h-ról, hogy pikkpakk megálljál, csak a hátsó nem elég és durván elkopna hamar, bringa súlya+te...
gbors igazat ír, 4. Gen. 65Nm vs 85Nm. Nyíilván az is hajt, de van különbség, még ha nem is tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
"Esetleg próbálj meg a 4A-es töltő helyett 6A-est hozzáalkudni."
Köszi, ez jó ötlet !
Alapvetően jó lesz nekem ez a bringa. Megmondom őszintén, 4 ezer euró fölè nem akarok menni, pláne nem 5 fölè.
Aszfaltra jó lesz ez is ...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz lacos001 #6989 üzenetére
Az említett Gen3 motor eredetileg 65Nm-es volt, de SW-update-tel kapott +10Nm-t, úgyhogy tényleg 75 van neki. Nem hiszem, hogy bármi gyakorlati jelentősége lenne a további +10-nek egy trekking bringánál.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
ÁrPi2
senior tag
válasz Runner_fxr #6979 üzenetére
Köszönöm a történetet,
A fotó alapján ez a már itt e fórumban is felbukkant Duotts C29 ! Ami 750 Wattos agymotorral van mindenütt hirdetve .
A tesztek alapján még igen szimpatikus...
Amúgy nem megnyugtató ha tűzveszélyig túlzsírozzák valahol a gyárban, csak annyi pozitívum hogy legalább nem fenyegette akkumulátor-
Lítium tűz a bicaj tulaját mert a motor hátul tüzesed(ett).
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz lacos001 #6989 üzenetére
Bacca meg...
Eszembe jutott valami: nem tudom, hogy le tudom - e vinni a bringát a pincèbe, mert máshol nincs helyem. Itt kellene levinni. A főbérlő fiának van egy Cube bringája, valamelyik nap megpróbálom levinni az övèt.
Ha megy, semmi gond, meg is veszem, ha nem, akkor szomorú leszek...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Vesa
veterán
válasz pècsimunkás #6990 üzenetére
3500 EUR-ból én ezt vettem (plusz azóta még lett rá egy új Rock Shox első villa). Nem csúcs kat. természetesen, de bátran megyek vele durvább terepen is. Hegyen lakom, úgy jön fel ide mint a kisangyal. Persze azért kell tekerni, de kb. mintha sík terepen mennék.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Friczy
senior tag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #6962 üzenetére
Ez tényleg nem jön minden nap szembe az emberrel.
A geóra enduro vonalon nekem nagyon tetszik kimondottan moderált a hátsó háromszög hossza és persze mullet, ami alapján elég fordulékony lehet (mondjuk az ilyen fejcsőszögekkel már egyik gép se egy szlalom gép, de nem is azt keresünk endurora).
Mostanra egyre több a jó geós gép, már nem szégyellik a jól bevált recepteket másolni és jól is teszik.Kinematika tekintetében az tűnik fel, hogy egészen a tagon mérve 60mm-ig progresszív, és a vége teljesen lineáris marad, tehát a tengelyen nézve a rugóút végén 1-1,5cm már nem sokat tart a felütésig. Ez ugyan kissé szokatlan, de önmagában nem gond, a tag hangolásával simán kezelhető, tudni kell, hogy ilyen és a végén a megfelelő tokenezés, vagy még jobban kezelhető egy már gyárilag hbo-val szerelt tag (új RS superdeluxe, vagy új vivid) jól kezeli. Az is lehet, hogy 150mm-ről a tengely út erősen visszafele induló tengely út érzéketlenségét kompenzálják, bár a rugóút azon pontján már nem nagyon tudok elképzelni olyan akadály, amin az "akad a hátulja" érzést tudna kelteni.
Maga a twin link felépítés kísértetiesen hasonlít az Santa Cruz féle VPP-re. UDH-s tehát mehet rá az új T-type transmission és ebike-ra innentől nincs értelme az elsőgenerációs axs rendszereknek.
Itt már végre a szépen integrált új Bosch rendszer van. Még mindig a Bosch Race motorra vágysz?
Nem versenyző riderek esetében eddig minden tesztben jobban szerepel a non race verzió, valószínű a versenyzők máshogy és máshol tudják kihasználni a race motort, mondjuk ők a motor mellé is olyan teljesítményt beleraknak saját erőből, ami szintén versenyzői szint.Ha lesz új gép mutasd!
Nekem most már egy hónapja megint csak elmélet van (legalább futni tudok) és még minimum további 1 hónap mire újra bringára tudok ülni.
-
Ijk
nagyúr
Egyik Totalcaros népszerűsítő cikk.
Én is már 4 hónapja használom az ebike-ot commutingra, sokkal többet megyek vele mint amikor hagyományossal közlekdtem, eddig 1400km-t pakoltam bele, pedig leginkább csak melóba járok. Ha a fenntartási költség ugyananniy lenne, akkor is a bringát venném elő, közlekedési dugó elkerülés végett, ill. parkolóhely vadászat városon belül./人◕ ‿‿ ◕人\
-
arcitec
addikt
Példul én mennék többet is bringával, nem csak túrákra, ha lehetne biztonságosan tárolni.
Munkahely még még csak, bár ott sem biztos mindenhol, egy nagy irodaházban nem is tudom. De a lényeg Üllői úti bringasávok, na de hova , munkába és még? Mert egyéb helyekre nem lehet használni, mert nem lehet lerakni. Max bubival, azt nem viszik el, na de az meg mennyire jól gurul, még nem használtam...
U.I: Na meg ez itt nem Hollandia, Belgium itt a büdös életben nem fogja a többség lerakni az autót a bringa okán....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen