Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7449 üzenetére
Az előző karbon verzió "csak" 150-et mozgott, viszont a neve annak is e-one sixty volt. Az első generációs, külső akkus, alu e-one sixty rugózott 160-at. Egyébként az egyik tesztben lemérték a karbon e-one sixty rugóútját és a 150 helyett csak 143mm volt. Viszont azt olyan jól osztotta be, hogy még is jónak ítélték, még Enduro mércével is. Ezt én is tapasztaltam, mert érzetre nagyon nem egy 140mm-es trail gép, mentem párszor a 160-at mozgó Cube stereo hybrid-el, az kevesebbnek tűnt rugóútban, meg az egész sokkal butább volt. Ehhez képest a 174mm elég nagy előrelépés. Szinte biztos voltam amúgy, hogy az analóg E-One Sixty lesz a minta és kb úgy fog kinézni. Az analóg verziót sokan tesztelték már és elég jó véleménnyel vannak róla. Én így a geo táblázat alapján bevállalnék magamnak egy L-es méretet a 7000-es verzióból. [link]
Mivel volt már mind az első és második generációs modellből is, tudom, hogy ezek jó gépek, nagyon kényelmes, természetes, kezes. Kiemelkedik a tömegből, hiába nem egy könnyű ebike, de sokkal játékosabb mint a legtöbb full power gép. Szóval teszt nélkül is meg merném rendelni, szerintem nem csalódnék ebben az újban sem. Az új 801-es motor még érdekelne is. Viszont nekem egész napos túrákra is kéne a bringa, nem csak pályázás, ahol mint egy felvonót használom, így nekem a hatótáv egy fontos kérdés. A 600Wh meg még egy kicsit visszalépés is az előző generációhoz képest. Hogyha nem ezt a bumburnyák range extendert tervezik hozzá, hanem kap egy ízléseset ami mondjuk egy normál kulacs forma, talán el is gondolkodnék rajta, de ezt biztos nem tenném rá, 600Wh-s gépet meg már nem vennék ezen az árszinten.A Bosch-t nem azért szeretem jobban mert erősebb, vagy mert jobban működik. Működésre nekem a sima EP800-al sem volt semmi bajom, bőven elég erős volt. Még a régi E8000-el is elvoltam. Ami miatt a Bosch-t szeretném választani, garanciális ügyintézése sokkal gördülékenyebb, és számottevően kevesebb a megmagyarázhatatlan meghibásodás, főként motor, akku, vezérlő kommunikácó. És nem utolsó sorban a Bosch motorban a csapágycsere is egyszerűbb mint a Shimano-ban.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Runner_fxr #7451 üzenetére
a Shimano-ban tudtommal nincs is csapágycsere lehetőség
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
Tulajdonképpen a Bosch gen 2-őt kivéve (bár abban is csak részleges), egyikben sincs csapágycsere lehetőség. Legalábbis a gyártó semmi ilyet nem támogat. Az egy másik kérdés, hogy van egy-két szerviz akik bevállalják. Eddig valóban nem lehetett Shimano-ban csapágyat cserélni, mert szétszedés közben leszakadt a nyomatékszenzor az alaplapról, akármilyen óvatos is voltál. Viszont már EP8-ban volt akinek sikerült. Múltkor szembejött velem facebook-on egy ilyen poszt az egyik külföldi motor felújító műhelyéből. Bár ezt azért érdemes fenntartással kezelni, ami biztos, hogy Bosch-ban már tulajdonképpen rutin szerűen végeznek csapágy cserét, erre szakosodott műhelyek. Még én is be merném vállalni, csak időm nincs még ezzel is foglalkozni. De kacérkodok egy 10 tonnás hidraulikus préssel, ha más miatt nem is, legalább a saját Bosch motorom javítására.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A flexibilis üléstámla esetében a felfüggesztés úgy tud viselkedni mitha ott is lenne egy csapágy (igaz nem horst link, ahol a csapágy a láncvillán van, de az eredmény hasonló), viszont az a csapágy általában csupán alig pár fokot és mm-t mozog. Egy ilyen rugalmas elemmel kiesik 2 csapágy a vázból, ami kevesebb komplikáció és karbantartás, illetve kisebb súly. Egy hátránya lehet, hogy kérdés így elég merev tud-e lenni a hátsó háromszög az oldal irányú erőkkel szemben, vagy az alsó láncvilla tudja-e több merevséggel kompenzáln. Ilyen hosszú hátsó rugóúthoz még nem volt ilyen rendszer a merida-nál se, valamit nem tudtam még megoldani de 150mm-ig már van tapasztalatuk (az akkusztikus gépeken). Kérdés ezt most meg tudták-e oldani és főleg egy ebike terhelésre alkalmasan?
A linkage driven single pivot pedig alapvetően egy egy forgáspontos (single pivot) felfüggesztés, nem szabályozható a brugózással a tengely útja (ez kizárólagosan az egyetlen bekötési pont pozíciója határozza meg), ezért jobban tud akadni a bringa egy egy sarkosabb élen berugózáskor (amikor a kerék berógúzásra már a haladási irány felé mozog nem fölfelé se nem tér ki hátra felé az akadály elől). Amiért az összekötő linkage rendszer van, annak az a célja, hogy a kerékút és a tag közé tervezett és változó áttételt tegyenek be, tehát lehetővé válik váz szinten a felfüggesztés progresszivitásának beiktatása és tudatos szabályozása.
Egy XC bringa esetében mint az epic teljesen mások az elvárások és a célja a hátsó futóműnek, mint egy enduro gép esetében.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7451 üzenetére
A cube valahogy más felhasználókat céloz meg a gépeivel, máshogy pozícionálja, inkább a kezdők és annyira nem durvulók tudásához és használati szokásához van igazítva még a hosszabb rugóutas gépek is.
A Merida geó-ban, már az előző is jó volt azon nem nagyon sok mindent lehetett, kellett változtatni, így jöhetett ez a rugóút update, amivel jobban illeszkedik a kategóriába. Jól tették.
Most ez a nem cserlhető akku tűnik egy új trendnek, hogy azzal próbálnak súlyt spórolni a vázon. Kicsit itt is vannak kételyeim mint a kormánycsapágyon átvezetett kábelekkel. Biztosan megéri az a 2-300g megtakarítás azt, hogy ne lehessen akkut cserélni vagy épp nagyobbat beletenni?
Persze valószínűleg előtte kidekázták, hogy 2 akkuja mennyire kevés embernek van, akkor meg minek kéne kivenni és ahhoz alkalmas rögzítő és tartó mechanikát beépíteni.Ehhez képest én pont most gondolkozom azon, hogy lehet poén lenne egy másik akksi is és akkor egyes pályákon, pálya rendszereken még többet lehetne menni (másik akksi ott pihen a parkolóban a kocsiban, amikor 20% alá megy az egyik, akkor a kör végén csere).
Viszont visszatart az a gondolat, hogy nem tudom én fizikálisan mennyivel bírnék többet menni, mert ha csak 1 vagy 2 plusz kör az nem éri meg a plusz akksi árát (bár már elég sokat csökkentek az akkik árai). Esetleg azzal tudok több energiát spórolni, hogy nem trail-ben, hanem boost-ban másznék és akkor még több erőm maradhat a lefelékre?
Boost-ban viszont nem érzem olyan természetesnek a bringa irányítását, nehezebb adagolni a rásegítést, annyira nem szeretem, vajon ez is tanulható?
Most hétvégén Hosszúhetényben voltunk és nyekkre merítettem a bringát, az parkolóig már úgy tudtam visszamászni, hogy a motor lement fix eco vésztartalék módba (2%) és azon imádkoztam, hogy azt az utolsó 70m szintet legalább ebben a leszabályozott módban bírja még ki mielőtt teljesen analógra vált. -
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7455 üzenetére
Siman el tudom kepzelni, hogy elindult egy folyamat a nem (egyszeruen) cserelheto akksik iranyaba. A telefonok is igy kezdtek, de aztan a suly csokkentes es a vendor locking miatt a beepitett akksik gyoztek.
Bicikliben is valoszinuleg ugyanez lesz. Nekem ma jott meg a pot akkumulator, jo sulya van, otthon majd osszemerem, hogy a 10 es a 14 Ah akkupakk kozott van-e merheto suly kulonbseg.
Addig is egy mokas kerdes: hany szazalekkal nehezebb a feltoltott akkumulator pakk az uresre meritetthez kepest? :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Csak a jegyzokonyv kedveert: az eredeti akksi 10 Ah es 2410 gramm. Az uj akksi 14 Ah es 2434 gramm. 24 gramm, ket es fel deka szerintem tul keves, ugyhogy vagy az eredeti akksi tud tobbet mint ami ra van irva, vagy az uj akksi is 10 Ah, csak kapott egy optikai tuningot egy masik matrica kepeben.
No mindegy, remenykedni meg lehet, hogy azert valamivel erosebb. Az mar jo jel, hogy nem fele annyi a sulya mint az eredetinek, ergo nem a legpocsekabb cellak vannak benne.
Majd kiderul, hogy mit tud. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7457 üzenetére
Az új biztosan üresen jött és hiányzik a feltöltés súlya
Amúgy a 14Ah-s is gyári, márkás? Nekem a kérdés már ott kezdődik, hogy a két akksi méretben hogyan viszonyul egymáshoz, ha valamelyik elvileg +40%, akkor annak nagyobbnak is kéne lennie.
Más márka de referenciaként shimano-nál így néznek ki a súlyok:
14 Ah (504): 2,9 kg
17,2 Ah (630): 3,7kg -> tehát +3,2 Ah az +800g súly -
arcitec
addikt
válasz yle_greg #7456 üzenetére
És ha idő előtt megkotlik az akku, mert lehet akár hibás is komplett bringa csere?
Na meg ha garancia időn túl megy tönkre? Eldobandó bicikli? Nesze neked környezetvédelem! Érdekes egyébként is, amikor az EU 2026-tól csak olyan mobilt enged árusítani, amiben a user által cserélhető az akku, úgy mint korábban. Szóval szerintem ez egyedi próbálkozás lehet. Nem csak elképzelhetően servízben lesz cserélhető a Merida akku? Mondjuk nekem nem kéne így az tuti.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
addikt
válasz yle_greg #7456 üzenetére
2027-től cella szinten javíthatónak kell lennie a kerékpár akkuknak
(meg bármi másnak, ami cellákból áll)
KIZÁRT, hogy abba az irányba fejlesszen bárki is, hogy nem cserélhető az akku“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
yle_greg
tag
Ugy irtam, hogy: "a nem (egyszeruen) cserelheto".
Vagyis szerviz, vagy szakszerviz tudja majd cserelni, de a vegfelhasznalo altali (olcso) cserelest megprobaljak majd ellehetetleniteni. Peldaul a kollegam altal vett bringanak az ules csoveben van az akksi. Olyat csak az adott bicikli gyartotol tud majd venni, ha akar egy pot akksit, vagy szuksegesse valik a csere akksi. Ez felviszi az arakat.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7458 üzenetére
Nem kell, hogy fizikailag nagyobb legyen csak ugy kenyelmes. A li-ion cellak kapacitasaval is lehet jatszani. Teszem azt, 2000 mAh cellak helyett 2600 mAh kapacitasu cellakat hasznalva. De a "nagyobb" cellak tobbnyire nehezebbek is, ha nem nehezebb, akkor (szerintem) gyanus, hogy nagyjabol ugyanaz a termek.
Nekem nem is lehetett nagyobb, mert az en akkupakkomat a vazba kell becsusztatni, ott, ahol felbe lehet hajtani a biciklit. Es tudom, hogy a meret a lenyeg, de ha nem megy be, akkor nem lesz orom. :-)
Ma mentem egy kicsit az uj akksival, hegymenetben kicsit leesett az akkukijelzes, sajna nem tudom, hogy az eredetinel is ugyanigy leesik-e a feszultseg, vagy nem. Hazaerve, az utolso parszaz meter egyenes, ugyhogy a kapuba beallva megint max toltottseget mutatott. Sajna a kijelzes nem szazalekos pontossagu, hanem csak van egy elem ikon, amiben van asszem 4-5 pucuka, szoval elvileg 20% -os mennyisegekben mutatja a toltottseget. Ez eleg hozzavetoleges, raadasul meglepodbek, ha az elso es az utolso jelzes ugyanannyi kiaknazhato energiarol referalna.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz arcitec #7462 üzenetére
Nem, a kollega sem a millas biciklik hive, ha jol sejtem, akkor ilyet vett: https://kugoomagyarorszag.hu/termek/kukirin-v2/
De szerintem az also es a felso szegmensben is hasznos a gyartinak a vendor lock-in, es a sulycsokkentes az mindig meno, marpedig a jobban integralt akkupakk csokkenti a sulyt.
De ez csak az en gondolatom, siman lehet, hogy tevedek, es nem fog elmozdulni a biciklis vilag ebbe az iranyba a kovetkezo 5-10-15 evben. Nehany szegmens biztosan kevesbe lesz ennek kiteve, de nehany szegmens (pl a konnyebb, olcsobb bringak) hamarabb fog elmozdulni ebbe az iranyba. Szerintem. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
elekresz
tag
Eleglide M2 27,5" a Geekbuyingon most 300e alá vihető:
kupon: NNNIT02272 [link]
DPD hozza, EU-ból (Olaszország) így egyéb költség nincs. Nyilván nem "felsőpolcos", de szerintem ebben az ársávban nem rossz vétel.
És szabályosan (is) használható.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #7459 üzenetére
Ahogy utaltak rá a drága 2-5 millás gépeken, ahol "nem cserélhető" az akksi megjelölés van az mindig azt jelenti, hogy te otthon vagy nem tudod, vagy nem megengedett az akksi csere. Ezek felhasználásánál eleve azzal számonak, hogy a tulaj az akksi kapacitásáig bringázik és napon belül nem cserél akksit.
Kiszerelést pedig azért nem tudod megcsinálni, mert az alulról történik konkrétan a motor kiszerelését és rendszerből való kikötését követően lehet alulra kicsúsztatni. A legtöbb gyártónál a motor házilagos kiszerelése azonnali gari vesztéssel jár, tehát otthon nem tudod az akksit kivenni, még akkor se ha fizikálisan ugyan meg tudnád valósítani. -
nagyúr
válasz sebgutkopf #7447 üzenetére
Méretenként 2-300 gramm?? Ez meglepett, max 100-ra gondoltam.
Nagyon szépen köszönöm a tippeket!
Elgondolkodtató amit a gumiról írsz, az meg sem fordult a fejemben, h kevésbé strapabíró lehet tőle a bringám. Az én felhasználási szokásaimhoz szerintem sokkal jobban passzol egy XC gumi, 85-90%ban aszfalton tekerek, csak nagyon ritkán szoktam erdei utakon "csapatni". És egy szett Rekon Race-szel több mint 400 grammot, illetve a Racin Rayjel már majdnem 600-at nyernék! Egyébként valószínűleg a RR lesz a befutó, az analóg bringámon is az van, minden igényemet kielégíti. De ha már gumik: mi a véleményed (véleményetek) a tubeless rendszerekről? Elvileg azzal is nyerhetnék "pár" grammot.
A bringa gyárilag karbon kormánnyal van szerelve. A karbon hajtókaron én is elgondolkodtam, van is egy ilyen a másik bringámon, majd megkérdezem a szerelőt, h kompatibilis-e vele. Elvileg 100 gramm mínusz.
Karbon felnit nem szeretnék. Összesen alig 144 grammot nyernék vele (az eggyel magasabb felszereltségű Rise-on lévő felnivel számolva). Plusz a súlyom miatt amúgy sem tudom, h ajánlott lenne-e karbonra váltanom?!
A küllő csere érdekes lehetőség, magamtól eszembe nem jutott volna, de szerintem kihagyom.
Agy cserét is kihagynám, nem sokat lehet nyerni vele.
Az XTR hajtástól tartok egy kicsit a gyorsabb elhasználódás miatt.
Nyereg jó ötlet, valószínűleg meglépem!
Ettől könnyebb dropper nem nagyon van a piacon, kivéve a FOX SL. Kb 100 grammot nyernék vele, de két tesztben is lehúzták, állítólag nem a legerősebb konstrukció. Az én súlyomhoz szerintem nem ajánlott. Az viszont megfontolandó, h rövidebb droppert tegyek bele. De mivel ez az első dropperes bringám, még nem tudom, h ez jó ötlet-e?[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7467 üzenetére
Minden súlykönnyítést nem érdemes meglépni, mert nagyon drága lehet, meg persze neked kell a nap végén eldönteni, hogy mennyit áldozol rá, egyáltalán mennyire fontos még az utolsó pár száz gramm lefaragása.
Ha rendszeresen használod a bringát nem csak havi 2x, akkor mindenképpen ajánlom a tubeless-t.
Keréken egyébként teljes szettben érdemes gondolkozni. Felni 144g, a 2 agy még 2x160g -> 320g, a küllőkön lehet fogni még 56g-ot az összesen már 520g, ráadásul rugózatlan tömegben, ami érzetre nagyon sokat számít, így már nem is olyan kevés. Ellenben egy jó drága fejlesztés, elhiszem, ha nincs hozzá kedved.
XTR súlyban király, tartósságban nem tudom hogyan viszonyul a sram-hoz, ott pl pont a legdrágább x01 és xx1 hatások, sorok és láncok rendelkeznek olyan bevonatokkal, amik a legtartósabbak, cserébe jó drágák. Lehet ez shimanonál nem így van, ott talán nem véletlenül az XT lett a legkedveltebb szett az xtr-el szemben.
A dropperek súlya a hosszukkal együtt nő azonos márka/típus esetében. Azért ha néha mégis elmennél terepre, vagy meggondolnád magad, akkor egy jó dropper nem árt, csak egy trail bike-ról van szó, ami terepen mutatja meg mit is tud. Legextrémebb persze ha csak aszfalt, akkor egy merev karbon nyeregcső az a legtöbb súlycsökkentés. Ezt azért inkább nem ajánlanám a bringa kategóriájára tekintettel.Ellenben azt ajánlom, hogy ezzel a géppel gyakrabban látogass be az erdei utakra, ne adj isten a kirándulás közben ha tász egy érdekes nyomot menj rá, próbáld ki, élvezd minden vadulás nélkül.
Ami viszont nagyon fontos, hogy tényleg jól legyen a felfüggesztés beállítva a súlyodra. Mind a beülés, a rebound-ok azok szinkronja és persze a kompresszió, különben nem csak nem élvezetes, de veszélyes is lehet. Ma már minden gyártónak kötelező a support-on belül minden súlyra egy ajánlott kezdő beállítást ajánlania minden tekerentyűre az első és hátsó felfüggesztés esetében is, így kezdésnek azt kimondottan ajánlott megcsinálni, nagy valószínűséggel el leszel vele, ha tudod profin mi mi, akkor lehet tovább is finomítani. -
nagyúr
válasz sebgutkopf #7468 üzenetére
Ismét köszi a tippeket!
Tubeless-en még gondolkodom. Úgy tűnik, h idén két bringát fogok felváltva használni (plusz Bubi), így nem biztos, h OK lenne nekem. Egyébként hülyeséget írtam az előbb, mert ez a hatalmas aszfalt túlsúly csak az elmúlt 2-3 évben volt jellemző, költözés miatt idén várhatóan nagyot fognak változni a bringázási szokásaim. Legalábbis remélem, mert egyébként nagyon szeretem a jó erdei túrákat.
Érdekes amit a felső polcos Sram cuccokról írsz, én egyáltalán nem voltam képben ezzel kapcsolatban. Mondjuk mentségemre szóljon, h soha nem volt még Srammal szerelt bringám. Amúgy nincs velük semmi bajom, csak valahogy így alakult.
A felfüggesztés beállításától tartok egy kicsit! Ez a cucc egyértelműen overkill nekem, korábban az is megfordult a fejemben, h egyszerűbb (és könnyebb) felfüggesztésre váltsak.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7469 üzenetére
A felfüggesztés cserét kimondottan nem ajánlom. A tagot az adott váz kinematikájához hangolják már a gyárban, a váz gyártója által kért konfig szerint. Ha veszel a piacról egy akármilyen tagot, abból ez a hangolás hiányozni fog és nem olyan lesz a teljesítménye mint a gyári hangolásúnak. Ha valami sok tekerős verziót veszel az nagyon drága lesz és akkor neked kellhet akár 4 tekerentyűvel olyanokat állítgatni, amiről végképp fogalmad sincs.
Összességében én inkább óvatosabb vérmérsékletre biztatnálak és minél kevesebb alkatrész cseréjére. Legalább kezd el így használni a bringát gyári állapotban, menj vele többet terepen ahova költöztök és ne a súly elvárásod miatti prekoncepciód alapján kezdjél el rengeteg pénzt beleölni látatlanul a projektbe.
Használat közben több mindenről megváltozhat a véleményed, vagy ha valamit tényleg cserélni akarsz, akkor legalább tudni fogod, hogy mit és miért akarsz változtatni, ha egyáltalán akarsz még. Ezt pedig a gumira is értem, mielőtt vad xc-sítésbe kezdenél érezd meg mennyi önbizalmat ad a bringa így. Mivel ebike, ezért a tapadás hiánya terepen zavaróbb, mint a gumi plusz súlya, amit a motor elmaszkol.
Persze fontos a súly, de ebike vonalon közel se az első és végképp nem az egyetlen paraméter, ami számít. -
motown5l
senior tag
Sziasztok. Érdeklődni,szeretnék, hogy egy 622 x 23c felnire milyen,méretű szallagot vegyek. Mivel vásároltam egy pár Maxxis Assegai abroncsokat..most jelen pillanatban a kulloknel ereszt nekem.el engedi,a levegőt. Nem tudom hogy,milyen szallag van most benne .addig nem akarom szét szedni,míg meg nem győződom milyet vegyek szerelés előtt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7470 üzenetére
Na ez megint új infó, köszi! Felfüggesztés marad. Egyébként épp azért gondolkodtam el a cserén (a súlycsökkentés mellett), mert ezek túl bonyolultnak tűnnek nekem. Mindegy, biztosan megbirkózom majd a feladattal.
Az XC gumiból viszont szerintem nem engedek, ezek az enduro/downhill abroncsok biztos, h nem nekem valók. Illetve a féket is cserélem mindenképp.
[ Szerkesztve ]
-
kezdő
senior tag
Sziasztok!
[Kellys Tygon R10] kerékpárról van véleményetek?
Most akciósan adják, 819e Ft.
725Wh az impozáns, a 90-95Nm jól hangzik.
A motor papíron ígéretes, Panasonic GX Ultimate, kérdés a tartósság/szervízelhetőség/stb.
Színes BT kompatibilis kijelzó, navigációval is együtt működik.
Szlovák gyártó, ha nagy gond van vele, maga a gyár is elérhető távolságban van.
Újonnan 3 év garancia vs használt gépek pár hónapja.
Kinek mi a véleménye?
Köszönöm! -
kezdő
senior tag
Bocsánat, az előzőből lemaradt.
Amennyiben a vásárlás mellett döntök, méret szempontból mit tudtok tanácsolni?
180 cm vagyok, a gyártó 169-180 cm között M, 178-189 cm-re L méretet ajánl.
Az átlépő hosszam kb 81 cm (azaz az átlagnál kisebb). Kalkulátorok szerint is 2 méret között vagyok. Ilyenkor lefelé vagy felfelé érdemes eltérni?
Köszönöm. -
motown5l
senior tag
válasz pècsimunkás #7476 üzenetére
Én is L méretűt vennék .175 vagyok.az enyém is L (29") méretű.nalam 178 tol kezdődik az L ..Orbea Kerem
[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
Érdemes kipróbálni, mert ha nem jó méretet veszel, akkor az az egész bringaélményt hazavágja. Ez főleg lejtőn lefelé, pl. erdőben, gyors kormánymozdulatoknál emelkedik ki.
Én 172 vagyok, a Merida bringám M-es (41cm nyeregvázcső), a Specialized bicóm S-es (39cm nyeregvázcső). Mindkettőt tökéletesen tudom kezelni terepen.
-
pècsimunkás
addikt
Litván kollègám ma átjött Gothából Eisenachba.
Átjött, kicsit hegyet mászni.
Kèrdezte, hogy bringázunk- e egyet, mondtam, hogy ok, de nekem E-bikeom van.
Mondta, az mindegy nem lesz probléma.
Fèl óra után, mondta, hogy vesz egy e- bikeot, mikor tolta ott a bicót, ahol èn simán tekertem ...
Ès Eisenach környékén tènyleg vannak hegyek.
Pontosabban azokkal van körülvéve.Mondtam, hogy beszèljen a főnökünkel, mert megvan mèg a bringája, amit el akar adni, aztán alkudjon belőle
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
Én is a kisebbet választanám! 192 cm a magasságom, emlékezetem szerint kétszer volt alulméretezett bringám, az egyik egy elektromos (fully) Cube, ami 188 cm-ig volt ajánlott (21"), de ennek ellenére az eddigi legkényelmesebb bringám volt. A másik egy fully XC Merida, ami még kisebb volt (20"), de azzal sem volt semmi problémám. Így utólag belegondolva a Meridából szerencsésebb lett volna a nagyobb méret, de így is évekig tekertem vele boldogan.
Szerk.: Ja igen, az én átlépési magasságom is kisebb az átlagnál!
[ Szerkesztve ]
-
kezdő
senior tag
Köszönöm a véleményeket!
Megpróbálom személyesen legalább üzletben kipróbálni a 2 méretet.
Olyan szempontból jó volna a kisebb, hogy családon belül jobban hasznosítható lenne egy esetleges jövőbeli váltáskor -
llll
senior tag
Sziasztok!
A Bafang menüjében az AI sensitivity mit takar? Nem igazán érzek különbségét, akárhogy állítgatom.Soha többet DPD!
-
sebgutkopf
őstag
MTB méretet inkább reach alapján választanék, a nyeregcsövek és a felső vázcső egy mai mtb-n biztosan elég alacsonyan van, így a bringa hossza a lényeges.
Nehéz ököl szabályt mondani, amin el lehet gondolkozni. A rövidebb bringa fordulékonyabb és kicsit felegyenesedebbebb felsőtesttel fogsz tekerni, tehát kisebb a súly a csuklón és több a fenéken. Hosszabb bringa stabilabb egyenesfutás (ez az érzet sokaknak tetszik), alacsonyabban lesz a felsőtested, egyben áramvonalasabb.
Ahogy írod rövidek a lábaid, ami alapján nekem az a logikus, hogy akkor valószínű a felsőtested meg hosszabb a magasságodhoz tartozó átlaghoz képest (kivéve ha a nyagad nagyon hosszú), ami alapján a hosszabb váz talán kényelmesebb lehet, a nyerget azon is lejjebb tudod tenni. Ellenben szintén kérdés, hogy a karjaid mennyire hosszúak/tövidek, mert rövidebb karok az előző mondatot már semlegesítik, az átlagossal érvényes, hosszú karokkal meg még jobban erősítik, hogy inkább a hosszabb váz. -
Azie
őstag
Sziasztok, feleségem szeretne egy elektromos bringát, a keret cca. 300-350k.
Cél, hogy legyen benne full motoros hajtás tekerés nélküli opció is.
Ebben az árkategóriában van-e ilyen termék, illetve ár/értékben mely gyártók közül érdemes válogatni?
EU-s beszerzés is opció természetesen.
Előre is köszi!"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
truefx
aktív tag
Alza -50% akció Sava eGrus e-bike-okra: https://www.alza.hu/search.htm?exps=sava%20egrus
Szakértőket kérdezném:
- a motor a hátsó agyban van, ez mennyire előny/hátrány?
- AKM motorokról mit lehet tudni?
- 7Ah akku, és 250W teljesítmény elfogadható? -
elekresz
tag
Csak "koca" felhasználóként írok.
Egy kínai Eleglide M2-vel a hátam mögött vagyis inkább alatt.
Ez magyar kerékpár kategória kompatibilis (25-nél korlátoz, 300W-nál kevesebb és csak tekerésre indul el) , de van hozzá gázkar, amit fel lehet tenni és akkor már menne magától is. Szerintem nem annyira ronda, persze látni, hogy végy egy bringát és tákold fel elektromosra volt a koncepció, de napi ingázáshoz eddig bevált a síkabb, pesti oldalon a városban.
#7487
Szerintem ebben az ársávban inkább kínai bringák vannak [én is ebben a sávban kerestem és vettem végül az M2-est], van olyan hely, ahol EU-s raktárból jön a gép. Fontos tudni azonban, hogy ha magától elindul, akkor itthon jogszabály szerint nem szabályos, mint kerékpár. Addig nincs baj, amíg nincs baj, de ha...
#7488
Szerintem a hátsó agyas motor jobb, mint az első, mert nem az irányított kereket tekeri.
A középső agymotor tán még jobb lenne, de drágább is többnyire.
7Ah és 250W ... egyéni preferencia és igény, hogy elég-e. A 250W, ha csak tekerésre indul be, akkor legalább kerékpárként használható. 250W önmagában nem teljesen mérvadó, mert számít a max teljesítménye és a leadott nyomaték is, de kellően meredek helyeken már vélhetően nem elég. -
Alf65
csendes tag
Üdv!
- motor a hátsó agyban:
tuti, hogy pedálszenzor, nem terheli a láncot, hajtást, viszont a segítés is az áttétel után van
- AKM motor: passz
- 7 Ah-250W:
Velence körön félig fogyott le az akku és a pákozdi emelkedőkre erőlködés nélkül mindkét irányból.Munkába járni használok ilyesmi gépet, napi 25-30 km, egy 50m-es emelkedővel 300 méteren oda-vissza.
Ha lusta vagyok és nagyobb rásegítéssel megy, 2 nap, ha spórolok, 3 napot bír.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Amúgy Eleglide M1-em van, hátsó motoros, 250W-os, ahogy elekresz M2-ese is
Nekem bejött.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
nagyúr
Fura állat ez a kerékpár:
- A gyári adatlapba bele van keverve egy másik modell, úgyhogy nem derül ki egyértelműen, mit is tud az AKM motor
- A hátsó motor nem biztosan, de valószínűen pedálszenzort is jelent, ki kell próbálni, mennyire komfortos, de nem pont olyan tekerni, mintha biciklivel mennél (a nyomatékszenzor ebben jobb, és persze drágább)
- Első rugózás nélküli bringától a magyar utakon óvakodnék
- A 7Ah (-> 36V-os motorral 250Wh) akku elég karcsúA fentiek mellett a bringa nemhogy 800e-ért, de még 400e-ért is drága - viszont van egy "aduásza": nagyon könnyű, nincs 14kg. A referenciaként felhozott Eleglide M2 meg 24, duplaakkora akkuval, de az csak plusz 1.5-2 kg.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
yle_greg
tag
270 ezer forint koruli aron pedig ott van a PVY Z20 Pro, ami szinten 24 kilo cirka, de osszecsukhato, ami praktikus ha szemelyauto is szoba jon neha. Valamint 10Ah akku, 500 W motor, es 50 Nm nyomatek a 20 collos kereken, ergo kecskekent maszik a meredek uton, mikozben elol rugoval, hatul pedig csomagtartoval kenyeztet.
A "fedelzeti computer" gombjaival kivalaszthato, hogy torvenytisztelo 250 Wh es 25 km/h uzemmodban guruljon, vagy az extravaganza 500 Wh modban max 32 km/h -ig tolja a rasegitest. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
underdark
aktív tag
Sziasztok!
Segítség kéne abban, hogy milyen irányba induljakk el kerékpár keresésnél
Elmúlt években egyre csak csökken a tekert km száma és ez főleg az miatt van, hogy kevesebb az időm és ezért a kondim is, így az emelkedők már csak szenvedéssel telnek és kedvem veszi, ill térden/derékon megérzem ezeket, pedig évekkel ezelőtt kifejezetten imádtam őket...
Régóta gondolkozok, hogy ha kerékpárt cserélek majd, akkor az màr pedelec lesz, nem pedig simaKerékpáros szokásaim:
Túrázni szeretek, nem sportolni, tehát trekking, táskákkal stb.
Veszprém mellett lakok, közel a balatonhoz, szóval nagy %-ban a tó körül tekerek ill a bakony aszfaltos részei
Kis távolságra csak munkahelyre járok 12km, de ha bringázni megyek akkor általában minimum 60km, de ha már benne vagyok a szezonban 100km és feletteOlyan kerékpárt keresek, ami az emelkedőknél jön jól, ilyen külön motoros ami magától megy az kizárt
Legjobb az lenne, ha akár teljesen kikapcsolva is használható vagy vmi eco módban és csak tényleg akkor segítene amikor kell.Max 1M amit szánnék rá, szóval ezek alapján, hogy milyeneket keressek
Ebikeshop oldalát nézegettem, mert ott személyesen megtudom nézni őket, de ha vannak jobb odalak jöhetnekKöszi
"akinek minden a vállán nyugszik, nem nyugszik senki vállán"
-
nagyúr
válasz underdark #7495 üzenetére
Mi a nejem bringáját az ebikeshop.hu-nál vettük, az enyémet az ambringa.hu-nál, mindkét bolt teljesen rendben van; az ambringa szentendrei boltjában ki is tudod próbálni a biciklit, ha van raktáron. A berguson.hu-t és a k2-bike.hu-t ismerem még (ie. jártam náluk), de elektromos bringát nem vettem egyiknél sem.
Miután hosszú túrákat mész, gondolom fontos a komfort és a jó kerékpáros-érzet, úgyhogy érdemes rászánni a pénzt egy nyomatékszenzoros gépre. 1M-ért korábbi modellévből fogsz tudni (újan) venni, azt is csak azért, mert mostanában van némi akciózás. Két bringa, amit sztem érdemes elindulásként megnézni:
- Winora Tria 10
- Giant Explore E+4 GTSA nejem gépe Winora Tria 9-es, majdnem ugyanaz, mint ami a linken van, csak persze női vázzal. Nagyon kényelmes, szerintem hosszú távra is jó.
A Giant Explore hasonló alapokra épít, mint az s-pedelec-em, azért tudom ajánlani.Miután szabadonfutóval vagy eco módban akarod főleg használni, nem kell óriási akku, de azért 500 Wh-nál sokkal ne add lejjebb. Ha találsz egy gépet, ami szimpatikus, csak kicsi az akksija, akkor kérdezd meg a bolttól, nem tudják-e értelmes feláron kicserlélni - van, hogy működik a dolog.
Kb. ennyi - mindenképpen azzal kezdd, hogy megnézel, kipróbálsz pár gépet, utána jobban fogod látni, mire kell rámenni a végleges kiválasztásánál.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Norbi27
aktív tag
Sziasztok
Magellan Cygnus trekkingemet szeretném átépíteni. Megnézné valaki, hogy ebben a szettben benne van-e minden az akkumulátoron kívül? 48 V 500 W. Túl olcsónak tűnik ahhoz képest, hogy magyar webshopban 190.000 Ft-ért láttam ugyanezt:
https://pswpower.com/products/europe-or-china-stock-48v-500w-or-750w-42t-vlcd5-tsdz2-electric-bicycle-mid-motor-with-torque-sensor-throttle-e-brake-lever-88 -
csudri
őstag
Sziasztok!
73 éves apósomnak keresek elektromos bicajt, 500ezret szánna rá. Csak aszfalt, csak sík terep, azért kell neki, mert Mosonban néha olyan szembeszelet kap, hogy elpusztul, mire legyűri.Tudom, hogy az igazi cangák millió felett vannak, de napi pár kilométerre sem elég mondjuk egy ilyen Decathlonos Elops bicaj?
[link]
Fontos a női váz és a holland üléspozi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I7 6700K / GTX 1070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- HP ProDesk 400 G5 Mini PC, I5-9500T, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10, WIFI, SZÁMLA, GARANCIA
- Apple Iphone 13 PRO MAX/Sierra Blue/256GB/KÁRTYAFÜGGETLEN/AKKU 88%/Patika állapot
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10105F / GTX 1070Ti 8GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest