Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
Atos23
senior tag
Én mindegyik mondattal egyetértek. Értem, hogy versenybringákba beleteszik azt az átkozott Prestát, de könyörgöm, az én 2,8 széles gumimhoz és a hozzávaló felnihez melyik barom vállalati gyűlésen szavazták meg a Prestát? És szinte az összes pedelechez...
Csak a bajom volt eddig vele, legalább két csoportos bringatúra előtti indulásomat tönkretette már az, hogy egyszer csak elengedte a levegőt a kerékből az az átkozott bohócszelep... -
StLui
veterán
nem nagyon értem ezt a presta problémát, az összes bringánkban az van már, soha nem volt gondom vele
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
big-J
őstag
Autos szelep sokkal elterjedtebb a vadonban, parkolokban bicikli tarolokban, benzinkutakon mind van lehetoseged fujni bele, en is azzal nyomom tubelesst.
-
Somatom
veterán
Én még nem láttam benzinkúton presta fújót.
Ha betekerem az a baj, ha kitekerem az a baj. Akárhogy tekergettem, sosem sikerült normálisan felfújnom. Nagy rakás szar az egész. Csak az az előnye, hogy kisebb luk kell neki a felniben. A telóimban is rendes, autós szelep van. Minek legyen többféle?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
andrisbandi
őstag
Tubeless Valve Swap: Presta to Schrader
- A Park Tools-os bácsiék profin bemutatják a furkálósdit.Tubelessnél csak pumpa közelében szoktam kihúzni a nagy tüskéket.
Alulra forgatva a lyukat, így könnyebben tömít a defektgátló.
- Pumpa helyett van aki adaptert visz.Egyszer utána olvastam miért terjedt el a presta.
A fő érv a tubeless volt, csak ezzel működött. Autósban még nem létezett. -
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #6257 üzenetére
Nem is nagyon lehet kapni autószelepest, itthon még nem is láttam, kint is csak 2-3 félét láttam.
-
StLui
veterán
válasz Somatom #6256 üzenetére
de 200 ft-os átalakítót csak láttál? Nekem rá van csavarva a szelepre az egyik keréken (van aki kulcstartóra rakja), de mivel erdőben bringázok inkább, így nincs benzinkút, csak saját pumpa.(vagy pálya alján a kocsiban a műhelypumpa)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #6256 üzenetére
User error. Replace user and press any key
Kb. húsz éve van presta szelepes bringám, szerencsére most már mindegyik az, sőt, a családban sincs már autószelepes. Csak azért van kombinált pumpám, hogy ha valamiért segíteni kell másnak, akinek autószelepes gumija van, akkor tudjak.Benzinkút többnyire nem játszik nálam, 6-8 bar izgalmas lenne rajta. És itt az előnye a prestának, ezt a nyomást is képes tartani gond nélkül. Valamint a jobb belsők cserélhető szelepmagosak, bármi probléma van a szeleppel, akkor könnyen cserélhető.
Egyedül az ebike-omnak van alacsony nyomású széles kereke, én örülök, hogy azon is gyárilag presta van.Na meg láttam előre defektmentesített folyadékkal töltött autószelepes belsőt, ami a se ki, se be állapotba került, a szelep nem engedett semmit, a szelepmag nem volt kitekerhető, úgyhogy lehetett venni másik belsőt. Ezek után mondhatnám, hogy sz egész autószelepes dolog marhaság, hülye, aki használja, de egy ilyen esetből ugyanolyan hülyeség egy teljes kategóriára általánosítani, mint neked a prestáról.
-
Somatom
veterán
Ez nagyon érdekes. A kamionok kerekein ugyanilyen autós szelep van. 9 bar az üzemi nyomás. A fully -m hátsó telóján szintén autós szelep van. 200 PSI -re fújom, ami 13,8 bar.
Ami a benzinkutas pumpákat illeti, én max 2 bar -ral járok, nem 5-7 -tel, mint egy outis.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sz_gabor
tag
Neuzer Mantova típusról tud valaki tapasztalatot, vélemény.
Olcsóbb munkába járó járgányt keresek. és ez a típus egész jó árra van leárazva.
Adatot se sokat lehet találni, teszt vélemény semmi, pedig 2022 magyar kerékpár.
Még a Eleglide Citycrosser nézem az 100000ft olcsóbb de agymotoros és kínai.
A tesztek dicsérik. -
motown5l
senior tag
Sziasztalok a presta szelep engedi a. Magas nyomású pumpat? Vagy nem bírja fel fújni hirtelen. Hetvegen ki vennem a belsőt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sz_gabor #6265 üzenetére
Saját tapasztalatom nincs róla, de vállalhatónak tűnik. A hatótávja nem lesz óriási (60-70 km-t ígér valamelyik shop, azt nem túl durva használat mellett vszleg tudni is fogja), de ha meg tudsz vele fordulni, akkor gondolom a napi töltés már nem probléma.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
sz_gabor
tag
gbors, big-J köszönöm a válaszokat!
A Neuzer másnapra 100000ft-ot drágult.
Közbe bejött a képbe Accolmile City Magyarországon is árulják itt (720000Ft-ért).
Középmotoros,14.5Ah Samsung akkumulátor, Zoom Hidraulikus tárcsafék,
Hidraulikus lengéscsillapító (az árához képest egész jó alkatrészekből áll).
A Trackap Ebike GPS Tracker se lehet rossz (egy kis plusz védelem a bicikli lopás ellen). -
yahagyma
tag
Sziasztok!
2022.03. hóban vásároltam több ebike kipróbálása után és rengeteg teszt olvasása után egy Winora Yucatan 12 Pro gyári kerékpárt újonnan, Yamaha motor, 630 Wh-ás akkumulátor, dropper nyeregcső, akkuról működő első hátsó világítás, olajos tárcsafékek, állítható kormány, sárvédők, kitámasztó stb, full felszerelt! Ballonos így trekkinghez kényelmes Schwalbe Johnny watts gumikkal. Hátsó táskákat is vettem hozzá, ami hihetetlen jó, mert váltóruha, sör, vitamin, kaja, üccsik, mind beleférnek. A töltő 4 Amperes, én egy okoskonnektorral töltöm fel az akkut, rá van dugva és ha kedvem támad és az idő is olyan akkor 3-4 órával hamarabb telefonról elindítom a töltést és feltölt 100%-ra, ugyanakkor időzítve is van az okoskonnektor így csak rádugom és reggelre feltölt és tudok menni! Pedálfordulatot 80-90 közt kell tartani ami kíméli az izületet/láncot/motort/stb, ez alatt tekerni senkinek és semminek sem egészséges!https://ebikeshop.hu/termek/winora-yucatan-12pro-he56-cm-21-fekete-elektromos-kerekpar
1: ezt lehetett kapni 2022 év elején és mindenféleképp levegős első telót szerettem volna és droppert!
2: 60% Aszfalt 40% könnyebb terepre használom, kirándulás, nyaralás, rövid túrák hosszú túrák
3: Nem akartam utólagos megoldásokkal "tákolni" a biciklit, végre egy olyat szerettem volna, amin minden megvan, egyetlen dolgot cseréltem a bicón, az a nyereg, de ez érthető, mert mindeninek más és más kényelmes a farpofájának, de egyébként is a fő kényelmet a biciklis nadrág vastag párnázata adja!
Ebike előnye a hagyományos biciklivel szemben, hogy 22-25 km/h közti átlaggal lehet haladni, csomagokkal nem kell grammozni, a hagyományossal grammoztam egyfolytában és 13-15 km/h közti átlaggal haladtam. Emelkedőket nem fogod “kerülgetni” és több és szebb helyre is eljutsz, sztem nagyon megéri.
A bringázás azért is jó, mert sportolsz, kirándulsz, nem nyomogatod a telód, friss levegő!Karbantartás: láncwax, nem olaj! magasnyomású mosóval lehet mosni, csak az akkut és motort került el vele! Láncot féktisztítóval is tisztítom. A komplett biciklit a lakásban tárolom.
2022. évben 5100 km-t mentem vele, szervízben csak garancia miatt volt, meg elszakadt a dropperállító bowden, ezt cserélték. 2 defektet kaptam, de mindegyik az én hibám volt, építkezés utcájába behajtottam és szög….a másiknál meg kerítést építettek és szög….
2023. év elején láncot cseréltettem rajta, idén eddig 1200 km ment bele, gumik nagyon jó állapotban, markolat szinte meg se kopott, igaz kesztyűben tekerek mindig!
Költségek:
bringa, 1,565 misi
nyári, őszi, tavaszi ruhák Decathlon: 152 ezer Ft
táskák: 88 ezer Ft
karbantartás: wax, féktisztító, belsők, gariszervíz, szervíz: 102 ezer Ft
Viszem magammal a töltőt, BuBán és Balaton körül is rengeteg helyen van már telepített ebike töltő vagy töltési lehetőség, ez a dolog nagyon fejlődik!Sokan akarnak örökké élni, miközben azt sem tudják, mit kezdjenek magukkal a következő hétvégén...
-
sz_gabor
tag
Nézegetem azokat is, de 500000ft-ig nem találtam, ráadásul nem tudható hogy milyen állapotba van valójában (3-5 éves akkumulátor még meddig használható stb.).
Főleg munkába járásra (kb.6km, terepre nem használnám) kellene.
Jó lenne középmotoros (de az agy motorost se zárom ki), első lengéscsillapító (az utak amerre járnék tragikusak), jó lenne ha nyomatékszenzoros lenne és sárhányó, csomagtartó, lámpák rajt lennének nem kéne külön még mindent megvenni.
Tudom hogy nagyon minőségi kerékpár ebbe az árba nem fér bele, de szeretném egy megbízhatóbbat venni ami megfelel a magyar törvényeknek (pl.250W nem lehet nagyobb motor).[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sz_gabor #6269 üzenetére
Az a Bafang bringa nagyon érdekes - papíron jól fest, csak ugye az a kérdés, hogy tényleg
az van-e benne. Kapásból a magyar linken a motor és az akku feszültsége szerepel mind 48V, mind 36V értéken (vszleg a 36V a helyes), az Ali linken a motor teljesítménye kérdéses (vszleg 250W) - stb. A garanciának is érdemes utánanézni, hogy hogyan tudod érvényesíteni, ha bármi gond van. Nekem ez ennyi pénzért már fázós.#6270 yahagyma: köszi, ez érdekes / hasznos volt. Különösképpen:
BuBán és Balaton körül is rengeteg helyen van már telepített ebike töltő vagy töltési lehetőségEz nekem új és igen örvendetes. A Balaton körüli hálózatot meg is találtam, viszont a BuBa-ról semmit, itt tudsz esetleg konkrétabb infokat írni?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Logitech #6275 üzenetére
Pázmánd majdnem a féltávnál van, szóval az már önmagában egész jó. Emlékszel esetleg, hány db konnektor van?
Balatoni hálózat (vagy "hálózat"): sajnos ez jogos, az összes erre vonatkozó bejegyzés régi, és közben volt egy covid-19, ami nem volt éppen jó hatással a vendéglátóhelyekre
Lehet, hogy a "hálózat" szó használata félreérthető volt, elnézést.[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
yahagyma
tag
Buba-n ingyenes ebike töltők: A kerékpárosbarát applikációban a nagyrésze nincs még jelölve.
Biatorbágy Viadukt 3 db
Etyek Magyar Kút-nál az út másik oldalán 3 db
Pázmánd 1 db
Szabadbattyán Kula tér 1 db vízvétel és WC is van (nem elírás tényleg így hívják )
Füle Biciklis pihenőhely 1 db
Balatonfőkajár Focipálya 1 dbSokan akarnak örökké élni, miközben azt sem tudják, mit kezdjenek magukkal a következő hétvégén...
-
yahagyma
tag
Pár egyéb hasznos gyakorlati tapasztalat:
-tölteni az akksit 70% alatt nem sok értelme van, mert lassan tölt, a töltőt a táska legmagasabb pontjára érdemes rakni, mert folyt ki kóla/sör/üdítő többször is a táskámba a rázkódástól ésakkor nem ázik el a töltő
- 1*12 tányérkiosztás túlzás, drága a tányércsere is 1*10 bőven elég átlagos felhasználásra
- Decatlonban lehet kapni fasza ruhákat, amivel 10 fok környékén úgy bicózhatsz hogy nem fázol, ezt mindenkinek csak ajánlani tudom, több réteg kell, aláöltözet, kabát, majd esőkabátSokan akarnak örökké élni, miközben azt sem tudják, mit kezdjenek magukkal a következő hétvégén...
-
-
yahagyma
tag
Előző évben és eddig idén sem volt probléma, hogy másra kellett várjak a töltőn, de ez lassan megváltozhat, olyan elosztó fog kelleni ami vízszintesen "terjeszkedik" mert a vízvédelmi csapóajtó útban lesz, mindez képen:
[ Szerkesztve ]
Sokan akarnak örökké élni, miközben azt sem tudják, mit kezdjenek magukkal a következő hétvégén...
-
tknof1871
őstag
Üdv! Első váltó, Mid Drive Motor, Kit
Le kell mondani az első váltóról, ha mid drive motort szerelnek a kerékpárra? Úgy emlékszem, hogy le kell mondani róla. Aztán most láttam egy mid drive motor kit felszerelő videót és azt magyarázta a youtuber, hogy bármilyen körültekintő az ember, a kit-ben érkező első lánckerék lehet, hogy nem abban a síkban lesz ahol ideális. Ahol mondjuk a 2-es első lánckerék volt, ha eredetileg 3 volt elöl. Ezért a lánc ha a legkisebb (vagy a legnagyobb már nem emlékszem) hátsó lánckeréken van akkor nagyon ferde. Az nem jó a láncnak. Talán a kitben érkező első lánckereket is inkább lecserélte, de betett valami távolságtartót is a motor és az első lánckerék közé és így megoldotta. Biztos professzionális távolságtartót vagy alátétet használt, de engem a motoros fűkaszákon használt bozótvágó késre emlékeztetett. Vajon miért nem egyszerű csavaralátétekkel pozicionálta az első lánckereket a motortól távolabbi síkba? Csinálhatta volna csavaralátétekkel is?
(Megkerestem a videót. 117 másodpercre időzítve indul és 4 perc 11 másodpercig tart az idevágó rész)Akkor most mid drive motorral miért nem lehet legalább 2 első lánckerék? Látszik a videón, hogy ez az ember még az első váltót se szerelte le. Most nem tudom a nevét az alkatrésznek. Ami a váltókar mozgatásakor oldalirányban kitér és tereli a láncot, hogy melyik első lánckerékre ugorjon. Látszik, ott van.
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
-
nagyúr
válasz sz_gabor #6294 üzenetére
Igen, van 250W is írva, meg van "Wattage: 251 - 350w" is. Az OEM gyártói oldalon meg a hátsó váltó fokozatszámát nem sikerült konzisztensen eltalálni. Lehet persze mondani, hogy ezek apróságok, csak ugye ezek azok a pontatlanságok, amiket 2 perc alatt észreveszek, kérdés, hogy mi van még.
Ha valaki nagyon képben van a témában, akkor lehet, hogy jó üzletet lát (és talál) benne, de limitált ismeretek mellett én a 720e-t nagyon soknak tartom azzal szemben, hogy 600-800 között már vannak ismert márkákból is lehetőségek."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
sz_gabor
tag
Gondolom gyártják 350w-s amerikai piacra is, a weblapra meg rámásoltak a leírást, de nem figyeltek hogy 250w európai piacost árulják. Az OEM gyártó meg gondolom olyat motort, váltót tesz bele amit a viszonteladó kér.
Nem védeni akarom Őket, ezért is hezitálok és keresgetek még más típusok között, de eddig ez nyerte el legjobban a tetszésemet. De természetesen a megvásárlásába van rizikó, de nekem már pár online magyar vásárlásomnál volt minőségi és garanciális probléma. Volt hogy fogyasztóvédelemhez kellett fordulnom, volt hogy megszűnt a bolt és nem tudtam a garanciát érvényesíteni (vásárláskor küldték az Európai garancialevelet, de kiderült csak bolti garancia volt rajt). A kíniakkal eddig egy garanciális ügyem volt (elég sokat vásárolok onnan) ingyen küldték a hibás alkatrészt.
Kb. 500000Ft lenne a kerékpár, amiért nem találok ilyen paraméterekkel ismertebb márkából, de ha te tudsz köszönettel elfogadom a segítségedet. -
nagyúr
válasz sz_gabor #6296 üzenetére
720e helyett 500e-ért teljesen más a leányzó fekvése. Ha Neked jók a tapasztalataid a kínai rendelésekkel, és nem para az Aliról ekkora értéket rendelni, akkor hajrá Ha 1-2 alkatrész esetleg más is lesz, mint ami le van írva, 500-ért az sokkal tolerálhatóbb.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
tknof1871
őstag
Üdv! Inkább teoretikus kérdés, Középmotoros (mid drive motor) kit
Azt mondják, ha pl. lemerül az akkumulátor attól még továbbra is lehet használni mintha hagyományos kerékpár lenne. Ekkor valamennyire érezni a nem működő motor plusz súrlódást ad hozzá a meghajtáshoz. Nehezebb tekerni, valamennyire. Akinek 250 Wattos vagy nem sokkal nagyobb motor van felszerelve mit gondol. Ha napi 20 km-t kell megtenni és rásegítés nélkül, sík terepen, városban, az már nagy probléma?
Vegyünk egy 50-es férfit, átlagos egészségi állapot. Mondjuk meghalt az akkumulátor. 1 héten belül leszedné a motort és inkább visszatenné az eredeti nem motoros első hajtóművet?
Vajon egyszer majd kijön valamelyik nagyobb gyártó olyan középmotorral, amiben kuplung van? Nem mondom, hogy a kormányról lehessen kapcsolni. Miattam lehet a motoron is elhelyezve egy kar vagy tárcsa, amivel a motort ki venni a komplett meghajtásrendszerből.
Abban biztos vagyok, egyszer valahol valamelyik gyártó csinálni fog ilyet. Az már másik dolog, hogy talán elad 50 darabot és csődbe megy és eltűnik. Van a piac és az eldönti, milyen konstrukciók életképesek. Mellette meg vannak rétegigények, amik a piac egy vékony szeletét alkotják.
(Engem mindenféle műszaki dolog érdekel. Most találkoztam, csak videón, a CYC X1 PRO és X1 Stealth motorokkal. Arról van szó, hogy a középmotor egy láncon keresztül hajtja meg az egyik első lánckereket és így van plusz egy másik első lánckerék ami egy másik láncon keresztül hajtja meg a hátsó kereket. Nagyon érdekes megoldás, csak valamiért nem életképes. Valaki/valakik pénzt és időt fordítottak a megtervezésére, elkezdték gyártani és működik, de biztosan nem ez a jövő.)
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
-
kovacs65
senior tag
válasz tknof1871 #6298 üzenetére
Én lassan 60 vagyok.
A bike összesen 30 kg.
A régi analóggal a 20-as táv 50 perc volt.
A Scott eRide-dal rásegítés nélkül kb 1 óra.
Simán bírom tekerni, kicsit a súly miatt nehezebb, de a motor ellenállását szerintem nemigen érezni.Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Már 70 millióan nézik a Netflix reklámos csomagját
- Felgyorsítaná a futárokat egy okosszemüveggel az Amazon
- Philips LCD és LED TV-k
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Sweet.tv - internetes TV
- World of Tanks - MMO
- OLED TV topic
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- HP ProDesk 400 G5 Mini PC, I5-9500T, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10, WIFI, SZÁMLA, GARANCIA
- Apple Iphone 13 PRO MAX/Sierra Blue/256GB/KÁRTYAFÜGGETLEN/AKKU 88%/Patika állapot
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10105F / GTX 1070Ti 8GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
- SAMSUNG Z FLIP4 8GB/128GB GOLD (Fóliás, mindene ÚJ), 2025.DEC-ig GARANCIÁS, ÜZLETBŐL, BESZÁMITÁS
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest