- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Projektor topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- MILC felhasználók szakmai topikja
Hirdetés
-
Nokia 3210 - felélni az örökséget
ma A HMD ismét elővett egy klasszikust, hogy újra kiadják. De ismét csalódás lesz azoknak, akik az eredeti modellt is használták. És lehet, hogy másoknak is.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
ph Egyelőre még nincs információ arról, hogy pontosan kinek is szánják és mennyiért ezt a különleges eszközt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
Mondjuk a BMW telóból legyártanak 3 nagyságrenddel többet, nyilván olcsóbb. Ha nézel egy valóban prémium (légrugós) vagy tuning (KW) futóművet, annyira már nem lesz olcsó. Egyébként a csillapítandó tömeg sokkal több, de a lengéscsillapító is a többszöröse, műszaki értelemben nem mondható, hogy a bringába nem kell anyag, vagy könnyebb lenne megvalósítani. És a hobbi felár, a biciklik magasabb haszonkulcsa nyilván még benne van és tényleg nagyon drágák. A karbantartásigényről meg ne is beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Nem értem az összehasonlítást. Egy bringa telója rugózik, tart, csillapít és állítható. Mindezt úgy, hogy még kicsinek és könnyűnek is kell lennie. Az autóban csak csillapít, mert a lengőkarok tartanak és külön rugó rugózik. Azért az nagyon más.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6602 üzenetére
Ezt a különbséget lenyeli a terhelésből adódó difi, tehát nem indokolja az árat így sem. Felmerült itt a kijelző, az is egy valid "érdekesség". Egy átlagos kijelző negyedáron kapható és 95%-ban azokat az adatokat mutatja, amit a 120k-s Bosch, Yamaha, Shimano vagy a többi rendszeré.
Persze a kérdés alapvetően költői, hiszen minden annyiba kerül, amennyiért eladható, ez egy alapvető piaci törvényszerűség. Nincs is ezzel gond, én is kiperkáltam az 1,3M-et a bringáért, de ettől még egyúttal röhögőgörcsöt is kaptam magamtól, hogy miért vagyok ennyire hülye? Elvégre, beker költsége ennek az egész cuccnak nem lehet több 400k-nál. Mámint a gyártó(k)nak (és persze alkatrészenként lebontva, mivel még mindig Lego alapú a komplett bájszikül gyártás).
Szóval csak elmélkedtem, de reálisan, ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6604 üzenetére
Én meg ezért írom, hogy ott 2 tonnáról beszélünk (tehát önmagában a csillapítón sincs kevesebb terhelés ha leosztod, a rugó és a lengőkarok ellenére is kap annyi terhelést mint egy bringán csak a teló), egy MTB-n viszont max. 100kg-mal kell elboldogulnia, mégha rugó és egyebek nélkül is.
Nézd meg mit művel egy autó, amiben elszállt a csillapító. Nagyon durva erők hatnak ott...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
dugo_
veterán
Egy utcai autó lengéscsillapítója filléres anyagokból és technológiával készül, stancolt, préselt, mélyhúzott szénacél hegesztve, zömítve, gyakorlatilag a dugattyúszelepen, rúdon kívül semmi precízebben megmunkált alkatrésze nincsen. Egy jobb csillapítással, levegős rugózással rendelkező villában pedig van vagy két-három tucat esztergált, mart mütyűrke. Meg aztán méretgazdaságosság.
-
sebgutkopf
őstag
A kérdést talán túlzottan kihegyeztétek a felfüggesztésre, ha mint komplett terméktet nézzük mint 1 db autó kontra 1 db ebike, akkor abszolút igazad van és ezen aggályaimnak már több helyen hangot adtam.
Egy autó lényegesen több alkatrészből áll, jóval több tervezést (terméken kívül a gyártás és szervizelés tervezése), innovációt, komplexitást (mozgó alkatrészek és egzotikus anyagokat tartalmaz) úgy, hogy hosszabb élettartamot, futásteljesítményt kell elviselnie úgy, hogy közben a későbbi vevő a lehető leghosszabb szervizintervallumokkal legyen csak terhelve.
Ehhez képest a bringák alkatrész darabszáma nevetséges, tervezni kell, de közel se olyan komplexen, az egzotikus anyagok meg kimerülnek egyes modelleknél a karbonban és az ebike-ok esetében az akksik szokásos ritka fémeiben.Most ha félretesszük a hobbi témát, akkor pusztán a gyártást nézve viszont óriási a különbség. Az autókat szószerint gyártják modern és nagyon drága gépsorokon, amik magas robotizáltásági fokkal rendelkeznek, a szallagok mellett dolgozó emberek száma a megtermelt érékhez és darabszámhoz képest nagyon alacsony, tehát egy magas termelékenységű hatékony munkaerő felhasználás történik, amit Henry Ford óta jegyzünk, aki az igazi ipari szintű sorozatgyártással hatalmasat szakított.
Ehhez képest a kerékpárgyártás és összeszerelés nagyjából a középkorban van. Kézzel babrálják a karbon vázat, kézzel rakosgatnak fel minden alkatrészt és szerelik össze az egész bringát, 1 munkás 1 műszakban 6-7 bringát rak össze, ami félelmetesen gyenge kihozatal az autóiparhoz. Lényegében a kerékpár iparnak nagyon kéne egy Henry Ford.A felfüggesztés viszont tényleg kevésbé szerencsés példa volt, mert azt ha összeveted az említett X5-el, akkor előbb a bmw konfigurátorban ikszeld be az adapív légrugózást ami csak (+800 e HUF) és közben előtte az alap futómű sincs ingyen csak benne van az árban, majd amikor 7 év múlva elromlik (az már nem az első tulaj gondja), akkor pár milliócskát majd bele kell locsolni, vagy rögtön nem adaptívra cserélik.
Az autó csillapításához a bringán inkább a hátsó tag hasonlítható, de ebból is a spirál rugós verziókra, maga a teleszkópos villa komplexitása túlmutat, de inkább nagyon más tészta mint az autó felfüggesztése. Bringán mi kapunk magnézium lábakat, spéci anodizált és kashima bevonatú becsúszókat és olyan állítgatóságot, ami egy polgári autón nincsen, csak a versenysportban, amiről tudjuk, hogy árban fényévekre van a polgári autózástól és minden üzemórás. Egy lengéscsillapító pálca autónál nem csak meglepően vékony, de egyszerű is, mindaddig amíg nem mész el a versenysport (akár pálya, akár terep) irányba, ahol már szintén megvan a 4 féle állíthatóság (hi low rebound és hi low compression és ezen olajkörök átmeneteinek bonyolultsága - ilyen autcai autóban nincsen).
Azt viszont nagyon irígylem az utcai autókból, hogy az mobilitás kezdetén már megküzdöttek a lengéscsillapítás élettartamának a problémájával. A korai autókon a lengéscsillapítók kb 5 ezer km után mind elromlottak, elkoptak. Utána jött a nagy megoldás az önzsírzó és kenő rendszerek, amik miatt nem kell ezeket az élettartamuk során karbantartani és nagyon sokat elmennek. Ez versenysportra megint nem igaz és ebben egy keményen használatban lévő MTB élete inkább a versenyportra hasonlít. -
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6608 üzenetére
Gondolom a kerékpár alkatrészek nagy többsége ugyanúgy tömeggyártott, a fékek, váltók, akku, motor, gumi, csapágyak. Ami teljesen egyedi a váz, ill. gondolom kormány, nyeregcső, villák, hajtókar ami megintcsak egyedi vagy manufaktúra szint. Persze itt sem vagyok meggyőződve arról hogy nem egy tervet küldenek ki Kínába, aztán konténerszámra hozzák be az ott filléres költségen hegesztett vázakat.
Persze a lényeg még mindig adott, hogy összehasonlíthatatlanul alacsony darabszámon rakják össze műhelyszinten a bicikliket. Persze árakban is hatalmas a szórás, pl. ha spórolni akarok én sem német manufaktúrából veszem a gépet hanem keresek valami kommersz nagyáruházit./人◕ ‿‿ ◕人\
-
-
Kakadukak
újonc
-
Luissimo
veterán
[link]
Állítólag lehet még kapni 😃 -
nagyúr
-
big-J
őstag
15k usd-be nem fér bele a hátsó rugó.
-
Vesa
veterán
Pont ezt néztem...illetve, hogy itt is elindulni látszik egy hatótáv fétish, mint az EV-knél. Ki a fene megy 260km távot egyetlen nap a bringával? Biztos van ilyen, de elenyésző az összes bringáshoz képest. Akkor az 1000Wh-s akkut cipelni teljesen felesleges, így is elég nehezek ezek a bringák.
A Smart.Shift viszont jó lehet.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Luissimo #6612 üzenetére
Ez a bringa nagyon jól mutatja, hogy amikor gyorsan megy a fejlesztés, akkor milyen hamar válhat egy drága bringa is elavultá.
Ennyi pénzért agymotoros megoldás? Pont most jött ki a Pinion legújabb cucca: [link]
Gearbox és motor egybeépítve középre. Biztosan nem tökéletes még, és nem fognak eltűnni ettől a láncváltók, viszont a gearbox-os rendszerek fejlődési iránya látszik.A másik meglepő (talán elírás??) az, hogy S pedelec létére 52Nm-t írnak. Az melós bringa lehet. Most hozta ki a Bosch az új SX performance motort, ami 600W-ot tud leadni és 55Nm-t, viszont a csúcsteljesítmény leadásához (ahol egálban tartja a tempót a 85Nm-es CX motorral és leadja a 600W-ot) ahhoz 100-110-as pedálfordulat kell (kipróbálták tényleg meg kell pörgetnie az embernek), ami nem mindnkinek a terepe.
Agymotorral talán máshogy jön ki a nyomaték, de arra is igaz, hogy a motornak legkorábban 105 rpm körül tudja elérni névleges 600W-ot a 940W-hoz pedig 170 rpm szükséges.
Itt valami turpisság van, máshol, máshogy mérik a nyomatékot ahol a kerék felé kimeneti és a motor belső tengelye közötti nyomatékban nagyon nagy különbségnek kell lennie. Marketing és a mérnökök itt se egyeztettek. -
baluka
tag
Hoppá, komoly innováció ebike fronton:
A Rotwild láncos megoldásának is vannak előnyei, de tény hogy ez az egy-az-egyben motor/váltó szinte kiált a szíjhajtás után...
Az első példányok szállítását a jövő év elejére ígérik a gyártók, ez persze nem azt jelenti hogy rohanni kell megvenni, szvsz majd a 2./3. generáció lesz igazán ott a szeren...
Ami mindenképp kérdőjeles jelenleg: mennyire zajos a rendszer, mekkora az ellenállás kikapcsolt rásegítés melletti tekerésnlél, komolyabb terepen (sziklák, gyökerek) erősebb emelkedőkön mennyire gyors a váltás, mi van az esetleges okos megoldásokkal a 25 km/h limit megkerülésénél stb...
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6619 üzenetére
Azt hittem hirtelen a váltós középmotor van benne. Az egy izgalmas cucc, bár nálam még mindig az Enviolo a nyerő a fokozatmentességével, bár azért az más felhasználási terület mint egy ilyen Pinion 600%-os gear ratioval. Nekem városba nagyon bejött az Enviolo, végre nem kell állandóan váltót tekergetni.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Friczy
senior tag
Elég sok olyan alkalom volt már, hogy a feleségemmel mentünk bringázni (ő ebike-kal), és bizony kellett a tartalék akku, pedig messze volt a táv a 280-tól. Egy Bp-Siófok távon (ami nekünk 130 km), többnyire már 100-110 km-nél cserélni vagy tölteni kell. (500-as akku) Amikor meg a Pilisbe mentünk, akkor a hatótáv kb. 80 volt. Ez azért nem túlzottan hosszú táv.
-
sebgutkopf
őstag
Amit láttam Youtube-on róla videót ott a hangosságát megjegyezték, illetve emtb vonalon a felfelé váltás az odafigyelést igényel, mert amitől te is tartassz (terhelés alatt nem szereti) az valós probléma, ellenben a mai láncváltós rendszerek kimondottan jól tolerálják a kemény helyzetben váltásokat, ami mászáskor azért csak előfordul főleg amikor még a motor is beletol jó pár W-ot a mi teljesítményünk mellé.
Viszon videókban kimondottan csak szíjhajtásos verziókat láttam, mint a képen a bulls.
Kíváncsi vagyok mi lesz ebből ha tovább fejlődik, van benne fantázia. -
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6628 üzenetére
Enviolo azért elég nagy dög, kétlem hogy valaha is beintegrálják középmotorba. Normál agyváltót amint látod Pinion megoldotta, de szvsz a fokozatmentesség legalább annyit jelent mint hogy automata és nem kell állandóan kapcsolgatnod városban.
Egyébként összességében nem látom hogy annyira hátrány lenne hogy agyban van az a +2kg, városinál nincs jelentősége, külön egység a motortól aminek van előnye is./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6619 üzenetére
Nagyon tetszik ez a megoldás! Az a legjobb az ebike vonalon, hogy kicsit kimozdította a gyártókat a végtelen ciklusból és elindult egy jelentősebb fejlesztés, ami számos innovációt hoz magával.
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
Más felhasználásban gondolkozunk. Ezért is írtam, hogy mtb vonalon az agyban nem tud jó helyen lenni, míg egy commuter bringa teljesen más tészta, ez nem szempont ha eleve nincs hátul felfüggesztés.
A fokozatmentesség pedig kimondottan érdekessé tenné a nagy terheléses használatra, de ezek szerint erre egyéb sajátosságai miatt nincs sok esély, hogy ilyenből a montisoknak is jusson.
Amire kíváncsi lennék, hogy vajon melyik megoldásnak mekkora a hajtási vesztesége?
Erőben a motor nyilván kompenzál, de ha többet kompenzál gyorsabban merül az akksi, ha meg nagyobb az akksi nehezebb a bringa. Itt megint saját magamból és saját felhasználásomból indulok ki. -
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6633 üzenetére
Nem vagyok montenbike hobbiban, nem értek hozzá, de szvsz sima láncváltó a legjobb. Az biztos hogy az enviolonak a legmagasabb a vesztesége, súlyban is a legnehezebb, nem is gondolom hogy commuter/városi ill. cargo vonalon kívül van helye, ezekben viszont messze a legjobb. Ha fontos a hatásfok, súly, akkor láncváltó.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6633 üzenetére
Agyváltónak mindenképpen megvan az a hátránya, hogy a defektjavítás vagy egyéb kerékcserés megoldás szívás. Némelyiket gyorszárasan se lehet rögzíteni, tehát kell legyen nálad villáskulcs, külön figyelni kell a bowden kiakasztására/visszarakására, és a kerék berakásakor is vannak különféle bizbaszok, amelyek nem mindegy, hogy hogy állnak.
A Pinion motorral egybeépített váltója zseniális, van lehetőség szíjhajtásra, és tömegelosztás szempontjából is a legjobb.
A Pinionnak mindig az volt a hátránya, hogy speciális vázat igényel, emiatt (meg az ára miatt) nem terjedt el igazán, e-bike esetén ez jóval kevésbé fontos, egy középmotoros e-bike-nak mindenképpen speciális váza van. Remélem, elterjed, és neves gyártók is beszállnak ebbe a megoldásba. -
trialboj
őstag
Mi újság van erre? Úgy hallom elkezdtek visszaesni az árak a bringáknál is.
-
Volt szerencsém kipróbálni egy Speci Kenevo SL-t, pfáj hogy mennyire tetszett. A legkirályabb hogy kikapcsolt állapotban szinte olyan könnyű volt tekerni mint az analog enduromat. Tetszett az integrált kijelző is, habár akinek van amúgy is GPS km órája annak felesleges, meg kicsit zavaróan erős volt a fénye este, de gondolom az appból lehet szabályozni.
A motorka elég gyenge 1.1 35Nm a 320 Wh aksihoz, trail és turbo modban használtam, síkon pedig off, így kijött egy 40km/700 szint 78-ról 28-ra merült tehát kb fél aksit pukkantottam el, viszont tekertem is mint a veszett, mindenem fájt utána, nem is álltam meg, csak egy fotóra.Magamnak biztos nem vennék ilyet, igazából nem is értem ki a célközönség, mert akinek nincs egy legalább közepes edzettsége, az ezzel a motorral nem megy fel meredekebb részeken, és ha nem kapcsolja néha ki, biztos hogy nem is tud igazán nagyot túrázni.
A súlya meglepően nagy volt, 19.2, nekem könnyebbnek tűnt.
Még elkérem egyszer hogy kimenjek a helyi pályákra, kipróbálni milyen vele dúrvábban ereszkedni, levegőben, és mászni, de a motor miatt szinte biztos hogy nem tudok majd visszamászni mindent, ami a nagy Levo-val sikerült.
Az is tetszett hogy a motor fizikailag kisebb, nem néz ki olyan ormótlanul mint a 2.2, viszont a töltési port meg nem annyira védett, és ezt nem értem miért, már nem olyan fontos, vagy ez is egy budget cut.
Jó kis gép, de pénzt biztos nem adnék érte, ha már elektromos bringa, akkor legyen benne erő, hogy kisegítsen akkor is mikor nem vagyok top formában."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #6636 üzenetére
Valószín a speci is rájött, hogy a 35 Nm az kevéske, a hetekben volt téma az új levo sl, aminek már 50 Nm a teteje.
A kenevo sl-ben ja az a poén, hogy lényegében az enduro, amibe még ennyi elektromosság fizikálisan bel lehetett tuszkolni.
Az ilyen kis teljesítmény hátrányai nagyon jól megláttad és megtapasztaltad. Valahogy ez a 19kg elég messze van a katalógus 17-18kg-os ebike adatokból, amik hű de könnyűek, aztán ha már gumi is van rajta rögtön befigyel a 19-20kg súly és 2-3 kg-al nehezebben meg már ott vannak a rendes akksis, erős motoros gépek. Mindegyikhez van persze range extender, amivel súlyra már be is érik a könnyebb full power gépeket, de a motor még mindig gyengébb.
Lehet egy versenyzőnek és annak az ezdettségével működnek ezek igazán jól, bár egy EWS szintű embernek meg már lehet ez a motor is csak fölösleges súly, mert bírja fel le rendesen, amikor meg edzés van, akkor meg pickuppal felviszik őket is.Érdekes lesz figyelni hogyan alakul ki egy új egyensúly a könnyű és közepes erejű ebike-ok területés és hol állapodnak meg a teljes értékű ebike-ok mellett. Amit most látni, hogy az 50Nm környéke kezd az új közepes szint lenni és akksiban is 4-500Wh közé tendálnak.
-
Atos23
senior tag
válasz sebgutkopf #6637 üzenetére
El is kezdtek megszaporodni azok a Speci fórumos bejegyzések, miszerint az 50Nm 1.2 motorral, de a régi 320Wh akkuval a gép hatótávja felére csökkent. Összességében én azt látom, hogy az új generációs SL tulajok nem feltétlenül boldogok emiatt.
Apropó, ma pontot tettem az upgrade-re, két hete eladtam a Gen1 Levot, és ma vettem egy Gen2-t.
A Gen1 egy mérettel nagyobb volt, mint ami kellett volna, most végre találtam pont a méretemben a használt piacon Gen2-t, méghozzá elég jóárasítva. A megfelelő méret miatt ma már olyan meredek lejtőn is le mertem jönni Normafánál, ahol korábban inkább leszálltam és letoltam a bringát. Egyelőre annyit kell még rászánni, hogy egy jobbfajta droppert veszek alá, mert az előző tulaj valamiért kivette a droppert és fix csőre cserélte. -
sebgutkopf
őstag
Gratulálok az új géphez!
Fix nyeregcső elég vicces. Akár jó is lehet, ha azért, mert nem használták terepen. Remélhetőleg ez a verzió volt és nem csak nem akarta eladni a droppert a bringával.Új motor: majd jönnek ide is a nagyobb 430-500-as akksik, vagy többen veszik meg a range extendert a plusz súllyal. Az viszont kicsit vicces, hogy a hatótávra panaszkodnak, közben az meg se fordul a fejükben, hogy visszább vegyék a rásegítést, vagy korlátozzák a nyomatékot a szoftverben, vagy azt hiszik a plusz erő ingyen van?
-
Atos23
senior tag
válasz sebgutkopf #6639 üzenetére
Hát elvileg az volt a sztori, hogy a svájci néni boltbajárósnak vette a Turbo Levot, volt rajta visszapillantó tükör, a kormányon kosárka, és sajna a droppert is leszereltette a boltban, került rá egy "nagy és kényelmes, párnás" ülés. 697km volt benne, úgy vettem. Mindenesetre nagy kár az eredeti dropperért + kezelőért, de belealkudtam az árba a hiányát.
Rásegítés visszavétele teljesen okés az új motoroknál, én legtöbbször 20% rásegítésre állítom be a Levonál, ez teljesen elég arra, hogy ne haljak meg míg felérek a Hármashatár hegyre.
[ Szerkesztve ]
-
kenand
veterán
Van valakinek gyári M szériás Bafang motorhoz szoftvere? (neten csak a BBS utólag szerelhetőkhöz találtam)
UI:
BESST néven van, de regisztráció nélkül nem megy, azt meg csak szerződött partnerek kapnk....[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Arról egyébként van infó, hogy a különböző generációs motorok cserélhetőek-e a vázakban? Konkrtéan arra gondolok, hogy egy régebbi modellbe tehető-e mondjuk újabb motor?
Itt van ez az e-MTB, aminek a váza -carbon egyébként- nekem nagyon tetszik, de már nem gyártja a Mondraker. 2018-as modell volt. Látok itt-ott használtan, de csak akkor ugranék bele, ha újabb motorral lehetne szerelni. Ebben egy Shimano e8000 motor volt. Az is érdekelne, hogy a különböző gyártók motorjai cserélhetők-e?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Atos23
senior tag
A Specializednél működik az a része, hogy a Brose 2.1 motor helyére berakható a 2.2, így a 2019-es Gen2 széria indulása óta megvan a lehetősége az upgrade-nek. Garis problémánál márkaszervizekben is az újabb motort rakják a régi helyére. Nem akarom a Specit ajnározni, de a 2016-os Gen1 Turbo Levő bringákba való Brose motort és akkut még mindig lehet újonnan kapni, és szerintem nem is vészes az ára (kb. 900 Euro).
Autóiparban az Aftermarket szabályai szerint az adott széria utolsó legördült autója után még legalább 15 évig elérhetőnek kell lennie a gyári cseredarabnak, azaz egy 2010-2016 között gyártott Fiatba 2031-ig tudnod kell gyári ablaktörlő motort venni.
Talán ugyanez a trend kellene a bringáknál is. -
Kroni1
veterán
Én ugy tudom, h magyarországon csak a flybike akiknek megvan minden szükséges a gyári bafang programozáshoz. Nekem egy M300-as van, azt programozta át a srác. Úgy volt h én megyek el a 17 ker-be, de nagyon rendes volt, ki is jött hozzám házhoz mert pont erre volt dolga..
-
sebgutkopf
őstag
A motor beépítésnél 2 dolog számít. Az egyik a felfogatási pontok, a másik pedig a méret és a motor formája.
Azt pl tudom, hogy a shimano motorok felfogatási (csavar) pontok azonosak, így láttam már olyan bringát, ami e8000-el jött, majd amikor elromlott ep8-at tettek a helyére (cemmencal meta power volt). Viszont a két motor mérete nem azonos, így látszott, hogy az újabb motor kisebb, más alsó takaró kellett. Ettől működött.Gyártók között biztosan nincsen átjárás, gyártón belül meg egyes típusok között lehet, mások esetében nem. Orientációnak azért utána lehet nézni, hogy a felfogatási pontokkal mi a helyzet és utána lehet dönteni.
Más kérdés, hogy motor csere akár a rendszer más komponenseinek a cseréjét is igényelheti, ez a motor kompatibilitási listája alapján ellenőrizhető. -
kenand
veterán
Köszönöm ők írták meg nekem e-mailban hogy a gyári motorokkal nem megy a leltölthető szoftver, csak az utólag szerelhető motorokkal. Gond hogy Zalaegerszegen lakom, macera lenne felvinni a biciklit, egyelőre nem hackeltetem.
Viszont első lánckerék sokkal egyszerűbben cserélhető, mint gondoltam, szabvány 4x104-es felfogatású felmegy, nem kell levenni a meghajtást. (Ha minden igaz Shimano TL-UN74-s vagy UN66 kellene a levételhez) M400-hoz max 44T-t javasolnak. Flybike oldalán hibásan van írva, hogy a MTF 6.2 42t-ssel jön, de nem így van, 38T van rajta, úgy hogy a 44T érezhető különbség.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Robotporszívók
- Kés topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest