- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz lanszelot #6850 üzenetére
Sziasztok,
régen volt már elektromos bicajom (Neuzer zagon-e), viszont mondhatni edzettebb bringás lévén nekem kevés volt a 25km/h max rásegítés, ezért végül eladtam a bicajt. /Ergonómiailag az volt az egyik legkényelmesebb bringám azóta is/Mostanában újra nézegetem a "e-bicajokat", mivel láttam én is a prohardveres eleglide cikket és újra felkeltette az érdeklődésemet a téma.
A problémám az, hogy nem szeretnék egy komplett "kínai bicajt" venni, csak az elektromos hajtás miatt. Van egy tök jó decathlonos - számomra kényelmes - bringám és inkább azt alakítanám át.Láttam, hogy szoktatok itt is ajánlani hátsó agymotoros és/vagy bafang középmotoros szetteket, viszont én a leghagyományosabb, első kerekes megoldást szeretném megcsinálni magamnak. (Úgy láttam, ilyen 90+130-ből meg is lehetne venni a motort, kontrollert meg külön az akksit)
Szigorúan maradnék a 250w-nál, viszont láttam, hogy a kontrollereket be lehet állítani amerikai szabványhoz (32km/h) ami nekem már tökéletesen elég lenne.
Mi alapján lenne érdemes nézelődni? Kismillió "csájníz sit" van, nem igazán tudom, hogy melyik nem teljesen silány minőségű.
Milyen elektronikai paramétereket kéne néznem, ha mondjuk külön veszem meg az akksit és külön a vezérlőt?
Köszi, ha megdobtok pár jó tippel.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Arra figyelj, hogy ha 32-ig elengeded a kontrollert, akkor az már nem kerékpárnak minősül, hanem SMKP-nek, viszont miután nincs annak levizsgáztatva, hivatalosan nem közlekedhetsz vele közúton. Csekély a valószínűsége, hogy lekapcsolnak vele, de legalább tudni nem árt, hogy nem szabályos.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Értem, mire gondolsz, de szerintem a 30-as sebesség pont feltűnőbb, mint a 750W-os motor, ha valaki (ie. zsandár) ilyesmire figyel. De lehet, hogy igazad van, és átcsúszik az ingerküszöb alatt
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
lanszelot
addikt
Attól függ hol lakik és hol használja.
Mert Miskolcon biztos hogy tapsolni fognak a rendőrök, és megköszönik a juttatást.
Ha forgalomban megy utánad rendőr látja az óráján hogy nono.
Onnantól meg épp milyen a kedve.Több mint egy éve használok ebringát. Igen, többször is ellenőrizték a W számot. Pedig max 25kmh-t tud a bringa, és nem sértettem szabályt. Előveszik kis telefonuk, bepötyögik a gyártó oldalát, és tadaaam. Felszerelés csekkol és köszönik szépen mehetek.
-
addikt
Egy ilyen tuning cucc is van a piacon: Simplek
Van belőle készre szerelt (119€), de van készlet is amit neked kell összeforrasztani (69€).
Ezek Bosch árak, egy Active Plus-hoz (Gen3) nézegetem."After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
-
Submarine
senior tag
Sziasztok!
Vagy két hete én is egy e-bicó vásárlásán töröm a fejem.
Főleg napi melóba járásra (15km), meg úgy hetenként egy kis túrázásra (70km) lenne használva. 90% aszfalton, semmi extrát nem várok el tőle, és nyilván pénztárcabarát megoldást szeretnék.Az egyik versenyző a már sokszor emlegetett Eleglide M2 aminél a kínai volta, és a pedálszenzor az ellenérv, ráadásul per pillanat nincs készleten, bár használtan is látni párat.
A Decathlonos Riverside 500E már egy következő árkategória, még a 28"-as keréktől tartok kicsit, gumi cserét illetőleg. Mennyire speciális ezeknél ez a tényező?
Méretileg "M"-es váz fog kelleni (1,70m).
Számítok rá, hogy mindkettőre kell még költeni.Van némi fogalmam a témakörben, magam szerelek, centrírozok is, de inkább csak "műkedvelő" bringás vagyok. Teljesen más javaslat is jöhet.
-
Submarine
senior tag
válasz Luissimo #6866 üzenetére
Tényleg, néztem már ezt is, köszi!
A külső vezérlő nem volt szimpatikus, meg a vázméret is elég határeset, nem tudom mennyire kell komolyan venni.
De ez "ezrider" kuponjával 301 ből kijön most sárvédősen. Mondjuk ezt is a geekb.-n látom.
Erre már biztosítást kell kötni, (nem probléma) és lehet neki veretni. Elgondolkodós. -
Submarine
senior tag
Akkor azon sem kell parázni, köszi!
Hirtelen rákeresve a leírásban szereplő 40-622 -re nem sok eredményt dobott, azt is 10k fölött.
Akkor gumiköpeny méretén kívül ezeknél sem kell külön figyeli arra is, hogy "e-bike kompatibilis" legyen? Volt ahol láttam ilyet a gumi paraméterek között. -
Submarine
senior tag
Na ez, jó kérdés.
Szerintem ha megállít a szerv, felmutatom a jogsit meg a kfb-t, a bicó sisakon nem fog akadékoskodni. Ha nem akar.
Neki fekszek a KRESZnek hátha van konkrétan valami, de kétlem.szerk.:
Szóval kerépárra fejvédő sisak a megnevezés, és lakott területen kívü 50km/h a max.
Smkp-ra viszont motorkerékpár-bukósisakot ír.
Szóval teljes tanácstalanság..
Valami legyen a paraszton..[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Submarine #6872 üzenetére
Igen, SMKP-ra motoros bukó kell, elég a nyitott.
Viszont a linkelt bringa 50 km/h-t tud, úgyhogy szigorúan véve nem fér bele az SMKP kategóriába - elvileg le kell vizsgáztatni, és zárt bukó kell hozzá. Elvileg.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Submarine
senior tag
GUNAI GN29 - ez meg mintha a duotts egy fokkal kisebb vázú tesója lenne.
geekb.-n is -
fischnek
csendes tag
Nekem most jött meg az M2, első benyomások abszolút pozitívak. Ezrider-en keresztül, nagyon segítőkészek.
-
Friczy
senior tag
válasz Submarine #6869 üzenetére
Az ebike-nak jelölt termékek esetében az egyik tényező szimplán marketing, nagyobb árat lehet érte kérni. Azonban azt érdemes figyelembevenni, hogy a hajtásrendszer (lánc, lánckerék) nagyobb terhelést kap, illetve a gumik is némileg nagyobb terhelést kapnak, mert nehezebb a bringa.
-
addikt
Ezt tegnap találtam, itt nagyon jól össze van szedve az összes tuning lehetőség példákkal, működési leírásokkal kb. mindenhez ami van a piacon most:
www.ebiketuningshop.com"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
-
gabro0
őstag
Sziasztok!
Faterom elektromos bringákkal szemez, a Cannondale Mavaro Neo 3 került a látótérbe. Városi használatra kellene neki, esetleg kisebb város körüli tekerésekre Szegeden.
Az elektromos bringákhoz egyáltalán nem értek, azért fordulok hozzátok, mit gondoltok róla? -
kovacs65
senior tag
Arra a célra több, mint tökéletes. Váltó és szíj szinte karbantartásmentes, hidraulikus tárcsafék.
A Bosch rendszer szuper, a 140 km-es hatótáv az rásegítési fokozat kérdése.
Csak a beszerzése nem biztos, hogy egyszerű.Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
addikt
Sikerült végre beszereznem a kinézett bringát, egy Gudereit ET9 Evo Basic lett (három éves, 1200km van benne)
Bosch Gen3 Active Plus 50nm motor, 500Wh akku a vázban, Gates CDX szíjhajtás és Shimano Alfine 8 sebességes agyváltó.
Már megrendeltem bele a tuning készletet, végül egy RedPed 3 lett (kocsit drágább mint a többi de Androidos app-al kezelhető és sokkal több minden állítható/kiolvasható vele)."After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
-
Ijk
nagyúr
Kicsit off, de azon gondolkodtam vajon egy ebike visszahozza-e az árát autóval szemben?
Átlagosan 350km-t mentem havonta 3 hónap alatt csak városban, autót csak nagy úthoz használtam. Az egyértelmű ha nincs autó akkor már vásárláskor nyert még a legdrágább e-bike is, kérdés mi van ha van kocsi, érdemes felülni a bringára csak spórolásból?
Focus kb. 7 litert eszik városban, 25L/hó üzemanyag, 16k/hó. Vegyünk ki 3 hónapot télre most, 10 év alatt mai üa. árral 1,4M spórolok üzemanyagon. De 10 év azért nem kevés egy kerékpárban, itt konkrétan 30 ezer km-ről beszélünk, motor elvileg kibírhatja, de azért lesznek költségek, egy Bosch akku csere min. benne van ami mondjuk legyen 300k. Mondjuk azt hogy egy 1 millió környékén lévő e-bike-al csak üzemanyagból a pénzednél vagy, és nagyobb szerencsével még nem gazdasági totálkár a gép.
Amivel nehéz számolni hogy mennyit is bír egy e-bike, a másik dolog hogy mennyi az autó valós km költsége, mert az üzemanyag az egyik tényező, de a városi km azért meggyötri még nyáron is, kérdés mennyire. De évi 5000-7000km-es futással csak nagyobb utakhoz ill. téli városi használatban is amortizálódik, kérdés mennyivel lassabban./人◕ ‿‿ ◕人\
-
sebgutkopf
őstag
Itt ez most egy fura válasz lesz és szívem lelkem a bringáké, de commuter célra pusztán anyagilag nézve egy elektromos roller kedvezőbb képet fest egy ebike-nál. Már eleve a beszerzése sokkal olcsóbb, bringás értelemben vett hajtáslánc nincs, ami kopna, nincs drága felfüggesztés, amit szervizelni kéne, egy bringához képest olcsó játékszer. Hogy mennyit bír ki az attól függ mennyire vigyázol rá.
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6889 üzenetére
Igen, a roller sokkal egyszerűbb felépítés, jóformán annyiért kapsz egyet amennyiért akkut a kerékpárba. Nyilván nem ez most a téma (roller vs. kerékpár) de autók közé nem mennék ki vele, illetve a két nagy csomag, 20-25 kiló bevásárlást felakasztom a csomagtartóra, továbbá gyerekülés sem nagyon menne rá (sokszor vittem már a gyereket, ill. majd oviba is azzal akarom). Nekem roller nagyon korlátolt közlekedési eszköz.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Nagyon függ attól, hogy milyen sűrűn kell a kopó alkatrészeket cserélni. Nekem már belebegtették, hogy 1500-nál érdemes a lánc cseréjén elgondolkodni (rövid gondolkodás lesz ), a fékbetéteket nem tudom, milyen sűrűn kell váltani, és az első tányér meg a hátsó fogaskoszorú sem fog addig élni, mint egy nem-elektromos bringán. A motornak meg az akkunak ki kellene bírni 5 évet (de 3-at biztos, mert addig garanciálisak), azok kevésbé érdekesek egyelőre. Mindenesetre egy autó esetében 5 évig jellemzően semmihez nem kell nyúlni, főleg, ha 4 évszakos gumit használsz.
Ezen felül ott van az 1500-onkénti karbantartás, ami fixen 10-12 FT / km költség, autó esetében ez konkrétan jóval kevesebb is lehet. Szóval sztem nem lehet annyira sokat spórolni az e-bike-kal - egy személyre a roller, két személyre és / vagy cipekedésre a robogó vagy a 125-ös motor hatékonyabb.
Viszont a bringával ugyanazon idő alatt sportolsz.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Friczy
senior tag
Nagy vonalakban számolva egy autó teljes költsége kilométerre vetítve nagyjából 2-3-szorosa annak, amennyi az üzemanyag. Az, hogy mennyit bír egy e-bike, ha csak commuting célra használod, jó kérdés. A feleségem bringájában öt év alatt úgy nagyjából 10ekm lehet, eddig defektfoltozáson, két fék légtelenítésén és egy fékpofa cseréjén kívül mást nem igényelt.
-
Friczy
senior tag
Lánc, hajtásrendszer kopása: nem szükségszerű, hogy annyival rövidebb legyen az élettartama, mint a hagyományos kerékpáron. A teljes súly a biciklissel, esetenként csomaggal együtt egy hagyományos bringán 80-90 kiló, ehhez képest 90-110 az e-bike összsúlya ugyanolyan feltételek esetén. Az már a bringáson múlik, hogy mennyire 'gyilkolja' a rendszert, ahogy a hagyományos kerékpáron is tudsz könnyebb áttételt választani, úgy az e-bike-on is, az egész csak rajtad múlik. Nekem szerencsére merevvázas az ebike-om, tehát még a teleszkóp szervizére sem lesz szükség, lévén nincs
-
Ijk
nagyúr
Ezt a költséget nehéz kiszámolni. Nekem most ott áll egy 10 milliós alig 1 éves Focus, amit így 70-80%-ban ki tudok kímélni városi rövidebb utaktól (tél kérdéses még mennyit tudok kerékpárral kiváltani). Most van benne kb. 5000km ennek nagyrésze pálya/országút. Így kvázi 20 éves korára menne bele 100.000km, míg ha nem lenne ebike akkor fele annyi idő alatt, ráddásul az nagyrészt városi km lenne.
Persze itt csak költségekről van szó, emellett sokszor megspórolom a parkolást, dugóban állást, mint tudjok egyéb más előnyökkel./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
A súlytöbblet tényleg nem egy komoly faktor, a megnövelt nyomaték sokkal inkább. Igyekszem óvatosan nyomni neki, és váltogatok fel/le relatíve sűrűn, de egyrészt elinduláskor brutál sokat pakol bele a motor még Eco fokozatban is, másrészt amikor beállt utazósebességgel megyek (hosszú távon 30-35, rövidebben 35-40), akkor értelemszerűen jóval nagyobb terhelést kap a hajtáslánc, mintha rásegítés nélkül tolnám. Ill. a fékek igénybevételét a súly lineárisan, a sebesség meg négyzetesen növeli, azért az lehet fájós.
Amúgy az anyagi oldala mellett pusztán műszakilag is kíváncsi leszek, hogy bírják majd az alkatrészekPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Friczy
senior tag
A beállt utazósebesség esetén a hajtáslánc kevesebb terhelést kell kapjon, mint a gyorsításkor. És az is nyilvánvaló, hogy egy pedelec a max. 25 km/h sebesség esetén jóvla kisebb terhelést jelent, mint egy s-pedelec a 30-40 közti tempónál (légellenállás, stb). Szóval az S-pedelec ha úgy nézzük, egy segédmotoros kerékpár, ami nagyjából kerékpár-alkatrészekkel van felszerelve, ilyen szempontból roppant módon alultervezett eszköz. Én viszont normál e-bike-kal járok, max 25-tel.
-
nagyúr
Basszus... kissé beszűkült az agyam, asszem Nyilván, a sima pedelec nincs kitéve a 30-40-es tempó okozta extra terheléseknek. Előző hsz törölhető
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Ezen paraméterek alapján valóban nem játszik a roller, se nagy csomagok, se több személy szállítására nem alklamas.
Városon belül hátizsákkal nagyon jól használható, főleg bringautakon és igen egy roller nagyjából olcsóbb mint egy bringának csak az akkuja. Az viszont elgondolkoztató, hogy akkor miért is olyan drágák a bringa akksik? Kapacitásra nem feltétlen több és mi minden van még túlárazva a bringákon?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen