Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkByte

    addikt

    Az alapján amennyit én magam foglalkoztam GL -el és DirectX -el, az a véleményem hogy a DX jobban átláthatóbb mint a GL. A legnagyobb gondnak már akkor is azt tartottam, hogy van az ősi GL nyelv, ami alapjában véve jól átgondolt, világosan felépített. Azóta viszont jöttek a plusz igények amelyek nem illeszthetőek egyértelműen a régi konvenciókba, és csak nyűgösen lehet velük dolgozni, rontják az átláthatóságot és a hatékony programozást. Másrészt a VGA gyártók sem túl következetesen nyúltak a nyelvhez, mindenki hozzáturmixolta a saját kiterjesztéseit és egy funkciót kártyától függően többféleképpen lehet megvalósítani. (legalább is ez akkor így volt mikor én próbálkoztam vele). Így az egész olyan kicsit mint a PHP nyelv (toldozott foltozott hatású), aki a kezdetektől fogva benne van az átlátja, viszont az újak számára nehezen tanulható mert egy dolog megvalósítására van n fajta függvény és nem látszik esőre hogy melyiket is célszerűbb használni.

    Carmack említi hogy mindenképpen életképesnek lát egy Microsoft független nyitott 3D API -t, és úgy gondolom ha kiáll e-mellett az elképzelés mellet, van akkora tekintélye hogy el fognak indulni a fejlesztések ebbe az irányba. A régi OpenGL -t pedig meghagyhatnák úgy ahogyan van, nem hiszem hogy a migrálása gondot okozna a VGA driver íróknak a későbbiekben, egy idő után pedig úgy is átköltözne minden az új platformra.

Új hozzászólás Aktív témák