Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz totyax #144 üzenetére

    Természetesen össze lehet vetni a játékokat. A Rage előnye, hogy mindenhol egyedi textúrát használ, de hátránya, hogy maga a technológia nem illik a mai PC-k felépítéséhez. A Fallout 3 esetében ismétlődő textúrák vannak, amire már évek óta van megfelelő hardver.

    A Rage-ben a textúrák minősége főleg a JPEG kódolásból ered. Nem konkrétan a megatextúrázás, mint technológia az oka. Manapság újra előkerült a textúratömörítés kérdése, mert amit ma kínál a DirectX az lassan nem lesz elég. Dolgoznak is a gyártók az új technikákon. Az ARM-nak van egy elég jó megoldása már, amit később be is mutatnak. Ez az ASTC. Valószínű, hogy ez lesz a jövő textúratömörítési eljárása. Legalábbis, amit eddig lehet róla tudni az nagyon biztató. Szóval a minőség az meg lesz oldva, és a helyigény sem lesz jelentősen nagyobb.

    Amikor Carmack elkezdte írni az ID Tech 5 motort az legalább 6 éve volt. Neki volt arról elképzelése, hogy mi lesz 2011-2012-ben. Igazából sokat nem tévedett, de nyilván a technológia megelőzte a korát. Ellenben a megatextúrázásra az AMD 2012 elején kidobott egy hardvert, vagyis alapvetően jól jósolt Carmack. Azért 6 évvel korábban megmondani, hogy milyen hardverek lesznek, elég nehéz, de ehhez képest Carmack jól belőtte a fejlődés irányát. Szóval én azért nem hibáztatnám, hogy hat évre előre nem látta meg, hogy nem 2011 szeptemberében, hanem 2012 januárjában érkezik az első hardveres megatextúrázást támogató hardver.

    Amit az a demó mutat semelyik játékban nem látod. Így bezoomolni, anélkül, hogy a textúra élessége nem romoljon nem lehet ma sehol. Ez a megatextúrázás érdeme.

    A PRT úgy van megoldva, hogy kompatibilis legyen a régi hardverekkel is. [link] - ez a demó a PRT-re és a Ptexes megatextúrázásra épít, de nem igényel feltétlenül új generációs VGA-t. Fut bármilyen DX11-es Radeonon.

    Ha szerinted az amit leírtam nem problémamegoldás, akkor semmi sem az. Te mondtad, hogy MSAA-t akarsz újra a játékokban. Az AMD pedig nemrég csinált egy Forward+ rendert, ami ezt lehetővé teszi. Konkrétan megoldották azt a gondot, ami te sérelmezel.

Új hozzászólás Aktív témák