Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Alaaf Pi #24 üzenetére

    Az elérhető árú autók kinyírásával komolyan szűkűl a piac és nem csak a bevétel/nyereség oldalon, hanem abban is hogy az tette, teszi ki az autógyárak megrendeléseinek a 3/4 részét, vagyis ennyi autógyárat kell majd bezárni, és milliókat utcára engedve csak az EU-ban. Ha nem lesz komplett pálfordulás nagyon hamar, az EU-s autóipar földbe fog állni keményen. A japánoknál látni hogy végig szkeptikusak maradtak, náluk nincs szó arról hogy dobjunk el mindent az EV kedvéért. Az USA beli gyártók meg eleve csak a pénz után mennek.

    Nem tünik jó időzítésnek több ezer dollárral növelni az eleve túl magasra árazott autók árát a vezetéstámogatás miatt egy komolyan lefelé tartó piacon.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Aljasvip #23 üzenetére

    Szerintem hamarabb bukik meg az EU politikusok vágyálma a 2030-35-re tervezett ICE stopról. Mikor az első nagy nevű német vagy francia autómárkát kerülgetni kezdi a csőd, vagy sorozatban kell bezárniuk az otthoni gyáraikat, hirtelen nem is lesz olyan fontos ez a botcsinálta erőltetett menetben történő váltás az EV-re. Már hamarabb is megtörténne ha nem tolnák az adómilliókat az EV vásárlók/autógyárak zsebébe, mesterségesen torzítva a piacot, meghamisítva a statisztikákat, amire az egész koncepció épül.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Alaaf Pi #20 üzenetére

    Tehát akkor szándékosan ultra fapados szinte minden infotainment rendszer még a prémium kategóriában is. Lehet hogy jobb lenne félretenni az egész vezetéstámogató, önvezető autó fejlesztést, mert ha ugyanezeken a döntéshozókon múlik azok alatt is csak fapados low end hardver lesz, miközben miliszekundumos reakcióidőt várnánk el és 100% pontos döntéshozást. Jobban örültem volna ha egyszerüen csak hülyék a témához, ahelyett hogy egyszerűen csak végtelenül mohók és fontosabb nekik pár megspórolható dollár unitonként mint bármi más.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Látunk majd még felvásárlásokat, de nem csak az autoipari beszállitók hanem az autógyártó cégek között is. Sokan túl sok hitelt vettek fel a jelenleg zajló autoipari forradalmak kapcsán, aminek nem lesz jó vége eladások nélkül. Sajnos ez ránk nézve is nagyon veszélyes, hiszen egyre nagyobb mértékben vagyunk ezekkel a cégekkel összekötve.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Livius #12 üzenetére

    Jelenleg az autós infotainment rendszerek vagy épp a smart TV-s rendszerek szinte csak azért léteznek, hogy a specifikációs listára fel lehessen tenni a potenciális vásárlóknak. A többségük egy tiz éves belépo androidos telefon hardverére épül. Egyszerüen a döntéshozók a megrendelőnél nem értenek hozzá és csak kell nekik valami proof of concept szinttől kicsit jobban működő megoldás. Ezeknek hogy adod el, hogy a vezetéstámogatáshoz mind a hw, mind az sw több nagyságrenddel drágább és bonyolultabb, az önvezetéshez meg több évtizedes fejlesztés és jelenleg autóba beépitetthez képest szuperszámitogép szintű vas kell. Ezek prémium kategória alá nem beárazhatók, főleg mikor az autóipar eleve lefelé tart eladásokban. Még épp csak leesett nekik, hogy a piac nem vevő mini EV-kre olyan áron amennyibe pár éve a felsőkategóriás autók kerültek. Az autoipari cégek többsége a saját maga állitott csapdában vergődik.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Livius #8 üzenetére

    Mint ahogy rengeteg más tech buzzword esetén, ebben a szegmensben is sokkal nagyobb a felhajtás, amit a hozzá nem értő topmanagerek és befektetők keltenek, mint a valódi legalább középtávon profitábilis üzlet. Valószinüleg kifogytak a pénzből. Fejlesztésre horribilis összegek mennek, ahhoz képest amennyi termék gyártásba és eladásra kerül. Nézd meg hány cég ült fel pl. a Metaverse trainre és az csak egy story a többtucatnyi hasonló dolog mellett. 5G, IoT, Smart Home, VR, AR, XR, EV, Self Driving… mind mind csak halvány árnyéka annak a viziónak amivel beharangozták és behúzták azokhoz a befektetőket. Majdhogy nem snake oil salesman kategória.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Jelenleg én se az EV se a self driving szegmensnél sem látok nagy üzletre lehetőséget. Az EV falnak szaladt komolyan és max. a premium szegmens megy tovább, az önvezetés meg több évtizednyi fejlesztést igényel nagyon alacsony megtérüléssel. Esélytelennek tünik hogy bármelyik is elérjen a hétköznapi emberekhez, olyan méregdrága. Baby steps …

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés