- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Upo
addikt
Nem érdekel a 110-es végsebesség, nem akarok munkába menet a 2 jelzőlámpán és 1 körforgalmon 100-110-el átmenni. Normál A jogsim van már 30 éve. Írtam, hogy ismerem a 125 korlátait, igazából simán elég lenne egy 50-es minden tuning/bohóckodás nélkül, de mint írtam, jó időben ezzel mennénk ketten dolgozni és délben ebédelni, az 50-es meg 2 személlyel nem legális. Annak idején 3 évtizede MZ TS125-el kezdtem a nagymotorozást, feltételezem hogy megközelítheti a yamaha az MZ menetteljesítményét, akkor meg bőven elég. Másik dolog, hogy párom már belengette, hogy a B jogsi mellé letenné a különbözetit, hogy ő is tudja vezetni egyedül, arra szintén jó egy ilyen motor. Nem véletlenül írtam, hogy tudom hogy jó lesz a 125-ös, de titokban már vártam hogy mikor kapom meg mégis hogy ne vegyek 125-öst... Szerintem ezért is vannak ilyen áraik, nehezebb eladni. És akkor mit mondjunk a 120-130-akért árultakra?
Mindenképp meg fogom ezt nézni, megvenni nem kötelező, ha fél év múlva veszünk valamit akkor fél év múlva, nem hajt a tatár. Ha megvesszük, akkor meg úgyis rötön olajcsere, gyertyacsere, karbi tisztítás, kopó alkatrészek, hajtás, telók, fékek átnézése jön, az a minimum egy vásárlás után. De kíváncsi ember vagyok, szerintem a szelepekhez/vezérlésbe is benéznék, ha kell akkor tisztítás/karbantartás ott is. Idő van tavaszig.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
csongi
Topikgazda
Nagy csodak nincsenek. Szemelj ki magadnak par tipust, es nezd meg melyikhez mennyi a fobb alkatreszek. Vario, szij, stb. Siman szamolj egy dugo gyuru szettel, es hengerrel. Ezek a blolokkok forognak, hogy mennyen is."Hamar" elfogynak. Plusz rasegit a varosi hasznalat. Az hideg inditasok szama nagyon magas.Ha rendben van a vas, varosban nem fognak meglepni, azert egy szemellyel siman elviszik a 80at, es a korutakon is rendben lesz. Lampanal erolkodes nelkul ott lehet hagyni a kocsikat. Szerelni tudsz, a tobbi turelem es penztarca kerdese. Ezekhez sok specialis szerszam nem kell, egy kis nyomatek kulcs nem art ami kb 3kb ig huz. A blokkot 6-8 csavarok fogjak ossze, szoval nem kell nagy kulcs. A tobbi meg egy rutinos szerelo kezeben benne van.
Sok szopassal jar, de ha olcson veszel es magad javitod fel, akkor kb ott lesz a vege, mintha vennel egy jol mukodot, de a muszaki allapota lebalabb 5-6 evvel lesz fiatalab. Szoval a belefleccelt munka gyumolcse a hosszas nyugodt hasznalat. Persze ehhez szet kell durni rendesen . Elsore soknak tunik, de a vegen megterul . -
huszi.gyb
senior tag
Nem, nem gond. De a többiek 2x ennyit kérnek érte. Gyanús, hogy ennyire olcsó...
Az enyém "csak" 12 éves, 180ccm, 300-ért vettem (DigitXT, foglalkozott vele), 500-ban van, és ma olyan szopás-lista jött ki, ha minden gyanúm beigazolódik, hogy csak na... 60k km... (+tekerés)
A szívatót összeraktam normálisan, beállítottam, mire beértem a céghez újra szétesett. Remélem a darabok megvannak...
A vizem tűnik el, az olaj max fölött... Most vagy túltöltöttük (1,2L megy bele könyv szerint, 1,5L után mondta azt a szerelőm, hogy többet nem tölt, de még messze nem volt maxon). Most mentem vele 200km-t (5,73L-es fogyi!!! Szívató-gyújtás para, megint). És max fölött volt reggel az olajszint, 2 nap állás után, hidegen. Ja és a fagyálló tartálya sziszegett, amikor kinyitottam (2 nap állás után )
Elhiszed, hogy le akarom beszélni egy szopóroller lehetőségéről?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Upo
addikt
válasz huszi.gyb #11806 üzenetére
Ésszel és kis logikai érzékkel azért elég jól be lehet határolni a hibákat. Tudom, hogy amit én megcsinálok az meg van csinálva, jobban bízok magamban mint mindenféle "szakemberekben", akik még egy sűrű menetet se tudnak becsavarni... Ilyen évjáratban szerintem hiába veszek drágábbat, azt is inkább felújítanám, felesleges pénzkidobás. Ha mechanikusan rendben van, nincs a vízkör szétrohadva akkor nekem már jó. A kopó dolgoknak az a dolguk hogy kopjanak, és azt ki kell cserélni taknyolás helyett. Tökéleteset úgyse kapok, akkor már inkább én csináljam meg mint valami olcsó szaki. Ezek azért elég egyszerű szerkezetek. Ha repedt a blokk, azzal nagyon nem tudok mit csinálni, a többihez idő és türelem kell, és meg lehet csinálni. Az elektronika ha működik és nincs összetaknyolva a vezetékezés akkor ok a dolog, gyújtás gondot azért egy jó próbaúton ki lehet deríteni. Majesty fan club-on vannak dokumentációk, tudásbázis. Nem félek attól hogy bele kell nyúlni, attól jobban, hogy az alap egységek épek legyenek. Váz, villa, blokk öntvény, ilyesmik. A többi már az enyém. És azt egy drágábban vásárolt példányon is megcsinálnám, nem előny hogy többe kerül. Ha rá kell költeni 180-at, akkor inkább az olcsóbbra költöm rá. Munkadíj ugye nincs, még élvezném is, fiatalabb koromban motorolaj volt a testápolóm... Most hogy van az udvarban hátul külön garázsom kis műhellyel, már várom hogy kicsit elvonulhassak. Szoci motorjaimmal, trabant-wartburggal kezdtem, faterommal csináltunk otthon hozzájuk célszerszámokat is (lehúzókat, motorblokk széthúzáshoz szerszámokat). Azokhoz képest mikor lett egy öreg kocka audi80-om, azt öröm volt szerelni a szocikhoz képest, jóval átgondoltabban volt összerakva. Szerintem ez sem lehet egy nagyon ördögi gépezet, nem félek tőle. Lusta az ember, az autót az éves olaj/szűrő cserékre beadom a szerelőhöz, de egy fékbetét cserét, karbantartást nem bízok rájuk. Amúgy fék mániás vagyok, annak tökéletesnek kell lennie, fék alkatrészen nem spórolunk, eddig minden járművem fékeit én javítottam. A trabantom soha nem húzott félre, a babettával is bármikor megcsináltam, hogy fékezéskor elemelkedett a hátsó kerék (meg a többi motorommal is). Szóval a lényeg a lényeg, egy ilyen motornál nem tudok olyan javítást ami miatt szerelőhöz kellene vinnem, láttam én az évtizedek alatt sok mindent, reménytelen esetekből is csináltam magamnak olyan motort hogy csak néztek utána. Nem tartom misztikus dolognak a motort, amit meg akartam tudni, hogy van-e valami kiugró típushiba, amire még külön figyeljek. Olyanokra gondolok, hogy pl. kormány nyaknál szokott repedni, nézd meg, vagy motortartó bak gyenge, vagy a hűtő ki szokott rohadni itt és itt, ilyesmit (ezeket csak példának írtam, nem a majesty-re mondtam). Ilyeneket nem írtatok, én se találtam még nagyon sokmindent, úgy kell átnézni mint egy bármilyen motort amit megvesz az ember. Átnézem, és ha olyannak találom akkor bátran megveszem és rendbeteszem.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
huszi.gyb
senior tag
Amennyiben van tudásod/lehetőséged szerelni, más a helyzet. Ezt nem tudtam, magamból indultam ki.
Nekem nincs garázsom, utcán pedig nem jó szerelni. Ha kell egy alkatrész, vagy bármi, össze kell rakni a motort, szerszámokat eltenni, elmenni érte... Nyűg... Én ezért kerestem egy jó szerelőt, hozzá járok. Nem drága, jó, cserébe ki kell várni. Szerencsére most ott a Peugeot, ahhoz veszek egy új szíjat, majd talán egy új gumit, és addig nyúzom amíg nincs meg a Maja...
Nagyon típushibák nincsenek, a karburátor membrán el tud öregedni, illetve a gyorsítószelep szokott betegeskedni de az 125-ösben nem volt.
A gyújtáshiba nálam a gyertyapipa sűrű cseréje...
www.dongosofor.hu
-
Upo
addikt
válasz huszi.gyb #11808 üzenetére
Köszönöm, elmegyek, körbejárkálom, megnézegetem, aztán még lehet hogy kérdezek.
Azért ahogy nézem, 15-16 évesen kb ennyi körül árulják, itt is van egy Taksonyban drágábban, meg van olcsóbban is, a sorból nagyon nem lóg ki az ár. Inkább az a kérdés, hogy mi van a matt feketére fújt burkolat alatt...Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
huszi.gyb
senior tag
Na megnéztem Maját... Természetesen megint szétugrott a szívató, de ezútta a rugó és a tű is eltűnt. Sajnos ahol szétesett nem tudtam sem megállni, sem visszamenni (nyugati felüljáró)... Valakinek nincs elfekvőben akár hibás Majesty-közeli automata szívatója? Sajnos tűből már nincs otthon tartalék.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nem, de karbistól fogom kibaszni a picsába az egészet. PUG-ot rendbe vágom, azt fogom használni Maja meg megy Marcellhez, és addig nem hozom el, amíg nem patika... Most vagy gyorsítószelepes Scarabeo karbi megy rá (automata szívatóval... khm... ) VAgy XT600-as karbi, módosítva egy kicsit.
Engem már nem érdekel, csak működjön.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
őőő.. Ez hogy szólhat... [link]
www.dongosofor.hu
-
Upo
addikt
Ebéd előtt elkanyarodtam, ránéztem a gépezetre. Ott állt a többi között a sorban, egy kicsit már porosan. Túl sok időm nem volt, meg éppen alkudoztak egy Monster 695-re, úgyhogy csak megnézegettem egy kicsit kívülről. A hátsó kerék előtt láttam valami foltot a betonon, bár nem biztos hogy ebből jött. Jobb oldalt az alu lengőkar öntvényen némi fehér korróziónyom, ott lehet talán az akku ami ráfolyt? Lehet hogy felejtős lesz a gép, bár azért egy tüzetesebb átnézést még nem sajnálok tőle, hátha.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
huszi.gyb
senior tag
Ezek alapján azért még nem írnám le, bár gyanúra okot adnak... Ha sok motor állt ott, meggyőződnék, hogy ebből jött-e a folt.
A lengőkaron a fehér korróziónyom nem feltétlenül veszélyes, azt nálam a túlhúzott csavarok ölték meg.
Az akku lent van a lábadnál, az ülés előtt, nem valószínű, hogy az folyt volna rá, inkább a festés pattant le, és azért fehér.
www.dongosofor.hu
-
üszök
őstag
-
kcsa
veterán
Megnéztem a piac legolcsóbb People S300-asát. Az állapot az árnak megfelelő, ezzel együtt nem tartom elvetendő ötletnek, a motor hangja kifejezetten jó, külsőleg meg a klasszikus olaszos
-
huszi.gyb
senior tag
Na igen... Csak azt nem értem, hogy a motoros alkatrészek nem mennek el annyit, kevesebb anyag van bennük, mégis drágábbak... Amikor motort akartam, megnéztem, tudomásul vettem, ettől függetlenül számomra érthetetlen, hogy miért... Más országokban azért egy 125/250 robogó még nem a luxus kategória. Itt már 10 évesen is az.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Maja szombatig fogja húzni az igát, utána Marcellnél jön a pihenő:
- Üzemanyag ellátási problémák megoldása
- Olaj benzinesedésének megoldása
- Víz fogyás okának feltárása
- Elektronika rendbetétele.
- Fordulatszám mérő, vízhőfokmérő bekötése
- GPS/ Akciókamera töltés előkészítéseEgyelőre ennyi van tervben.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Meglepődtem... Új Suzuki Address 110 ára: 648 000Ft. Bruttó...
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
Ezeket kihagytam
Elolvastam megint egy par tesztet. A Honda is jo valoban varosi eszkozok. De, hogy allandoan olcsonak akarjak beallitani attol mar rosszul vagyok. A matek nem nagyon megy nekik. . Miert kell felre informalni a nepet nem ertem, a tesztelok fejebe jo lenne rendet tenni, hogy mitol olcsobb, es masod jarmukent 10 ev alatt sem jon vissza az ara. Inkabb ne is irnanak semmit errol, bolcsebb lenne .
Attol hogy kevesebbett eszik a szervizelese dragabb, legalabbis marka szervizbe, es jo lenne ha elolvasnak a szerviz idovallumokat is, olajcsere periodustol kezdve a vezermulanc csereig. Mire az autoban lenne olajcsere, addigra ebbe 5* kell lecserelni, es a sporolt benzin ara maris oda van .
Nah mindegy atragtuk ezt mar szaszor, nem fog valtozni, csak egyszer lenne mar egy ertelmes kimutatas, ahol kiderulne mi az igazsag -
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #11841 üzenetére
Tegnapi égéstérben volt szó a Yamaha prémiumságáról...
Amúgy ahhoz képest, hogy egy 12 éves 180ccm gép szervizzel, ~10k km alatt 200k-t elkért, és megint egy nagyobb javítás jön, nem olyan drága szerintem 600k egy új 110-es gépért... Tény, hogy használtam is, és nem egyszerre kellett rákölteni.
Városi A-ból B-be mászkálósnak azért jobb lenne, mint egy 50-es. Mellé meg kell egy túra gép.
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #11843 üzenetére
Én semmit semmihez A tesztelők hasonlítanak egy 110-115ccm robogót egy autóhoz, csak azt nem írják le, mekkora autóhoz, mennyi idős az autó...stb. Csak váltig állítják mennyivel olcsóbb.
Az, egy 1600benzines géphez képest biztosan, üzemanyag felhasználásban, a többit meg inkább hagyjuk. -
Hauptmann
addikt
Ez a baj, amíg egy 'szaklap' ilyet hoz le főcímként, addig a sok birka be is szopja a 'japánsohanemromlikel' dumát. Mondjuk a TC-től mást nem is várok ritka japánbuzi fajta, ilyen cikket japán motorról nem tennének ki.
A népítélet író is gyökér, mert ugye a Rotax blokk nem olasz...
Kommentelni meg szokás szerint nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz huszi.gyb #11785 üzenetére
courtesytrading = sinceritytrading. és így már szállít MO-ra Sandisket is.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Bár SMKP-ról van szó, inkább itt tenném fel a kérdést.
Szerintetek mitől lehet az, hogy az önindító nem/nem minden esetben tudja (már) átforgatni a motort rendesen? Olyan, mintha az akku le lenne merülve, de töltőre csapva 13V+-os. Kb 2 éves Banner, vigyáztunk rá.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #11848 üzenetére
Véletlenül a motor nincs tuningolva? Nagyobb hengerre, magasabb kompresszióra gondolok...
Lehet az önindító is rossz, ezt egy másik (nagyobb) akkuval ki lehet szűrni. Meg lehet az akku is hibás.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Építő/felújító topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- OLED TV topic
- Futás, futópályák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- iPhone topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...