- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Gaming notebook topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- Fujifilm X
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #132399 üzenetére
Mégsem sikerült jól leírnom.
Aki nem akar AT-t venni, de egy CB-nél több kényelemre vágyik, az talán elgondolkodik az NT-n.
"Az AT futomuve tudja az NT tudasat, forditva nem igaz. "
Hát, ebben nem lennék olyan nagyon biztos. Más kategória a kettő. A 21-es kerék, és a hozzávaló huszonvalahány centis rugóút felesleges aszfaltra.
De abban igazad van, hogy a szar minőségű aszfaltúton (mint pl. a Bükkben Bánkút felé), nincs az a motor, ami elég lenne Majd Geresics megmondja, járt-e arra mostanában az KTM-el, de szerintem azzal sem leányálom ott felmenniEz a motor, az én olvasatomban a Deauville-nél kicsit sportosabb kivitelű túramotor akar lenni.
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #132398 üzenetére
Senki sem állította a gyári szervizről, hogy atombiztos megoldás, a checklisttől sem esik hasra senki és hidd el, mindenki tudja, hogy vannak vérprofi függetlenek, akiknél jó kezekben van a szervizelés. Az átlag szerelőről és az átlag márkaszervizről beszélünk továbbra is.
-
goofy85
kezdő
Nézegetem, hogy mit kellene a fa alá tolni ajiba első motorként.
Rutinon 250 után volt szerencsém ötszázast is kipróbálni, amit nagy ember (193cm/110kg) lévén megfelelő méretűnek, de bitang nehéznek találtam kezelés szempontjából. Elgondolkoztam, hogy mégis csak kisebb kellene kezdésnek és megakadt a szemem a propelleres 310gs-en (cb500x volt eddig kinézve). Van tapasztalatotok róla? Nem terepezni kell, bár vannak földutak a környékünkön és kirándulgatnék rajta, de nekem jobban tetszik a lovagló póz motoron, mint a gubbasztás. Harley batárok meg drágák meg még nagyok, pedig a hónaljszellőztetés tetszik...
Újban gondolkodom, ezért érdekelnének a bmw szerviztapasztalatok is. -
boost
addikt
-
boost
addikt
válasz goofy85 #132406 üzenetére
én is kapásból A-ra mentem (187cm), az első két órán rutinon 125ccm volt, második két órán Suzuki GS500 ( fiam szerint azon olyan voltam mint cirkuszi majom a kisbiciklin), és a 6-7. órán meg már 650es Fazeren, amire ráülve elsőre kicsúszott a hűba***meg akaratlanul is, aztán még aznap nagy is volt, a következő alkalommal ráülve meg már mintha egy mérettel összement volna. Szóval fontos a fokozatosság, de azért megijedni sem kell tőle. Pont azért van a tanfolyam, és a jó oktató, hogy megtanítson az alapokra.
GTVili: igen, de azért általánosságban esetben a méret és a súly az kéz a kézben jár a nagy erővel.
-
Methionyl
senior tag
válasz goofy85 #132406 üzenetére
Ugyan így éreztem, már tényleg azon voltam hogy vissza vonom az egészet és A2re megyek. Örülök hogy nem így tettem. Hamar megszokod a 500at, majd a 600ast is. Csak picit több idő kell.
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #132403 üzenetére
Aha, tehát ha betolom az átlagos szerelőhöz a gépet, jobb kezekben lesz, mintha márkaszervizbe vinném. Hát persze...
-
fattyu
veterán
-
csongi
veterán
válasz vlevi #132401 üzenetére
Értem, csak szerintem ilyen vásárlóból van kevesebb.
Az AT-is lehet állítani a puhaságot.
Ez a 15 évvel ezelőtti elgondolás nem aktuális. Egyértelműen a túra motorok és naked viszik az eladásokat.
Meglátjuk, nekem nem tetszik, és nem is fog bekerülni a látó mezőmbe.
Minden ami NT-volt eltűnt belőle.
intgerált doboz, tároló rekeszek, a többi aszfalt túra motorhoz képesti súly előny.
kapott egy nagy műanyag fejet az AT vázát kisebb villaszöggel, és kisebb kereket.
Nem látom mi az, amiért érdemes lenne megvenni?
Minimális az ár különbség. Ha egy két éveshez képest nézem, meg teljesen vert helyzetben van.
Jön a Cb1100X. Nem értem az NT létrejöttét. Megint válság motoros választék lesz?
Ugyan az a blokk, és körítés más csomagolásban.
Volt már ilyen a történelemben, néha felesleges típusok kerülnek piacra. -
-
norbert1998
veterán
Jelentem, összeállt a Cagiva. Nélkülem. Nem hagyta öcsém, hogy elvigyen hétfőn mérni.
Poccre indult elsőre. Már csak a rohadt tűszelep cucc kell bele mert az gatya és nem jót vettem.
Van alapjárat, stb, jön megy, de nem dudál. (Nem kap áramot.)
Erre a szezon maradékra jó lesz szerintem. Aztán majd kiderül.
Viszont nem mentem vele én, mert sírt a szája, hogy menjünk már be 😅 -
Topiccsendőr
addikt
-
Geresics
addikt
válasz vlevi #132401 üzenetére
Mé'pont én?
Csak Mályinka környékén voltam, az valami "csodálatos" volt!Amúgy szerintem igenis van létjogosultsága az ilyen motoroknak! Ha csak magamból indulok ki, akkor ott a remek példa: a Pegaso a túraendurók között a terepképesebbek közé tartozott, voltam is vele mindenhol! Következő motornak a KTM 790 AdvR-t szerettem volna (alternatíva volt még a Yamaha T700, de elsőre bár olcsóbbnak tűnik, ha raksz rá védelmet (a KTM-nél a tank az!), akkor máris nem olcsóbb, és az elektronikája egy nagy 0 a KTM-hez képest)! Az AT is ilyen kategória, csak még drágább!
Aztán megvettük a KLX-eket, ami már "célszerszám" a mi léptékünkben. Innentől kezdve a nagymotornak nem kell univerzálisnak lennie, elég, ha kényelmes, erős, pakolható, és nekem még az is fontos volt, hogy egy külföldi túrán ne kelljen visszafordulni, ha egy murvás, köves, vagy szikás felületű, de mégis útnak nevezhető terepen járunk! A gumim sem lesz már épp ezért TKC70, mert nem kell akkora tudás, elég lesz a TrailAttack is!
De ez én vagyok, mások nem akarnak 200+kg motorokkal még döngölt földre sem menni, nekik (és azért ők vannak többen) tökéletesek az ilyen motorok (meg a RoadAttack, vagy még aszfaltosabb gumik)!Annak pedig, ha van választék, szerintem csak örülni kell - bár én ugye egyértelműen a túraenduro világát szeretem!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz goofy85 #132404 üzenetére
Sógorom szintén most csinálja az A kategóriát, csak ő alacsony, és 70kg. Na, neki talán jó volna a 310GS! Meg a csajoknak, akik picit azért szeretnek kalandozni is!
A Te méreteiddel a CB500X mérföldekkel jobb választás! A kis GS-re ha ráülsz, úgy fog összeülni, mintha fele akkora volna! (Talán az onroad, vagy a totalbike videójában ez látszik is.) Én a 310GS helyett (ha a CB500X valamiért mégsem jó) sokkal inkább a KTM 390 Adventure-t venném! Bitang jó belépőmotor szerintem, és sokkal időtállóbb választás is!
Ezeken felül bár nagyobb motor, de mégis tökéletes kezdőmotor szerintem a Honda NC750X! Teszteltem anno egy romániai túrán, és szerintem kevés ennél univerzálisabb kezdőmotor van!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz #31733248 #132410 üzenetére
Ez szerintem nagyon-nagyon cégfüggő! Anno mikor vettem a Pegaso-t körbejártam a pécsi szerelőket, és katasztrofális volt a helyzet! Konkrétan egy Tesco-s biciklit nem hagytam volna ott náluk! Azóta találtam egy szeretlőt Pécsváradon, akihez bátran odaviszem a KTM-et is, mindent fotódokumentál amit csinál, sőt végig ott is lehetek, ha nem túl bonyolult a feladat (olajcsere, fékolaj, stb). Márkaszerviz ebben a zsákfaluban (Pécs) nincs.
A KTM-et most a télen viszontí így is márkaszervizbe fogom vinni, és kizárólag a szelephézag miatt. Anno vergődtem ezzel, hogy elvigyem máshoz, mert azért nem egy lehetetlen küldetés (igen, youtubon meg lehet nézni hogy hogy lehet akár az otthoni garázsban is megcsinálni), de mégis a márkaszerviz lesz a tuti!
Miért? Mert
- vannak célszerszámaik (pl. Ducati-nál ez durván fontos!),
- vannak gyári tömítéseik, és nem vergődnek a beszerzésükkel,
- van gyártói leírásuk a szereléshez (pl. a pécsi enduróban a Ducati első telószervizét kifizettették, de valójában szét sem szedték! Mikor mi szétszedtük látszottak a nyomok, hogy próbálkoztak vele, de feladták, pedig csak le kellett volna tölteni egy manual-t, és rájött volna, hogy mit csinált rosszul),
- mert náluk van esély arra, hogy kapnak a gyártótól képzést időnként, amiből akkor is ragad rájuk valami, ha nem nagyon figyelnek oda,
- mert megcsinálják a szoftverfrissítést (mondjuk nekem már a legfrissebb van),
- mert nem szilóval akarnak mindent is megoldani,
- mert van érvényesíthető garancia a munkájukra,
- mert jár(hat)nak a szerviz mellé extra dolgok (pl. KTM-nél 1 év Road Assistance)Viszont ha valaki talál egy jó szakembert, aki privát, akkor ezek nagy részét ő is tudja!
Ugyanakkor az is el kell mondanom, hogy autóhoz van Pécsett több márkaszervi is, és katasztrófa a helyzet! Konkrétan anyagi károkat okoznak sokszor! (Pl. haveromék céges, újonan vásárolt teherautójában pl. 2x egymás után csak kiszámlázták, de nem cserélték az olajat! ), és a piaci ár sokszorosát elkérik! Ráadásul simán át akarnak verni ha valami javítandó dolog van! (Mazda6 turbó hibajelenséget 1,4MFt-ért akarták cserélni, és mikor kérve lett ár más, megbzható szakembertől, és közöve lett, hogy tegyék össze az autót szállítható állapotúra, akkor mondták, hogy "hát, igazából nem is muszáj cserélni komplett, mert van gyári javítókészlet hozzá, mert ismert a hiba a gyártó előtt, és úgy 200 csak"!!!) De számtalan ilyen eset van még, és akkor még el sem hagytam ezt a zsákfalut!
Szóval nem fekete/fehér a helyzet, ha másban nem, ebben szerintem mind egyet tudunk érteni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz Geresics #132418 üzenetére
Én nem látom azt a fenenagy választékot. Ez az NT is Enduro jellegű. Aki még döngölt földre sem akar menni (mármint túrán, egy 250Kg + utas + csomag géppel), annak sztem még a jelleg is fölösleges. Megnéztem a 2022 -es kínálatot és úgy tűnik, hogy a túra kategóriában a "lecsupaszított" boxer 6 -ot gondolják alternatívának. Nekem hiányzik a palettáról egy olyan, mint a PanEuropean.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #132420 üzenetére
Ducatinal is ugyanannyira fontos, mint barmelyik mas markanal. Ds1000 multinal celszerszam nelkul tudsz szijat cserelni, gondolom erre gondolsz, mivel ez az egyetlen ducati, amivel talalkoztal hosszabb ideig. celszerszam nelkul lehet szelephezagot allitani. Ezeknel a regi ducatiknal annyira sok minden nem kell ezekhez a muveletekhez. Regi multit nem, de 1000 es monstert csinaltam, aminek ugyanaz a blokkja. desmoquattro-n kivul csinaltam mindent a 2000 es evekbol. Esetleg ha a ket stiftet a desmodue-hez celszerszamnak tekinthetjuk, ahhoz eleg konnyu hozzajutni.
A szerviz vs otthon szereleseknel nem ezek a gondok. Plane nem a regebbi motoroknal. Vannak markaspecifikus celszerszamok, amik tenyleg csak markaszervizeknek van, de nem sok ertelme van pl regi ducatikhoz a mathesis- kiolvasot megvenni 1 millioert, ha amugy barmit ki tudsz merni oszcilloszkoppal, vagy multimeterrel, es a hibakodot a 2000 es evekben amugy sem jelezte a muszerfalon.
Az uj, vagy ujabb premium motorokat viszont a garancia miatt soha nem vinnem markaszervizen kivul, de azt azert mert ha ott vmi beszarik- es van bennuk 20 ecu amibol konnyeden beszarik valamelyik- akkor az tobbszazezres tetel. De ha mar nincs ra amugy sem gari, es mindenkepp fizetned kell ha vmi beszarik, akkor joforman mindegy hova viszed, a lenyeg, hogy hozzaerto normalis emberhez keruljon.YT on fenn van minden, es valoban meg tudja csinalni nehany ugyes ember, amennyiben a YT video nem egy fogalmatlan embertol van, ahogy tobbsegeben szokott lenni. De mit csinalsz akkor, ha mondjuk egy elterjedt sornegynel, ha hezagot kell allitanod, es a veztenygelyt ki kell szedned, de ossze van sulve az egyik oldalon a csapagyazas, mikozben te lazitod fel azt az oldalt ahol epp nyom a tengely? Hogy veszed le a csapagyat? Alanyulsz csavarhuzoval? hogyan improvizalsz? Vagy egy v2 nel ha lehuzod a veztengelyt, es nem laza, hanem szorors? YT alapjan eszre se fogod venni az ilyet. Vagy nem fogallkozol vele, mert fogalmatlan vagy. Ez csak egy pelda es eleg sok olyan dolog van, amire nagyon kell figyelni. Szoval annyira azert nem egyszeru egy olyan fogalmatlan embernek ezt megcsinalni, akit ez sosem erdekelt, nem is foglalkozott ezzel addig semmit.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
persuader
neked nem ismerős ez a blokk vélletlenül? ZS190v2
Túl olcsó.. kerülendő ?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Hablaty 70
újonc
Sziasztok, szép napot!
Ez az első hozzá szólásom, nagyon új vagyok .Tanácsot, vagy valami jó ötletet kérnék ha van valakinek...
Az elején kezdeném. Egy KYMKO szuper 8 van. A helyi önkormányzattól vettem, nagyon lepusztult állapotba. Bazi sokat ált ( 5 évet) kint a szabadban, napon, esöben, hóba, minden féle fedél nélkül.
Gyakorlatilag, fél évi szabad időmet rá fordítottam , hogy életre keljen, és hogy úgy nézzen ki, ahogy ki kell néznie...
Ma elvittem egy hosszabb "teszt" körre mivel a fiamnak szánom, nem akarnám, hogy valahol megtréfálja, és esetleg elmenjen a kedve a motorozástól!
A problémám:
Új henger szett van rajta, új kevlár membrán, új CDI, új porlasztó, amit már sikerült ráhangolni. A hajtáshoz még nem nyulam. Egy bizonyos fordulaton, (se lejjebb, se feljebb) csatogogo hangot hallani gázadáskor, aztán elmulik, és nem sokkal utánna úgy álmeg a motor, mintha megszorulna a dugattyú.
Mi után meg ált, önínditoval pöcre indul! És megy!
Van egy másik ugyan ilyen S8-om, ami néha ugyan ezt csinálja, mondjuk, csattogás nélkü! Ezt random pridukálja!
Volt, hogy 100km után, és volt, hogy15km után.
De a leállások után mindig el indul, mintha semmi nem történt volna..
Mi lehet a probléma? Tanácstalan vagyok...
A hajtás?? Vagy ez S 8 betegség?
Ha netán valakinek van használható ötlete nagyon megköszönném! -
Pfiucska
aktív tag
válasz Hablaty 70 #132426 üzenetére
Szia,
En csak annyit tudok hozzatenni, hogy van a “robogo, kismotor” topic, ott talan tobben tudnak segiteni.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Hablaty 70
újonc
Köszi!
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #132431 üzenetére
Papírozással nem lesz gond, abban segítenek a vizsgahelyen.
Bármi olyan dolgo amire kényes? ha már bontás nélkül tud 50.000km-t akkor nyert ügy.
Még azon vacilálok kell e bele öndinditó, avgy sem.
17-es kerékkel és vékony gumikkal akár tudna 140-150-et is, ha lehet hinni a fórumoknak, és a top speed videóknak.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
dellfanboy
senior tag
válasz Tamás9x #132432 üzenetére
ha már bontás nélkül tud 50.000km-t akkor nyert ügy
ez nem hinnem, hogy motorblokk fuggo.. megfelelo hasznalat/karbantartassal sok blokk elmegy ennyit. nem megfelelo hasznalat/karbantartas nelkul meg nem..eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Geresics
addikt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
Ha amúgy is lejár a műszakim és fényezünk akkor azt lehet egy kör alatt rendezni NKH állomáson 1x vizsgával ugye? És akkor csak a +6k mint új forgalmi díj jön rá?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Köszi szépen
GTVili ...jövő héten mennek az elemek a fényezősráchoz szóval erősen remélem én is nyugi. Eső után köpönyeg kérdés volt igazából...
Azt az allis lámpát leszámítva ez a terv:
Gyári sárga matrica szettet volt igazán macera szerezni, 5 bennragadt raktárból sikerült összevadászni 5 hét alatt.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #132442 üzenetére
Tudom megvan a színkód is. Az a gyári szürke marha jó árnyalat és egészen feldobják a sárga matricák.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
válasz goofy85 #132444 üzenetére
Ebből kellene egy Adv-R változat, és királyság volna!
Mondjuk én egy 490 Enduro-nak örülnék igazán, ami még könnyebb, és felépítésre a 690 Enduro kistestvére lenne! Azt tuti vennék! Az EXC-k nekem túl durvák, és túl üzemórásak sajna*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
Ti elmennétek egy olyan motort megnézni 200 km-re, ami a lekérdezés alapján egyszercsak pár éve teljes új idomzatot kapott, fehérből barna lett, ráadásul szerepel is benne, hogy károsult volt 2 éve, de a hírdetés még csak utalást sem tsz rá? A rendbehozatal után került a mostani tulajhoz.
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #132446 üzenetére
felhívni, megkérdezni olcsóbb
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
nagyúr
válasz norbert1998 #132446 üzenetére
En nem. Fel se hivnam.
-
dellfanboy
senior tag
válasz norbert1998 #132446 üzenetére
legalabb olcso?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok