- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz GTVili #132593 üzenetére
1-2-ben nem adja rá a teljes kakaót csutka gázra sem, kezdetleges egykerekezésgátló
Egész barátian viselkedett alattam.mobal: Ha valami olyat akarsz, amit túlélsz, és gyors a hangja, akkor egy 400-as Bandit-ot, Hornet-et kukkants meg. Sor4, visít, de nem öl. Nekem nagyon bejönnek, legalábbis
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz csongi #132597 üzenetére
13 hónap alatt motoroztam 12k km-t 500-ason, de még rohadtul nem érzem hogy kinőttem volna Szerintem en elleszek 20-30 ezret ezzel a kategóriaval, az még simán 3+ év Szerintem nem olyan trivialis és egyszerű jól motorozni egy 500-ason sem, nemhogy meg egy nagyobb vason. En orulok, hogy nem 100 loval kezdtem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz mobal #132601 üzenetére
El lehet kezdeni barmin motorozni, de szerintem kibaszol magaddal. Sokkal kenyelmesebb egy gyengebb motorral kezdeni, amit batrabban hasznalsz, emiatt gyorsabban is fejlodsz. Ha nem motoroztal meg, szerintem is bőven eleg egy 500-as, foleg ha nem vagy 130kg.
Tudom ajanlani Dodor ésszel megyek videóját. [link]
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz csongi #132597 üzenetére
24 évesen gsxr volt az első motorom. a jogsi előtt robogót vezettem kétszer. autós jogsim se volt.
és élek.
ezt az uj jogsival vegyél rollert eresszük már el.
1000es v2 jó és rossz. élmény marad a nyomaték és az erő örökre.
bukókeret és gombák fel azt ámen.
nem a legmegbocsátóbb a gázkezelési hibákra - ahogy Persu is írta - se nyitás se csukás esetén.
de ha hülye vagy bármit eldobsz ha okos akkor meg ...akinek ezresre csorog a nyála annak ne mondjuk már azt hogy vegyél 500ast. nem közlekedő eszközt keres logikusan hanem egy vágyat szeretne megvalósítani.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
nagyúr
válasz fattyu #132605 üzenetére
Az, hogy te tulelted az egy dolog. Vagy szerencsed volt vagy kurva nagy onuralmad. De egy full ismeretlen forumtagnak nulla tapasztalattal ezrest ajanlani, szerintem eleg bator.
Teljesen igazad van, bármit el lehet dobni, de azert abban szerintem egyetertunk, hogy sokkal könnyebb hibazni egy nagyobb vason, egyszerűen abbol az okbol kifolyólag, hogy sokkal gyorsabban történik rajta minden.
De forditsuk meg. Mit veszithet ha 2 evet lenyom egy 50 lovas motorral?
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz tboy93 #132606 üzenetére
önuralom? nekem?
nem. én is nagyvasra vágytam és azért hogy használjam. alig bírtam ki a bejáratását a gsxrnek. ahogy átlépte az 1600kmt ment az üvegelés.
mit veszít? hogy nem arra vágyik azt
nem ajánlotta senki. ő jött megkérdezni mennyire elvetemült ötlet. és menten mindenki mondá meg fogol halni.
nekem oszt mindegy, csak ha valaki mazda mx5re vágyik akkor a dízel corolla kombitól nem lesz boldog hiába megy az is 130al.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
vlevi
nagyúr
válasz mobal #132592 üzenetére
Szerintem nagyon
Nem is a motor mérete, vagy ereje, hanem az SV1000 miatt.
Az az őskövület, legalábbis a mai igényekhez mérten.
Nehéz megszelidítani. Ez még a régi "iskola" szerint gyártott V2-es, a sportosabb fajta. Ez azt jelenti, hogy lassan menni nem szeret, ha viszont forgatod, azért, hogy ne rángasson, akkor büntet...
Ugyanez a blokk volt a régi, 2010 előtti DL1000-ben.
Egy kisebb, és főleg könnyebb motort érdemes beszerezni, amivel készség szintre fejlesztheted a motor kezelését. Utána egy nehezebb döggel is könnyel elboldogulsz.
Mondhatnék példának sor4-es 600-ast, mert azok olyanok, hogy 6-8000 fordulat alatt nagyon vérszegénynek tűnhetnek, ha van egy kis önmérséklet a csuklódban, akkor kezdők is használhatják. -
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #132602 üzenetére
Ohh. Egy ilyen is tetszik. Haladok, ez lesz az irány. Legyen már tavasz.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #132599 üzenetére
-
boost
addikt
válasz mobal #132592 üzenetére
Szerintem kezd el most a jogsit, az elméletet és a rutint még most is meg lehet csinálni, és tavasszal már csak a forgalmi kell, és akkor egyből motorozhatsz. A rutin alatt legalább kitapasztalod, hogy kb mekkora moci kell neked, és akkor tudod mit nézegess a télen a hahu-n.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz mobal #132610 üzenetére
Ez naked-nek nez ki, nem sportosnak :D
Szerintem annyira nem veszes az ezer v2, bar az enyemen sirva fakadok, hogy mennyire nem megy - jo-jo, egy 100 loval erosebb sornegy utan veszem eszre altalaban, de a sornegy ezer nem csinalja azt, hogy egy kisse hideg idoben nagyon lassu kanyarban - ertsd keresztezodes - gazra egyenesen mesz tovabb becsukott kormannyal, ahelyett, hogy kanyarodnal, mert alul a kis loero ellenere tobb nyomatek all rendelkezesre. es ez engem is meglepett, pedig tenyleg nem egy erogep, ami nekem van, kb 40 loval gyengebb az sv-nel.
Aztan a sornegyekhez kepest fekezesre elkonnyulo hatsokerek nagyon konnyen megall, tehat viszonylag esznel kell lenni, en olyan szavakat nem hasznalnek, hogy buntet, mert ilyenkor az ember azt hiszi, hogy ez egy rettenetes gozgep lehet, amit csak gp pilotak tudnak kezelni, holott egyaltalan nem veszes, de kezdesnek szerintem tokonszuras. Egy 1300-1400 kobos 180 lovas sornegy finomabb, gyengebb alul.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz mobal #132610 üzenetére
A többiekkel ellentétben én nem azt fogom mondani, hogy vedd ezt, vagy ne vedd azt, hanem a tréningekre hívnám fel a figyelmed! Én elvileg betartottam a lépcsőzetességet 50-250-660-1190 sorrendben, csak a közepén tartottam 10+ év szünetet!
A 660-as Pegaso-m 4-5 évig volt elég számomra, de úgy, hogy évente 2-3 tréningre mentem el vele (plusz sokat túráztunk), és ennyi kellett ahhoz, hogy tényleg kevés legyen a céljaimhoz. Viszont utána a 1190 akkora ugrás (pl. 3x teljesítmény), hogy még az alap tréningekre is újra elmentem vele, hogy ott szokjunk össze, és ne a Mecseken. Sajnos a 2. szezon is nagyon halvány volt (2 szezon volt 10ekm, míg a régivel ezt 1 alatt is megcsináltam), így ez is biztos közrejátszott, de azt kell mondjam, hogy nagyon messze vagyok még attól, hogy egyáltalán partner legyek a motorral, és ne kelljen neki még csókolommal köszönni! Nem is a megindulás a gond, mert azt minden motorral hamar meg lehet szokni! A gond akkor van az ilyen nagy motorokkal, ha már megindult, de hirtelen valami történik, és meg kell állni vele, vagy ki kell kerülni egy váratlan akadályt! A tréningek sokat segítenek, de egy nagy és/vagy erős gépen annyival hamarabb tud az ember ilyen szituációba keveredni, hogy csak kamillázik!
Szóval ahelyett, hogy a motorban adnék tanácsot, inkább arra hívnám fel a figyelmed, hogy bármelyiket is veszed, mindenképp szánj legalább egy kis összeget tréningekre, vagy menj el ingyenes tréningre!
Korábban már írtam párat ebben a kommentben! A lista nem teljes, sőt, még én is tettem hozzá azóta többször is (eddig ez a kedvenc!), de a többiek is írtak már egy csomó jó tippet, érdemes rákeresni a tréning szóra! Bármelyikre is mész, garantáltan megéri az utolsó forintot is (pláne, ha karácsonyra kapod ajándékba)!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
válasz mobal #132610 üzenetére
Szerintem meg ne paramétereket és képeket nézegess, rá kell ülni (és ha lehet, akkor menni is vele). SV 650-et vett egy barátom, mondta próbáljam ki, mert ua. a blokk mint a DL 650-be kíváncsi, mit érzek. Felültem rá (egy kempingben), de még csak ki se mentem a közútra, már éreztem, hogy még csak ki sem szeretném próbálni. Mindenem fájt, az a szűk kormány.., nem tudom az ezres mennyire más ülés pozíció.
A hornet szerintem jobb ülés pozíciót ad, ilyesmin fogsz vizsgázni, meglátod, hogy tetszik e, szerintem is első a jogsi megszerzése.
Nem írtad, hogy hány éves vagy, 30 körül ezek még érthetetlen problémák
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zolee5016
őstag
válasz mobal #132610 üzenetére
Ha érdekel.. 25évesen lett korlátlan jogsim. Mz- s Jawa múlttal vettem egy 750 és Kawasakit... Nem bántam meg csak féltem tőle... Leváltottam 600as xj re. 5 évet beletoltam mire ismét felfelé cseréltem gépet. Cbr 1000 volt. Az már nem volt nagy falat, pedig a Kawánál bitangabb gép volt. Szokásos story. Gyerek család stb 36 évesen motorozás off. 44 évesen agy eldurran, motor ismét.. A kellemes élményekből kiindulva 600as xj re ültem vissza...bármilyen öreg szar státuszba vannak, sűlya, tűrhető ereje, tehetetlensége pont tanító is. 18k km nél most 2 év után váltottam Bullra... Igaz itt már nem a lóerő, hanem a kényelem döntött, de a Bull lehet sok lett volna elsőre....brutális nyomatéka van.. Tartom a fokozatosság elméletet, de döntsön az is, mit szeretnél... Crúzolni, csapatni, vagy a kettő ötvözete.. Persze olyan nincs de valami köztes állapot van.. Nem xj re beszélnélek rá, csak valami köztes, gépre amit ki tudsz használni, és idővel szépen kinőve a célgépet meglovagolni..
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
norbert1998
veterán
válasz boost #132613 üzenetére
De sor4, nem v2. 8000 alatt kb fele a teljesítmény (ami a fordsz és a nyomaték szorzata/5252), és ezért sokkal kezelhetőbb.
Egyébként talán az sem olyan ördögtől való ötlet, de persze szóljatok, ha nem értetek egyet (érdekel minden ellenérv), hogy egy olcsóbb 4-500 köbcentis géppel kezdjen az ember, és mondjuk a szezon végén vagy a következő elején cseréli drágább 6-7-800 köbcentire, vagy akár literre. Így sokat nem lehet bukni, és mégis van egy lépcső, amit szerintem élvezne is.
Attila: az 1190 az Adventure, ugye? Hány kg az feltöltve, illetve nem ormótlan nehéz e terepen? Szabad-e tudni, kend milyen magas?
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #132598 üzenetére
Nem technikalilag.
Sokat nem futott. 4év, és elköszönt a palettáról. -
csongi
veterán
válasz fattyu #132605 üzenetére
Te élsz, ez is csak egy szám a statisztikában. Nem reprezentatív.
Ha verseny pályára keresne motort, tök mindegy lenne. Közútra megy, és ha egyedül távozik az élők sorából, neki tökmindegy lesz. De más is mehet vele. Nah az már nem mindegy. Még azoknak sem akik itt maradnak. Értem a gondolkozásod, elfogadom az érvelésed. Csak továbbra is versenypályára való, nem közútra. Ezt meg neked kellene megértened, és alkalmaznod. Ha a te személeteddel működne, akkor a motorsportban elegendő lenne a maxi kategória, és pont. Ez is lerágott csont elhangzott már nagyon sokszor.
Majd eldönti mit akar. Azért kérdez mert bizonytalan, és vannak kétségei. Nagyon helyes.mobal:
Elborult ötlet a véleményem szerint.
Ha alattad egy erős motor, és félsz használni, akkor felesleges, csak reszketni fogsz rajta, és ezzel elment az élvezet. Ha megy a kezelése, akkor a kisebbel is menne. A kicsit is élvezni fogod elsőre. Nem lesz viszonyítási alapod. Viszont időt nyersz.
De mire le vizsgázol, és levezeted amit le kell, megtapasztalod mire is elegendő egy 500-as vagy 600-as gép.
Aztán, hogy neked kelleni fog e az 1000-es V2-es konstrukcióba majd kiderül .
A teknikás egyenesekbe gyorsulni kevés lesz a 120Le.
A tudást nem igénylő megálláshoz, és kanyarodáshoz meg sok lesz.
Ez az én véleményem, ez sem mérvadó. -
Steven
addikt
válasz mobal #132594 üzenetére
Nekem első nagy motorom volt .... eléggé aggresszív egy sor4 hez képest. Tisztán emlékszem , hogy lazán vissza váltottam kicsit agresszívebben kanyar előtt azt keresztbe állt a motor . Szerintem egy sor 4 sokkal kezesebb.
De a dupla kipufogó hátul mindent megér én arra voltam rá gerjedve.#132608vlevi:
Az igaz , hogy nem lehet vele lassan menni 30 -40 alatt rángat akár 1 be is.[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #132619 üzenetére
Igen a KTM 1190 Adventure-ről írtam
230kg teletankolva (23 liter). Méretéhez, erejéhez, tudásához, meg úgy általában is ez nagyon kevés szerintem! Terepen ez nem kevés, de ennél sokkal nehezebb túraendurókat is vidáman használnak!
Ha már így kérdezed, 1870mm a magasságom, kovid óta +20kg-al gyarapodtam, így jelenleg 122kg vagyok, a lábam 45-ös már nagyon rég óta, amire 46-os krossz csizmát érdemes vásárolni, a fejkörméretem sisakvásárlásnál pedig 595mm. A szerszámom is elég nagy, így titkolnivalóm nincs is azzal kapcsolatban, de az sehogy sem kapcsolódik a motorozáshoz, féltékennyé pedig senkit nem szeretnék tenni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #132625 üzenetére
Te állat
Valahogy sikerül a KTM-nek elég könnyen tartani a motorjait szerintem. Tekintve, hogy pl. a régi szupertehén is nehezebb nála, és felét nem tudja sem teljesítményben, sem futúműben, sem bármi egyébben. S persze azok is fejlődtek, de a súlya az nőtt ezzel. 260 kg a mostani szupertehén, és a rugóutak is jóval kisebbek.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #132630 üzenetére
Távol álljon tőlem, hogy jobban akarjam tudni a motorom adatait, ezért gyorsan gugliztam egyet: ktm 1190 adventure technical data: Az adattáblában a 217kg szerepel, írja a 23 liter tankot is picit lejjebb, és a szöveges részben pedig a 230kg feltankoltat.
Asszem a hivatalos száraz tömeg olajok és víz nélkül értendő, de nem hiszem, hogy azok elérnék a 10kg-t összesen pluszban, szóval az igazság talán valahol a kettő között kellene legyen - már ha jól tévedek.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #132632 üzenetére
Na most akkor én meg egy német újságnak nem hiszek, ezért megnéztem a KTM honlapján a motorom (2016 KTM 1190 Adventure Grey EU) user manualját, és ezt írja:
- Tömeg üzemanyag nélkül: 217 kg. (478 lb.)
- Teljes üzemanyag kapacitás: 23 l (6.1 US gal)
A benzin ugyebár könnyebb, mint a víz, sűrűsége elvileg 0,720-0,775 g/cm³ között változik, azaz 16,56-17,825 kg-ról beszélünk.
Teletankolva tehát 233-235 kg, de amikor menetkész tömeget írnak, akkor az nem teletankolt tömeg, vagyis az előbb igazam volt, és Neked is igazad volt, mert Te meg azt írtad, hogy "240 korul van, kicsit talan kevesebb", tehát ismét eltöltöttünk egy csomó időt úgy, hogy ugyan azt mondjuk...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
GTVili
tag
válasz Geresics #132633 üzenetére
Csak a mérés adhat pontos képet... . Szerintem sok esetben meglepődnénk, ha konkrétan lemérnénk néhány motort.
Pár éve autós vonatkozásban is kidőlt néhány csontváz a szekrényből.... Mikor pl az Astrákról kiderült, hogy rendre akár több mint 100kg-al nehezebbek... és egy átlagos középkategóriás autó eléri az 1600-1700kg-ot.....Szóval mázsára fel!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #132633 üzenetére
ennek a csomo idonek volt ertelme, mert ha valami adatot keresel, legkozelebb a gyarto oldalara fogsz menni, ha mar egy nemet ujsagnak nem hiszel, nem pedig vmi delafrikai, cz, vagy ru vegzodesu reklamokbol elo szemethalmazra.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vlevi
nagyúr
válasz Horvi #132638 üzenetére
Az angol leírásokba háromféle kifejezést használják.
Dry, wet, és curb weight.
A dry és a wet az, ami nem egyértelmű mert a szárazba bele értik az olajat, és egyéb folyadékokat, de az üzemanyagot nem. Néha viszont tényleg csont származnak, vagyis meg a fek folyadék se számít bele.
Van aki a wet-be bele érti az üzemanyagot, van, aki úgy ért, hogy minden, a működéshez szükséges dolog benne van, kivéve üzemanyag.
A curb weight egyértelmű. Indulásra kész állapot, amiben a vezető, utas, csomag súlya nincs benne.
[link] -
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #132640 üzenetére
EP es Tanacs rendelete a tipusjovahagyasrol.
(L1e-A kategoria a motor)A menetkész tömeg meghatározása
[...]
Egy L kategóriás jármű menetkész tömegét az üzemképes
állapotú, terheletlen jármű tömegét megmérve kell megálla-
pítani, és az magában foglalja:
a) a folyadékok tömegét;
b) a gyártó előírásai szerinti szabványfelszerelés tömegét;
c) a legalább 90 %-ban megtöltött tüzelőanyag-tartályban található „tüzelőanyag” tömegétTehat 90%-ra tankolt tomeget fog kozzetenni a gyarto.
Az interneten a porno mellett volt egy kattintasnyira.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
martonx
veterán
válasz Topiccsendőr #132642 üzenetére
Szerencse, hogy véletlen mellé kattintottál, így művelődhettünk
Én kérek elnézést!
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #132642 üzenetére
Szoval a porno is latogatott oldal a gepeden. :D.
-
Xero
nagyúr
válasz mobal #132592 üzenetére
Nem akarsz elsore 1000-es V motort. Az a 100Nm azert neha meglephet. Sulyra nem veszes, szoval az nem nagy difi egy 650-hez kepest. Probalj ki egy 650-eset elotte ha van ra lehetoseget. Sor4 650-el szolgalhatok, bar ez lent nem el, csak fent van tuzijatek.
szerk: Latom mar Hornetek is szoba kerultek. Olyasmire ervenyes az ajanlatom. Oktatas soran azert probalgass ki sor2 v2 sor4-eket. Nagyon maskent viselkednek.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #132646 üzenetére
És melyik?
600, 650, 700? -
Methionyl
senior tag
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok