- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #132849 üzenetére
Ennyi hot a szabalyzo maga nem kepes elviselni, es nem feladata, hogy hove alakitsa a feles aramot. Azt a generator fogja, igy amit a tekercselo mondott az nekem nem tiszta. Ennek jo lenne utananezni.
Nem a hutokozeg allapota befolyasolja, hanem maga a konstrukcio, hogy eleve van- e olajzofurat a fotengelyben, amivel spricceli a tekercset, vagy csak felig el van meritve az olajban. Teljesen mindegy az olaj allapota.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #132852 üzenetére
Miért ne lehetne?
Ez szinte ugyan az mint amit a kolléga linkelt, csak alul-felül vezérelt fetes egyenirányítás.
Nekik alul vezérelt volt. [link]
Van, csak mivel leírás nem nagyon található ezeknek, és nem látok beléjük, ezért is kérdeztem meg itt, hátha vannak nálam okosabbak ebben a témában.
Alulvezérelt.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #132850 üzenetére
Értem, hogy megtaláltad a leírást, de érted is?
Ha igen, áruld el, hogy mi az előnye a motorkerékpároknál a teljes vezérlésnek.
A motorban lévő akku egy hatalmas kapacitású kondenzátor, értem én, hogy a minél simább kimeneti jelalak elérése a cél, de nem labortápegységet akarsz, csak egy 3 fázisú feszültség szabályozót. A kimeneti feszültség bizonyos határokon belül változhat is, mert 13,8 V pont annyira megfelel, mint a 14,2 V.A linkelt oldalon a számítások mind azt feltételezik, hogy a bemenet frekvenciája állandó (bár csak ránéztem, lehet nem elég alaposan), azaz pl rá van kapcsolva az 50Hz-es hálózatra. Ellenben a motorkerékpároknál ez a bemeneti frekvencia ez nagyon nem állandó, változik a motor fordulatszámával. Majd kijavít valaki, de sok motornál megadják, hogy a töltési feszültséget azt pl 5000 ford/perc -nél kell mérni.
A fenti blokk diagramm alapján egyébként még a szomszéd kislány is épít magának egy ilyet, mégis mi kell hozzá, 3 IGBT modul, egy kondi, egy PWM vezérlő, meg egy meghajtó áramkör egy jó nagy hűtőbordán.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #132853 üzenetére
Mert gyarilag ilyet nem csinalnak. Te csinalhatsz magadnak, de alapvetoen nem ilyen a motorok fesszabjai. Azert kerdeztem, miert linkelted be, mert nem ertem, hogy epiteni akarsz magadnak egy ilyen fesszabot, vagy mi aterved a rajzzal.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #132855 üzenetére
Sokan panaszkodtak a régiekre, és gondoltam már van ilyen, mint látod van is hasonló, csak végül nem ez. A lényeg, hogy alacsonyabb fordulaton is aránylag kielégítő töltést szeretnék ha megoldható, (üzemanyag spórolás, amihez majd lehet jönne egy sűrítési arány növelés is, ez majd megint egy jó kör lesz...) és azért kell az alul felül vezérelhetőség, hogy alacsonyabb feszültséget is kivehessek esetleg belőle. Akár újra is tekercselem az állórészt másfajta módon ha kell, csak ne süljek fel vele útközben.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
csongi
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #132856 üzenetére
Azert az kerdeses, hogy saccolom, egy epulet villamosaghalozatahoz fejlesztett dolog, amit te raksz ossze, megbizhatobb.
Alacsony fordulaton ezek szerint a fesszab miatt keves a toltes motornal?
Ez egy allandomagneses generator. Shunt szabalyzassal. Ez akkor is fogja a fotengelyedet, ha nem hasznalsz semmilyen aramot. A shunt szabalyzasnal pont akkor kimeled a fesszabot, ha tobb a fogyaszto.
Ez akkor is termel aramot, ha semmilyen fogyasztod nincs. Ahol sporolni tudnal, az a gerjesztotekercses generator lenne, ahol a magneses mezot ki-be kapcsolja, es valoban nem lesz toltes abban a nehany szazadmasodpercben.Suritesi aranyt turamotornal velemenyem szerint felejtsd el, foleg ha az a celod, hogy megbizhato legyen, es ki tudja milyen benzinekkel akarsz menni.
Meg mindig nem tudom mit keres motornal az alul-felul vezerles. Meg arra sem valaszoltal, hogy miaz.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
őstag
Sziasztok!
Motor vásárlás előtt vagyok, ismerősöm gépét venném meg, viszont a következő problémák vannak vele:
- az ismerősöm üzembentartó, az Ő ismerőse tulajdonában van a motor.
- ismerősöm ismerősömétől lesz adásvételi részemre törzskönyvvel, forgalmival
- viszont a motor hivatalból ki van vonva és műszaki sincs rajta.Hogyan tudom így akkor megvenni, lepapírozni? Mi a sorrend? Milyen költségei lehetnek az ügyintézésnek? Próbálkozzak az okmányirodában inkább?
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
-
Tamás9x
őstag
Egy dolog biztos a gyári nem életbiztosítás. Keresek jobb alternatívát. A kérdésedre a választ belinkeltem csak el kell olvasni, ha érdekel, ha tudnék rá tökéletes (gyakolrati) választ elmondanám.
A teljesen, vezérelt elméletben tud alkalazkodni a kitöltéshez, van benne hővédelem, túlterhelés védelem, így nehezebb megölni.
Ha ebből már csak 1 igaz akkor nyert ügy.Igen fontos a megfelelő feszültség, ha az ember ráaggat egy halom drága cuccot a motor hálózatára. Nem a 13,8-14,2 ig van a gond, hanem ha megfekszik, és ebből lesz a terhelés nélküli 20-30v.
A kompresszóarány és szelepvezérlés változtatás nem ördögtől való dolog.
A jelenlegi büdzsé komplett felujítással dobozolással egy xrv750-et enged meg. ennek 9.0:1
tuti biztos vagy benne, hogy fakereszt neki ha meg merem emelni 10:1-re.... ? Más szerint se öli meg, aki épített már több blokkot is... Azt is elmondták csodákat ne várjak, az üzemanyaggal és kopogásos problémákkal is tisztában vagyok, nincs szenzor ami jelenzne és állítaná a gyújtást.. ezért nem megyünk majd 11:1 felé. ha ennél a típusnál maradunk.Nem titánszelepes seggrakétát akarok 15K rmp-el aminek x üzemóra után fullrevízió kell, hanem a jelenlegi technikával méretezett és jól felujított motort.
egy f800gs-ből ha ki tudnak hozni 85 lovat 7500-on, 4 szeleppel 12:1-el(és ez nem a plafon amit tudna) akkor itt miért ne lehetne 10:1-en 3 szeleppel 62+ 5-10 lovat ?
Úgy is hozzá kell nyúlni, mert ebben a korban már csipegetik az olajat... kompletten minden kopó alkatrészt cserélni kell.u.i.: Még mindig 100.000+km körüli blokkokról beszélünk(ahol senki se tudja mennyi az eredeti futás), 10-20+ éves motorokról, amit így is úgy is újítani kell. Tehát nem unatkozom, és nem feltétlenül nem tudom hova tenni a feleslegesnek hitt pénzemet, hanem előre gondolkodnék, és egy füst alatt, nem többször szétszedegetve próbálom összeszedni e megoldásra váró dolgokat.
Csak jobb látni mennyibe fog kerülni az a leves, a végén, mint majd útközben sápitozni, mint a legtöbb ember.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #132868 üzenetére
Nem tudtam, hogy kriterium, hogy neked kell sajat kezuleg osszebarkacsolnod valamit. Ajanlottunk jart utat, utangyartott fesszabot ami jobban birja a hot, nem neked kell szopnod vele.
Azt hittem, hogy tudod, mirol beszelgetunk. En nem, ezert kerdeztem. De akkor te pedig ezert nem valaszoltal, mert te sem vagy tisztaban arrol, amirol beszelgetunk :D
Tudom, hogy fontos a megfelelo fesz. Kerdesem: nem azert nem tolt alul, mert keveset forog a fotengely?
Eu-n belul ordogtol valo, mert illegalis, de ertem amit mondasz, es magyarorszagon motoroknal nincs fustgaz vizsgalat, szoval ...
kisse szkeptikus vagyok abban a tekintetben, hogy hogyan vitelezed ki a megvaltoztatott vezerlesi idoket, ugy hogy a kovetkezo bekezdesedben alapveto osszefuggeseket nem latsz, es egy 750 es 3 szelepes 9:1 es kompviszonyos karbis motort osszehasonlitasz egy 800 as 4 szelepes 12:1 kompviszonyos befecs motorral loero tekinteteben.
5 -10 lo??? Majd 20% os teljesitmenynovekmeny? Turazashoz nem a loero a lenyeg amugy sem, te nyomatekot akarsz alulra , de gyokkettovel turazni az xrv tokeletes, az egvilagon semmit nem kell vele csinalni. Egyebkent mar egy eve megbeszeltuk, hogy eleg az ereje, es mar akkor is komp viszonyt akartal emelni, szoval nezd, ha azert irod be a forumra hogy beszelgessunk, akkor bocs, de nekem a velemenyem mas. Ha pedig azert, hogy megerositest varj, vagy tulkepp nem tudom mit, amugy leszarod a velemenyeket, akkor most generaltunk par felesleges hszt.Kerlek nezz annyira intelligensnek, hogy ezeket a sarkitott fasz peldakat hanyagolod. Tudom hogy nem seggraketat csinalsz.
Az en szemszogembol magadnak csinalsz felesleges koltseget/feladatokat a vez idokkel, a komp viszony babralasaval, de a legnagyobb hiba, hogy ragaszkodsz egy tipushoz, ahelyett, hogy olyan motort vennel eleve, amit nem kell felujitani.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #132868 üzenetére
"Igen fontos a megfelelő feszültség, ha az ember ráaggat egy halom drága cuccot a motor hálózatára. Nem a 13,8-14,2 ig van a gond, hanem ha megfekszik, és ebből lesz a terhelés nélküli 20-30v."
Nincs igazad. Ott van az akku, egy hatalmas nagy kondenzátor, ami nem engedi 20V -ig felmenni a feszültséget, mert előbb felpúposodik, tönkremegy, akkor meg egy jó nagy zárlat lesz és le fog állni a motorod. Feltéve, hogy nem cseréled ki a generátorod egy sokkal nagyobb teljesítményűre, nem lesz gond, már amiatt sem, mert a generátor teljesítménye akkora, hogy elbírja a gyári fogyasztókat, de nincs többszörösen túlméretezve.
Sokszor pont az a probléma, hogy túl sok fogyasztót aggatnak rá a motorra, ezért nincs rendes töltés sem. Kis v-strom 650, elöl dupla izzók, meg még felteszel kormányfűtést, ülésfűtést, két nem ledes kiegészítő lámpát, egyéb izzók, mint helyzetjelző, fék, irányjelző, máris elérted a generátor max terhelését, a fesz szabályzód már nem szabályoz, nem söntöl, és mégis csak 12,4 V-ot mérsz.
Sok motornál még indítózás idejére sem kapcsolnak ki a tompított fényszórók, pont azért, mert lennie kell terhelésnek a generátoron.A halom drága cucc ráaggatása illetve ezek miatti aggódásod sem értem, mert szinte minden pl telefon, gps tartalmaz egy dc-dc konvertert, mert ezek 5V stabilizált feszültséget igényelnek, akár csak a motorvezérlők, tehát a megment fesz szabályzó és akku szerencsétlen tönkremenetelekor sem jellemző, hogy ezen eszközöknek bármi problémája lenne.
Én úgy tudom, hogy vannak motortípusok, ahol a gyári fesz szabályzó egy szar, azaz hajlamos arra, hogy gyakran tönkre menjen, találkoztam már olyannal akinél mindig volt egy pót db, ráadásul a gyári pl honda rettenetesen drága, ezért az utángyártott piacon készültek jobbak, korszerűbbek, szinte örök életűek. Ilyet linkeltek neked.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz Casoli #132865 üzenetére
A többiekkel ellentétben én nem félnék az újbóli forgalomba helyezéstől, egyáltalán nem lehetetlen feladat, de a menetét és költségeit a kormányablakban fogják tudni pontosan megmondani.
Viszont sokkal inkább tartanék attól, hogy a motor évekig állt! Ha tényleg régóta be sem lett indítva, akkor a tömítések, a csövek, meg a fene tudja mi minden károsodhatott, ami beindítás előtt mindenképp törődést igényelhet!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Pocee
senior tag
válasz Geresics #132873 üzenetére
Az ideiglenes kivonás,nem ördögtől való,mi is ezt csináltuk,amikor tudtuk hogy nem fogunk valamit használni,4 évig volt az egyik motor kivonva,de rémlik is valami,hogy a kivonást félévente meg kell újítani,mert automatán visszarakja a rendszer vagy valami ilyesmi.De MaCS_70 Te jogász vagy,Neked ezt még jobban kellene tudnod.
Mondjuk most,hogy jobban megnézem,hivatalból van kivonva...gondolom ez mondjuk ha nem fizették a biztosítást és a rendszer kivonta...üzembentartó csere...[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
norbert1998
veterán
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #132868 üzenetére
Mi lenne az a sok plusz terheles amit belekotnel a halozatba?
Allando terheleshez egy par izzo ledesre cserelevel lehet kompenzalni.
20-30w ot ossze lehet csipegetni, es a fo izzo nincs cserelve.
Csak a normal izzo mukodese stabil, a led meg riziko faktor.360w ot kapsz 5000 fordulaton.
Ez egy jo elosztasu blokk. 62Nm 62 LE.
Keves? Nezzel nagyobbat, vagy gazdalkodj a suly oldalan.Korabban meg transalp volt a kiszemelt.:).
Kell a 90 Le?
Akkor olyan motort keress.
Sztem olyan dolgokat akarsz modositani, aminek egy ilyen uton sok ertelme nincs. Ha lett volna akkor valoszinuleg a gyar is kihozza belole. -
csongi
veterán
válasz norbert1998 #132875 üzenetére
Nem tudok rola, hogy 12V on menne a telefon. :).
Azert az eleg combos lenne. -
csongi
veterán
válasz Casoli #132865 üzenetére
Az üzembetartónak is bele kell egyezni az eladásba.
Meg van a forgalmi, és törzskönyv.
Vagy adásvétel előtt újra forgalomba helyezitek, vagy adásvétel után.
Semmi extra.
Forgalomba helyezési kérelmet kell beadni.
Ha lejárt a műszaki, akkor a műszaki vizsga időpontjára szóló igazolással elmehetsz az állomásra a legrövidebb úton a lábán is rendszámmal a motoron. -
hugi0
őstag
Ha valakinek kell ilyen ledes fenyforras es eljon erte szemelyesen (Bp. 1039), az kap egyett ajandekba (meg 2 darab van).
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
-
pietrrr
aktív tag
#jogosítvány
Sziasztok!
Remélem beleillik a csoportba a kérdésem, ha nem, tegyétek offba plz
Rendelkezem B-s jogsival, és ehhez szeretnék egy A1 kiegészítőt. Olvastam, hogy ezt hivatalosan 2 gyakorlati órával abszolválni lehet (megfelelő gyakorlat birtokában természetesen), éppen ezért szeretném a lehető legolcsóbban megúszni.
Az eddigi információgyűjtésem alapján a csigajogsi lenne a legolcsóbb, de örömmel venném, ha tudnátok ennél is olcsóbbat ajánlani. A legjobb a XI. kerület vonzáskörzete lenne.
Előre is köszi a segítséget! -
nagyúr
válasz Geresics #132894 üzenetére
"Pedig ennél olcsóbb megoldás nem lesz."
Ha nem tud motorozni akkor nem lesz olcsó. Meg fog bukni és/vagy pótórákat fognak vetetni vele. Öcsémnek 90k-ból állt meg az "olcsó" b125
Főleg idéntől, az új rutinpályán. Ha valaki nulla tapasztalattal azt hiszi, hogy 1 óra rutin alatt megtanulja a pályát, meg 1 óra alatt a vizsgaútvonalak összes buktatóját az nagyon fordítva ül a lovon.
A B125 király, mondjuk olyannak aki motorozott 2 szezont simsonnal. De neki is lehet meglepetés lesz a rutinpálya.
[ Szerkesztve ]
-
pietrrr
aktív tag
válasz tboy93 #132893 üzenetére
Robogós (meg bringás, de ez nem hiszem, hogy számít ) tapasztalatom van, meg egy ismerőstől tudok kölcsönkérni váltós 50-est, hogy a váltást is be tudjam gyakorolni.
Azért is a B125-öt néztem, mert ez és 2 éven belül a szintlépés korlátlan A-ra elvileg olcsóbb, mint ha rögtön A-t kezdenék.
Meg, mint Geresics kolléga is említette, ha annyira mégsem jönne be a nagyobb motorozás, akkor nem buktam annyit.
Szerk:
Amúgy 31 vagyok, de ez jelen esetben nem hiszem, hogy számít.[ Szerkesztve ]
-
-
csongi
veterán
válasz pietrrr #132896 üzenetére
Nem hiszem, hogy olcsóbb lenne a végén.
Az A ért is fizetni kell.
Inkább könnyebb lesz,ha a 2év alatt közlekedsz is.
A legolcsóbb, ha nem teszed le a jogsit, és nem közlekedsz motorral.
Egy középút lehet, A2. Igen csak elegendő tud lenni egy 125-ről való feljebb lépést követően vizsgázás nélkül. És elég nagy teret nyit 125 től felfele.
Valahol az A1 és A korlátlan között van, de közelebb a A-hoz árban
Inkább azt kellene eldönteni, mit szeretnél? Közlekedési eszközt Pesten belül. Oda elég a 125, egy rendes karbantartott robogóval. Ha ennél többre vágysz, akkor ne korlátozd magad A1-re. Hamarabb elmehet a kedved az országúti motorozástól egy 125-el, mint lelkesebbé válnál.
Persze ez egyén kérdése. -
norbert1998
veterán
válasz csongi #132877 üzenetére
Akkor fogd meg a töltő fejed és olvasd el, mit ír
Feltéve, ha nem tégla fonod van
(pl. QC3.0 szabvány)Pietrrr: Jó az A1B, de előtte nem árt némi váltós motoros gyakorlat. Egy ötvenes váltós biciklit nyugodtan beszerezhetsz gyakorolni, áprilisig úgyse lesz oktatás már, gyakorlati. Kreszt télen letudod, de annak is hosszú a vizsga váró listája. Tudom, mert tavasz végén álltam neki, a leghosszabb várakozási idő jött így hát. A vezetés viszont 4 hónap 50-es supermoto rutinnal 2 hét alatt megvolt, 3-3 órában, beleértve a vizsgát is.
Persze abban az esetben, ha biztos vagy a motorozasban (mármint hogy szeretnéd űzni), akkor a korlátlan valóban jobb ötlet, aztán mondjuk egy 390 Duke-kal kezdesz. De ha nem vagy benne biztos, mint ahogy én sem voltam az (ráadásul 22 voltam) mikor nekiálltam az ötletnek, kvázi hirtelen felindulásból, akkor az A1B-vel sokkal kevesebbet veszítesz, ha esetleg mégsem akarsz motorozni.
Viszont az is fontos, hogy. 125-osok nagyja csak bicikli inkább. Persze én elvakult vagyok, a legnagyobb 125-os motorról nézve, egy Varadero-rol.
(mondjuk cg125, TU125-el nem indultam volna el utassal meg 3 dobozzal az országot átszelni, ráadásul mindezt friss jogsival, az akkori barátnőm akkor ült mögöttem másodszor [előtte az otvenesen vittem, de csak az erdőbe 😛], de a Vara megcsinálta gond és kérdés nélkül.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok