- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Milyen monitort vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Androidos tablet topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #131398 üzenetére
A hangjáról azért beszélünk felvétel alapján mert ott tűnt fel a durrogás, nem igen tudok elképzelni motort ahol természetes jelenség ha alapjáraton véletlenszerűen visszadurran.
Köszi a választ Felejtős a gép, nézünk másikat túl sok dolog lehet ebben a pakliban jelen esetben.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
dellfanboy
őstag
a franciak pengek ilyenben, YT-n csekkold le a dark dog moto tour-t. nah az volt istenkiraly. semmit nem beszelek franciaul de alig varom hogy legyen jovore akar franciaba akar itt. indulnek
de aszem francia/svajc/talan olasz vonalon minden evben vannak hegyi felfutok..
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
bacus
őstag
válasz csongi #131408 üzenetére
A régi DL1000 -es v-stromok még 110-nél is rángattak hatodikban, ehhez képest sokat fejlődött.
A bmw boxer motorjai teljesen mások, 50-nél egyenletes tempóban haladva villog egy felfele nyíl a műszerfalon, hogy kéri a 6. fokozatot, mert ott jobb a fogyasztás, még 1500-as fordulatnál sem rángat, de 2000-es fordulattól már kifejezetten jól érzi magát.
A DL1000 és az 1050-es nyomaték görbéjét a gyár 4000-es fordulat környékén indítja, (nekem a 650-el, ami régen simább járású volt) 3000 fordulat alatt érdemes volt lejjebb váltani.A bmw-n 30 km/h felett lehet tempomatot bekapcsolni, ami egyébként kikapcsol
-gyorsváltó használatakor
-kuplung érintésre (még a fogási pontig sem kell behúzni)
-fék használatakor
-gáz markolat 0 (nyugalmi) pozíciójától visszatekerve picitKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz csongi #131408 üzenetére
Pl. a BMW 1200 lett említve. Egyszer kipróbáltam, hogy a CBX -et meddig lehet levinni ötödikben. 20 alatt feküdt a kilóméteróra és onnan kihúzta. Az bőven alapjárat alatt volt. Ezt tudja a hat henger. A V2 az más tészta.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
Somatom.
"Egy nagy túramotor 50 -ről rángatás nélkül húz a legmagasabb fokozatban."
Tehát vannak olyan túra motorok amik ezt elviselik.
A V6 meg inkább a cirkáló kategória már nem a túrabacus
"A bmw boxer motorjai teljesen mások, 50-nél egyenletes tempóban haladva villog egy felfele nyíl a műszerfalon, hogy kéri a 6. fokozatot, mert ott jobb a fogyasztás, még 1500-as fordulatnál sem rángat, de 2000-es fordulattól már kifejezetten jól érzi magát."Ez a klasszikus nyekergetés.
Kuplung kiveretés, vagy a boxernál a nyelestengely vagy tárcsa bordás rész kiveretése.
Így lehet 70ezer km körül elküldeni keresőre a kuplung részt szerintem
Ha már rángat egy motor, akkor régen szar áttételbe van.
Attól mert nem rángat nem jelenti azt hogy jó is neki.
Az elektronika az utolsó pillanatig segíteni akar egy lefulladás ellen. Az elég veszélyes és kellemetlen szituáció.
Benzinből kevesebbet eszik, minden másból lehet sokkal többet?
Sztem. -
Somatom
veterán
-
bacus
őstag
Szerinted.
(Az enyémben 60e van, majd szólok ha kuplungot kell cserélni vagy a többit amit írtál.)
Igaz ritkán használom 50-el 6.-ban, tempomattal pláne.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
-
csongi
veterán
Somatom
Városban használom autónál a normál tempomatot.bacus: Majd szólsz . remélem jó sokára lesz.
persuader: Ok, nem ez volt a legjobb szóhasználat. -
Geresics
addikt
Pályára játszósnak?
KTM RC 390*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Számomra lenyűgöző, hogy az elmúlt években mennyit fejlődött az ABS technológia, és annak használhatósága terepen(!) is!
A bácsi elég komoly tapasztalatokkal rendelkezik fékezés terén (meg is említi a videóban), és a mérések során nem a saját maximális képességeit próbálja kihasználni. Ez azért fontos, mert ő tudna jobban fékezni, de itt nem ez a lényeg. A lényeg, hogy az olyan átlagos motoros, mint én is bizony (modern motor esetén) jobban jár az ABS-el még terepen is!
Should you leave your ABS active offroad or turn it off?
A 1190-et én is próbálgattam a nyáron, hogy mi volna a jó, és bizony nálam is az OFF ROAD ABS futott be nyerőként, pláne finomporos, löszös talajon! Döngölt, kemény földúton én sem tapasztaltam nagy különbséget, de azt hittem a hiba bennem van, vagy placebo kérdése, de ezek szerint oda a sima ABS is pont olyan jó!
Hangsúlyozom, modern motoron! A KTM az ABS fejlesztésben mindig is kiemelkedő volt, így nem összekeverendő pl. egy Honda NC750X-el, ami hiába fiatalabb, és hiába szintén túraenduro......csak mert olyan régen volt már ABS téma!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Geresics
addikt
válasz fattyu #131422 üzenetére
A felvetés jogos, de a válaszom a "hogy a viharba ne tenne"! Sőt, nem tudom mi a valóság, de még azt is elhiszem, hogy a KTM fejleszt/tesztel, és az eredményt a Bosch csak megkapja. Terep-ABS és kanyar-ABS is asszem elsőnek a KTM-ben volt, de van több más fejlesztés is, amit a KTM csinált meg először. Ezekről jellemzően ki is adnak egy-egy youtube videót.
Természetesen mindez nem működhetne a a Bosch nélkül, szóval ne érts félre, véletlenül sem akarom csökkenteni az érdemeiket!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
fattyu
veterán
válasz Geresics #131423 üzenetére
jaj ne érts félre
nem azért. csak azon elmélkedem hogy ha a gyártó még beleír valamit vagy változtat rajta, akkor hogy vállal a beszállító felelősséget érte?
nem értek a kutatás fejlesztés hátteréhez picit sem csak nagyon felületes kötelező oktatáson voltam ezen a téren.
elsőre akartam írni nem a bosch fizeti a rezsim de tulajdonképpen ez nem igaz
de ettől még nem védem meg nem a szerelmem csak eszembe jutott.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
static00
csendes tag
Sziasztok!
Ajándékot szeretnék venni egy 55 körüli motorosnak, egy 2000 körüli hornetje van, van ruhája, felszerelése, de biztos van valami, ami motoros joker lehet, van valami ötletetek?
Azon gondolkodom, hogy elhívom valami élménymotorozásra (akár szervezettre vagy valami trénigre) tavaszra, vagy inkább őszre, most hogy itt a jó idő
De kisebb ötletek is érdekelnek.
Köszi!
-
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #131421 üzenetére
Amint megláttam a 3 betűt, egyből vietnám flashbackjeim voltak
Volt itt a topikban régen egy srác aki a KTM gyárban dolgozott, nem emlékszem a nevére. Őt kéne megkérdezni, hátha több infoja van.
Én azt tudom még elképzelni így full laikusként, hogy a Boschtól jön a kütyü, de a KTM lövi be adott motorhoz a szoftvert.
Pl a MotoGP-ben egyenelektronika van, de a csapatoknak kell külön beállítani a saját motorjukhoz és pilótájukhoz az elektronika viselkedését. Ezen nagyokat lehet aztán bukni vagy nyerni időben, gyorsulásban, gumikopásban.
Aztán lehet hogy hülyeséget írtam és az utcainál nem így van.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
#56573440
törölt tag
válasz Geresics #131423 üzenetére
Szinte kizárt hogy a ktm és a bosch közös projektje lett volna a kanyar abs, a ktm talán '13-ban jött ki retrofit megoldásként vele, a bmw meg 14 körül. Amikor a beszállító meg a gyártó együtt fejleszt, általában van pár évnyi kizárólagosság, hiszen a gyártó elég sok lóvét tesz a buliba, nyilván ezért cserébe meg piaci előnyt szeretne. Aztán persze bármi lehet
Az abs-sel úgy alapvetően nincs bajom, bár a legtöbb autós/motoros vészfékezési képességei valljuk be nem igazán aknázzák ki a lehetőségeit -és akkor finom voltam- . A terep abs-t maximálisan tudom támogatni, viszont a kanyarral kapcsolatban azért vannak félelmeim... -
fattyu
veterán
azt tényként tudom hogy a motoros absek is boschok. meg a kipörgésgátló gyros 6 tengelyes huncutság is.
Itt az a kérdés hogy az úgy van ahogy bosch leszállítja, vagy KTM még reszeli a szoft részét.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Pfiucska
aktív tag
Az a jo, ha hasznaltan akar venni ilyet kategoriaju motort az ember, akkor igazabol ugysem a vasarlo valaszt mert alig van beloluk epkezlab peldany.
Az elmult hetekben r3/rc390/ninja300-400/cbr500r/ vonalon keresgeltem es igazabol az dontott, hogy melyikbol volt normalis peldany, nem az uj araert.iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
#56573440
törölt tag
válasz #14787072 #131438 üzenetére
ja ez megvolt régről, viszont a bmw meg az 1000 rr-re hozta ki a verseny abs utódjaként ugyanezt kb. Aztán fene tudja hogy mennyi a difi köztük, de olyan nagyon sok valszeg egyébként nincsszerk: az interjú ezen részét viszont nem olvastam, így már értem
"A stabilitáskontrollt kizárólag a KTM számára tartják fenn?
Nem, mindenkinek a rendelkezésére áll."[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz fattyu #131436 üzenetére
Customer facing poziban van szoval akar meg tudhatja is. Ha lesz sorozes bedobom mint tema. A kerdes az, hogy Hatvanban csak autos motyokat csinalnak vagy ott megy a motoros is es ha motoros is akkor belenyul-e a customer vagy customizalnak-e? Na de majd kiderul.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
őstag
-
gergo5991
őstag
[link] egész pofás lett az uj cb500x, ahogy nézem elől dupla féktárcsa is ujnak számit.
[link] ez teljesen felbasz, mindenhol, külföldi fórumokon is, mindenki egy tiger 660 adventuret akart, erre hoztak egy 660 tiger spotot.. 1az 1be erre ott van a kawasaki versys, vagy a yamaha tracer 700.. igy képek alapján nagyon hasonlit mindkettőre. Azt reméltem 660 as adventuren kidobják..de megint szembe mennek a nép akaratával
-
norbert1998
nagyúr
válasz JoinR #131444 üzenetére
Mondjuk komoly túraenduró az játékgép
150 és 135 mm-es rugóúttal inkább túra szerintem... Annyira túraneduró, mint amennyire a Touran terepjáró.
Örülök, hogy a Honda újra komolyan veszi az ADV-seket. Még szerencse, hogy a Yamaha, a BMW és a KTM csinál normális gépeket, jameg a HD. Versys meg V-Strom megintcsak nemigen alkalmas ilyenre, félúton megáll ott, ahol egy GS még elszalad. -
dellfanboy
őstag
válasz norbert1998 #131446 üzenetére
a hondanak ott van komoly adv-nek az africa twin.
esetleg tudnal mondani yamahatol/hd-tol a2 kompatibilis turaendurot?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
norbert1998
nagyúr
válasz dellfanboy #131447 üzenetére
Az Africa egy dagadt disznó, nem? Ebben nem vagyok biztos.
T700-at lehet venni A2 kompatibilisen, ha jól tudom. HD valóban nem csinál A2 kompatibiliset.
G310GS, 390 Adventure viszont szerintem sokka lenduróbb. Akárhogy is, ez szó szerint röhejes. A 125-ös Varaderom komolyabb rugóutakkal bír, de legalább nem néz ki annyira endurónak, mint amennyire ez a Honda akar kinézni. -
#14787072
törölt tag
válasz dellfanboy #131447 üzenetére
Én is úgy tudom, a Tenere 700-ból van A2 verzió.
HD-ból meg utoljára ez volt A2-vel vezethető:
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
őstag
válasz norbert1998 #131446 üzenetére
Ja, ezt a perverziót sose fogom megérteni, hogy a túraendurókat miért mindenki krosszpályán ugratva akarja tesztelni, hogy aztán rá lehessen csodálkozni, hogy oda kevés
A túraenduró általában 80/20 aszfalt/földút (nyilván típusfüggő, budget KTM legyen 70/30), ami látszik a gumiválasztáson is. Ha a komfort számít, főleg a magyar utakon, ebben a kategóriában nincs sok más választás.
Az, hogy a 9 milliós GS jobb, mint egy 2.5 milliós budget motor, nyilvánvaló, ki venné meg a BMW-t, ha ne így lenne? A 190/200 mm-es rugóutat azért helyből árnyalja a +50kg, megnézném, hogy a gyakorlatban mik azok a helyek, ahol a GS tényleg elmegy, míg egy budget motor nem, úgy, hogy nem a sofőrön múlik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Opel topik
- Ukrajnai háború
- Autós topik
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Kupon kunyeráló
- Milyen monitort vegyek?
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest