- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Androidos tablet topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Milyen házat vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Projektor topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #131250 üzenetére
fontos szabaly lesz, hogy o nem valthat 5.-nel lejjebb, te meg feljebb
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
#56573440
törölt tag
válasz #31733248 #131247 üzenetére
"de tény, hogy különösen a belső kerületekben gyakorlatilag ingyen parkoló helyi lakosok és a jelképes pénzért szintén parkolóhelyet kapó házastársaik parkolóhelyei az ingyensör kategóriájába tartoznak"
Az a baj, hogy a belvárosban lakó haverok jelentős része eddig is lázadozott a közös csopiban amikor előjött a téma, hogy hát ez így lehúzás meg hogy képzelik, meg úgy egyébként is kapjákbe, mert jó hogy neki ingyenes, és a második a feleségének is jelképes, de a gyerek már szép lassan csinálja a jogsit, 1-2 misiért venne neki valami "roncsot" de arra horror lenne a parkolás, és ez igazságtalan. Sokaknak tök normális lenne 3+ autóval bent rohadni a belvárosban, mert ez alanyi jogon jár, hogy képzelik hogy nem. Közben az utcán konkrétan lehetetlen már sok helyen napközben is parkolni, ha meg meló miatt mész és van 200 kiló cuccod, akkor a 4 utcával lennebb lévő parkolóház sem éppen megoldás...
"A polgármester szerint a legjobb megoldást egyébként a mélygarázsok jelentenék"
A polgármestert meg sürgősen le kéne hozni a cuccozásról... p+r-t szépen kintre, de ott van is hely hozzá, de olyat nem akarnak fura módon... Ha meg "kialakul" az is el kell bszni. Pl évekig ment a rendszer, hogy a határ úton az egyébként brutálisan túlméretes europark parkolójában tette le sok ember a kocsit, onnan be kékkel oszt jóccakát. Gyorsabban bent volt metróval bárhol mint kocsival... Az europarknak nem fájt, mert így is volt vastagon hely, cserébe az ingázó közönség délután nyilván hülye azért nem vagyok alapon beugrott az interspar-ba bevásárolni, hiszen ott várja lent a verda, ha már ott van benézett ruháért, akármiért. Fentről megjött a döntés, és lezárták az egészet, fizetős lett a parkolás, így meg senki se járt jól igazából. De mondjuk ez hazugság, én jól jártam, mert régen az interspar-ban ott kígyóztak a sorok a kasszánál ha mind nyitva volt akkor is, most meg alig van valaki
A benti parkolóházas móka csak a forgalmat erősítené, a bevezető infrastruktúra meg már régesrég elesett ilyen szempontból.[ Szerkesztve ]
-
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #131256 üzenetére
Hasonlo modon kozlekedtem en is amikor a 125-sel mentem az 500-as elott mind a kettonknek hatos valtoja volt, sry
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
#31733248
törölt tag
válasz vlevi #131248 üzenetére
A parkolás sajnos nemhogy nem bevételi forrás, de több kerületben durva veszteséget termel az önkormányzatnak, mert nemes egyszerűséggel szétlopják...
"én meg azt látom problémának, hogy pécsiként ha felmegyek Bp-re ne kelljen még taxira/buszra/trolira/vonatra/akármire átszállnom... "
Meg tudom érteni. A mostani kurzusnak az a lényege, hogy ha autós vagy, mindenképpen szívd meg, de keményen (Lökjétek a padlóla!). Ennek érdekében folyamatosan csökkenti az utak átengedő kapacitását, a város belső részeinek forgalmát gyakorlatilag néhány, egyébként is nagy forgalmú és az illetékes elvtársak által lecsökkentett kapacitású útra terelik rá.
Később pedig az lesz, hogy ha nem vagy budapesti, akkor ne is hajthass be, különönösen ne a belső részekre. Enyhébb változatban dugódíjért mégis behajthatsz és a fenti intézkedésekkel megcsinálják neked a dugót is, a szigorúbb változatban viszont senki nem engednek kocsival a belső kerületekbe, tehát még a külvárosban lakó budapestieket sem.
Gyere Pécsről elektromos motorral és ezzel biztos nem lesz gond később sem.
Magyarországon tovább él a Kádár-rendszer, annak minden abszurditásával. Annyi látszik biztosnak, hogy mindenkit keményen meg fognak szivatni, aki autózni akar.
-
#56573440
törölt tag
válasz #31733248 #131261 üzenetére
Az a baj, hogy tényleg rengeteg az autó, és ezzel tényleg kezdeni kell valamit, méginkább már rég kezdenki kellett volna egyébként. Ahhoz hogy kevesebb legyen bent a kocsi ahhoz rá kell venni a népet, hogy ne azzal menjen be. Ezt meg lehet oldani mézzel meg korbáccsal. A bkk egyébként messze nem annyira gáz már akárcsak európai szinten sem. De nyilván a mostani helyzet speciális, mert tömegközlekedni nem nagyon akar az sem aki covid előtt tette, de már a home office kifut sok helyen, így menni meg kell...
A dugódíj egyébként eu-s előírás, tehát tuti hogy lesz, hogy kinek és milyen és mettől meddig az a kérdés csak... Nagyon remélem hogy egy sávos mókaként implementáljuk, és nem a pest közigazgatási határán belüli közlekedést kezdik megvágni akanyi jogon, mert akkor megint a szrnak adtunk egy pofont...
Az autósok meg nem csak nálunk, mindenhol szívnak, hiszen ha a kényelmedet fel kell adnod, az mindig kellemetlen, viszont ez a jelenlegi rendszer konkrétan tarthatatlan. Az autós meg szivatható, mert úgyis fizetni fog. Ha nem majd felül a tömegközlekedésre, vesz kerékpárt, elektromos rollert vagy bármit.
Nem tudom hány nagyobb városban voltál, de azért európában azért előfordul, hogy a belső belváros jóformán végig sétálóutca, és a környező területeken is alig lézengenek az autók főműsoridőben... Aztán még nem ugrálnak ki az emberek ott sem az ablakon... -
DJGABI
addikt
SYM VF185I [link]
Hmm ez a 185 köbcentiből majdnem 20Le, korrektnek tűnik. Azt írja még autópálya tempót is lehet tartani vele, 1 misiért, újonnan....
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
fattyu
veterán
válasz #56573440 #131264 üzenetére
a bkv nem
de a máv az ISZONYAT ergya.
az meg hogy a máv tesz 30-90 perc random faktort minden oda és vissza utadba, elég ahhoz hogy ne akarj kiszálni az autóból.
én 2 évnyi máv után álltam át az autóra mert - bár a magyar nyelv igen gazdag, és a szókincsem is elég mély e téren - már elfogytak a trágár szavak...
60km napi ingázást tolok le, ha jó idő van motorral ha nincs autóval... napi 120km elégetett benzin azért mert a máv az a máv.
és ez a hatalmas gáz. nem az hogy letenné az autót az ember, hanem olyan irgalmatlan fos hogy valaki aki NEM akart egyénileg környezetszennyezni is eljut oda hogy na ebből elég és szarok bele...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Somatom
veterán
Vagy, a BKK. Tegnap háromnegyed órát dekkoltam a buszmegállóban, mert bedöglött a 39 -es villanybusz. Jött a következő, beszéltem a sofőrjével. Azt mondta, hogy símán megállnak bárhol, akár egy kereszteződés közepén is és ha szerencséje van, akkor csak a szoftvert kell újraindítania. Éljenek a modern villanybuszok!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz norbert1998 #131268 üzenetére
Ott a faterom. Korlátlan jogsija van és mégis 22 lóerős motorral jár...
-
Micsurin
nagyúr
Próbáltad már magad reggel 7-8-kor iskolai időszakban felerőszakolni a hering partiba napi szinten?
Ritka egy élmény mások tarkóját szimatkázni 50 percig amíg 10km-ert végig zötyög a legfrekventáltabb útvonalon a busz...
Itthon ahogy van katasztrófa a tömegközlekedés. S71-es Vác BP vonal a mai napig 1 vágányos pl.
Ami motorral 25 perc ha erős a forgalom az tömeggel 1 óra 10 perc és 1 óra 30 közt szór nekem pl Fót - BP távon pedig Óbuda nem a világ vége.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz Micsurin #131271 üzenetére
Szszm-BP XI ugyan ez. Gyaloglás, HÉV, villamos, gyaloglás 80-90 perc. Ha nem jön közbe semmi. Motorral 25 De még autóval is hozható 40-60p alatt. Nem tudnának annyit fizetni, hogy tömegközlekedésre váltsak Csináltam eleget. Ha végleg kitiltanak mindent a városból, előbb váltok full HO-ra mintsem bejárjak tömegközlekedve.
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
Itt a gáz nem a tedd le az autód, hanem hogy már tárolni sem tudod.
22 éves a fiam, miért ne lehetne önálló autója? Azért mert önálló lakása még nincs? A 13. Kerületben 1 lakás egy autó, a 3. Kerületben még 1 lakás 2 autó volt (idén).Azért mert évek óta nem fejlesztettek mély garázsokat, most a helyi lakosokat korlátozzák ?
Ez a miért ott lakom kérdés nem egyértelmű, mert sosem volt lehetőségem elköltözni..Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #131273 üzenetére
Az ugye megvan, hogy ez a kérdés örök kör téma?
Egyszerűen sosem lehet elég parkolót és elégséges úthálózatot csinálni egy nagyvárosnak.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vlevi
nagyúr
válasz norbert1998 #131268 üzenetére
Én még nem próbáltam, de valószínűleg sokkal könnyebb a városban forgolódni egy 250-es enduróval, mint 1250GS ADV, vagy 1290SAS-al
-
nagyúr
válasz vlevi #131275 üzenetére
Felépítés ügyileg amúgy baromi jó a kistestű enduro városban. Használtam 1-2 hétig kb fater kis 125-ös enduroját és az a része tetszett, hogy átláttam a forgalom felett, meg kb. fékezés nélkül lehetett vele átmenni a fekvőrendőrökön / kátyúkon ÉS könnyű volt a motor, 140kg körüli, sorok között nagyon lazán elfért, könnyen lehetett manőverezni. Csak a CBS-t nem tudtam megszokni, amint ráléptem a hátsó fékre összeült a motor eleje is, elég fura volt. (meg gyenge kissé )
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz bacus #131273 üzenetére
Nalunk a hazban (angyalfold) kb folyamatosan van kiado udvari beallo es/vagy melygarazs hely, de elado sajna nagyon ritka. Az emberek tobbsege meg huzza a szajat, ha nem evi par ezrest fizet hanem havi 20-30-at. En meg szerencses vagyok, mert az auto udvari bealloja es a motor egyeni zart taroloja megall egyutt 25e alatt havonta.
Persze regebbi epuleteknel ilyesmivel nem szamolhat az ember es kb ordogi korbe kerul ha nem allando lakcime van egy 100 eves hazban. -
Somatom
veterán
Sztem ez áthidalható. Egyik cimborám mesélte, hogy angyalföldön nem kell járműátírásért sorbanállni, hanem lehet időpotra is. Elmentem az önkorihoz, de mondták, hogy az csak kerületi lakosoknak jár. Szerencsére a lakcímbejelentésnél nem volt sor, úgyhogy odamentem és közöltem, hogy mától XIII. kerületi hajléktalan vagyok. Be is jegyeztek lakcím nélküliként és már mentem is vissza időpontot kérni, mint kerületi lakos.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #131268 üzenetére
na igen, pont ezen morogtam én is, miért 125 a következő lépcső moped után, ilyesmi azért már élhetőbb. állítom olcsóbb mint a 15 lovas 125-ösök többsége
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Micsurin
nagyúr
válasz DJGABI #131265 üzenetére
Aminek 140 a vége óra szerint az nem tudja a 130-as utazót....
Még óra szerint sem, olyan szinten fog az pörögni a piros tartomány előtt pár vonással, hogy jó érzeletű ember nem fogja ennyire gyilkolni a technikát maga alatt.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
norbert1998
veterán
válasz DJGABI #131280 üzenetére
Eleve adni kéne a 125-re a jogosítvényt B-vel szerinte, oké, az A1B olcsó, de szerintem felesleges is. A letöbb (persze múltkor már kibeszélten illegális) 50-es, főleg váltós kétüteműek megy majdnem úgy, mint egy 125-ös négyütemű.
Mindegy, nem nyavajgok, jövőre A jogsi, aztán viszlát
Kéz a bukócső, majd dobok fel képeket, ha lemostam a motort vele együtt
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
korábban szerintem én is kommenteltem a témában szomszédos megyeszékhelyről jártam dolgozni. naponta 26-30 buszjárat ment, általában tömve, amiket megvágtak egy picit és maradt 8 (!!!) járat/nap, amit nemrég felemeltek 25%-kal (lett 10. a legutolsó 16 körül megy). mindezt azzal az indoklással, hogy az emberek használják inkább a mávot az utóbbi 2 hónapban összesen 1 alkalommal sikerült úgy megugrani az ingázást, hogy nem az lett, hogy otthon a kocsit lerakom a vasútnál, aztán felmegyek vonattal, mert egész egyszerűen mindig késett 30-60 perceket. az IC is. szóval volánnal nem számolok, mert fizikailag nincs, a mávval szintén nem, mert 20 éve az akkor korombeli fiatom megbízhatóbb volt.
ahova járok, ott nem kifogás, hogy "elfagytak a sínek". marad az, hogy bármilyen díjat bevezetnek, azt továbbszámlázom és ezt viszont nem kell magyarázni. nálunk helyben is amúgy viccesek a parkolási díjak (ha ide szól az állandó lakcímed): 1. autó 5000/év, 2. autó 2000/év, 3. autó 250000/év, 4. autó: fizeted a 400ft/óra díjat, 4 óránként megújítva szerencsére annyira sokan nem lakunk ezen a címen, hogy érintsen, de körülöttünk a nyugdjas szomszédok "befogadtak" a lépcsőházunk másik lakásaiból fiatalokat, akiknek elköltözni még nincs pénze, de autó meg kell a munkához#metszéspontok
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #131282 üzenetére
Ott tali. Hasonló a terv itt is.
Nagymotorra mondjuk nem mostanában lesz keret, de ha veszek tuti viszek magammal szerelőt is. Hogy minden második motorommal belenyúlok...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
#56573440
törölt tag
válasz bacus #131273 üzenetére
"Azért mert évek óta nem fejlesztettek mély garázsokat, most a helyi lakosokat korlátozzák ?"
Nem is fognak, mert egész európában nem ez a trend meglepő módon. Az első lehetőség az, hogy a jelenleg kint parkoló, helyiek ugyanazokkal a feltételekkel használhatják, tehát kvázi ingyen. Másnak nem lehet behajtani. Ez tök szimpi, a parkolók egy jelentős részét járdázni, parkosítani lehet. Csak az építkezés évekig tart, belvárosba az elég sok lezárás, dugó, szenvedés, nem úgy néz ki hogy ezt kutliválja a nép, most is megy a lázadás sokszor. A sokmilliárdos költségeket ki fedezi? Az üzemeltetés éves sokmilliós költségét ki fizeti? Ja...
Vagy azt mondjuk hogy a helyiek mellé jöhet bárki, de fizetősen. Anyagilag már egy fokkal jobb a buli, viszont tudjuk, hogy a parkolóház forgalmat generál így. A környező infrastruktúra meg nyilván adott, az áteresztő képessége meg messze elmarad már most attól ami egyáltalán élhetőnek nevezhető. Még több autóval mennek be mégtöbben ugyanoda, ott azonnal elesik az egész környék és még nagyobb dugó lesz...
Egyébként meg erre most is azt tudom mondani mint a haveroknak mondtam, hol a határ? Nekem két gyerekem van. Akkor én kaphatok 4 parkolót ha már van jogsi nekik is? És ahol 3 gyerek van? Vagy 5? -
senior tag
válasz #56573440 #131285 üzenetére
És ha nem változik semmi (elsősorban emberi magatartás és gondolkodás) menetelünk szépen előre, bele a végzetünkbe...
Minél később veszünk arról tudomást hogy a jövő generációjának másképp kell élnie az életét mint az előzőnek annál jobban fájni fog a váltás. És váltani kelleni fog, muszáj lesz, effelől kétség se legyen... a kérdés még abból a nézőpontból lehet, hogy most nekünk fog kissé fájni, a gyerekünknek fog jobban fájni, vagy az unokáknak még jobban lesz 'torokszorító'...[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz DJGABI #131265 üzenetére
Ez tetszik. Ugyan túl van a keretemen, de bekerült a virtuális kalapba, ha rászánom magam végre a váltásra. Több értelmét látom, mint egy robogónak. Europa ezen táján nem valami elterjedt, de a görögöknél rengeteget eladnak belőle, talán az alkatrész beszerzés se lehetetlen hozzá. Ezzel már lehet kisebb nagyobb túrákat is menni, ha tudja a 90 utazót.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
-
JDMKid
tag
válasz DJGABI #131265 üzenetére
nekem is nagyon tetszik. autópályamentes ingázásra tökéletes. nyugis kirándulásokra is bevállalnám.
amit hiányolok, hogy magasabb szélvédő nem kapható hozzá, emiatt hűvösebb időben egy plexis robogó komfortosabb.[Viszont ez nagyon igénytelen] hogy kilátszik a csavar a takarógumi alól.
[ Szerkesztve ]
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
bacus
őstag
Mi baj van a 125-ösökkel? Nekem a nyomaték ennyi (125Nm), meg a lóerő is 125, teljesen elégedett vagyok vele
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
A szüleim, testvérem, az irodám is 13. kerületben van, mind panel ház, sehol nincs lehetőség bérelni sem, nem hogy venni garázst. A rakparton kb 500m-re van egy murvás elkerített parkoló, ahol állandó helyet is lehet bérelni, de még nem néztem, hogy az mibe kerülne. Az én megoldásom 5 éve az lett a parkolás helyzetre, hogy visszaültem motorra.
A 3. kerületben ahol lakom, ott 1 db "garázs" van a kb. 120 lakásra, azt sikerült kibérelnem (ezzel összeszednem 40 haragost ). A garázsba egyébként nem fér be max egy kis autó, de nekem kényelmes a motoromnak.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz HoaryFox #131293 üzenetére
Ez a Kawa innen vissza már nem megy sehova.
Max duplázódik, ma gurultam ismi Z750-jével és erősen rákívántam arra a típusra is...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
HoaryFox
őstag
válasz Micsurin #131294 üzenetére
Z750-eket néztem én is, de az ABS-es eléggé fehér holló kategóriába esik, szóval maradt az ésszerű választás
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
csongi
veterán
válasz DJGABI #131265 üzenetére
Erdekes egy valami.
Az europai szabalyrendszerbe nem lesz beffuto.
Ez egy A2 kategoria. Inkabb egy 300 as robogo.
Hasznalt vasak kozul, meg kb minden is jobb lehet.
A 140 utazo kamu.
Egyebkent nem gyart rossz blokkokat ha jol tudom. Egy ideje mar keramia hemgeresek a motorjaik.Egymisibol siman vam egy hasznalt sor2 motor, es marad is sok masra.
De robogo vonalon is eletkepes darabokat lehet venni enyiert. Amik jobb hasznalattal birnak.
Pakolhatosag, utazo sebesseg, szelvedelemben sokkal jobbak. Fogyasztasi oldalon picit rosszabb, de ez az ara a fent felsorolt elonyoknek.Nah nalam is elmentek otthonrol, egy ora mulva indulunk 3 napra gurulni.
Dehogy esik, kb szakad :D -
vendingo
veterán
válasz csongi #131296 üzenetére
Nekem tetszik, görögországban rengeteget eladtak belőle, yt-on is szinte csak görög videók vannak.
Sor2-t ennyiért? Az nem lesz új, és nem ennyit fog fogyasztani. Jó esetben benyel 4-5 litert, és min 30-50k km lesz bennük.
Robogó itthonról, akarom mondani olaszból megtekerve, lerúgva, szilikonozva drágán?
Egy ideje nézelődök, de semmit nem találtam, amire kapásból rámondtam volna, hogy jó lenne az elképzeléseimnek: 125-300ccm, 2-3,5l fogyi, kis méret/súly, 600-1 milla) pcx meg társai lennének, de azok szerintem nagyon túl vannak jelenleg árazva. Ez 1.1 misiért egész okés elsőre. Írtam egy embernek, aki sym-eket szervizel, hogy mi a kotta a symnél alkatrészekkel, hibákkal, szervizelhetőséggel. Még a brixtonokkal szemezek, annak egész jó szervizháttere van az eu-ban.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#31733248
törölt tag
válasz #56573440 #131264 üzenetére
Nézd, ezeknek a vitáknak a lefolytatását erősen megnehezíti, hogy az online aktív többség a közlekedésszervezéssel kapcsolatos világképét az indexes Tenczer-féle, szélsőségesen egyoldalú, kizárólag a belpesti szempontok figyelembe vételével íródott Index-cikkek alakították ki. Ezért jönnek elő rendszeresen azok a mélyenszántó hülyeségek, hogy de "Amerikában hiába van 2x6 sáv, ugyanúgy dugó van, mint itthon" és hasonlók. De ez kb. mindegy is, ha egyszer teljesen mások a városok adottságai.
Mutatok egy példát, hogy érzékeltessem a különbséget: Budapesten ennyi P+R parkolóval ösztönzik, hogy az autósok közösségi közlekedéssel folytassák az útjukat. A Budapesthez képest harmadakkora Stuttgartban ehhez képest van 17 ezer P+R parkolóhely. Olyan minőségű kötöttpályás kapcsolatokkal, ahonnan még a nagyobb városok esetén is 10-15 perc alatt elérhető a városközpont. Kissé öszönzőbb, mint a BKK... Teljesen más támogatást kap egy külvárosi, vagy agglomerációban lakó család a közösségi közlekedéshez, mint egy budapesti. Össze nem lehet vetni a kettőt.
A hasonlatoddal élve: a mézet ellopták, csak korbács van. Meg a mainstream médiában dolgozó nyomorult propagandisták, akik sokakat eredményesen meggyőznek arról, hogy az alkalmazott módszertan remek, csak hát a magyar egy elmaradott, mucsai hülye, mert nem érti. Aztán aki ezen a szaron nőtt fel, az a félműveltek magabiztosságával böfögi vissza, amit a propagandisáktól olvasott. Hidd el, a németeknél sem lenne akkora vonzereje a tömegközlekedésnek, ha nem építettek volna városonként parkolóhelyek tízezreit az autósoknak és a BKK színvonalát idézné a közlekedési infrastruktúra.
A dugódíj pedig soha nem volt uniós előírás, a 4-es metró támogatásából kell egy részt visszafizetni, ha nem lesz. De még az sincs meghatározva, hogy mekkora területet öleljen fel és mennyibe kerüljön.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok