Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KMT

    addikt

    válasz roberto211 #113507 üzenetére

    Ezt nem értem. Adott sebességhez és váltóálláshoz egy motorfordulatszám tartozik. Mondjuk 80-nál 5-ösből 3-asba váltasz. Ilyenkor legyen mondjuk 3500 a fordulatszám. A váltáskor a motoré alapjáratra esik vissza, majd a kuplung felengedésével folyamatosan felpörög 3500-ra, miközben a tárcsák erősen súrlódnak, tehát kopik. Kisebb sebességnél, vagy nagyobb fokozatnál csökken ez a fordulatszám-különbség, így nem kopik annyira, de ekkor meg nincs, vagy csak nagyon enyhe motorfék. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a motorfékezés kizárja ezt: "Ha visszafekezi rendesen és úgy valt vissza".

    (#113510) kornelka
    Persze, üzemszerű, de ha mindig motorfékezel, tehát visszaváltogatsz, akkor nagyjából kétszer annyit használod ezeket az alkatrészeket, mintha nem így tennél.

Új hozzászólás Aktív témák