Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morris

    veterán

    válasz nesa #109059 üzenetére

    Helyesbítek:

    A 10W-40 szinte kivétel nélkül félszintetikus olaj.
    Az 5W-40 pedig teljesen szintetikus és félszintetikus technológiával is készül.
    A 15W-40 és az efölötti hideg oldallal rendelkező olaj már mind ásványi!

    TaaT: Alapszabály, hogy ásványi olajat nem öntünk hidrotőkés motorba. Ha épp olajválság van és csak 15W-t kapni, akkor nagy szájhúzás közepette menjen, de amúgy semmi képpen se!

    Az olajfogyásnak 3 oka lehet: Gyűrű, szelepszár-szimering és turbo. (talán még meg lehet említeni az olajleeresztő csavar tömítését, de ezt könnyű kiszúrni) + nagy mennyiségű kartergáz, ami szintén kopott motorra utal.

    Az olajfogyás lehet olajspecifikáció okozta gond is. Pl Golf IV 1.4 16V Castrol 10W-40-es olajjal megkínálva elég jól csipegeti azt (10k km alatt max szintről min szint alá csökken). Míg Valvoline Maxlife 10W-40 esetében az olajfogyás gyakorlatilag nulla. :U

    ***

    Valaki írta hogy pályázik az 1.6 Audival és zabálja az olajat. Mivel 4000-es fordulat környékén küzd a motor órákig, így emiatt jelentkezik érezhetően az olajfogyasztása.
    Én adnék egy lehetőséget mondjuk a 10W60-nak. A második szám az olaj nagyobb viszkozitását jelzi, ami "sűrűbb" állapotot eredményez ugyanazon hőmérsékleten és teljesítményszinten mint az XW-40-es társa.
    Versenycélokra, ahol a motor gyakorlatilag folyamatosan 4-5-6 ezres fordulaton megy, ilyen olajat szoktak használni. Ezzel gyakorlatilag megszűnik az olajfogyasztás is.
    Ha azonban visszatér a normál hétköznapi használatra, akkor nem javasolt a fenti olaj alkalmazása.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák