-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Szakiktól kérdezném, h erről mi a véleményetek?
-
Toomy
senior tag
válasz Sirandrish #5051 üzenetére
Köszi srácok! Edzenem kell az aug. 24-25 -ös 24órabringa -ra, ha meg akarom dönteni a tavalyi 648 km -met. Orvosnak tényleg meg kellene már mutatni magam, hogy egyáltalán szabad e ilyeneket művelnem. Bár ha valami gond lenne a ketyegőmmel akkor már tavaly ott maradtam volna valahol az útszélén.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zoli133 #5026 üzenetére
És (#5028) HollyBoni:
Méret táblázat az oldalon lejjebb.
19-es felnire még 1.10-es gumi is felmegy, 1.5-ös meg vígan.23-as felnire meg max 50 mm széles gumit javasolnak. (Nem tudom mi az oka, hogy a 2.1-es se ajánlott már, de más táblázatokban se lineáris a tendencia a 21 és 25-ös felnikhez képest. )
Ugyanekkora felnim van, 2.1-es gumit már nem veszek rá. E helyett 2.00 a max, ami még ajánlható hivatalosan.
Nem hivatalosan meg itt a topik lakók közül is sokan használnak túlméretes gumikat eddig hiba nélkül. -
rétisün
veterán
"ott maradtam volna valahol az útszélén"
ez így viccesen hangzik, de ismerek outist, aki így járt...az volt a szerencséje, hogy egy dokinő találta meg, még épp időben. (konkrétan sose kérdeztem rá tőle személyesen, de olyantól hallottam, akiről nem feltételezem, hogy ilyesmiket kitalálna)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
-
ADAM1337
nagyúr
rossz az arány bár ha büntetni küldik ki őket: [link]
-
-
Toomy
senior tag
válasz Sirandrish #5057 üzenetére
40 km-es kör volt. első 4 kör megállás nélkül 31-es átlaggal. Majd utána 2 körönként volt már kiállás. 10-15 perces pihenők voltak. Nap közben voltunk 15-20 -an, estére 5-6 -an maradtunk. És ez csak edzés volt. Egy ilyen egyedüli 300 -as táv jobban kikészít, mint a 2x akkora távok, amire többen vagyunk. Tegnap csak vízvételre és EÜ megállásra adtam magamnak időt. Amúgy a TDF-re tehetség és magas szintű tudatosság is kell. Bennem inkább csak kitartás van.
-
stracker06
aktív tag
Sziasztok!
Van egy régi, retro országúti bicajom, amit nagyon szeretek. Szükségem lenne hozzá jó állapotú, de olcsó fékkarokra és esetleg egyéb alkatrészekre. Gondoltam megkérdezlek Titeket, hogy nincs-e valakinek otthon elfekvőben valamilyen régi cucca, amit már nem szeretne használni és esetleg megválna tőle valamilyen mérsékelt áron. Tud valaki segíteni?
SFm™
-
fpeter07
veterán
Mi kell a vázon ahhoz, hogy felszerelhető legyen rá egy csomagtartó?
-
ludsimon
veterán
Északi parton voltak rendőrök, találkozál velük?
Beijjesztettek, hogy északin még a Pelso versenyen is állítottak ki versenyzőt és leigazoltatták, hogy mit keres olyan úton ahova kerékpárral behajtani tilos.Ilyet terveztem vasárnapra, de lehet ez lesz csak belőle, erre még úgy se mentem.
undefined
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ludsimon #5066 üzenetére
Vannak rendőrök vagonszámra, de amennyire én látom csak a motorosokat meg az autósokat piszkálják. Továbbá vannak kerékáros rendőrök akik a bringaúton mennek, és lassúak. Nagy sebességkülönbséggel kell őket előzni és nincs gond
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
hoffman_
nagyúr
válasz Teasüti #5059 üzenetére
nekem van valami alap rubena gumim, az van most fent elöl, 1700 forint volt, több, mint egy éve van meg. konkrétan túlélte a schwalbe lugano-im. nem olyan szép, meg nem is tapad annyira - de egyáltalán nem tapad rosszul, semmi panaszom nincs rá. a hátsó mondjuk elfosta magát, hamar kikopott, de én hátul eszem a gumikat valamiért.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz Teasüti #5072 üzenetére
jap, a kenda az egy fostartály. van itt egy kölcsöngumi, kenda, nem is a legolcsóbb, valami 3-4 ezer egy ilyen, és olyan fostos, nyúlós, csúszós, hogy fel se raktam, inkább használtam a full szálszakadásos lugano-t tovább, aztán felraktam a régi rubena-t.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
addikt
Sziasztok!
Vettem egy pár noname alumínium pedált 3,9k-ért egy kerékpárboltban. 1 hónap használat után úgy meggörbült a tengelye, hogy rossz volt ránézni. Használhatatlan lett. Van ezekre vmilyen garancia?
Továbbá az lenne a kérdésem, hogy milyen a jó pedál? Mi határozza meg azt, hogy milyen erős a tengelye?Köszi előre is a segítséget!
-
-
Tothgera30
Ármester
Ma néztem egy Cro-Mo vázra épített SS gépet. Szerintetek a váz, ha minden szempontból megfelel nekem, akkor megér 15k körül? Újra van fényezve, igencsak jól néz ki, kapnék hozzá két fekete dupla falú felnit is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
t-bali3
senior tag
Nemrég kezdtem a biciklizést eddig kb 5 alkalommal voltam. Lehet, hogy h*lye kérdés, de le tudná írni valaki hogyan jönnek sorrendbe a fokozatok a váltóknál?
Azaz, ha a középső váltó a legalsó fokozatban van és a hátsó a legfelsőben azt összességében könnyebb tekerni mintha a középső középső állásba lenne és a hátsó a legalsóban?Eddigi útjaim alatt én csak a középső váltót használtam, a hátsó (mint utólag kiderült) a legmagasabb fokozatban volt. Aztán tegnap mikor tekertem fel a várba nagy meglepetésemre óriásit könnyített, hogy a hátsót teljesen leváltottam.
Onnantól fogva viszont össze-vissza váltogattam, hol középsővel hol a hátsóval és igaziból jó lenne egy kis segítség, hogy tervezni tudjam ezt a jövőben.Ha van esetleg erről valami jó cikk, azt is szívesen fogadnám.
-
B-L-A-C-K
titán
Sziasztok!
Egy kedves ismerősöm előhalászta a 7-8 éves bringáját a garázsából, amit nagyon keveset használt (~ 7 éve áll kb és csak pár hónapot használta az elmondása szerint)...Megkért nézzek utána mennyit ér jelenleg mert elszeretné adni. Én egyáltalán nem értek hozzá, viszont jelenleg nálam van így mindent letudok írni róla. Annyit tudok hogy mikor megvette akciósan 250 ezer forint volt, és nem válogatottan lettek az alkatrészek összerakva rajta, hanem egyben így lehetett kapni.
Típus/alkatrészek:
Típus: Heavy Tools Equipe FS2 (kb akkor 7-8 éves modell lehet)
Váz: Alumínium 7005 - T6 (480-as)
Kormány: Alu Lite
Első teleszkóp: Manitou SX
Hátsó teleszkóp: DNM DN88AC
Váltó: Shimano Deore xt
Hajtó kar: Shimano Deore LXNagyjából ennyi információt találtam rajta, de ha még valamit esetleg meg kell néznem szóljatok, mivel nálam van ez nem akadály.
Szóval úgy nagyjából az érdekelne mennyiért lehetne eladni.
A válaszokat előre is köszönöm!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz t-bali3 #5077 üzenetére
Először is ezt tanulmányozd:
Keresztbe váltás, hogy ne használd a biciklit!
Másik hogy próbáld meg azt megérteni, hogy, hogy működik egy egyszerű 2 lánckerékből álló áttétel.. mert úgy látom ez sem tiszta. Állandó hajtókar fordulatnál, ha nagy hajt kicsit, akkor gyorsabban, ha kicsi hajt nagyot, akkor lassabban forog a kerék. Első esetben kicsi a nyomaték, második esetben nagy. Szélsőséges eseteket nézve az első esetbe akkor használjuk a biciklit ha lejtőn megyünk, másodikba ha emelkedőn. Ezeken lehet finomítani hátul a köztes lánckerekekkel, valamint elől a középső tányérral ha van ilyenünk. Kivételt képeznek az ábrán tiltott áttételek, amik tönkre teszik a rendszert, mellesleg értelmetlenek, mert kiválthatóak kevésbé keresztbe menő láncvonalat eredményező fokozat választással.[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz fi:zi'k #5061 üzenetére
Lényeg a kitartás és a fokozatosság. A lengyeleknél pl. van 1000km-es verseny is. Az milyen már
(#5066) ludsimon - Egy rendőr kisbusz volt ami Révfülöpnél mögém kanyarodott és rám szirénázott, de nagy ívben letojtam, persze mikor előzött akkor figyeltem, hogy meg akar e állítani de nem tette meg.
A kisbusz hátulján volt két SPECIALIZED-es rendőr bringa is. Keszthelyig még 3x vagy 4x előztek meg, mert egy csomó helyen lefordulhattak.
Ha autóúton megy az ember tiltott helyen ott egy két köcsög autós dudál, pedig bőven van helye hogy fékezés nélkül kikerüljön biztonságosan. A gonoszabbak még rád is húzzák a kormányt ami azért vérlázító! Ha felmész a bringaútra az után meg tuti centírozás a vége mert olyan jó minőségű az út. A másik meg hogy vannak ügyes okos bringások akik csapatostul egymás mellett jönnek szembe veled és ha nem ordítasz rá már 100 m -el előtte akkor csatt a vége.Csak a tag-eket javítottam
[ Módosította: Cathfaern ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5078 üzenetére
Üdv!
Egy kép azért nem ártott volna róla. Mivelhogy az állapota nagy mértékben befolyásolja hogy mennyit is ér.
Másik hogy a hajtása mennyire van lekopva, lánc nyúlott-e, fogsor, hajtómű tényérok, egyéb mechanikai mozgó alkatrészek váltó karok, váltók mennyire vannak kikopva stb.
Így nehéz megmondani, kb 45-85 ezerig van valahol az az ár amennyiért magán embertől meg is vennék. De pl a kerekekről nem is írtál semmit. Gumikat le kell-e cserélni, stb. Valamint körbe kell kutatni a használt piacon, hogy hasonló bringákat mennyiért adnak, mert van miből válogatni a használt piacon..[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
t-bali3
senior tag
válasz ---Lasali--- #5079 üzenetére
A képen akkor a pirossal összekötött fokozatokat nem szabad / nincs értelme használni vagy fordítva
És akkor ha sorba szeretném tenni erőkifejtés nagyságától csökkenő sorrendbe a használható fokozatokat akkor a következőek:
1. 3-6 (lejtő)
2. 3-5
3. 3-4
4. 2-5
5. 2-4
6. 2-3
7. 2-2
8. 1-3
9. 1-2
10. 1-1 (emelkedő) -
B-L-A-C-K
titán
válasz ---Lasali--- #5081 üzenetére
Szia!
Ránézésre jó állapotban van hiszen alig használt. Természetesen egy mosás ráférne poros kissé. Gumik viszont levonnak engedve majd elviszem felfújtatni (csak ~7 évig állt), de nincsenek lekopva, illetve berepedezve (a lent látható képeken látszik is)...A felni Mavic X221-es.
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz B-L-A-C-K #5085 üzenetére
Lasali sokkal jobban ért hozzá,sztem ő majd tud rá mondani egy konkrét árat,én csak annyit tudok,h sztem nagyon sokat nem ér,és eladni se lesz sztem annyira egyszerű,de ne legyen igazam...A váltó,hajtókar jó,csak már régi,ami annyira nem para,csak hát mindenki az újat szereti többnyire,de legalább megkopva nincsenek.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz t-bali3 #5084 üzenetére
Lényegében igen, erről van szó!
Keresztbe váltást azért nem szabad, mert a lánc nem szereti ha ily módon van terhelve, hamarabb kinyúlik, könnyebben elszakad. Valamint a lánckerekeket oldalról is koptatja, ezáltal elvékonyodnak, élettartamuk lecsökken. Továbbá a hátsó váltó rugóját vagy túl feszíti, ami koptatja a görgőket és a rugónak sem tesz jót, vagy túlságosan lazán hagyja, amitől laza lesz a lánc, könnyen leeshet, csapkodja a vázat, váltás teljesítmény leromlik. Aztán még meg lehet említeni olyat, hogy ha naggyal hajtasz nagyot fölöslegesen, akkor nehezebb is hajtani a kerékpárt, valamint ha kicsivel hajtasz kicsit, akkor jobban is koptatod a lánckerekeket, mert minél kisebb egy lánckerék, annál hamarabb kopik el. Tehát ha kímélni szeretnéd a hajtást és magadat, válassz olyan áttételt amivel kényelmes tekerni, vízszintes úton folyamatosan van egy 80 as pedálfordulatszámod legalább, a láncvonalad legyen minél párhuzamosabb a bicikli középvonalához, fölöslegesen ne hajts kicsi lánckereket, és használd ki az áttételeket, időben mérd fel előtted a terepet hogy ha emelkedő jön akkor elől készítsd be a megfelelő tányért, mert azt terhelés alatt a legrosszabb módosítani, majd hátul is gondolkodj előre hogy korrigáld az első váltást, majd szépen a terhelést picit elvéve váltáskor pakold hátul a fokozatokat egyenként úgy hogy a pedálfordulatot tartani tudd.B-L-A-C-K
Ez tényleg alig használtnak tűnik! Én kb 70 ért raknám fel, aztán lehet alkudni. De egyébként ezt nem érdemes eladni, mert 60 körül újba egy tömeg gyártott gagyit kapsz, ezen meg az alkatrészek többsége még az örök élet meg egy nap számára voltak tervezve.[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz ---Lasali--- #5087 üzenetére
---Lasali---, Bati0501:
Köszi a válaszokat, hát igen én is ilyesmire gondoltam hogy már nem ér sajnos sokat. Viszont ha nincs használva, feleslegesen is áll a garázsban. A tulajt most felhívtam a kapott információk tudatában, és azt mondta 75 alatt sémiképpen sem adná el.
Hol érdemes ezeket hirdetni, illetve valami bicikli boltba érdemes beadni eladásra bizományiba BP-en?
-
D.Orion
veterán
Hazaértem nyaralásból. Találtam is egy jó oktató videót.
-
Atke
senior tag
Bicikli kereket centíroznak?? már nem a küllő állítgatásra gondolok, hanem ha 8 as van a felniben.
(volt egy nagy bucska a napokban és mind a két kerékben lett egy 8-as) -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5088 üzenetére
Tegye fel akkor 75 ért a bikemag apróra. Nem vagyok pesti, nem tudom hol vesznek be bicikliket, de ahol sokan megfordulnak és engedik hogy ott hagyja vagy legalább egy képet róla, ott érdemes megpróbálni, mert értelmesebb venni egy ilyen biciklit 75 ért, mint valami olcsó kínai valamit.
(#5091) Atke
Attól függ milyen torzulást kapott a felni, ha nem lehet ész szerű keretek közt a küllőkkel kihúzni belőle, akkor baj van, akkor meg lehet próbálni fel lazítva a kereket, vagy kifűzve a felnit erővel "kitaposni" nyomkodni, különféle módszerekkel, de ha pl meg van csavarodva a felni, akkor azt érdemes egyből cserélni mint szarakodni vele.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #5092 üzenetére
nekem tojás van a felnimben, kitaposni se lehet belőle. szerintem ha már ilyen szinten sérült/deformálódott a felni, akkor érdemesebb cserélni, sose lesz már jó.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Bati0501
őstag
válasz B-L-A-C-K #5088 üzenetére
Igazából ez a ~70e sztem még igazán jó is ár érte,mármint még most is elég sokat ér.Jó,250-hez képest igen messze van,de ha azt nézzük,h hány éves...És igen kevés ember választaná ezt sztem 70e-ért,ha 80-ért van 1-2 éves,még akkor is,ha az rosszabb,mert ilyen nagyon sok ember...
De ha megnézel pár biciklit és mit mennyiért akarnak eladni,majd látni fogod,h van egy pár "furcsaság"... -
B-L-A-C-K
titán
válasz Bati0501 #5098 üzenetére
Gondolj bele 250 ezer volt 7-8 éve akcióba azt mondta a tulaj 320 ezerről volt leértékelve, akkoriban az nem kevés pénz volt, de még most se az...Igazából már akkor kellett volna eladnia mikor rájött nem fogja használni azaz 7 éve, akkor még reális áron el is ment volna talán. Viszont elméletben persze hogy többet ér most is, de reálisan gondolom nem, de tényleg nem értek hozzá... Ide meg bikemag apróra 85 ezres irányáron felraktam, aki ért hozzá, azaz tudja ez nem egy kínai sz@r az gondolom megveszi, bár ezeket mint említettétek is nem könnyű eladni, de majd lesz vele valami. Szívem szerint én is megtartanám magamnak, de nem szoktam biciklizni, viszont azon meglepődtem mennyire könnyű az egész...
-
Bati0501
őstag
válasz B-L-A-C-K #5099 üzenetére
Igen,én ezt teljes mértékben megértem,h akkoriban igen sok volt ennyi pénz,még most is sok.Főleg egy biciklire.Vagyis főleg egy olyan biciklire,amit nem is használnak.
Én is el akarom adni a telómat,~2 éves,de a harmadát akarják adni érte...és csak két év telt el,de elektrochnika,szóval minden elavul,a bicikli azért annyira nem.De ha mondjuk ~2 éve vett bringámat akarnám eladni,amit 100e-ért vettünk akciósan-am olyan 120-130e volt akkoriban-hát sztem jó esetben kapnék ilyen 70e-et érte,és két éves,de az is igaz,h én használom is ~mindennap,de szerencsére semmi baja.
Szóval vagy tényleg tartsa meg-tartsátok meg és kezdjetek vele menni,hátha megszeretitek a bicajozást,vagy hirdessétek meg és hátha vkinek megtetszik és ad érte annyit,amennyit szeretne érte kapni.
Kedvcsinálónak nézzétek a Tour-t,h hova lehet eljutni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest