Hirdetés
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nauro
aktív tag
válasz jackbacsi87 #18995 üzenetére
Na ezért nem megyek én soha a szigetközi úton. Az első 3 falu miatt lehetetlen normálisan edzeni.
-
eddie1978
aktív tag
válasz #48525824 #19002 üzenetére
A féknélküliséget nem értem. A line of sight féle futárállatok azért jobban kezelik a bringát, mint a most divatból útra szabadult, sokszor bizonytalan vagy felelőtlen fiatalok. Gördülve, két kereket fékezve nagyobb fékerő vihető át, mint egy kereket csúsztatva. Ez fizika. Tuti így van. Én biztonságosabbnak gondolom a két fékes megoldást. Ész azért mindegyikhez kell.
-
troland26
őstag
Hát a cimbi nem könnyű 110kg . A bringa meg egy Gepida Alboin 300 . Igazából a kérdésem arra irányúlt , hogy lehet-e egy kicsit "terepesebb" bringát faragni belőle , hogy a földúton /terepen is meglegyen a bringa komfortérzete . Vagy esetleg a kerék cseréje egy járhatóbb út lenne ? ( lehet , hogy hülyeséget kérdezek )
-
#48525824
törölt tag
válasz eddie1978 #19003 üzenetére
én nem azt mondtam h szerintem biztonságosabb a féknélküli fixi, persze, hogy jobb a kétfékes rendszer, fixinél azért városban elég az első fék is, de én azért megyek féknélkül, mert így szeretem, így szoktam meg, tudom is kezelni, ez nem menőség, nekem így jó, tudom a határait a rendszernek, tudom mit tudok kihozni ebből és mit nem és így is közlekedem. Más dolog a fiatal divatfixisek világa.
-
sssent
senior tag
válasz troland26 #19004 üzenetére
Szerintem nem nagyon. Az a gond, hogy sokkal ballonosabb külsőt szerintem már nem tud rátenni. Hacsak nem nagyon nagy nyomáson használja most, akkor azon se sokat tud csökkenteni, mert 110 kilóval az első nagyobb döccenőn fel fogja ütni. Ezen kívül kérdés, hogy mit is értetek rázás alatt. A gyári villa csillapítás nélküli (ahogy a trekkingek jelentős része az, sajnos), ami egy-egy ütést tompít, de mondjuk macskakövön vagy traktornyomban nagyjából semmit se ér, mert a csillapítás hiánya miatt pattog. Esetleg a villa rúgójának előfeszítését lehetne tekergetni, de nem is tudom, hogy 110 kilóval elképzelhető-e, hogy egy ilyen villa túl legyen húzva.
-
Zola007
veterán
Caprine-okról elég vegyesek az érzelmek a fórumokon máshol is, én nem erőltetném.
Használt nem játszik?
Mert 70-80-ból korrekt gépeket lehet már venni, amire ha költesz még egy 10-15-t, akkor rendben van egy időreMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
zoli03
őstag
Ez mire gondolhatott, mikor beárazta?
-
Zola007
veterán
CTM-et nem ismerem, arról nem alkotok véleményt
nincs az ismerősök vagy ismerősök ismerősei között valaki aki komolyabban bringázik és lehet adni a véleményére?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
pengemetal
aktív tag
válasz zoli03 #19011 üzenetére
Shimanóóóó
sssent: érdekes dolog ez a felütés: nekem még sosem volt, pedig gatyában vagyok 98 kg, ruhában, hátizsákkal simán verem a 110-et. Mostanában outi-val járok a városban/melózni, az elején óvatosan mentem, de rájöttem nem hímes tojás ez sem. Simán megy a padkára le-fel és még 8 sincs a kerekekben!
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
sanzi89
addikt
válasz Zola007 #19010 üzenetére
Nekem az egyik bringám egy Caprine Epik 50, és teljesen rendben van a bringa, csak ajánlani tudom a Caprine márkát!
A bringák közül jó szívvel egyik se tudom ajánlani... A Tour a legjobb közülük, a Wheelman máshol 60k-ért van."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sssent
senior tag
válasz pengemetal #19014 üzenetére
Én 70 kilóval is ütöttem már fel. Tény, hogy már előtte is éreztem, hogy nem elég kemény (első hiba), de gondoltam elgurulok még hazáig (második hiba), mert fene se veszi elő a pumpát a táska legaljáról (harmadik hiba). Aztán elbambultam egy kátyú előtt (negyedik hiba). Így éri utol az embert a saját hülyesége - jó volt esőben belsőt cserélni, de az legalább volt nálam.
-
Zola007
veterán
BDave és sanzi89: 120 -150 ezres bringáitok voltak, nem abból kellene levonni következtetést a 70 ezres Caprine-re vonatkozóan.
Ez olyan mintha a Shimano Deore alapján mondanám, hogy milyen f*sza minőségű a Tourney2 szervizessel is beszéltem itt Debrecenben, szerintük a 80-100 alatti Caprine-okkal sok a gond gyári összeszerelés és anyagminőség kapcsán.
Én ennyit tudok hozzátenni, de hármunk közül egyikőnknek se volt egyik olcsó Caprine se[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz pengemetal #19019 üzenetére
Felütni ekkora nyomásnál nem is egyszerű, padka ésszel nem fog gondot okozni még 100 kiló alatt sem, ha csak nem éppen emelésből teszed rá pont az élére
Én azt bírom mindig a belvárosban, mikor mennek a csajok 20 kilós női trekkinggel és mielőtt padkához érnek, rátekernek, hogy fel tudjon rajta gurulni.
Ez még nem lenne gond, DE még előre is dűl, nehogy elveszítse az egyensúlyát és ránehezedik a kormányra. Na akkor milyen pofont kaphat szegény első kerék a padkától
Esélye nincs kirugózni az ütést. Nem baj, szervizeseknek is meg kell élni valamibőlMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
Elnézést, ha félreérthető voltam, a kérdező által írt kategóriára gondoltam.
Minden gyártó tud csúcsminőséget manapság ha akar, főleg ha csak összeszerelő, akkor elég egy jó váz alapnakMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
sssent
senior tag
válasz pengemetal #19019 üzenetére
A szokásos 5 baron nekem se volt gondom soha, csak ez pont onnan indult, hogy a kényelem jegyében esetleg csökkentene a nyomáson.
Ami az ügyetlen padkázó technikákat illeti - tavaly nyáron pont előttem történt, hogy egy szegény csajnak sikerült a padkára felhajtáskor kiterülnie az úton, ráadásul így a mögötte kanyarodni szándékozó autó még majdnem el is csapta. Akkor már inkább a gumi, kerék pusztuljon. Azóta a bringások mögött keresztben is óvatosabban közlekedek.
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #19022 üzenetére
Én nem vagyok se kereskedő, se szervizes, se különösebben tapasztalt, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy egy adott "gyártó" 70 és 170 ezres bringája jellemzően nagyjából ugyanazokra az alapokra és ugyanolyan összeszerelési minőségben készül, "csak" a hajtás/váltás elemei egyenként lesznek jobbak. Az, hogy végül rendesen össze van-e rakva és be van-e állítva az inkább a kereskedő felelőssége, és ebben elég nagy szórás lehet. Pl. ismerősöm Deore agyai egy Specin olyan szinten szarul voltak gyárilag beállítva, hogy ~2000 km-en szétverte őket. Fel sem merült benne, hogy ezekkel már foglalkozni kellett volna
-
Zola007
veterán
válasz sssent #19025 üzenetére
Specifikáció és fotó alapján nincs 2 azonos alkatrész a Tour-on és az Epik-en
Ennek kapcsán nem merném kijelenteni, hogy azonos alapokra épülÖsszeszerelésben pedig nem csak egy kormány vagy fékbeállításra gondolok, hanem mikor gyárilag 5mm-es ütés van a felniben.
Ezért sem szeretnek olcsó gépeket forgalmazni a boltok, mert annyi munka van velük, hogy nem éri meg.
Mikor tavaly nyáron ott voltam az egyik nagyobb boltban, akkor egy új női cruiser-t készített fel a srác és feszt káromkodott, mert gyakorlatilag alkatrészenként is küldhették volna, annyira sza.rul volt gyárilag összerakva.
Az rendben, hogy csavarokat meg kell nézni nyomatékra, esetleg agyat újrakenni, kormányt, ülés beállítani, kerekeket felfújni, de több mint 1 órát szórakozott vele, mire mindene rendbe lett rakva, át lett kenve.Ezt azért egy kicsit sokallom én is egy új bringa esetén, nem csodálom, hogy ki volt akadva.
Akkor kapott agyvérzést majdnem, mikor 10 perc múlva hozták vissza, mert a vadi új külső 10 centis hosszan végignyílt a a drótperem mellett, láttam én is, gyári hibás volt. Látszott belülről is hogy rosszul lett öntve az anyag, de ehhez ugye le kellett volna bontani a gumit előre. Viszont a gyárban biztos hogy látták és fel sem szabad lett volna rakni egy bringára, ha van normális minőségellenőrzésük.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #19026 üzenetére
"Specifikáció és fotó alapján nincs 2 azonos alkatrész a Tour-on és az Epik-en
Ennek kapcsán nem merném kijelenteni, hogy azonos alapokra épül"Jó, hogy nincsen mert az egyik MTB, a másik meg trekking. Még jó, hogy tudtommal nincs Caprine országúti, amit hozzájuk keverhetnél
Egy trekkinget egy kétszer annyiba kerülő másik trekkinggel hasonlíts össze!
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #19026 üzenetére
Egy kis ebédidős gőzkieresztés, nem kell elolvasni, és persze akinek nem inge...
Én megértem, ha egy kereskedő nem szeret egy 70-ezres bringa árrésébe még egy munkaórányi alapos beüzemelést is beleszuszakolni, de én - mint potenciálisan tökéletesen műszaki analfabéta vásárló - tőlük egy szakszerűen beüzemelt kerékpárért (merthogy ők jellemzően ezzel is érvelnek pl. a nagyáruházak ellen) fizetek annyit, amennyit ők az árcédulára írnak. Én nem a gyártótól vásárolok, így nem érdekel, hogy ott mennyire szarul hányták össze a cuccot. Ehhez képest nekem nagyon úgy tűnik, hogy egyáltalán nem egyedi eset szarul beállított gépet kifogni, amit a fenti fényében felháborítónak tartok. Ha a rendes beüzemelés nem fér bele az árba, akkor adják többért, vagy szükség esetén számlázzák külön, de ne adják át szarul, mert az a vásárló megtévesztése. És ez nem a gyártó, hanem a kereskedő hibája.
Valószínűleg az olcsó bringát vásárlók elég jelentős része (akinek a szemében egy 70 ezres bringa már nem is feltétlenül olyan olcsó) nem használja eleget a paripát ahhoz, hogy az az egy éves garanciális időn belül látványosan széthulljon, még akkor sem ha ritka szarul volt beállítva. Hogy rendesen beállítva esetleg 10 évig is eljárt volna vele a teszkóba, az talán sose derül ki.
Jorus: Jé, de ilyet kapni már nem lehet, mármint újonnan, gondolom.
-
Zola007
veterán
Sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak, nagyüzemi szinten a minőség ellenőrzés szintje és a ráfordított idő függ a termék kategóriától.
Sokan azt gondolják, hogy ugyanolyan egy 20.000 ft-os cucc minőség ellenőrzése mint egy 200 ezresé, de sajnos ez nem így működik.
A QC-ben a 90%-os, 99%-os és 99,9%-os hibamentesség között költségben nem 9 és 9,9% százalék van, hanem közelítőleg 1 nagyságrend, tehát a 99%-os QC ~10x annyiba kerül mint a 90%-os.
Többek között a high-end cuccok azért is kerülnek annyiba, amennyi.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz sssent #19028 üzenetére
Lehet itt kötözködni minden egyes szóban, de azt írtad, hogy ugyanazokra az alapokra épül, viszont ez nem igaz sem alkatrész, sem váz szintjén.
Nem én kezdtem drága XC géppel védeni egy olcsó trekking becsületét, szóval hagyj ki ebből(#19031) sssent : pont ezért veszik meg sokan a webshopban a bringát, vagy a másik boltban. Mert a júzer csak annyit lát, hogy itt 70, ott meg 65. Azt hiszi mindenhol azonos a szolgáltatás.
Külön számlázni nem igazán illik, mert ez beletartozik a kerékpár árába. Örömteli, hogy te hajlandó lennél ezt + 5.000 ft képében megfizetni, de hidd el, 10-ből 8 vevő nem ezt gondolja.Egy jó szervizes egy bejáratott boltban 1 munkaóra alatt elvégez akár ~ 10-15 ezer forintnyi munkát is, ez egyszerűen nem fér bele egy 70k-s bringa árába. De erről Lasali és Runner kollégát kellene megkérdezni
Ezt is meg lehet érteni, ha nem tetszik a vevőknek, akkor idővel csak olyan boltok maradnak fenn az árversenyben, ahol összehányják "oszt vigyed".Az ilyen kategóriában vásárlók nagy része évi 300 - 500 km-t teker, ezt szinte minden kibírja
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sssent #19031 üzenetére
Ott nem szabad kerékpárt vásárolni ahol plusz pénz az új kerékpár beállítása, tökmindegy mennyibe került a bringa. Ezenkívül még egy 100km utáni ingyenes ellenőrzésnek, utána állításnak is bele kell férnie ingyenesen.
Minden további karbantartás, beállítás, értelemszerűen fizetős.Viszont azért ne legyenek irreális elvárásaink egy 70 ezres, alap bringától. 10 évig eljárni vele, után állítás nélkül, abszurdum. Még egy sok száz ezres bringa is igényel időnként ellenőrzést, beállítást. Kopó alkatrészek cseréjéről nem is beszélve. Kb minden szezon után el kell vinni egy szervizbe átnézetni, évente max 2 évente csapágyakat újrakenni. Egy 70 ezres bringa váltója, gagyi v fékjei viszonylag könnyen el tudnak állítódni, a probléma nem csak a kereskedőkkel van, hanem a kerékpárokkal kapcsolatban álomvilágban élő vásárlókkal is. Sokan azt hiszik vesznek 70-80 ért egy bringát és most aztán valami nagyon komoly gépet birtokolnak, mert ez már nem teszkós. Közben ha utána számolunk elosztjuk a 70 ezret az elkatrészei számával, magunk is rájöhetünk, hogy filléres alkatrészekből épült kerékpárról beszélgetünk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19033 üzenetére
Egy új bringa beállítása nem sok idő, 15-20 perc. Ha dobozból kell kicsomagolni és mondjuk valami trekking amire sárvédőt, meg lámpát is fel kell szerelni, akkor max 30 perc.
Az utóbbi időben még a kónuszokat is átnézem, amióta Lasali kolléga javasolta, előtte bevallom őszintén ezzel annyira nem foglalkoztam új bringa beállításánál. Ha belefér az időbe, nem baromi nagy a hajtás, akkor mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #19034 üzenetére
A kolléga válaszát megtámogatandó álljon itt lista alap alkatrészekből, árak az ebike-ról, tehát jobbat kevés helyen találni:
Így járunk 78.000 ft-nál alkatrészben. A bringa ára 75.000 a hajtánynál és ebbe szeretnénk ha még beleférne egy 1 órás szerviz + 1 év garancia.
Jobban jár a bolt, ha szétszedi és eladja alkatrésznek, akkor minden egyes alkatrészről le lehet húzni a beépítés díját, nem sz.pni vele még nullszalldósan.
Nem védem a kerékpár boltokat, mert van jó pár szarr.gó tulaj, de azért nem olyan egyszerű képlet mint ahogy itt néhány gondoljákCaprine Tour 2012 trekking specifikáció
Váz az tippre mondjuk 10.000
villa: noname (4000)
kormány: noname (1500)
csapágy: noname (1000)
stucni: noname (1800)
markolat: noname (700)
hajtókar: Shimano FC-M131 (5270)
pedál: noname alu (1500)
középrész (2000)
lánc: mondjuk KMC (1200)
fogaskoszorú Shimano TZ07 (3300)
első váltókar: Shimano Revoshift (1200)
hátsó váltókar: Shimano Revoshift (1550)
Shimano Tourney első váltó (1550)
Shimano Tourney hátsó váltó (2550)
felni: Rigida Zac17, ezt nem találtam, ezért komplett első kerék Trinity
kerék első (4000)
kerék hátsó (4500)
belső (900 * 2)
köpeny: Kenda (1600 *2)
fékkar:
Trinity „V” fék első (1350)
Trinity „V” fék hátsó (1350)
fékpofa: noname (300*4)
sárvédő: noname duplapálcás (3150)
acél csomagtartó: noname (4400)
teljes láncvédő: noname (1200)
kitámasztó: noname (1300)
nyereg: Selle (4000)
nyeregcső: noname (1000)
nyeregcső bilincs: noname (700)
bovden, bovdenház: noname (1200 *2)
fényvisszaverő prizmák (200 *4)
első lámpa, noname: (1100)
hátsó, noname (800)Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #19035 üzenetére
igen, ha csak nem annyira gáz például a gyári küllőzés, hogy 2 ujjal megmozgatva 1 centis holtjátéka van a küllőnek. Én sem hittem, ez az egyik kirakott bringán volt (csak amikor elviszik, akkor állítják be)
2 kereket centrírozni plusszba az már megdobja szerintem még neked is vagy 10-15 perccel.
Amit írtam az lehet, hogy kirívó eset, de olyan nagyon ritka csak nem lehet, hogy pont akkor és pont ott fordult elő mikor ott jártam.
Valószínűleg nem mindennapos, mert a srác se káromkodott volna mint egy kocsis, ha naponta 5x futna bele ilyenbeMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19036 üzenetére
Persze hogy nem egyszerű a képlet, de felesleges azon fennakadni, hogy egy 70 ezres bringán kicsi az árrés, ezért nem állítom be ingyenesen mert nem éri meg, de a másik 200 ezres bringán meg sok az árrés, mert mondjuk konténerrel jött. Meg ott vannak az eladott alkatrészek, ahol szintén van azért árrés, plusz a beszerelés szervizdíja. Ettől függetlenül nem minden esetben aranybánya egy kerékpár üzlet és nem kevés munka van vele, de méltányosnak kell maradni. Mi nem egyszer adtunk úgy kedvezményt, hogy behoztak hozzánk bringát nagyszervízre, átnéztük és annyi sok mindent kellett kicserélni, hogy a tulajnak nem fért bele a keretbe, akkor úgy alakítottuk az árat, hogy beleférjen, nem pedig elhajtottuk. Persze azért nem ráfizetéssel nyilván, volt rajta haszon így is csak nem annyi, összességében kell nézni, utána biztos máskor is visszajön és nálunk vásárol. Másik embernek meg eladod teljes áron, úgy is az a nagyobb része.
Laza küllőkkel nyilván nem szabad kiadni a bringát, valóban előfordul, de szerencsére többnyire jó a gyári fűzés. Olyan is előfordult, hogy a dobozból kivéve, akkora 8-as volt az egyik kerékben, hogy ki se lehetett centírozni, ilyen is lehet, de ez ritka.
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz zoli03 #19011 üzenetére
Azért az nem semmi, hogy némelyek mekkora arcok ott a véleményeknél. Vesznek egy komplett bringát 100k-ért, vagy 150-ért, aztán az első dolguk mindent leszedni és kicserélni rajta. Na persze, a hülyék a túloldalon. Egy ilyen fos vázért ki adna ki 100k-t? Mert ha mindent lecserél rajta, akkor konkrétan vett egy vázat....
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz Runner_fxr #19041 üzenetére
-
D.Orion
veterán
Kelly's Wandal ismeretlen évjárat, semmitmondó képekkel 85K-ért?
Itt vajon milyen buktatók lehetnek? Teljes hajtás kuka?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #19041 üzenetére
Alpinbike-nál még kicsit olcsóbb: [link]
D.Orion: Hát ezt így képek alapján valóban nem lehet megmondani, hogy megéri e, már újkorában sem számított valami túl jó bringának, kétségeim lennének a hátsó rész merevségével, de ki tudja, élőben kell megnézni, ha nem kell a fél bringát kicserélni, mert úgy le van harcolva, akkor akár meg is érheti 85-ért.
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz D.Orion #19043 üzenetére
Azért a Hayes tárcsák, meg a Deore váltás nem olyan rossz ennyiért. Szerintem megéri, ha a leírásnak megfelel, meg amúgy sem képek, hanem személyes tapasztalat alapján veszünk bringát (is). Aki csak a képek alapján megveszi, az meg is érdemli, ha átverik.
Azért itt is érdemes a "hozzáértő" kommenteket elolvasni, főleg az utolsó "szakértő" dumája tetszik. A Merida = Osanbájk...
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
-
ST05
őstag
válasz Runner_fxr #19048 üzenetére
"RS, Fox nyilván sokkal jobb" így azért elég meredek kijelentés..
te jössz az RS-el én egy Manitou-val[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz Runner_fxr #19048 üzenetére
Nekem bőven megfelelt. Akkoriban egy félhavi fizetésembe került majdnem, szóval nem volt olyan rossz, pláne, hogy nem kerestem rosszul.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Építő/felújító topik
- Death Stranding (PC)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Facebook és Messenger
- Vírusirtó topic
- Autós topik
- SkyShowtime
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...