- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi haladó szinten
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5078 üzenetére
Üdv!
Egy kép azért nem ártott volna róla. Mivelhogy az állapota nagy mértékben befolyásolja hogy mennyit is ér.
Másik hogy a hajtása mennyire van lekopva, lánc nyúlott-e, fogsor, hajtómű tényérok, egyéb mechanikai mozgó alkatrészek váltó karok, váltók mennyire vannak kikopva stb.
Így nehéz megmondani, kb 45-85 ezerig van valahol az az ár amennyiért magán embertől meg is vennék. De pl a kerekekről nem is írtál semmit. Gumikat le kell-e cserélni, stb. Valamint körbe kell kutatni a használt piacon, hogy hasonló bringákat mennyiért adnak, mert van miből válogatni a használt piacon..[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz B-L-A-C-K #5085 üzenetére
Lasali sokkal jobban ért hozzá,sztem ő majd tud rá mondani egy konkrét árat,én csak annyit tudok,h sztem nagyon sokat nem ér,és eladni se lesz sztem annyira egyszerű,de ne legyen igazam...A váltó,hajtókar jó,csak már régi,ami annyira nem para,csak hát mindenki az újat szereti többnyire,de legalább megkopva nincsenek.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5088 üzenetére
Tegye fel akkor 75 ért a bikemag apróra. Nem vagyok pesti, nem tudom hol vesznek be bicikliket, de ahol sokan megfordulnak és engedik hogy ott hagyja vagy legalább egy képet róla, ott érdemes megpróbálni, mert értelmesebb venni egy ilyen biciklit 75 ért, mint valami olcsó kínai valamit.
(#5091) Atke
Attól függ milyen torzulást kapott a felni, ha nem lehet ész szerű keretek közt a küllőkkel kihúzni belőle, akkor baj van, akkor meg lehet próbálni fel lazítva a kereket, vagy kifűzve a felnit erővel "kitaposni" nyomkodni, különféle módszerekkel, de ha pl meg van csavarodva a felni, akkor azt érdemes egyből cserélni mint szarakodni vele.[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz B-L-A-C-K #5088 üzenetére
Igazából ez a ~70e sztem még igazán jó is ár érte,mármint még most is elég sokat ér.Jó,250-hez képest igen messze van,de ha azt nézzük,h hány éves...És igen kevés ember választaná ezt sztem 70e-ért,ha 80-ért van 1-2 éves,még akkor is,ha az rosszabb,mert ilyen nagyon sok ember...
De ha megnézel pár biciklit és mit mennyiért akarnak eladni,majd látni fogod,h van egy pár "furcsaság"... -
Bati0501
őstag
válasz B-L-A-C-K #5099 üzenetére
Igen,én ezt teljes mértékben megértem,h akkoriban igen sok volt ennyi pénz,még most is sok.Főleg egy biciklire.Vagyis főleg egy olyan biciklire,amit nem is használnak.
Én is el akarom adni a telómat,~2 éves,de a harmadát akarják adni érte...és csak két év telt el,de elektrochnika,szóval minden elavul,a bicikli azért annyira nem.De ha mondjuk ~2 éve vett bringámat akarnám eladni,amit 100e-ért vettünk akciósan-am olyan 120-130e volt akkoriban-hát sztem jó esetben kapnék ilyen 70e-et érte,és két éves,de az is igaz,h én használom is ~mindennap,de szerencsére semmi baja.
Szóval vagy tényleg tartsa meg-tartsátok meg és kezdjetek vele menni,hátha megszeretitek a bicajozást,vagy hirdessétek meg és hátha vkinek megtetszik és ad érte annyit,amennyit szeretne érte kapni.
Kedvcsinálónak nézzétek a Tour-t,h hova lehet eljutni... -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5099 üzenetére
Na azért ezt vegyük át. Ez a bicikli biztos nem 7-8 éves...
A Manitou SX az olyan 1998-1999 körüli lehet.
A hajtómű M569 sorozatú LX lehet, jól felismerhető a tányérokat tartó nem hétköznapi csápokról. Na ez pedig 1997 ben jött ki ha jól tudom.
2013-1997 az pedig 16. Szóval az alkatrészek maximum 16, minimum 14 évesek, pont duplája annak amit mondtál.
Abban az időben alig lehetett itthon komoly biciklihez hozzá jutni, nézegettem egy akkori xfaktoros kona katalógust, pont a kezembe akadt pár hete, 300 ezer körül volt egy alap MTB, amin még találtál bőven gyenge alkatrészeket. Akkor kezdtek menni azok a dumák hogy Németországban már minden 10. eladott bicikli teleszkópos. Hozták be a németek a 200GS el szerelt mtb ket meg trekkingeket, tátott szájjal néztük hogy milyen komoly technika.. Más világ volt az.
7 éve 2006 volt, emlékszem kb akkor vette meg egyik ismerősöm a merida montiját, 300 körül volt, full 760 as XT vel, HFS vázzal, skareb telóval. Már akkor is egy őskövület volt a mutatott bringa, ugyanis 2003 óta volt egy kisebb forradalom mikor bejött a shimano a 960 as XTR el, az integrált középrészével. Amit mutattál az meg négyszög tengelyes, 2001 ben meg már octalink is volt.(#5096) hoffman_
Persze hogy érdemes inkább újat fűzni, hisz az egyengetett nem lesz sose tökéletes, valamint ha szervizben csináltatja, akkor az egyengetésre meg az egyengetett felni centrírozására annyi idő elmegy, ami pénzben felér az új felnivel. De ha valaki egyből az egyengetéssel kezdi, nem akar újat venni, ráadásul mindkét kerékről szó van, akkor nem szabad egyből rábeszélnem az újra, mert még azt hiszi hogy le akarom húzni..[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #5111 üzenetére
Ez egy retro gép, ennek már eszmei értéke van.
Én biztos nem dugnám vissza a garázs mélyére...
Biztos akad majd egy gyűjtő, vagy egy rajongó, aki értékeli azt az életérzést, amit ez nyújt.
Főleg, hogy szinte újszerűnek hat.
Nekem kéne, de csak sajnos nem szakadt rám a bank még.Ha Mongoose lenne, tudnék is rá egy gyűjtőt.
[ Szerkesztve ]
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #5402 üzenetére
Még a végén elgondolkozok rajta. Ekkortájt kerültem közelebb a bringákhoz.
(#5403) Zebu
Biztos én vagyok a tudatlan, de nekem ez így nem mond semmit.
Nekem a duplaszettem nem volt ennyi és még a vázamhoz is megy.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Runner_fxr
Ármester
válasz B-L-A-C-K #150577 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy ha nem szabvány kerékpáros fékről van szó, akkor hiába tud valaki amúgy mondjuk Shimano, Sram stb féket légteleníteni, és hiába van ezekhez cucca, a tiédhez nem lesz. Inkább oda kéne vinned, ahol vetted! Vagy valami rollereshez, aki már látott olyat mint a tiéd. Kerékpáros szervizek pont ezért ódzkodnak a rollertől, mert mivel nem kerékpáros szabvány, ezért azt sem tudja megmondani, hogy mennyire tudja jól megcsinálni. Ha meg ugye a pénzt elkérte, Te meg mehetsz vissza reklamálni ha mégsem jó. Ilyen helyzet senkinek sem jó!
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz B-L-A-C-K #150620 üzenetére
Nekem egy ilyen "neves" boltban tették tönkre a fékemet, de csak hónapokkal később derült ki: nem megfelelő olajat töltöttek bele. Miután az első légtelenítéssel ugyanígy jártam, mint te...
(ráadásul mindennek igen nagy szerepe volt abban, hogy most nincs montim )[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz B-L-A-C-K #150620 üzenetére
10 ezer azért elég borsos ár, 3000/fék-ért szoktam csinálni. Akkor szokott kicsit drágább lenni, ha pl fékvezetéket is bontani kell. Zoom fék nem egy gyakori darab. De abban igazad van, ha már elvállalta, akkor meg kéne normálisan csinálni. Persze olyan is előfordulhat, hogy egyszerűen a fék hibája miatt levegősödik fel, hiába csinálod meg jól. Ilyennel találkoztam már tektro és bengal esetében.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz B-L-A-C-K #150640 üzenetére
Azt nem állítottam, hogy baja van, csak megemlítettem, hogy az ilyen alsó kategóriás hidraulikus fékekkel szokott probléma lenni. Ha nem bontottad meg a fékcsövet, akkor a le fel szereléstől biztos, hogy nem tudott levegős lenni. Gyárilag kevesebb olaj volt benne, előfordul márkásabb fékeknél is. Akinek van gyakorlata a fék légtelenítésben, ezt is megoldja, amennyiben van hozzá légtelenítő csavarja. Ahogy nézem, ásványi olajos, szerintem valami Tektro koppintás lehet, Shimano mineral olaj jó lehet hozzá.
-
Massmurderer
őstag
válasz B-L-A-C-K #153411 üzenetére
Erre 4 dugattyus fék???Ne viccelj már.Széttépi az egészet.Ha simán készre szerelve van a csö,és rajta van a féknyergen,meg a munkahengeren,és csak átforditanád,akkor nem kell semmi más.Roppantógyürü, kompresszió tüske,zárócsavar akkor kell csak ha méretre vágod a fékcsövet,vagy külön vettél meg mindent hozzá.
-
Massmurderer
őstag
válasz B-L-A-C-K #153413 üzenetére
Igen,csak simán megcseréled.Banjo csatlakozos a legjobb az ilyenre.Egy 4 dugattyús fék,mint az általad irt magura,egy erösebb,hirtelen fékezésnél úgy letépi a felfogatást,hogy csak lesel,meg jól összetöröd magadat.
Ha utólag vágod le,akkor kell a roppantógyürü meg a több.Ilyen készlet tartalmazza. [link] Csak azt nézd meg,és úgy vegyél csatlakozót hogy 5mm-es vagy 5.4mm-es a fékcsö.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz B-L-A-C-K #153419 üzenetére
Komoly erejű fékek,gondolom a kis méretű tárcsa miatt kell ilyen.Hány kiló egy ilyen roller?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz B-L-A-C-K #153421 üzenetére
Tárcsa nagyjából ugyanaz mint a kerékpárokon,így csak a súlya indokolja ezeket a fékeket,33 kg az már egy e-bikenál is több. Arra még feláll egy 100+kg-os ember és azt bizony meg kell állítani valahogy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz B-L-A-C-K #153447 üzenetére
Magurát nem ismerem de pl.Shimanonál olyan apróságok mint a nyomáspont állítás,fékkar kidolgozása,mérete,dugattyúk és féktestek kialakítása stb. szokott megkülönböztető tulajdonságok lenni egy-egy fokozat lépésnél,egyméshoz közel levő típusoknál gyakran valóban minimális az eltérés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zsohi
őstag
válasz B-L-A-C-K #164992 üzenetére
Az RT86 hajlamos a túlmelegedésre, ha öregasszony katonájaként ereszkedsz hosszasan.
A Hope-nál a szegecsek könnyen beleérhetnek a féknyeregbe, így azok csak is Hope fékekkel kompatibilisek 100%-ban. [link], ha befér jó választás lehet.
A SRAM Centerline tárcsákkal semmiféle tapasztalatom nincsen.Azt még hozzátenném, hogy 160-as méretben ezek a "kétrészes" tárcsák baromságok és sok esetben csak rontanak a helyzeten mivel a hőátadás eléggé korlátozott az illesztéseknél és általában nehezebbek is. Egyrészes tárcsák között pl: Trickstuff, Hope, Galfer, de a Magura Storm HC is jóféle.
(#164968) jjeahh: Az brutális, hogy a Nukeproof pedálnál még vannak tapadósabb darabok is, már többször is majdnem zakó lett belőle, hogy a pedál nem engedte a cipőm és azért ez egy platform pedálnál nem semmi egy dolog.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz B-L-A-C-K #170729 üzenetére
Lehet picit túlliheged ezt a tárcsa dolgot,nem tudnak abban olyan nagy dolgot csinálni,végül is egy fémtárcsa az egész, vegyél 1szerűen egy ahhoz a fékhez valót és jó lesz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz B-L-A-C-K #170770 üzenetére
a 90 az tényleg durva
Mondjuk a 42 kiló is, de ha osztok-szorzok, a kerék sugara még mindig jóval kisebb. Inkább azt nem értem, miért nem csinálták meg rendes anyagból, sőt, PM felfogatás sokkal korrektebbnek tűnt volna (bicóvázból is láttunk már féktől meghajlott támvillájút, nem véletlenül szokás külön merevíteni a féknél)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz B-L-A-C-K #170762 üzenetére
Akkor nyomod is neki rendesen. ...értem én,rosszul fogalmaztam,de a lényeg ugyanaz,minden tárcsát meggörbítene egy vetemedett féktestkonzol,vagyis amíg az egyenes a tárcsa is bírni fogja...feltéve ha erre tervezték,mert amiket írsz az már szinte motorbicikli terhelés,hiába kicsi a kerék mert 90 km/h és 140 kg összsúly,ehhez mért gumitapadással akár valami vastagabb tárcsát is igényelhet. Ez a roller egyetlen fékje,vagy van elől is?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Házimozi haladó szinten
- PlayStation 5
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ldave: New Game Blitz - 2024
- További aktív témák...