Hirdetés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
milyen kerékpáros csomagtartót (hátulra szerelhetőt)vegyek cross kerékpárra?
továbbá olyan kerékpáros csomagtartóra rakhatót táskát amibe bele fér 2-3 napi ruházat..
azért örülnék ha ajánlanátok pár konkrét terméket, mert nem tudom imilyen méretű táska kell, stb..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ivana
Ármester
válasz Konflikt #64998 üzenetére
Akkor már inkább a dekás, vagy használt, használtan ennyiért már jó gép is van. Ez a csepel nagyon alja:
- hiten váz
- joytech agyak
- kormány tetején lévő filléres váltókar
- A saccon fékkar is elég alja, a fék ok (van mindkettőm)Ennél egy ősi outi is sokkal jobb 35-40 ezerért.
-
razzorr
őstag
+maummamut
Még azt sem tudom, hogy végül akarok e váltót vagy sem, de ez az ss/fixi bot egyszerűsége és a letisztultsága nagyon bejön.
Elvégre 80-90%-ban városban,aszfalton tolom, a maradék meg 1-2 edzőkör a környékbeli településekre, de azt letolom bármivel, még egy gyerek triciklivel is (valahol ki kell ereszteni a fáradt gőzt). Szóval ezért gondolkodom most már nagyon erősen, hogy csak többletsúly a váltó meg macera állandóan állítgatni.
Ami tuti már, hogy CroMo váz kell.[ Szerkesztve ]
-
#48525824
törölt tag
válasz razzorr #65004 üzenetére
én azért váltottam outira, mert edzeni akarok, kicsit komolyabban is, országúton, oda meg kell a váltó. Sokszor hiányzik a fixi a városban, mert lámpánál nagyon jó trackstandelni, hogy nem kell oldani a lábadat a pedálról. Mondjuk 140km-en a lopro váz, mint a 4* azért kicsit kényelmetlen a végére, de városban tökéletes.
-
razzorr
őstag
válasz #48525824 #65006 üzenetére
Én már komolyabban nem akarok edzeni, marad a városi cirkálás, meg néha kicsit messzebbre is.
Valami jó áttételt kellene majd kigondolnom, látom a 47-17 az olyan átlagos szokott lenni. Nézegetek tovább, de az a fent említett, kicsit túlárazott új fekete 4* azzal az időfutam kormánnyal teljesen megfogott. -
Vanir
veterán
válasz razzorr #64994 üzenetére
Régi oútiknál arra kell figyelni, hogy csúszópapucsos legyen a váz, és ne ejtő, azaz lehessen a láncon húzni nyúlás után (márpedig nem sok olyan egysebességes lánc van emberi áron, amit nem nyújtasz meg a harmadik skid után). Pár bringát már átalakítottam, és szerintem ötször jobban megéri, mint venni egy Csepelt. Persze ki kell fogni a jó találatokat. Legutóbb 17 rongyért vittem egy vázszettet, úgy, hogy volt benne Stronglight közép- és kormánycsapi is, valamint nyeregcső, stucni és kormány, szóval ezekre nem kellett költeni, rengeteget megspóroltam vele.
Ami még fontos, hogy a papucs kovácsolt legyen, mert a lemezpapucsok hamar megrottyannak egy-egy velősebb skidtől.
Amúgy meg ne érdekeljen néhány karc/festékleverődés, ha pénztárcabarát megoldást keresel. -
geza844
aktív tag
MTB-n enyhén hajlított kormányom van, de mindkét hüvelykujjam állandóan nekifeszül a kormánynak, vagyis még egy kicsit nagyobb hajlítás lenne nekem az ideális. Nézegettem már kormányokat, de vagy tök egyenes (ami nem értem, hogy hogy lehet kényelmes), vagy pont olyan, mint az enyém. Ez még senkinek se volt probléma? Vagy csak nekem áll hülyén a csuklóm?
Már arra is gondoltam, hogy mivel ez egy gyári gagyi acélkormány, egyszerűen adok neki kalapáccsal, amíg hajlik annyit, hogy jó lesz. A festését már úgy is összecsesztem mikor markolatot cseréltem, és kicsit fel kellett lazítanom a fékváltókart... Szerintetek?
Na, közben találtam egy érdekes képet:
Nekem a Cool kid típus van asszem. És ahogy látom, a Punk, meg a Lowrider markolat szöge (van ilyen, hogy markolat szög? hogy hívják ezt?) lenne nekem a jó, csak az a nagy kanyarintás alul nem kellene rá[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz geza844 #65013 üzenetére
Nekem pl. kifejezetten fáj a kezem mindenféle egyenes kormánytól, csak kost és tanyabike kormányt használok, a bullhorn szerintem hülyeség (nincs drop pedig ott lehet a legjobban menni...), az egyenes kormány meg terepre való ahol nem megyek. Nem véletlen, hogy viszanylag újkori találmány az egyenes kormány bringán. Eredetileg olyasmit használtak mint a tanyabike kormány, aztán a versenyzők megfordították, és abból alakult ki a kos.
-
ivana
Ármester
-
veterán
válasz dokee78 #64993 üzenetére
Amennyit ra szeretnel kolteni elso korben, az pont annyi, amennyiert mar gyarilag megkaptad volna a fejlesztesi celodat.
Felteve, hogy 20-30 az elso koros kazettas nyolcas sorra alakitas.Nekem is vannak ilyen terveim, de 11 ezer km után még mindig nem történt vele semmi ilyesmi, szóval talán használnod kéne inkább úgy, ahogy van, még nem is tudod, mit bír, ha rendes szervizt kap
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Integrale
veterán
válasz geza844 #65013 üzenetére
Esetleg mas szelessegu kormany? Hatha attol, hogy keskenyebben fogod, tehat kozelit a valszelesseghe, ugy mar kevesbe faj.
Crytec210: vagy vesz egy hasznalt hatso kereket kompletten, ra egy fogsor, es kesz, szerintem a valtoja +1 fokozatot meg kibir, vagy ha most nincs ra zseton, akkor a hataroloval meghagyja 7 sebessegesnek, es kesobb cserel karokat.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
veterán
20-30, igen.
Ha nem hasznaltat vesz, meg viszonylag normalisat es nem egyben veszi, hanem fűzik, akkor 20-30k környéke a történet.Új agy, új váltókar, új sor, új küllők, új felni.
Nekem 15 környékét mondtak, ahhoz még hozzáveszem a váltókart és 20k-nál járok, pedig ez még csak az alap kerék lenne, semmi extra igénybevételhez.Ja persze új lánc is illik hozzá, azt meg 2-5 ezerert valaszthat.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz geza844 #65013 üzenetére
Ez szerintem testtartástól is függ. Tavaly elég sokat bicikliztem és nálam is előjött némi ergonómia -beli probléma. Az egyik nálam is az volt ami írtál. Ez gyakorlatilag olyan mint az ülés, vagyis a saját testalkatodhoz, méreteidhez, testtartásodhoz kellene kiválasztani a megfelelő kormányt.
Ha rádőlsz a kormányra máris máshogy áll a kezded és a csuklód is (ami még fontosabb talán). Nyujtottabb kézzel hozzáér, hajlítva meg nem.
A tenyértámaszos markolat is nagyon fontos a csuklótartás miatt, de csak olyat érdemes venni, ami kétcsavaros, mereven rögzíthető, hogy ne forduljon, csavarodjon el folyamatosan. (mármint MTB esetén)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
geza844
aktív tag
válasz Tigerclaw #65027 üzenetére
Ha rádőlsz a kormányra máris máshogy áll a kezded és a csuklód is (ami még fontosabb talán). Nyujtottabb kézzel hozzáér, hajlítva meg nem.
Hát igen, csakhogy ha rádőlök, máris tartanom kell magam. Egyenes kézzel meg sokkal könnyebb.
A tenyértámaszos markolat is nagyon fontos a csuklótartás miatt, de csak olyat érdemes venni, ami kétcsavaros, mereven rögzíthető, hogy ne forduljon, csavarodjon el folyamatosan. (mármint MTB esetén)
Van is ilyen tenyértámasztós markolatom, jó is, mármint kényelmes (először zsibbadt tőle a kezem, de azóta jó), viszont csak 1 csavaros, és így tudom is rendesen "állítgatni" menet közben... erre persze nem gondoltam mikor megrendeltem kínából $3,5-ért, dehát ez van, majd a köv bringám jobb lesz.
-
veterán
Itt nem a 7-8 valtas a lenyeg, hanem a kazettas agy, meg maga a kerek csereje.
Nem az volt a kerdes, hogy miert csereli, hanem az ára. Oké, ha akarja, cserélje nyugodtan, de attól még nem lesz olcsó, ha a listából nem húz ki semmit.
A váltókart szintén cserélni akarja, neki nem jon be a marokvalto. [Habar nem ment vele valoszinuleg tul sokat]De nekem eddig nem igazan volt bajom a menetessel, talan annyi, hogy picit draga mar a sor ra.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
geza844
aktív tag
Ha már az új bringámnál tartunk (jobban mondva én ott tartok, hogy elkezdtem rajta gondolkozni), olyasmi elképzelésem van, hogy valami gyorsan haladós, túrázós gépet szeretnék, legyen strapabíró, ne legyen vele sok gond, a súlya mindegy, mert úgy is jóval könnyebb lesz nálam (most 111 kg vagyok, mondjuk mióta aktívabban bringázok, ami jelent heti 80km - 100km közötti távot az elmúlt 6 hétben, fogytam 4kg-ot, aminek nagyon örülök, szóval mire meglesz az új bringám fél év múlva, 100kg alatt leszek remélem).
Én egy crmo vázas outi-ra gondoltam, amire tennék sárvédőt, csomagtartót, táskát, szóval szépen elrondítanám, de nekem első a funkció.
Mindenképp használtat szeretnék, inkább valaki hozzáértőnek fizetek, hogy jöjjön el velem megnézni a bringát, de nem szeretek semmiből se újat venni, valamiért ilyen használt mániás vagyok minden téren. Remélem addigra lesz rá 150k, hogy ne nagyon kelljen kompromisszumot kötnön.
Van e valami irány, ami felé érdemes elkezdeni keresgélni ezek alapján, vagy mi még a fontos?
A cél egyébként munkába járás (napi 2 x 11km), néha egy túra, meg Balcsi kerülés. Szinte mindig van nálam valami cucc, és utálom a hátitáskát, mert aláizzadok, úgyhogy a nagy csomagtartós táska valószínű mindig fent lesz, és nem is lesz üres.
Vagy inkább legyen trekking? Hmm.. hát most, hogy ezt így leírtam tényleg lehet, hogy nem is outi kellene nekem...
-
Eagle16
addikt
Felraktam a Sigma BC 8.12-et, nem működik
Akárhogy rakom fel az érzékelőt meg a mágnest, az istenért sem akar sebességet mérni, végig 0-t mutat.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
Eagle16
addikt
válasz lsebestyen #65034 üzenetére
Megoldódott Gőzöm sincs hogyan, tekergettem össze-vissza a mágnest és egyszer csak jó volt neki...nem semmi hogy mennyire kényes. Az még hagyján hogy 5mm a max távolság a mágnes meg az érzékelő közt, de az se mindegy hogy milyen szögben állnak egymáshoz képest. De köszi azért. Kicsit megijedtem hogy vihetem vissza...
Viszont így már egészen tetszik, hogy működik is Remélem tartós is lesz...
U.i: Valszeg nem a mágnes volt rossz pozícióban. Az érzékelőt kell úgy beállítani, hogy ne az oldalával "kapja el" a mágnest (ahol a Sigma felirat van), hanem a "tetejével". Szóval befelé kellett fordítani.
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Byk01
senior tag
válasz lsebestyen #65034 üzenetére
Akkor nem mutatna 0-t sem. Inkább túl messze lehet a mágnes az érzékelőtől.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
geza844
aktív tag
Na, hát valami olyasmit szeretnék jövőre, mint amiről ebben a cikkben szó van.
-
veterán
válasz Integrale #65032 üzenetére
En nem ertem, mit utalnak rajta annyira az emberek.
Biztos helikopter vagyok, hogy nem volt meg veletlen valtasom vele.
Egyesek veletlen valtasra, masok meg nehez valtasra panaszkodnak, en meg hasznalom es nincs vele semmi bajom.
A triggernel az egyik pocok hosszu utja mondjuk zavart, de mivel ossz 2*1 km-t mentem vele, valoszinuleg megszoktam volna, nem hiszem ,hogy barmelyikkel is nagy gond lenne.A marokvalto pedig jo.
Everybody lies.
-
Doki16
addikt
Kellene egy kis segítség/tanács. Vettem egy másik kerékszettet a montimhoz. Ezen minden 0 km-es. A lánc ami fent van a bringán kb. 3000 km lehet benne. Beraktam az új szettet és amikor hajtom eléggé ropog az egész sor. Megnéztem a láncomat és a 0,75-ös oldal egyáltalán nem megy bele, tehát a lánc elvileg még bőven jó. Ennek ellenére használhatom, vagy inkább vegyek egy másik láncot a bringára. Az eredeti kerékszettel együtt kopott minden. Nem lesz gáz az új lánccal a régi szett?
Mit javasoltok?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #64901 üzenetére
Penz? Monti karbantartasra szorul, varosi cirkalo meg hajtas, es valtocsere, telot is kene cserelni mert el van rohadva... csak kerdes, megeri-e felfejleszteni, vagy venni egy hasznalt bringat koskormannyal 50-ert.
-
-
Doki16
addikt
válasz Because #65044 üzenetére
Két kerékszett van most a bringához. Egy terepre, egy meg aszfaltra. Így nem kell a gumit cserélgetnem mindig hanem elég kompletten a kerekeket.
(#65045) Crytec210: Bocsánat, jogos, nem jól fogalmaztam valóban Inkább csak ropog rajta. Még közelében sincs annak, hogy ugorjon egy-egy szemet amikor megtaposom rendesen. Érzem egyébként a hajtókarokon is a lábamon keresztül, hogy ropog az egész.
Ha kell veszek én új láncot, csak holnapig az már nem jön össze és pont holnap lesz egy aszfaltos túra amit meg szeretnék csinálni és az új szettemen van az outi gumi Sor lészedőm meg sajnos nincs, de most már arra is be kell neveznem mindenképpen
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
6030D
Ármester
válasz Integrale #65032 üzenetére
Az hagyján, hogy az alsó kategóriában van, mert gondolom már annyira olcsó gyártani, hogy megéri meghagyni. De hogy a full-full Sramhoz is vehetsz... na azt nem értem. Egyetlen előnyét abban látom, hogy esésnél nem tud törni a váltókar, ha elakad. De hogy egy durva lejtő alján a visszafordítónál amikor vissza kell váltani, téped a féket, akkor csuklóból kelljen tekerni, ne ujjal visszanyomni... háát?!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Új hozzászólás Aktív témák
- RC modell földön, vízen, levegőben
- World of Tanks - MMO
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Automata kávégépek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Robot fűnyírók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...