- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Dell asztali gépek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cekkk
veterán
válasz t-bali3 #3094 üzenetére
Ha én megszerzem féláron a használt sebességmérőt és rendben lesz, akkor tőlem hívhatják kínai büfének is
Ez lenne pont lényege az outleteknek, nem pedig az, hogy annak hívod és teljes áron árulod a termékeket, mert pont a nevéből következő funkciót nem tölti be az ilyen bolt és ez megtévesztő . -
rétisün
veterán
válasz t-bali3 #3313 üzenetére
elsőhöz szokták, már csak azért is, mert a legtöbb km-órának nincs elég hosszú vezetéke, hogy elérjen a hátsóhoz. illetve a vezeték nélkülieknek nincs akkora hatótávja, hogy a hátsó keréktől vegye a jelet.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz t-bali3 #3316 üzenetére
Ha a hátsó kerékre kerül, akkor a névleges hatótávot jelentősen rontani fogják a lábaid azzal, hogy szépen árnyékolnak (ha nem digitális, hanem analóg a jelátvitel, akkor még rosszabb lehet a helyzet). Szóval próbáld ki, maximum 2 gyorskötöző bánja.
Laikusan úgy tűnt, hogy padkázás esetén nagyobb igénybevétel esik rá, ha az első keréken van.
Az érzékelő a teleszkóplábon/villán van (első kerékre történő felszerelés) vagy a hajtással ellenkező oldali láncvillán (hátsó kerék történő felszerelés), a kerékre csak egy mágnes kerül, szóval padkázásnál nem fog kapni annyit.Ha a mágnest nem lehet teljesen stabilan rögzíteni a küllőre (=tervezési hiba), és tárcsaféked van, akkor érdemes a kevésbé fékezett kerékre szerelni. Nekem durvább lejtő után a hátsó keréken a küllőkre ható csavaró hatás miatt képes kissé elfordulni kissé a mágnes (hallom a mágnes-érzékelő találkozásának kopogását), valószínűleg a fékezések 90%-át kapó első keréken durvább lenne a helyzet (ha egyáltalán fel lehetne szerelni oda az órám érzékelőjét).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz t-bali3 #5077 üzenetére
Először is ezt tanulmányozd:
Keresztbe váltás, hogy ne használd a biciklit!
Másik hogy próbáld meg azt megérteni, hogy, hogy működik egy egyszerű 2 lánckerékből álló áttétel.. mert úgy látom ez sem tiszta. Állandó hajtókar fordulatnál, ha nagy hajt kicsit, akkor gyorsabban, ha kicsi hajt nagyot, akkor lassabban forog a kerék. Első esetben kicsi a nyomaték, második esetben nagy. Szélsőséges eseteket nézve az első esetbe akkor használjuk a biciklit ha lejtőn megyünk, másodikba ha emelkedőn. Ezeken lehet finomítani hátul a köztes lánckerekekkel, valamint elől a középső tányérral ha van ilyenünk. Kivételt képeznek az ábrán tiltott áttételek, amik tönkre teszik a rendszert, mellesleg értelmetlenek, mert kiválthatóak kevésbé keresztbe menő láncvonalat eredményező fokozat választással.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz t-bali3 #5084 üzenetére
Lényegében igen, erről van szó!
Keresztbe váltást azért nem szabad, mert a lánc nem szereti ha ily módon van terhelve, hamarabb kinyúlik, könnyebben elszakad. Valamint a lánckerekeket oldalról is koptatja, ezáltal elvékonyodnak, élettartamuk lecsökken. Továbbá a hátsó váltó rugóját vagy túl feszíti, ami koptatja a görgőket és a rugónak sem tesz jót, vagy túlságosan lazán hagyja, amitől laza lesz a lánc, könnyen leeshet, csapkodja a vázat, váltás teljesítmény leromlik. Aztán még meg lehet említeni olyat, hogy ha naggyal hajtasz nagyot fölöslegesen, akkor nehezebb is hajtani a kerékpárt, valamint ha kicsivel hajtasz kicsit, akkor jobban is koptatod a lánckerekeket, mert minél kisebb egy lánckerék, annál hamarabb kopik el. Tehát ha kímélni szeretnéd a hajtást és magadat, válassz olyan áttételt amivel kényelmes tekerni, vízszintes úton folyamatosan van egy 80 as pedálfordulatszámod legalább, a láncvonalad legyen minél párhuzamosabb a bicikli középvonalához, fölöslegesen ne hajts kicsi lánckereket, és használd ki az áttételeket, időben mérd fel előtted a terepet hogy ha emelkedő jön akkor elől készítsd be a megfelelő tányért, mert azt terhelés alatt a legrosszabb módosítani, majd hátul is gondolkodj előre hogy korrigáld az első váltást, majd szépen a terhelést picit elvéve váltáskor pakold hátul a fokozatokat egyenként úgy hogy a pedálfordulatot tartani tudd.B-L-A-C-K
Ez tényleg alig használtnak tűnik! Én kb 70 ért raknám fel, aztán lehet alkudni. De egyébként ezt nem érdemes eladni, mert 60 körül újba egy tömeg gyártott gagyit kapsz, ezen meg az alkatrészek többsége még az örök élet meg egy nap számára voltak tervezve.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz t-bali3 #5886 üzenetére
V féknél a leginkább a fékpofa és a felni a meghatározó.
Felniből a mavic nagyon jól fékezhető, nekem annál volt a legjobb a fékerő. Első körben kipróbálnék valami új fékpofát lehet elég lenne az is a jobb fékerőhöz. Nekem piros Corratec volt az ami nagyon harapott annó, nem tudom kapni-e még.Más: Van pár eladó alkatrészem főleg MTB-hoz, használt és új is. pedáltól a telóig sokminden. Ha valakit érdekel, küldök neki listát.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz t-bali3 #5886 üzenetére
Avid Single Digit 7 - most kicsit olcsóbb, kijön 15K-ból. De normális fékkarod is legyen hozzá!
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Phvhun
őstag
válasz t-bali3 #5913 üzenetére
Sokáig használtam régebben extrém körülmények között elöl bb5-öt ~120-as tárcsával, SD 7 fékkarral, hátul régi fajta ( nem az új müanyag fékkaros ) olajos magura felnifékkel, és teljesen tökélesen működtek együtt, nekem nem volt zavaró, hogy nem ugyanaz volt elől és hátul.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz t-bali3 #5913 üzenetére
Első körben akkor csak betéteket cserélnék, nem rossz az a Tektro sem.
Nyilván nem olyan merev, mint az SD7, de valami normálisabb pofával és fékkarokkal, bowdenezéssel (ahogy Lasali is mondta) szerintem sokat javulna a fékhatás.
Bár az Avid esetében (ha nem csal a szemmértékem) az erőkar picit nagyobb lenne.
Hátra a tárcsa fölösleges, hacsak nem jársz sokat sárban. Csak blokkolna, sok fékerőt az nem fog nyújtani pluszban.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz t-bali3 #5920 üzenetére
A "szerelőd" a saját véleményét fogja mondani, ellenben az itteni infók alapján tudsz dönteni Neked mi is éri meg jobban, mit szeretnél...
Ilyesmi (csak a kozépső rész narancs színű) volt a tárcsás fékem előtt, mindenhol meg tudtam állni vele, két ujjas volt.
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Teasüti
nagyúr
válasz t-bali3 #5886 üzenetére
Ha egy V-fék nyikorog, akkor ott beállítási vagy minőségi problémák vannak. És minőség alatt a fékfelületeket értem, nem magát fékpillangokat, stb.
Én úgy vélem ha egy V-fék megüt egy minőségi mércét (jellemzősen kizárólag fémből készült mind a pillangó, mint a fékkar, és a bovdenezéssel sincs probléma), akkor az égadta világon semmi fékerő különbség nincs egy noname Logan és egy 5-6000 Ft-os Deore között. Ha V-féket akarsz fejleszteni, akkor csak a legjobbak jöhetnek szóba szvsz, a középkategória nem nyújt többet a belépő kategóriánál teljesítményben.
Persze a nagyáruházi V-fék még a belépő kategóriát sem üti meg.(#5932) fi:zi'k
Utánfutó.(#5889) zoo8800
Ti most tényleg egy kirándulós biciklire vetetnétek hidraulikus tárcsaféket?? Ee most komoly?
A különbözetből akár élni, élményt gyűjteni is lehetne és nem belerakni egy nyamvadt biciklibe, amivel hétvégén elteker az ember piknikezni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz t-bali3 #6100 üzenetére
WIND vagy CS? Érdekel a művelet eredménye és költsége. Nekem több mint 4 éve üzemel gond nélkül a WIND-es cad., de lassan nyilván cserélni kell. A gyártó 40.000 km-t ír, majd megírom, mennyinél merült le.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
t-bali3
senior tag
válasz t-bali3 #6233 üzenetére
Helyesbítenem kell magamat, mert mégsem cadence szenzor, hanem Speed sensor-t adtunk be elemcserére.
Azóta elkészült és tökéletesen működik. Ára 3000 Ft volt, ami ötöde az új árának.Visszatérve egy korábbi kérdésemre, amiben mechanikus tárcsaféket akartam tetetni a bringámra.
Készítettem néhány fényképet, kérlek segítsetek eldönteni, hogy a bicikli akkor alkalmas-e ilyen fékek felrakására? Ha igen, akkor kell vennem új kerékagyat is? -
Cathfaern
nagyúr
válasz t-bali3 #7419 üzenetére
Annyira ne keseredj el ezen Bizonyos meredekség felett nem nehezebb futni ugyanolyan tempóval, mint tekerni (tulajdonképpen futás sokkal kevésbé függ a meredekségtől, mint a biciklizés... de ezt a többet futó kollégák jobban el tudják magyarázni )
(#7369) Vasinger!
Én is a napokban futottam bele ebbe a belsőbe, igaz én csak neten... ára milyen volt egy sima belsőhöz képest? Illetve memééknek volt vele tapasztalata vagy csak mutogatták? Ha nem drágább, illetve nem üt, akkor nem rossz találmány -
Tomi_Sci
őstag
válasz t-bali3 #8963 üzenetére
Nézz be az aréna sportsdirect-be. 10-12k körül vannak már mtb/ outi cipők. Én helyi bringaboltban vettem 10k-ért egy vadiúj Diadora outi cipőt. Régi készletből maradt, már csak két méret volt. Picit alkudtam is, és egy tízesért elhoztam blokk nélkül. Meg vettem egy Sidi tútacipőt is 5k-ért.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Revolit
senior tag
válasz t-bali3 #8988 üzenetére
Köszi mindenkinek az infót. Végül visszavittem, de már nem volt nagyobb méretben
Háát, nem tudom, el fogok menni Decathlonba megnézni több fajtát is, ez nekem nagyon nem adta. Egyébként nem volt annyira zavaró mint hittem, sőt, mikor így hajlítgattam lábam mintha futnék, még kellemesnek is éreztem, hogy ráfeszül a lábamra, olyan, mintha ilyen technikai cucc lenne amit erőemelők használnak, és segít a mozgásban
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mavic Mini Fly More Combo