Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #68216320

    törölt tag

    válasz Dr. Szilikát #82386 üzenetére

    Köszi. Ezeket a részeket néztem én is.
    Azt csináltam, hogy a kapcsoló ezen részéről elszívtam az ónt és ellenőriztem, hogy valóban szakadás mérhető-e a lábaknál. Ezt a műveletet a Tape, Aux, Tuner kapcsolónál csináltam csak, a Phono bemenetet nem bántottam.
    Összeszerelés után kipróbáltam van-e kábel nélkül vagy lógó kábellal bármiféle zaj. Szerencsére nem tapasztaltam. A bemenetekre kötve hangforrást és átváltva más bemenetre meghallgattam mekkora az áthallás. Maximumra tekert hangerőnél lehet csak valami ciripelést hallani. Szóval biztosan nem fog problémát jelenteni. Még Phono bemeneten sem.
    Gondolom az újabb erősítőkben valami op-amp megoldás lehet, így nincs ilyen jellegű probléma sem már.

    Donki Hóte:
    Ezek szerint az inaktív bemenet testelése bevett megoldás volt akkoriban az erősítők körében. És érthető is az oka. Nem tudom később ez miként változott.
    Viszont a két korabeli magnóm esetében (Sony TC-K15 és Pioneer CT-506) a kimeneti impedancia befolyással van a jelszintre.
    A Pioneer CT-506 esetében eleve 50kOhm elenállással lezárt kimenet mellett kell a szervizeléskor a beállításokat elvégezni. A jelszint mérő is ez alapján kerül beállításra.
    A Sony TC-K15 magnó beállításával nem foglalkoztam még (lehet nincs is rá szükség), de annak a szervizkönyve 47kOhm lezárást említ a jelszintek beállításakor.
    Rövidre zárt kimenetek esetén így érthető, hogy miért esik a kijelzés pontossága.
    Problémát nem okoz, de funkcionalitásában kényelmetlen jelenség.
    Inkább az fura számomra, hogy mindemellett a korabeli magnó-erősítő párosításban nem próbálták meg ezt valamilyen módon korrigálni.

    Az viszont elképzelhető, hogy az USB-s hangkártyám nem díjazná sokáig, ha az erősítő rövidre zárná a kimenetét. Tartalmaz ugyanis egy kapcsolható erősítésű fejhallgató erősítő részt is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák