Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Mini-ITX
- Fujifilm X
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
4264adam
veterán
Sziasztok!
Vissza küldtem egy ASUS H77 alaplapot garanciális ügyintézésre az , szeptember végén. Megérkezését tájékoztattak, hogy 2 cpu láb el van hajolva. Levelezést válta közölték idő közben javították és folytatják a garanciális ügyintézést.
Múlt héten rá kérdeztem hol járnak vele:
"Tisztelt Ügyfelünk!
A termék ügyintézése még folyamatban van."
Most ismét megtettem és ezt a választ kaptam:
"Tisztelt Ügyfelünk!
A garanciális ügyintézések átlagosan 15 munkanap körül szoktak lezárulni.
Az Ön által leadott terméket NEM garanciális, hanem feltételes ügyintézésre vettük át!
A feltételes ügyintézésről:
Többször tapasztaltuk, hogy a vonatkozó magyar törvények és a gyártók szervizügyintézése között eltérés mutatkozott. Amennyiben a termék a hazai szabályok szerint a garanciális ügyintézésből valamely oknál fogva kiesett Ügyfelünk választhatja a feltételes ügyintézést. (pl.: fizikai sérülés, égés, a hiba nem reprodukálhatósága, inkompatibilitás, hűtőrendszeren tapasztalt szerelés átalakítás, beázás, túlfeszültség, villámkár vagy egyéb természeti károkból eredő hibák, a termék iparszerű használata, gyártási szám hiánya, stb.)
Ez annyit takar, hogy a gyártó bírálja el, hogy a terméket méltányosságból javítja illetve kicseréli (persze ezt a lehetőséget nem praktikus pl. garancia idő lejárására, durva javítási kísérletre, a termék átalakítására vonatkozó
esetekben kihasználni). Esetleg árajánlatot ad a javításra.
Menete: A terméket a disztribútoron keresztül a gyártóknak, illetve a szervizüknek megküldjük. A gyártótól - elbírálás után - visszakapott terméket ügyfelünk átveheti.
Feltétele: A disztribútor együttműködése, hiszen az ügyintézés további költségeit viseli.
Időtartama: Függ a disztribútor és a gyártó ügyintézési politikájától.
Általánosságban elmondható, hogy a disztribútor megvárja amíg összegyűlik a kiküldéshez szükséges mennyiség (esetleg fix időközönként küldi őket), majd megküldi a gyártónak. A gyártó szervize ezután a disztribútor és a gyártó között lefektetett megállapodás szerint jár el általában a következő módon:
1. Megpróbálja kijavítani a terméket, ha sikeres visszaküldi.
2. Ha szükséges alkatrészt rendel hozzá, majd javítja a terméket. Esetleg árajánlatot ad a javításra.
3. Ha a termék nem javítható, cseréli.
4. Ha a termék jelenleg nincs raktáron megrendeli és cseréli.
5. Ha egyik megoldás sem működik, a terméket egyéb módon rendezi.
Ha hibát nem tapasztal, illetve olyan mértékűnek, típusúnak ítéli, hogy a terméken ügyintézést nem végez, a terméket visszaküldi.
Általánosságban elmondható hogy ez az időtartam egy és hat hónap közötti, de ritkán az egy évet is elérheti."Ez micsoda? Most komolyan 1 évig is várnom kell a termékre?
Válaszom:
Erről engem nem tájékoztattak. Az egyeztetés garanciális ügyintézésről szólt. Előző levelük is garanciális ügyintézésről szólt nem pedig "Feltételes ügyintézés".
Levelük:
Időközben kollégánk a foglalatot helyreállította (tekintve, hogy csak 2 lábról volt szó, ezért fizetni nem kell).
Helyreállítás után leteszteltük, az Ön által jelzett LAN probléma továbbra is fennáll.
Ebben az állapotában már garanciális ügyintézés keretein belül tudjuk intézni a beszállítóval, amennyiben kívánja.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest