Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 4264adam

    veterán

    Sziasztok!

    Vissza küldtem egy ASUS H77 alaplapot garanciális ügyintézésre az , szeptember végén. Megérkezését tájékoztattak, hogy 2 cpu láb el van hajolva. Levelezést válta közölték idő közben javították és folytatják a garanciális ügyintézést.

    Múlt héten rá kérdeztem hol járnak vele:

    "Tisztelt Ügyfelünk!

    A termék ügyintézése még folyamatban van."

    Most ismét megtettem és ezt a választ kaptam:

    "Tisztelt Ügyfelünk!

    A garanciális ügyintézések átlagosan 15 munkanap körül szoktak lezárulni.

    Az Ön által leadott terméket NEM garanciális, hanem feltételes ügyintézésre vettük át!

    A feltételes ügyintézésről:

    Többször tapasztaltuk, hogy a vonatkozó magyar törvények és a gyártók szervizügyintézése között eltérés mutatkozott. Amennyiben a termék a hazai szabályok szerint a garanciális ügyintézésből valamely oknál fogva kiesett Ügyfelünk választhatja a feltételes ügyintézést. (pl.: fizikai sérülés, égés, a hiba nem reprodukálhatósága, inkompatibilitás, hűtőrendszeren tapasztalt szerelés átalakítás, beázás, túlfeszültség, villámkár vagy egyéb természeti károkból eredő hibák, a termék iparszerű használata, gyártási szám hiánya, stb.)
    Ez annyit takar, hogy a gyártó bírálja el, hogy a terméket méltányosságból javítja illetve kicseréli (persze ezt a lehetőséget nem praktikus pl. garancia idő lejárására, durva javítási kísérletre, a termék átalakítására vonatkozó
    esetekben kihasználni). Esetleg árajánlatot ad a javításra.
    Menete: A terméket a disztribútoron keresztül a gyártóknak, illetve a szervizüknek megküldjük. A gyártótól - elbírálás után - visszakapott terméket ügyfelünk átveheti.
    Feltétele: A disztribútor együttműködése, hiszen az ügyintézés további költségeit viseli.
    Időtartama: Függ a disztribútor és a gyártó ügyintézési politikájától.
    Általánosságban elmondható, hogy a disztribútor megvárja amíg összegyűlik a kiküldéshez szükséges mennyiség (esetleg fix időközönként küldi őket), majd megküldi a gyártónak. A gyártó szervize ezután a disztribútor és a gyártó között lefektetett megállapodás szerint jár el általában a következő módon:
    1. Megpróbálja kijavítani a terméket, ha sikeres visszaküldi.
    2. Ha szükséges alkatrészt rendel hozzá, majd javítja a terméket. Esetleg árajánlatot ad a javításra.
    3. Ha a termék nem javítható, cseréli.
    4. Ha a termék jelenleg nincs raktáron megrendeli és cseréli.
    5. Ha egyik megoldás sem működik, a terméket egyéb módon rendezi.
    Ha hibát nem tapasztal, illetve olyan mértékűnek, típusúnak ítéli, hogy a terméken ügyintézést nem végez, a terméket visszaküldi.
    Általánosságban elmondható hogy ez az időtartam egy és hat hónap közötti, de ritkán az egy évet is elérheti."

    Ez micsoda? Most komolyan 1 évig is várnom kell a termékre? :W

    Válaszom:

    Erről engem nem tájékoztattak. Az egyeztetés garanciális ügyintézésről szólt. Előző levelük is garanciális ügyintézésről szólt nem pedig "Feltételes ügyintézés".

    Levelük:

    Időközben kollégánk a foglalatot helyreállította (tekintve, hogy csak 2 lábról volt szó, ezért fizetni nem kell).
    Helyreállítás után leteszteltük, az Ön által jelzett LAN probléma továbbra is fennáll.
    Ebben az állapotában már garanciális ügyintézés keretein belül tudjuk intézni a beszállítóval, amennyiben kívánja.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák