- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Melyik tápegységet vegyem?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Apple notebookok
- Vezetékes FEJhallgatók
- RAM topik
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Nekem is az volt akkortájt: egy BBA R9700Pro, amit használtan vettem, mivel akkorra már nem gyártottak csak 9800-at, amit nagyon drágának találtam, a középkategóriában pedig csak a 4 pipás 9600-ak voltak, amit nem éreztem elég időtállónak.
Viszont az én szám cseppet sem ért fülig: egyrészt a kártyán igen hamar meghalt az egyik ramdac, másrészt mindent összegezve azóta sem szívtam annyit driverrel, mint akkor (pl. a Silent Storm fix helyen fagyott, ezért nem tudtam végigvinni), harmadrészt a kollégám, aki - az ismert hibájával együtt - megvette cca. 2 év múlva a kártyát (amikor boldogan váltottan 6800 Ultrára, és - a hőtermelést leszámítva - tényleg fülig ért a szám...) is rosszul járt, mivel neki kb. 6-8 hónap alatt teljesen megdöglött a kártya (pedig AC hűtés volt rajta, nem a gyári). Ehhez képest egy barátomnál a mai napig üzemel (szintén custom hűtéssel) az a Giga 8800 GTS (512 megás verzió), amit már több mint 10 éve adtam el neki (és nálam is ment legalább 3 évet), pedig azok állítólag erősen hullottak..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Raymond
félisten
válasz #20844032 #29649 üzenetére
Jo az a kartya 4K-ra, csak nem eszetlenul kell a jatek beallitasokat hasznalni. Sokszor meg lett mar ez itt beszelve, de a mai jatekoknal az Ultra gyakorlatilag egy benchmark beallitas. Az igazi normalis az egyel lejebb talahato Very High vagy High vagy barhogy hivjak. Itt siman kapsz 30-40-50% plusz FPS-t a gyakorlatban nem lathato kepminoseg difivel. Sot sokszor eleg 1-2-3 opciot lejjebb venni es ugyanaz az eredmeny.
A konzolos 4K pedig per pillanat nem ugyanaz a 4K amivel egy 1080Ti-nek problemaja van, a beallitasok alltalaban (lasd. Digital Foundry videok) a PC-s High es Medium kevereke. Nem beszelve arrol hogy a legtobbszor 3200x1800 vagy 2560*1440 felbontas van 4K-ra felskalazva, sot meg azok is sokszor checkerboard rendering es az a 3200x1800 se full render hanem valojaban 1600x1800 felskalazva 3200x1800-ra.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Egon
nagyúr
Pont ezaz, ha valakinek mindenáron a csúcs kell (mert máshol van piros alternatíva, verseny) akkor miért nem örül, hogy a zöldektől megveheti?
Nincs árverseny, egyik kategóriában sem. Kétszereplős piac van, erősen oligopol jellemzőkkel. Az nV diktál, az AMD pedig boldogan elevez a farvizén, az adott kategóriás nV termékhez igazítva az árazását (nyilván azon kategóriák vonatkozásában, amelyben éppen van versenyzőjük). Ez a probléma.
Eddig szerintem mindenki azt gondolta, hogy oké, 1-2 generációt "leadott" az AMD, de aztán majd jön egy olyan termékkel, ami árversenyt indít be. Az árversenyt a csúcskategóriákban kell megindítani, mert onnan lehet lenyomni a többi árat is (ha mondjuk a 1080-at az nV kénytelen lenne 1070 árban adni, nyilvánvalóan a 1070 árát is csökkenteni kellene stb.). Annak következtében, hogy az AMD új terméke jóval később jelent meg, mint a konkurencia jelen pillanatban piacon levő vasa, reális elvárás lehetett, hogy minden téren jobb legyen nála. Ha nem egyértelmű a trónfosztás, akkor jöhet az árazás, mint fegyver. Ehhez képest az AMD nem igazán élt ezzel a lehetőséggel. Úgy tűnik, nem is akarnak piacot szerezni: megelégszenek azzal, hogy a bányászok jól megveszik kb. mindet. De ha készlethiány van, akkor elvileg többet is el tudnának adni: lehet hogy alábecsülték a keresletet, és kevesebb wafert kötöttek le annál, mint ami indokolt lett volna?
A piaci versenyre visszatérve: egy versenyhez (legalább) két fél kell. Az nV-nek mit kellene csinálnia a versenyhez? Várják be az AMD-t? Ugyanis meg vagy győződve róla, hogy nem az AMD tehet a verseny hiányáról. Akkor ki? Egyébként az nV a termékciklusok elnyújtásával megtette azt a szívességet, hogy elvben hagyta/hagyja utolérni magát (lásd Intel). Már csak le kell ütni a magas labdát...
Hja, és miképp értékeled a poor Voltázást, a Vega eredményeinek tükrében?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
HSM
félisten
No igen, úgy látszik ez szerencse kérdése is... Nekem is BBA 9700 volt, és megvolt 2-3 évig, és 0 problémám volt vele, driveresen is jól működött, hardveresen is. (Silent Storm-ot mondjuk pont nem játszottam vele. )
A barátodnak meg szintén szerencséje volt a 8800-al, mert ahogy írod, nem voltak a világ legtartósabb GPU-i.(#29653) Egon: Valóban, minden igaz a piacra, amit írtál. Egy bökkenő van: az nem az AMD hibája, hogy eszement drága és nehéz erre a piacra belépni, és emiatt rajtuk kívü nincs más konkurencia. Ha azt vesszük, örülhetünk, hogy így is még talpon vannak, azok után, mennyi szerencsétlen piaci hatás tépázta meg az elmúlt években a vállalatot...
Az árverseny szerintem jelenleg nem reális elvárás, ha megnézed, a mostani árán is elvileg elvitték a komplett nyitókészletet Vega-ból... Akkor mire versenyezzenek? Majd ha tele lesznek a polcok, lehet árat csökkenteni.
Hogy alábecsülték-e a keresletet? Elvileg az eltolódást a bányászat okozza, ami teljesen kiszámíthatatlan, meddig fogja felszívni a kínálatot, így ara építeni azért nem lehet. Mert ha felhúzol plusz gyártósort miattuk, és utána hirtelen leáll a bazár, akkor gáz van. (Pénzügyileg.)
Igen, azt állítom, nem az AMD tehet róla. Ez egy igen komplex, többszereplőtől függő piac (gondolj a szoftverekre, OEM-ekre, stb) és mint írtam, elég sok dolog nem jött be nekik az utóbbi időből. Erre persze rögtön rá lehetne felszínesen vágni, hogy "de erről ki tehet ha nem ők", de nem állná meg a helyét, mert egy csip tervezése 4-5 éves időtávlat, és nagyon sok döntést az elején meg kell hozni előrejelzések alapján, és később hiába látszik már, hogy nem arra ment a piac, akkor már baj van. (Lásd idejekorán "túl okos" GCN, idejekorán túl többszálú Bulldozer.)
Persze, ma már látjuk, hogy most, 2017-ben milyen szépen mennek az FX-ek korukhoz képest a modern programokban, meg a GCN-ek is kiállták az idők próbáját, de pénzügyileg ez sokba fájt a cégnek, és ezt nem lehet rájuk pecsételni, hogy ők tehetnek róla, mert komplex egymásrahatások vezettek a kialakult állapothoz.A poor Volta-zás szvsz a jelenlegi formájában marketing fail. Elméletileg azt akarták vele kommunikálni, hogy a Volta ellenfelének szánják a terméket. Ami amúgy teljesen érthető, a mai, még inkább a tegnap technológiáját (DX11 alapok) használó programok mellett a Pascal kb. a tökéletes GPU, saját pályán meg nem lenne éppen könnyű megverni. Marad tehát a következő generáció, amiben az Nv-nek is elvileg már illene kicsit elmozdulnia a jelenlegi problémákat kevésbé "izomból" "megoldani" igyekvő architektúra felé, és az már egy sokkal reálisabb verseny helyzet lehet jövőre. Persze, nem tudjuk, mit agyalt ki a zöld oldal a Pascal óta, de én itt lényegesen komolyabb versenyre számítok, mint amit ma láthatunk a tesztekben.
(#29654) Moby: Nyilván mindketten tudjuk, hogy a mai teljesítményviszonyok alapján a Vega 64 lassabb a 1080Ti-nél. Ha neked a 1080Ti éppen elég, akkor nincs alternatíva. End of story.
Viszont nem tudom, mit fogsz csinálni, ha jönnek majd ki új játékok, amik erőforrásigényesebbek lesznek, és már a 10080Ti sem lesz elég 4K-ra maxon. Akkor mi lesz?[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
....
[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
#85552128
törölt tag
All AMD Radeon RX Vega 64 sins
TL;DR:
- Too late
- ‘Poor Volta’ marketing
- Drivers were not ready
- Pricing and Radeon Packs
- Minimal architectural improvement over FijiSzépen összefoglalták mi is a gond.
(#29656) imi123 Na megelőztél Elég sokat elmond, hogy Raja még csak nem is tweetelt semmit a saját "gyermekéről" a launch után, pedig visszanézve elég aktív volt a fiók az elmúlt hetekben.
[ Szerkesztve ]
-
#20844032
törölt tag
Amíg a gyártók ennyire látványosan nem képesek ettől több erőforrást belepakolni egyetlen kártyába, addig remélhetőleg a játékok sem fognak több erőforrást igényelni. Ám ha ez mégis bekövetkezne, minden jel, és az itt elhangzottak abba az irányba mutatnak, hogy nem az AMD lesz az, aki kihúz majd e szorult helyzetből
vagy inkább -
HSM
félisten
válasz #85552128 #29657 üzenetére
" Minimal architectural improvement over Fiji"
Az igen. Csak úgy süt ebből a szakértelem....(#29660) Moby: Ha megnézed a Vega újításait, a legtöbb pont ilyen jellegű problémákat próbál orvosolni, hogy ne több erőt próbáljunk belepakolni, mert már így is brutális erő van benne, és ez egy nagyon nem gazdaságos irány, hanem próbáljunk magán az architektúrán fejleszteni, hogy esetleg okosabban megközelítve a kérdést, hátha kevesebb erőforrással is elérhető ugyanaz, vagy akár jobb képminőség.
Gondolok itt, primitve shader, hbcc, fp16 packed math. Ezek mind olyan funkciók, amik olyan problémákat oldanak meg, amik mellett a mai vasak letérdelnének.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz #85552128 #29657 üzenetére
Akkor épp itt az ideje kukázni a GCN-t, aminek a több mint 5 éve megjelent első verzió sikerét leszámítva évről évre egyre kevesebb babér terem. Láthatóan hiába foltozgatják, ebből már nem lesz énekes halott. Őszintén remélem, hogy a Navival alapjaiból gondolják újra a GPU mikroarchitektúrát, máskülönben még sok évig nem lesz normális verseny a piacon, az NV pedig azt csinál majd amit akar.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#85552128
törölt tag
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #29666 üzenetére
Mondjuk azt a +25%-ot? (Mindezt úgy, hogy a memória sávszélesség még csökkent is a Fiji óta!) Egyébként más területeken ennél több is viszsajöhet még ebből.
Architektúrális fejlődésről beszéltünk, tessék, megkaptad az eredményed. A 4K-t nincs értelme nézni, mert ott ezt a frissebb kártyát is megfogja a memória sávszélessége, így nem architektúrák közötti fejlődést néznénk, hanem azt, hogy mi történik, ha memória sávszélesség limitessé tesszük a tesztet.
-
#20844032
törölt tag
Ez lenne a fejlesztés? Ez inkább tűnik a szarnak minél laposabbra paszírozásának. De a foglalkozás végeredménye még mindig büdös, és ronda. Nem. A válasz, amit itt szépen elkerül mindenki, hogy azért nincs 4K képes, Ti-t alázó Vega, mert nem lehet piacra dobni 5-600 wattokat fogyasztó szörnyetegeket. Sem etetni. Sem managelni. De ehhez azért kéne 5-600 watt, mert az architekt túl a Ph-s GCN felszopó cikkek drawcallokat okádó csillámpónian egy olyan célokat megvalósítani kívánó torzszülött, amiből a bányászokon kívül konkrétan nem profitál senki, pláne a játékosok nem. Akliket pedig ez a cég állítólag nagyon fontosnak tart. Én csak azt látom, hogy én nem vagyok fontos nekik. Ami sajnálok, szívesen adnám akár nekik a pénzem egy részét.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Az a +25% architektúra és gyártástechnológia váltás után lfsz nem fejlődés.
Ennyit egyedül az egyikből kéne tudni hozni, nem a kettőt kombinálva, se a teljesítmény se a fogyasztás nincs rendben."A 4K-t nincs értelme nézni"
Ja persze ha már nem annyira tetszetős akkor nincs értelme nézni, FHD-t kell nézni egy olyan játékban ahol egy középkategóriás kártyával is megvan a 60 FPS.
Ebben amúgy az a legjobb, hogy a Dirt4 még csak nem is DX12/Vulkan játék, szóval az előbb "tegnap technológájának" becézett DX11-ben éri el ezt, nem is valami űrtechnikás játékban.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #20844032 #29669 üzenetére
Szvsz belepaszírozhattak volna másfélszer ennyi cuccot, 3-4000 bites HBM2-vel. Csaképpen akkor megint egy bő 600mm2-es csip lett volna, mint a Fury, aminek meg az árazhatósága vérzett volna ezer sebből. Szval érdemes azt is nézni, hogy itt nem ugyanakkora csipet építettek, mint a Fury-nél, hanem egy lényegesen racionálisabb, tömegtermelésre alkalmasabb cuccot.
Ami a 4K képességet érinti, szvsz simán képes rá, de tény, több kompromisszummal, mint a 1080Ti. Mondjuk ez a "több kompromisszum" mint a topikból sokan céloztak rá, képminőségben elenyésző.
(#29671) Szaby59: Ez igazán konstruktív hsz lett. Nem tudom, te hol láttál egy gyártástechnológia és architektúra váltástól kétszer +25% teljesítményt, ráadásul egy durván 25%-al kisebb csipből, de nekem egy se jut eszembe....
Egyébként nem tudom, feltűnt-e (úgy tűnik nem), hogy most nem a DX11/12 volt a téma, hanem az architektúra.
Ami amúgy az architektúrát illeti, elég vicces, hogy még úgy is nőtt az IPC a hivatkozott cikk szerint, hogy a magasabb órajelek elérhetősége miatt nőtt a futószalag hossza, ami amúgy IPC csökkenéssel jár. [link]
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"Nem tudom, te hol láttál egy gyártástechnológia és architektúra váltástól kétszer +25% teljesítményt, ráadásul egy durván 25%-al kisebb csipből, de nekem egy se jut eszembe...."
Nekem meg kettő is:
GTX 980 Ti vs. GTX 1080 Ti
601mm2 -> 471mm2GTX 980 vs. GTX 1080
390mm2 -> 314mm2Igaz "csak" 60 illetve 80% előrelépés teljesítményben és nem egy játékban:
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #29673 üzenetére
1. Az architektúra az általad említett esetekben nem változott jelentősen, hanem gyakoraltilag csak tovább csiszolták a meglévőt, kb. mint a GCN1 és GCN2 váltás, és ehhez jött az új process.
Plusz gyorsan tegyük ide hozzá, hogy a 80% előrelépéshez a megjelenéskor kellett egy Titán, valamint új memória technológia (GDDR5X), aztán persze később a gyengébb 1080Ti is feljött erre a szintre.A Vega esetében viszont nemhogy 25%-al gyorsabb memóriát kapott volna, hanem memória sebesség tekintetében még visszalépés is történt. Tehát oké,ez egy komoly előrelépés volt, de nem teljesen ugyanez a helyzet, mint most a Vega-val, ahol egy jó adag funkció még ki sincs használva, mivel egy lényegesen durvább technológiai váltás történt, és ilyenkor nem elég csak tovább reszelni a meglévő drivert. Demókon már láthattuk pl. a HBCC hatását, hogy Vega-n vígan szalad olyan kód, ami a konkurencián el sem tud indulni.... Na, az hány % előrelépés?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #85552128 #29673 üzenetére
Nem kifejezetten neked, csak a témához.
Az RX 470 mennyit gyorsult az R9 380X-hez képest? Nem találok hirtelen semmit erről. Mindkettőben 2048 shader van, kíváncsi lennék mennyi ugrás volt ott, ill hogy ez az ugrás milyen a Fury X vs RX Vega 64 viszonyához képest.
solfilo
-
#85552128
törölt tag
"Az architektúra az általad említett esetben nem változott jelentősen"
Két feltételt állítottál, mindkettő teljesül.
Vagyis még kevesebbnek kéne lennie az előrelépésnek, mert még kevesebb az amit az architektúrából nyerhettek volna. Pont ezért egy jelentős architektúra ÉS gyártástech. váltásnál nagyon kevés az a 25%."Plusz gyorsan tegyük ide hozzá, hogy a 80% előrelépéshez a megjelenéskor kellett egy Titán, valamint új memória technológia (GDDR5X), aztán persze később a gyengébb 1080Ti is feljött erre a szintre."
Ahogy kellett egy HBM2 is és +1 év, a 80%-hoz lehet, a legalább 50%-ot a GTX 1070 és 1080 is teljesítette, de még szerintem a 1060 is.
"A Vega esetében viszont nemhogy 25%-al gyorsabb memóriát kapott volna, hanem memória sebesség tekintetében még visszalépés is történt. "
A Fiji és az azelőtti GCN-ek is sávszélzabálóak voltak, ilyen téren már a polarisnal is jelentős javulás történt, a Vega meg elvileg mégtöbbet hozott.
De akkor vagy rákellett rakni +1-2 db stacket és/vagy tervezni egy kisebb chipet. Az, hogy kiegyensúlyozatlan a konfig (mint a Fury esetében) és ezáltalál a teljesítmény is, nem mentség, inkább szomorú, hogy még mindig nem tanultak belőle."Demókon már láthattuk pl. a HBCC hatását, hogy Vega-n vígan szalad olyan kód, ami a konkurencián el sem tud indulni.... Na, az hány % előrelépés?"
A saját termékének kedvező demót bárki összetud állítani. Hány olyan játék lesz az elkövetkező 1 évben ami a "konkruencián el sem tud indulni" - na ez lesz a mérvadó, nem a demók.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #29671 üzenetére
A hardverek az API-któl függetlenül belefuthatnak az erőforrás-allokációval kapcsolatos problémákba. [link] - itt elég részletesen leírtam magát a gondot. A Dirt 4 ebbe szalad bele. A Polarist és a Vegát pedig valamennyire kirántja belőle az utasítás-előbetöltés, a Vegának úgy néz ki, hogy segít a nagyobb LDS is. A többi architektúrában ilyen viszont nincs, így sok ideig csak malmozik a multiprocesszor.
(#29665) Oliverda: Ennek semmi értelme nem lenne. Azért fogyaszt sokat a GCN, mert programozható skalár egységet tartalmaz, és ilyen más architektúrákban nincs. De az új API-k bekötése úgyis ezt igényli, tehát vagy emulálni kell, és akkor a regiszter oldali túlterhelés lesz (lásd Dirt 4, hogy ez mit okoz, ha nincs valamilyen alternatív limit), vagy tervezni kell egy tök ugyanilyen architektúrát. A programozhatóságot meg lehetett úszni 2017-ig, de idén már egy csomó motor kidobja az RB pathot, és a helyére bindless kerül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
What's Up With The Hardware Unboxed RX Vega Results?
Egy kis magyarázat, pl Dirt 4... nem mindegy mivel hogy tesztelsz, hány és milyen játék, stb.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Oliverda
félisten
A majd ki lesz használva nótát évek óta hallgatjuk, kár, hogy ezekből a legtöbbször semmi nem valósul meg, vagy ha véletlenül megvalósul, addigra a GPU többi része avul el. Azt is kétlem, hogy csak ez az egyetlen megoldás létezik erre, átrajzolt fixfunkciós egységekkel is ki lehetne váltani a skalárokat. Ennél az iránynál pedig nincs hatékonyabb megoldás, így nem lennék meglepve, ha a grafikára tervezett Volták egyik fejlesztése épp erre irányulna, a Pascal már úgyis EOL státuszt kap, amire a bindlessnek meghatározó szerepe lesz a játékoknál.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#00137984
törölt tag
válasz solfilo #29675 üzenetére
Nekem az R9 380 Tonga és az RX 470 Ellesmere egyaránt 4GB VRAM-os videókártyákon voltak meg. Gyorsult az, és főleg a minimum FPS-t megnézve, de a játékokban nem éreztem ettől nagy változást. A grafikai részletességet nem tudtam emelni tovább, mert ez a teljesitményben visszavette volna a játszható FPS szint alá a játékélményem. Nem ragaszkodtam minden játékban a Full HD/60FPS teljesitményhez, mert inkább ahoz közelitő értéken játszottam. Viszont a látványvilágot nem szerettem nagyon visszavenni, mert a kiegyensúlyozott teljesitmény / látvány szinthez ragaszkodok általában. Az R9 380 videókártyánál azért többet nyújtott, csak nem engedett annyit tovább nyújtozni.
-
#00137984
törölt tag
válasz solfilo #29675 üzenetére
A téma több oldalról érdekes, mert nekem az R9 380 egy jó benyomást keltő videókártya volt. Jó fogyasztása volt és nálam alig melegedett. Teljesitményre jó közepes volt csak a játékok hamar lenyomták, ezért az RX 470 az új fejlesztéseivel gyorsabb volt. Viszont már ott elkezdődtek a gondok a melegedésre hajlamos kihajtott GPU-val, ami a VEGA történetében folytatodik. Viszont a VEGA itt egyesek véleménye szerint egy Fiji GPU továbbfinomitott változata. Ezt jobban is megtervezhették volna, mert az R9 380 és R9 390 videókártyák tudtak gyorsan és hűvősebben menni a játékosok gépeiben. Az órajelek és a feszültségek beállitásával lehetett kicsit finomitani a fogyasztáson miközben a teljesitmény is megmaradt, ami a VEGA-ra nézve itt most ez nem sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
Mert ha felhúzol plusz gyártósort miattuk, és utána hirtelen leáll a bazár, akkor gáz van. (Pénzügyileg.)
Az AMD nem gyárt. Annyit kellett volna tenni, hogy le kellett volna kötni némi plusz gyártókapacitást (kár feltételesen is).
A poor Volta-zás szvsz a jelenlegi formájában marketing fail. Elméletileg azt akarták vele kommunikálni, hogy a Volta ellenfelének szánják a terméket. Ami amúgy teljesen érthető, a mai, még inkább a tegnap technológiáját (DX11 alapok) használó programok mellett a Pascal kb. a tökéletes GPU, saját pályán meg nem lenne éppen könnyű megverni. Marad tehát a következő generáció, amiben az Nv-nek is elvileg már illene kicsit elmozdulnia a jelenlegi problémákat kevésbé "izomból" "megoldani" igyekvő architektúra felé, és az már egy sokkal reálisabb verseny helyzet lehet jövőre. Persze, nem tudjuk, mit agyalt ki a zöld oldal a Pascal óta, de én itt lényegesen komolyabb versenyre számítok, mint amit ma láthatunk a tesztekben.
Gondolom úgy érted, hogy a Vega utáni széria vs. Volta: azt azért remélem senki nem gondlja komolyan, hogy a Volta gyengébb lesz, mint a Pascal...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
HSM
félisten
A plusz gyártókapacitáshoz kell plusz bernedezések, amik az adott csiphez valóak. Iszonyat pénzekbe kerülnek csak a levilágításhoz való maszkok, szval potyára nem jó ötlet csakúgy egy "gyártósort felhúzni".
Nézd, én csak azt mondom, hogy a mostani kódokban akár gyengébb is lehet. Miért? Mert a mostani kódokra nagyon rá van gyúrva a Pascal. Tehát én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamilyen szempontból kompromisszumra kényszerüljenek az új architektúránál a fejlesztések érdekében, viszont ezzel ugyanabba a csapdába eshetnek, mint a pirosak, hogy bizonyos kódokhoz kevésbé fog passzolni, miközben az új képességek még nem feltétlen vannak kihasználva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29679 üzenetére
Nagyon leegyszerűsíted, pedig maga a probléma sokkal bonyolultabb. Amikor a Microsoft megszabta a bindless specifikációkat, akkor két modellt különítettek el. Egyet kapott az NVIDIA, leginkább azért, mert külön kérték ezt, és természetesen bekerült az alapvetően tervezett pure bindless koncepció, amit tulajdonképpen az Xbox One-ra szabtak, de ezáltal nyilván a GCN is jó, és az Intel is támogatja már a Gen9-cel, mert ezt is finomították a véglegesítésre. Ez akkor magát a végleges állapotot tekintve nagyon jó volt, de hosszabb távon nagyon rossz, mert mindenkit bezár a második szintre, aki DX12 CPU-n futó binding API-ját valamilyen formában is használja a meghajtó implementációjában. Ilyenkor a meghajtó elhelyez egy erőforrás-leírót egy tömbbe. Amikor a wave-ek elkezdenek futni a multiprocesszoron, ezt a tömböt fogja a multiprocesszor igényelni. Ennyi lényegében a bekötés. De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából. Ennél Tier2-es bindless szint, vagyis amit az NV-re csináltak, annyiban különbözik, hogy az SRV-ket és a samplereket be tudja tölteni a mintavételezőbe a branch egység. De a többi buffer view-re már a CPU kell. A Tier3-es pure bindless szint alapvetően annyi, hogy nem kell használni a DX12 CPU-n futó binding API-ját, mert a GPU-ban van egy programozható integer skalár egység, ami a CPU munkáját teljesen ki tudja váltani. Minden memóriahozzáférés, akár a szűrt adattal visszatérők is beleprogramozhatók a shaderekbe, mert lényegében erről szólnak a bindless szintek, hogy a CPU-t ne terheljék a fejlesztők ezzel a feladattal. Na most a programozhtóság megkövetelése miatt ezt nem tudod csak úgy fixfunkciós blokkal megoldani, ide kell egy olyan programozható integer skalár egység, ami megcsinálja a proci feladatát.
Az NV idén már váltott, amiből arra lehet következtetni, hogy rájött arra, hogy második szint bezárja őket, mert ha a Voltában nincs programozható integer skalár egység, vagy ennek a funkcióit hatékonyan emuláló koncepció, akkor például hiába tud a Pascalnál több CBV-t, UAV-t kezleni, vagy esetleg hiába támogat minden bufferhalmaz esetében unpopulated RS bejegyzést, a DirectX 12 nem fogja megengedni neki az extra tudás kihasználását. Emiatt a Tier2-es bindless szint rendkívül korlátozóvá és haszontalanná vált.
A Maxwell és a Pascal esetében az NV átváltott a pure bindless szintre, amit a végleges specifikációkkal szerencsére nem nehéz emulálni, mert volt esze a Microsoftnak, és tudták, hogy 5-6 éven belül az Intel és az NV nem fog memóriaalapú, a bekötési állapot szempontjából transzparens hardvert tervezni, vagyis nem fogják lemásolni a GCN-t. Igazából a Gen9 esetében az Intel is emulál. Náluk az IGP melletti procimagok megcsinálják azt, amit az AMD CU-iban található skalár egységek. Ezután az IGP multiprocesszorai az utolsó szintű gyorsítótárban elérhetik az információkat. Az egyetlen hátránya ennek (a procimagok extra terhelésén kívül persze) a divergens indexelés, de egyrészt a Gen9 multiprocesszorain nem sok lane fut, másrészt tele van vektorregiszterrel az architektára. Az NV-nek ez a megoldás valamivel károssabb, mert a SM-enként 4 KB-nyi vektorregisztert is bukhatnak, ami a regiszterszegény Maxwell és Pascal architektúrákban jóval több, mint az egészséges határ, de valószínűleg 10-15%-nál nagyobb büntit nem szereznek vele, és innentől kezdve a bindless motorok nem jelentenek problémát, tehát egyedül az erőforráshalmazok problémájával kell foglalkozni, mivel a Maxwell/Pascal csak olyan halmazokat hozhat létre, ahol a flagek csak egy kategóriába sorolt típust engednek használni. A Volta állítólag már olyan halmazok is létrehozhat, ahol használható az összes típus. Utóbbival hatékonyabban működtethető a hardver, és a GCN, illetve a Gen9 is így működik. Ez amúgy egy nagyon egyszerűen kezelhető dolog. Maximum romlik a hatásfok.
Valószínűnek tartom egyébként, hogy amit ma látunk az NV implementációjában, az a Volta miatt van benne, mivel az sem kap majd programozható integer skalár egységet, viszont össze lesz vonva az L1 és az LDS. Ilyen formában az L1 kapacitása felhasználható az SM-ken belüli regiszterterület tehermentesítésére a bekötés szempontjából. Tehát a Volta egy ilyen emulációból valószínűleg 3-5%-nál többet nem veszít, és a futtatható warpok számát sem csökkenti majd a módszer.
Egyébként egyetlen mai hardver sem kap EOL-t idén.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
"De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából."
És ez miért probléma manapság, amikor lassan az i3 is négymagos, hat mag a mainstream, illetve nyolcért sem kell 300 dollárnál többet fizetni?
"Egyébként egyetlen mai hardver sem kap EOL-t idén."
Nem, de nem is ezt mondtam.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29686 üzenetére
A többletterhelés miatt. Rengeteg teljesítmény vesztesz ilyen módon. Például attól, hogy az Intel a pure bindlesst részben emulálja a meghajtójában már sokat nyer ahhoz képest, mintha az általános binding API-t futtatná az implementáció. Emellett a bindless lehetővé tesz igen érdekes eljárásokat, mint például a dererred textúrázás egyszerű és hatékony implementálását. Ezzel elég sok sebességet lehet nyerni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Habugi
addikt
válasz #85552128 #29689 üzenetére
Ez nagyon adja, bár
FEhelyett 64-el aktuálisabb lenne....pusztán csak azért mert már a legelső pillanatban is kivoltam ettől a Poor Voltázástól..
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Habugi
addikt
válasz Raymond #29692 üzenetére
Tiszta sor, csak ment a "na majd a géming driverrel.." és kapott is valami ilyesmit az 56/64.., az megint más kérdés hogy most is az megy hogy "na majd a következő driverekkel..!"
Őszintén szólva nem tervezem túlzottan követni, számomra így 8hónap távlatából a nemezisemmé vált a
RadeonPolaris Software.[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29688 üzenetére
Programfüggő, illetve konkrétan kimérni sem lehet, mert ha egy motor átállt a bindless modellre, akkor a régebbi RB modellt már csak wrapperen keresztül tudja kezelni. Annyit tudni erről, hogy az Ubisoft szerint az új AnvilNextben ezzel a váltással elég sokat nyertek minden hardveren. De az architektúrától is függ. Az Ubisoft például próbálja elfedni a különbségeket, ahogy az RS 1.0-1.1 eltéréseket is, viszont így is számít a hardver. Főleg az a döntő tényező, hogy a bekötést mekkora regiszterterheléssel valósul meg. Ebből a szempontból az Intel hardvere viselkedhet majd a legjobban, mert ott van vektorregiszter bőven.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Habugi
addikt
válasz ->Raizen<- #29696 üzenetére
Egyelőre még próbálom a dolog jó oldalát nézni, mert hogy az is van ám..!
Amikor éppen erőt veszek magamon és látens mazo hajlamaim nyomására kipróbálok egy-egy új CrimsonReliveot akkor napokig abban a kiváltságban részesülök, hogy míg másoknak általában csak a több órás raidek végén van Boss Fight, nos számomra már akkor elkezdődik amikor megpróbálok adott játék indítása előtt SzuttyWatt-ban vagy 3rd party softverben kb bármit állítani a kártyámon.., a venti fordulaton felül..!
Párszor már bátorkodtam azt hinni h (le)győztem de a rohadék minden alkalommal szinte azonnal respawnolt..
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Autós topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- BMW topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Politika
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- További aktív témák...