- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
Új hozzászólás Aktív témák
-
emmm
senior tag
válasz FLATRONW #29950 üzenetére
Tök mindegy, mi ellen jött (vagy mit mondanak róla), ha csak az előző generációval tud szembeszállni, akkor azt nem nevezném
nagyelőrelépésnek.
A kis Vega jó árazással egész jó lehet, ennek ellenére, a nagyot nem tudnám ajánlani, csak a fanatikusoknak.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Nem mindegy. Lehet jó áron adni a Vega 56-ot, de egyszerűen rossz az AMD-re nézve, hogy két generációt is kiadtak és mégsem tudták megelőzni az NV-t.
A Vega-nak minden okosság nélkül, erőből illett volna kb. 20-30 %-ot rá vernie az 1080 Ti-re.
Ez az egész lesüllyesztette az AMD-t a még futotta kategóriába.[ Szerkesztve ]
-
emmm
senior tag
válasz FLATRONW #29953 üzenetére
Ugyanarról beszélünk, csak másképp fogalmaztuk meg.
Én is úgy gondolom, ha már teli van ez a Vega csilivili fícsörökkel, meg új kártya és agyonhájpolt, az a legnagyobb égés vele, hogy a konkurencia egy éves termékét nem veri agyon. Az meg, hogy fél év múlva milyen lesz a talán sokkal jobb driver miatt... Tudom, hogy a vörösök fejlődnek a driverekkel időről-időre, csak pont addigra jönnének fel, amikor már kint van az új generáció. Mindig mondom, hogy fordítva ülnek a lovon. Csak egyszer tanulnák már meg végre ezt az amúgy pofonegyszerű leckét...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #29946 üzenetére
Érdemes a Windows Store verziót tesztelni. Az sokkal gyorsabban fut, mivel az az Xbox One direkt portja. A Steam verzió nem kapta meg ennek az optimalizálásait, mert a Microsoft az UE módosításait csak a saját boltjába kerülő verzióhoz engedte használni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Epic meg tudja oldani. A Microsoft UE4 kódja annyiban jobb, hogy átmentek már rajta egy komolyabb optimalizálással. Innen egyébként átlagosan +60%-ot nyertek. Tehát ha a Microsoftnak sikerült ezt kihoznia belőle, akkor az Epic is tudna legalább +30-40%-ot. Csak ők sosem estek még neki az optimalizálásának. Részben ugye joggal, mert nem kaptak hozzá fejlesztőeszközöket a partnereiktől. Most csinálják ezt a munkát a Radeon GPU profilerrel. Ez az első fejlesztőeszköz PC-n, ami hardveres nyomkövetésre épít, így sokkal több bugot lehet vele látni. Csak akadályozza őket, hogy lassan kapják meg a Vegákat. De +10%-ot két hét alatt hoztak, tehát jó az irány, ha a profilozó megmutatja a bugot, akkor azt ki tudják javítani. Az ígéretek szerint januárra meglesznek. Ha azt befrissíti az ARK, és aszerint módosítják a programot, akkor úgy egy év múlva jó lehet a Steam verzió is.
Az lényegtelen, hogy levették a programról az early access feliratot. Ez még messze van a véglegestől, csak lassan elfogy a pénz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
olle
senior tag
válasz wjbhbdux #29957 üzenetére
Minden játékra van. 2 hét vagy 2 óra ingame.
+ Nálam nyert a Vega úgy kezelem mint egy tipikus AMD kártyát. De gondolom itt nem állnak meg a fejlesztésben és csak tanulnak ebből az esetből.
ARK: az egész játék egy vicc még ha eltekintünk attól hogy EA volt illetve most 59.99eur.
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming. AMD Ryzen 9 7900X (OC) 5.5 Ghz. AMD Radeon™ RX 6950 XT Phantom Gaming 16GB OC
-
olle
senior tag
válasz Puma K #29961 üzenetére
Ebből az esetből. Ha 140-150K huf ért adnák a 64 est akkor még jó is lehet.
A 6970 volt eddig a legjobb kártyám. Tény hogy a Vega nem egy csúcsra járatott GT 1030 -.-''
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming. AMD Ryzen 9 7900X (OC) 5.5 Ghz. AMD Radeon™ RX 6950 XT Phantom Gaming 16GB OC
-
Yutani
nagyúr
válasz Puma K #29961 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy még 2013-ban is ott voltak egymás nyakán, és még a 980 is csak 10%-ra tudott elhúzni a 290X-től, és az 3 éve volt. Utána nyílt az olló a Titan X-szel és a 980 Ti-vel, de ekkor már nem csak sebességben, hanem perf/watt mutatóban is. Gyakorlatilag 3 éve szenved az AMD a magas fogyasztással és az egyre rosszabb perf/watt mutatóval, ami a Polarissal kicsit javult, de a Vega megint rontott rajta gyári beállításokon.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
pengwin
addikt
válasz Yutani #29965 üzenetére
Azért azt ne hozzuk fel, hogy a Polaris-nál javult a teljesítmény-fogyasztás arány... amit az AMD 28-ról 14nm-re váltással ért el, azt az NVidia megoldotta az architektúrája okos butításával 28nm-en is.
A HD 7000-GTX 700 szériák még kb. azonos teljesítmény-fogyasztás mutatóval rendelkeztek, a Polaris meg kb. a Maxwell szintjére jutott el, vagyis maga a csip nem fejlődött gyakorlatilag semmit, csak a gyártástechnológiának köszönhető a kisebb fogyasztás.Üdv, pengwin
-
#34576640
törölt tag
Sziasztok,
Szerintetek melyik a legjobb szinkronizációs technika? V-Sync, Fast Sync? Érdemes G-synces monitort venni? Sokszor azt tapasztalom, hogy V-sync kikapcsolásával a GPU-m teljes kihasználtsága miatt rettentő magas fps számot tudok elérni, V-sync bekapcsolásával, gondolom a rossz optimalizáció miatt viszont ha nem is sűrűn de néhányszor tapasztalok droppokat. Nem nagyokat, de jóval többször jelenik meg ez a fajta akadás a v-sync bekapcsolása után. V-sync nélkül egy-két játék elég simán fut, nem igazán zavaró a képtörés, akadás, de a legtöbb játékra ez nem mondható el sajnos..
Érdekelne, hogy kinek mi vált be?
Hogyan éritek el a legfolyamatosabb játékélményt? -
Callisto
őstag
válasz #34576640 #29967 üzenetére
Úgy tudom teljesen mindegy. Mindegyiknél a lényeg az, hogy amikor megérkezik a kép akkor frissít a monitor. Tök mindegy. Én a 2.1 HDMI-s OLED TV-re várok, akkor váltom a mostani TV-t VRR-es OLDE-re. Monitorok picinykék számomra.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
addikt
Mivel a freesync még csak szóba se került, ezért ez eléggé off..
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
#34576640
törölt tag
Ha jól tudom a G-sync akkor hasznos ha kevesebb fps-t tol ki a vga-d mint amit a monitorod meg tud jeleníteni. Ha több fps-t hoz a monitorodnál akkor konkrétan érezhetsz szaggatást. Ezt mennyire veszed észre?
-
cskamacska
addikt
Azért én nem hamarkodnám el a dolgot, mert a Windows Store verzió nem kompatibilis a Steames változattal(ahol a közösség többsége játszik), csak az Xbox One Cross Play for működni, ha valamikor fog működni pár hét múlva. Csak ne járj úgy mint a népek akik a Windows Store Infinite Warfare-t vették meg, és mind a százan játszhattak egymással.
Abu: Az Ark Windows Store változatának optimalizálása általános optimalizálást jelent, azaz Radeon HD6990 és Geforce GTX1080Ti kártyán is gyorsabban fut, vagy mivel direkt konzol port, a GCN kártyák vannak előnyben, és a többin fut ahogy sikerül?
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Szerinted a játékosok mekkora része játszik WinStore-on és mekkora része Steam-en keresztül?
#29959: Szóval szerinted lényegtelen, hogy ugyanazt a bugtenger, optimalizálatlan szart 3x áron adják? Érdekes.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Puma K
veterán
válasz Callisto #29969 üzenetére
Én is szeretek "fal méretű" képernyőn játszani (ezért van tévé a gépre kötve nálam is), de olyan magas késleltetése van a monitorokhoz képest bármilyen paneles tévének, hogy multiplayer játékoknál jelentősen érződik a magasabb válaszidő... Offline játékokhoz jó a tévé is, de amúgy hátrány online-ban...
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #29972 üzenetére
Mindenen jobb. A Microsoft UE4 optimalizálásai nagyjából annyiból állnak, hogy végigmentek rajta a PIX Xbox One verziójával, és az így optimalizált kódot visszaportolták PC-re. Természetesen a shaderek jellemzően Xbox One-ra vannak optimalizálva, de maga a leképező sokkal hatékonyabban működik, tehát abból már minden hardver nagyon sokat nyer.
(#29973) huskydog17: Nekem olyan mindegy, hogy ki melyik verzión játszik. Én csak elmondtam, hogy van egy sokkal jobb port is.
Ha nem adnák háromszor többért, akkor elfogyna a pénzük. Aztán majd eldöntöd, hogy megveszed-e. Ők is csak kényszerből cselekednek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#34576640
törölt tag
Az nvidia panel(vezérlőpult) mely beállításával érhetem el a legnagyobb teljesítményt? A legnagyobb GPU kihasználtság, a GPU folyamatos 100%-on való pörgetését stb..
Előre reprodukált képkocka szám?
Függőleges szinkronizáció: V-sync on/off, adaptív, gyors
Tripla pufferelés? stb..Melyik kombináció a legjobb a maximális teljesítményre input lagtól függetlenül (offline gépigényesebb/rosszul optimalizált játékokhoz)?
-
Petykemano
veterán
válasz pengwin #29966 üzenetére
Ahhoz nem fér kétség, hogy az nvidia jobban teljesít, de azért az nem teljesen igaz hogy nem volt fejlődés.
A magas órajel problémát jelent az amdnek. Az alacsony órajel az nvidia architektúrákkal szemben mindenképpen hátrányt jelent, amit a több feldolgozóval nem lehet ledolgozni, mert az egyes részegységeknek van késlelteése, ami a magasabb frekvenciával csökken, a több feldolgozóval csak a hasznos munka egy része gyorsul.Ezért van az, hogy az nvidia kártyáknak jobb a frametimejuk és kevésbé komplex képeknél (alacsonyabb felbontás), ahol jobban számít a késleltetés, mint a feldolgozók szélessége, az nvidia magasabb eredményeket ér el.
Legalábbis az órajel komoly része ennek.
Az amd mindig ott "rontotta el" a hawaiit is, fijit is, a polarist is, és most a vegát is, hogy egy kijelölt performancí target elérése érdekében feláldozta a hatékonyságot. Rendre: titan, titan x, 970, 1080
Ha nem lett volna cél elérni ezek teljesítményét, nem kellett volna túltekerni a frekvenciát és hozzá a feszültséget. Hsm mindig elmondja, h 5% teljesítményről lemondva 30-35% fogyasztástól lehet megszabadulni.Ez most a vegával is pont így van.
Persze én nem tudom megítélni, hogy melyiknek jobb a marketing értéke : ha pascallal versneyképes hatékonysággal jön, de nem éri el az 1080, vagy így, hogy köhögve, prüszkölve, csattogva, de versenyképes teljesítményt nyújt. Most a hatékonyságot hiányoljuk, és sokan azt mondják, mit érdekel a fogyasztás, más esetben lehet, hogy fordítva lenne. Tény ami tény, az amd látszólag lemaradásban van.Persze a hardver nem minden. A kép másik felét a driver és a játékfejlesztők adják.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #29978 üzenetére
Viszont a Vegában végre jól paraméterezhető lett a rendszer. Pl. ott a Vega64 "power save" módja, amiben kb. 5% sebesség veszik el, de vagy 100W-al kér kevesbbet enni.... A perf/watt eredményen is szépen lászik. [link]
Plusz a Vega56 alapból nem túl nagy, 230W körüli TDP-t kapott, szemben a 64-es 300W-jával, szval az sokkal kedvezőbben tud működni.
-
Destiny 2-höz bőven elegendő egy Pentium G4560 CPU is a tökéletes 60 fps-hez.
Persze csak akkor, ha NV kártyánk van. AMD VGA esetén megint sebességvesztést hoz a driver overhead.
A DigitalFoundry tesztje jól mutatja, hogy egy GTX 1050 elegendő a FullHD+60fps-hez, miközben az összes konzolon 30fps-re van lockolva a játék. Nincs kétség a felől, hogy ez napjaink egyik legjobb PC portja, példaértékű optimalizálást kapott.
A konzolok sebességét egy GTX 750Ti könnyedén hozza (low level elérés nélkül) DX11-ben.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Shing
őstag
válasz huskydog17 #29980 üzenetére
Bitch please. Egy 8 éves, akkor is csak középkategóriába szánt HD5770 simán hozza a játszható szintet low/HD-ban [link]
(Mondjuk a Film Grain+CA-t nem tudom miért kellett bent hagyni, de annyi talán nem eszik sokat, csak pont semmi értelmük) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #29980 üzenetére
Konzolokon is a legmagasabb szintű eléréssel fut. Eredetileg nem ezt a motort használta volna a második rész, de végül nem cserélték le, mert nagyobb probléma volt a tartalom hatékony tervezése. Viszont ezt a motort eredetileg a PS3 és az Xbox 360 limitjeire tervezték, így sosem kapta meg az újabb explicit API-k támogatását. Ezért is fut nagyon jól mindenen, mert technikailag egy prev-gen játék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
wjbhbdux
veterán
Steam felmérés, augusztus
AMD-t elérte a végzete, újabb komoly csökkenéssel bezuhant 20% alá a részesedése. GTX 1060-ból 10x annyi kerül gamerek gépébe, mint az RX 4xx 5xx amd kártyákból együtt véve.
/s
-
veterán
válasz wjbhbdux #29984 üzenetére
Várható volt, alig kapni RX 470/480/570/580 kártyát (vagy még mindig horror áron), a tulajok is eladják bányászoknak, mind kiesnek a statból. Ha mégsem a bányászat az oka, akkor lassan lehet RIP.
No megnéztem, valami más lehet. Intel IGP-k is durván (15,5 >>> 13,4) csökkentek.
Prociban szintén zunanás AMD-nél (19,3 >>> 17,7), miközben nagyon rég nem adtak el annyi procit, mint mostanság. Fura ez a Steam felmérés no.
mindfactory.de adatai, nyilván nem reprezentatív, de azért jelzi, hogy sokat javult az AMD, eredeti poszt a linken.[ Szerkesztve ]
solfilo
-
wjbhbdux
veterán
válasz solfilo #29985 üzenetére
Az elmúlt hónapokban özönlenek a kínai felhasználók a steamre a 2 nagy battle royale játék miatt, nem tudom ott mi a népszerű de annak lehet köze hozzá, egy-egy új CPU generáció megjelenése alapvetően nem befolyásolhat egy 150 millió gépet reprezentáló statisztikát.
/s
-
veterán
válasz wjbhbdux #29986 üzenetére
Nyilván nem befolyásol egy új gen megjelenése, de hogy gyorsulna az AMD visszaszorulása, miközben lényegesen többet adnak el, mint szoktak, az roppant fura. De így, hogy jönnek a kínai userek, az magyarázhatja. Így talán megjelenik majd az RX 470D is a statban, elvileg csak ott kapni.
Ha ott sem vették, akkor kiadhatták volna itt is, lett volna konkurense az 1050Ti-nek.solfilo
-
"Viszont ezt a motort eredetileg a PS3 és az Xbox 360 limitjeire tervezték, így sosem kapta meg az újabb explicit API-k támogatását. Ezért is fut nagyon jól mindenen, mert technikailag egy prev-gen játék."
vs.
Xbox One/PS4/PS Pro: 30 fps
Prev-gen? Érdekes, mert ebből abszolút semmi nem látszik, a játék nagyon szép lett. Egyetlen független tesztelőtől se láttam olyan értékelést, hogy csúnya lenne a játék.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
aktív tag
válasz huskydog17 #29988 üzenetére
Én highest grafikai beállításon nyomtam, iszonyat hangulatos, előrendelés is lesz belőle, viszont tényleg régebbi hatású a játék. Nem csúnya, habár egy Crysis azért szebb nála, viszont simán rávágnám, hogy ez ~2012-es szint. Viszont a fények marha jól meg lettek csinálva.
PS4 Pro és Xbox One X valószínű futtathatná magasabb FPS-sel, de multis játékoknál nem lehet eltérő FPS a konzolok közt. (Mármint Xbox One - Slim - X és PS4 - Slim - Pro.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #29988 üzenetére
A konzolok lockolva van a frame rate. Méghozzá azért, mert az Xbox One stabilan annyit tud Dirext3D 11.x API-val, amin fut a játék. Minden erősebb konzolon ehhez van állítva a sebesség, akkor is, ha sokkal erősebb a gép. A grafikai skálázás is limitált, mert 2012-es a motor. Nem volt elég idő a régi motor leváltására. Emiatt elég kopottas a grafika, de úgysem ez számít.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Venyera7
senior tag
válasz wjbhbdux #29984 üzenetére
A francokat, a bányászkáknak csináltak jó kártyákat ennyi. Szerintem pont ellenkezőleg, igen jól mehet nekik a bolt. Egy bányász mennyi kártyát vesz, hogy megérje neki? Biztos nem 1db-ot látszik is az árakon. Aztán még ott a Ryzen is, lehet látni milyen szépen veszik. Nem kell temetni őket.
-
->Raizen<-
veterán
válasz #45997568 #29994 üzenetére
Xóra folyamatos 24/7 terhelés után azért hajlamosak ezek elhalálozni. Mert alapvetően ezek a hardverek nem erre lettek tervezve. Inno3d már a dobozában is jelzi a dolgot sárga matricával hogy ugrott a gari ha kiderül bányász kari volt és közben halt meg. A kondiknak is van egy tűréshatára meg még pár alkatrésznek.
-
#45997568
törölt tag
válasz ->Raizen<- #29995 üzenetére
Nem az elmeletre vagyok kivancsi, hanem hogy gyakorlatilag mennyi a csere. Jo dolog a kitalalt szamokkal dobalozni es lehet is rajtuk brainstormingolni ettol meg a valos adatokat nem kaptuk meg.
Itt a forumon holnap mar par okos ezt ugy hozna hogy az AMD-nel 60-70% az RMA mert valaki itt irta a forumon, foleg a zold fikahuszarok elnek ezzel surun mint erv rendszer.
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #29995 üzenetére
Értelmesen kell használni, és akkor nem megy tönkre, a kondenzátorok is nagyon sokáig bírják megfelelő körülmények között. Persze, az ehhez szükséges szakértelemmel kevesen rendelkeznek.
-
TTomax
nagyúr
Hát a VR játékok se mennek valami fényesen a Vegaval...
Szerk: Bár ahogy nézem Polarissal se...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Parfüm topik
- Suzuki topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Házimozi haladó szinten
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...