Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz joysefke #2686 üzenetére

    #PS5
    > Magyarul azért mert relatíve erős hardver
    > kerül az új konzolokba, ennek köze nincsen
    > semmilyen "kisebb overheadhez"

    szerintem elbeszélünk egymást mellett. :R

    az is lehet, hogy te végfelhasználóként közelited meg,
    de a gyártó nézőpontjából egész más a történet.

    --------

    Mert csak "marketingesen értelmezhető" a relative erős hardver,
    a tervezés folyamata alatt nem.

    van egy adott körülbelüli költségkeret( ~450USD) és abból kell kilegózni a lehető legnagyobb (VÉG) teljesítményt - amibe a szoftver is beletartozik.
    Ehhez kiegyensúlyozott hardvert állítanak össze,
    Vagyis bármi ami túl erős alkatrész a rendszerben az veszteség --> kidobott pénz, amit más helyen jobban fel lehet használni.

    Keresik a szűk keresztmetszeteket és megpróbálják kezelni.
    ( magasabb cache, gyorsabb coherens memória DDR6, gyors PCIe )

    És még a fizikai méret is számít ( mert ha a konténerbe 1 sorral több PS5 dobozt tudnak bepakolni, akkor a szállítási költségen már lefaragtak valamit, amit 20-40 milliós tételeknél már megfogható )

    Tehát amikor ezt irtam:
    "PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) "

    Azt kéretik ilyen kontextusban értelmezni


    ( ha még érdekel )
    A konzoloknál - a "Gyors áteresztő képesség" a Frame/sec-nek feleltethető meg.

    És ez megfordítva ..
    - Ha Otthoni játékgép építőként - relativ erős hardvereket pakolsz egymás mellé (bambán) ( Tr3990x, nVidia 2080Ti) - és azt várod, hogy a sebesség ezzel arányosan nő ( pl a játékokban) , akkor csalódni fogsz, mert bizonyos szűk keresztmetszetek ( ami lehet szoftveres/hardveres dolog is) visszafogják a végteljesítményt.

    És a DirectX12-nek elég nagy az overhedje, mert rengeteg absztrakciós szintet tartalmaz. a PS5-nél - csak 1 célhardverre kell optimalizált API -t létrehozni, aminek minimális lesz az overheadje.

    TLDR:
    - Ne relativ erős hardverben gondolkodj,
    hanem magas frame/sec -ben ( ~ "Gyors áteresztő képesség" -ben )
    És ezt a filozófiát a jelenlegi játéktesztek jól meg is fogják ... ezt mérik.

    :R

Új hozzászólás Aktív témák