Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 426os

    őstag

    válasz HELLAFLUSH #7658 üzenetére

    Vedd a dízelt, ha magával a dízelséggel együtt tudsz élni. A szokásos dízeles dolgokon kívül (lendkerék, porlasztók) nagy dolgok nincsenek vele, de ezek a hibák vásárláskor egy alapos átvizsgálással kiderülnek. TS-nél pl a nagy olajfogyasztás nem biztos, hogy rögtön feltűnik, utána meg már nehéz lesz leverni az eladón.
    JTS/TS motor újkorában nagyon jó volt (leszámítva a menés/fogyasztás arányt), de 10+ éves korában én csak úgy merném megvenni, hogy a vásárlás utánra számolok egy motorgenerált is, ha nem ismertem előtte a konkrét autót. Meg ugye az alap fenntartása még ha jó is, akkor is több, mint egy átlag benzinesnek (több gyertya, vezérlésmódosító stb). Inkább a dízel, az legalább megy is rendesen, több száz km-es utakon kellemesebb is lesz. Ha nem mindennap rövidtávozol, akkor bírni fogja, amúgy is strapabírók a JTD-k, főleg a 8v, ami nehezen elpusztítható.
    A beltér kevésbé fájós, ha csúnya, aránylag olcsón tudsz venni komplett belsőt. A rozsda már sokkal nagyobb probléma. Azt kerüld, inkább nézelődj tovább.

    Arra készülj azért, hogy a Honda után egy 10+ éves Alfával izgalmasabb lesz az élet, minden tekintetben :)

    .

  • j.bravo

    addikt

    válasz HELLAFLUSH #7658 üzenetére

    Hogy konkrétan melyik példány mennyit érne, abban nem vagyok kompetens :)

    Nem próbáltam GT-t vezetni, de a 156-os kanyarodásával kapcsolatban nekem nincs bajom, igaz lehet hogy én nem csűröm neki eléggé. :B Az is lehet hogy LZs elvárásai kissé nagyok voltak, illetve, úgy értem, hogy bár már tudja hogy végül is inkább túra-, mintsem agilis sportgép, de az elvárásokat tekintve még az utóbbihoz mér ;)
    LZs, O.Zsolt csinált neked futóműbeállítást amúgy?

    A kátyúkat illetőleg viszont igaza van. Egy standard McPherson felfüggesztéssel szerelt Opelhez, Skodához, miegymáshoz (talán még egy Jazzhez is) képest sokkal jobban megérezni a sofőrülésben is a kátyúkat: nem ráz szét, de jelzi hogy ott van... a szilentek pár évet bírnak, a szerelők jellemzően lengőkarral együtt cserélik (még nem tettem meg, de tervben van utánamenni hogy a "felújított" lengőkar, amire új szilentet sütnek, valóban rövidebb ideig bírja-e).
    A manuál alternatívájaként kapható Selespeed váltó amikor fasza, akkor szerintem roppant fasza (persze azért nem egy (jobbik fajta) DSG), de plusz cucc amit alkalmanként javíttathatsz. Ja, és csak 5 sebességes van, legalábbis 156-hoz.

    Öreg JTS-ek jellemző bajai: vezérműtengely, hajtókar. Előbbiek kopnak, nekem is cserélni kellett (csak bontottat találtam már, új nem volt), utóbbit gépműhelyben adjusztálták amikor új hajtókarcsapágyakat kapott; a FB csoportban több alkalommal olvastam egyéb hajtókar bajokról.

    A 2.0 TS-nek a vezérléssel, vezérlésmódosítóval szokott baja lenni (azt hiszem, de ha tévedek, remélem Integrale, hobizoli majd kijavít); de talán ha egyrészt megvétel után azonnal cserélteted, és ezután is mindig időben, akkor lehet oké.

    Mindemellett úgy általában véve, tizensok éves autók, sok csontváz lehet a szekrényben.
    Az enyémnek a kapott vastag márkaszerviz számla pakk alapján nem csak tulaja, hanem gazdája volt, mégis belenyúltam kissé. Mondjuk marketinges volt, lehet hogy azt se hisszük el amit kérdez :D de inkább az lehetett a baj hogy ő egy neppernek adta el aki az elütött vaddisznó nyomait megjavíttatta, amellett (mivel alapvetően bontással foglalkozik) nem tudjuk mi mindent cserélt ki rosszabb állapotúra...

    A legnagyobb gond amit LZs is írt, hogy egy hozzáértőbb Alfás szerelő már-már sztár, és kb épp annyira lehet elérni őket telefonon mint egy random celebet.
    Aki nagyon hamar ráér, az általában épp annyira gyanús, mint az az étterem ahol nagyon sok az üres asztal.

    [ Szerkesztve ]

    Whatever.

Új hozzászólás Aktív témák