ATI Radeon X800 Pro

Hirdetés

Wolf, COD, UT2K4, Tron és Halo

Első körben lássuk az OpenGL API-ra épülő játékokat, melyek a multiplayer játékmódot kedvelők körében rendkívül nagy népszerűségnek örvendenek. Legyen elsőként a felújított Quake 3 motoron alapuló játékoké a főszerep.

Wolfenstein alatt az 1024x768-as felbontás egyértelműen processzorlimitált mindhárom kártyával, majd ahogyan a felbontás növekszik, úgy növekszik az X800 Pro és a Radeon 9800 XT közötti teljesítménykülönbség is. Wolf ET alatt az X800 Pro felbontástól függően 9-43%-kal gyorsabb a Radeon 9800 XT-nél.

Call of Duty alatt annyit változik a kép, hogy már az 1280x1024-es felbontás is processzorlimitált, ami az X800 Pro esetében 1600x1200-ig meg is marad, sőt, 1024x768-ban 4xAA és 16xAF mellett is úgy tűnik, hogy a processzor nem hajtja ki a videokártyát. Ennek ellenére az X800 Pro ebben a játékban is 10-49%-kal gyorsabb, mint a Radeon 9800 XT.

Az UT2004 már nem OpenGL-re épül, ám szintén a LAN-partyk egyik sztárjátéka. A program ugyan tartalmaz elvétve pixel shadereket (1.1 és 1.4), a kártyák lemért teljesítményét nem ezek futtatásának sebessége határozza meg. Ebben a tesztünkben a beépített botmatch-ek helyett egy saját magunk által felvett demót futtattunk le, hiszen így valóban a videokártyák közötti különbségeket mérjük le, és nem a processzor erejét. A felbontás növelésével és a szűrők bekapcsolásával egyre csak tágul a szakadék az előző generáció csúcskártyája (Radeon 9800 XT) és az új generáció kisebbik képviselője (X800 Pro) között. UT2004-ben a Radeon 9800 XT 6-58%-kal lassabb az X800 Prónál.

A Tron 2.0-val végre komolyabban megdolgoztattuk a kártyák shadereit, és bizony a grafikonról jól látható, hogy nem hiába. Ugyan a Radeon 9800 XT-vel is játszható marad a játék még 1600x1200-as felbontás alatt 4xAA-val és 16xAF-fel is, az X800 Pro itt sem kegyelmez, és "laza" 77%-os sebességelőnyre tesz szert.

Akik ismerik a Halót, azok már tudják, hogy ebben a játékban bizony szükség van minden fps-re. Tesztünk során nem a beépített benchmarkot futtattuk le, hanem a "Keyes" pályán jártunk be egy begyakorolt útvonalat. Az X800 Pro itt egyszerűen brutálisan teljesít, még 1280x1024-es felbontásban is játszható marad a játék, márpedig ez nem kis szó a Halo esetében! Az X800 Pro itt átlagosan 63-71%-kal teljesít jobban a 9800 XT-nél.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények