ATI Radeon X800 Pro

Hirdetés

Painkiller, Far Cry, TRAoD, Splinter Cell

A Painkiller szó szerint napjaink játéka, és köszönhetően annak, hogy számos 1.4-es illetve 1.1-es pixel és vertex shadert tartalmaz ellenben ezek 2.0-s változatával, a videokártyákat nem különösebben izzasztja meg a nagyon jól optimalizált engine. A grafikon önmagáért beszél, Painkiller alatt az X800 Pro ismét "csekély" 5-75%-kal gyorsabb a Radeon 9800 XT-nél – ezzel együtt ebben a játékban az előző generáció is szépen teljesít.

Elérkeztünk tesztünk egyik legfontosabb játékához. A Far Cry-ban nagyon nagy árat kell fizetni a szép grafikáért, a shaderek megizzasztására talán legmegfelelőbb játékot köszönhetjük a CryTek készítőinek. Itt látható igazán, hogy az X800 Pro nemcsak a memória-sávszélességben dúskál, hanem a shadert tekintve is jóval erősebb (mégpedig másfélszer, a vertex és pixel shaderek számának köszönhetően) a Radeon 9800 XT-nél. Ennek tudható be, hogy a két kártya közötti teljesítménykülönbség nem függ erőteljesen a felbontástól és az FSAA használatától. A Radeon X800 Pro Far Cry alatt 42-56%-kal gyorsabb, mint a 9800 XT.

Következő DirectX 9-es referenciajátékunk a Tomb Raider AoD, amelyben ismét a shaderek állnak a középpontban. Ahogyan a Far Cry-nál ezt kifejtettük, úgy a TRAoD esetében is ezt kell látni: a játék az X800 Prón a shaderek számának és sebességének köszönhetően átlagosan 48-58%-kal gyorsabb, mint a 9800 XT-n.

Végül egy újabb, a pixel shaderektől erőteljesen függő játék, a Splinter Cell következik. A Caspian Oil Refinery pályán játszódó demóban a víz felszínének megjelenítése és az infrakamerás nézet pixel shader 1.1-es effekteket használ, aminek köszönhetően az X800 Pro ismétcsak közel 50%-kal gyorsabb a 9800 XT-nél.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés